Skrevet av Emne: Natur foto  (Lest 3104 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Natur foto
« på: 12. apr, 2011, 23:38 »
Nede på jordet og i skogen her hos svigers går både, rev, grevling og rådyr, elg etc. Det ryktes også om ulv og bjørn. Problemet når man skal ta bilde av dem så klarer jeg ikke å snike meg innpå tett nokk til å få tatt gode nokk bilder. Noen som har peil på foto og kan ambefale et billig og bra zoom kamera?
Post gjerne bilder dere har tatt og!

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Natur foto
« Svar #1 på: 12. apr, 2011, 23:48 »
Hmm, er ikkje inn på dyrefotografi, men har hørt at profesjonelle setter opp kamuflasje telt med et lite vindu hvor kameraet stikker ut, så bare venter de i stillhet på at dyrene skal komme i bildet, og de venter kanskje i timesvis! Og for kamera så er stort sett speilrefleks med en zoom linse (50-200mm) tingen. Har ikkje erfaring men hvilke modeller da, men les reviews av forskjellige så finner man ut!  :)

Jesper Cheetah

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: Natur foto
« Svar #2 på: 16. apr, 2011, 21:37 »
Jeg købte selv for nyligt et spejlreflekskamera med både naturfoto og festbilleder i tankerne. Det blev et Canon EOS 60D med en Canon EF-S  18-200mm 3.5-5.6 IS (langt navn!) linse. Totalpris hos Japanphoto blev ca 13-14k inkl totalforsikring. Linsen er jo en slags kan-alt model, så den er ikke sådan "wow!" god til noget specielt, men moderat god over hele spekret, og bedst i midten af zoom området. Du kan jo vurdere noget i den slags. Husk at "bra" og "billig" ofte er modsætninger :)
Jesper Cheetah
In wilderness I sense the miracle of life, and behind it our scientific accomplishments fade to trivia.  ~Charles A. Lindbergh

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Natur foto
« Svar #3 på: 15. mai, 2011, 10:31 »
Se hvem som kom til frokost
Ps tatt med mobilkamra som var zooma in. eneste jeg hadde for poten der og da.

Selphi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Natur foto
« Svar #4 på: 16. mai, 2011, 08:32 »
skulle gjerne hatt en sånn i skapet mitt :D
CREEPERS 'GON CREEP

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Natur foto
« Svar #5 på: 17. mai, 2011, 11:45 »
Har bare skjeletter, maling og "leketøy" i skapet

Orci

  • Gjest
Sv: Natur foto
« Svar #6 på: 08. jun, 2011, 11:53 »
Det går ann å kjøpe villtkameraer for et par tusen som utløses av bevegelse og har IR lys som gjør at de virker om natta også. De festes på trær e.l. og går på batterier om jeg husker riktig.

Jeg finner de ikke akkurat nå men har sett dem på en butikk på Sørlandssenteret hvis jeg husker riktig... ^-^

Etath

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 67
  • I bite!
    • Vis profil
Sv: Natur foto
« Svar #7 på: 19. sep, 2011, 22:12 »
Jeg bruker en Nikon D3000 med AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED for å ta bilder av dyr i naturen. Det koster rundt 9000 kr med et vanlig objektiv, zoom objektiv, krystallbeskyttelse for linsene og kamerastativ og er billig og veldig bra for nybegynnere. Med zoom-linsen klarer jeg å ta nærbilder av dyr fra 50-100 meter. :)
~Etath