Skrevet av Emne: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!  (Lest 3577 ganger)

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« på: 04. jun, 2011, 23:31 »
Vet ikke om noen her har hørt om eller lest om Bjerkely, men tenkte jeg sku nevne det her allikevel i tilfelle noen skulle være interessert.

Hvis det er noen her som er glad i å tegne og i tillegg liker tegneserier og kanskje kunne tenkt seg å lage sin egen en gang, om det sku væra småstriper eller lengre greier, og om du ikke har bestemt deg ennå for hvor du vil studere eller generelt ikke vet hva du ska gjøre etter sommern så er det her noe dere burde sjekke ut.

http://bjerkely.fhs.no/index.php

Bjerkely er en folkehøyskole (dvs du bor på skolen på internater gjennom året) som ligger i Hedmark fylke, et godt stykke oppver elva fra kongsvinger, like før man kommer til Flisa, og det er den eneste skolen i Norge som har en Tegneserie Linje!
Jepp tegneserie linje, kan høres litt enspora ut, men det er et ganske breit fag... å kalle det et fag der blir litt feil, det er for gøy til å kalle det det...
Uansett, det er skikkelig breit og tar for seg masse interessant og er skikkelig gøy hele året, det er no nytt å spennende hele tida.
Lærern er også utrolig kul, det er ingen gammel lærer som har gitt opp på elevene og bare gir dritt oppgaver som det pleier være på videregående, nei nei, alle lærerne er ganske spesielle.
Gjennom året og så kommer det til å være skole og klasse turer til mange steder blant annet Bergen for Raptus festivalen (en tegneserie convention), en uke-lang tur til utlandet (året som gikk så var turen til Belgia og England (nærmere bestemt Brüssel og London) og andre turer til flere forskjellige steder.
De finner til stadig gjennom året på skikkelig morsomme ting og arangementer som gjør skolen til no virkelig for seg sjøl.
Jeg har gått der et år og planlegger et år til, året som gikk er det absolutt beste skoleåret jeg noensinne har hatt, alle folka man møter og er helt utrolige, det er et sted man virkelig kommer til å trives.
Skolen har et kristent grunnlag da, så det er sagt, men det er ikke noe man legger merke til omtrent hvis man ikke vil, det er ingen tvang til å være med på noe religiøst hvis man ikke vil, jeg er ikke kristent jeg er ateist, men jeg fant meg alikevel godt til rette der oppe i potetåkern =P
Jepp skolen ligger midt plant masse potetåkere, så pent plassert ute på landet med et par kilometer til Flisa som er nærmeste butikk område, men det er et utrolig trivelig sted.
Blir ganske kaldt om vintern da xP

Så der har vi det, tenkte jeg skulle informere litt om det om det var noen interesse blant folk som ikke har bestemt seg om hva de ska gjøre til høsten.
Det er ingen søknadsfrist så det er bare å søke seg inn.

For å gjøre det litt mer interessant, det er en auksjon på en skoleplass som forsegår og, som er til inntak for krafttak mot kreft der man kan legge inn bud på en skoleplass og få den til STERKT redusert pris.
Budet nå ligger på 35000 og skoleplassen koster rundt 70 til 85 tusen, pluss/minus, alt det kan du få støtte til av lånekassen.
Stol på med det er verdt det, når året også er fullført og bestått vil 40% alt bli gjort om til stipend så man må ikke betale tilbake alt.

Det var vel det jeg hadde å si =)
Hvis admins/mods mener thread'n er feilplassert så sorry, ante ikke hvor ellers jeg sku legge'n =P

Dett var dett.


.:EDIT:.
OOH btw, innpå sida til skolen så er det en drit kul ting som blei lagt til på hjemmesida til skolen mot slutten av forrige skoleår, Bjerkely 360.
Det er skolen sett som om du var der, gå på hjemmesida og ta musa opp på tab'en som heter Bjerkely så kommer det en drop-down liste med ting, de står det Bjerkely 360.
SJEKK DET, Jeg og FreesTyler er det x3
Få se om noen finner oss!

Hint: Se opp, der er jeg >:3
« Siste redigering: 04. jun, 2011, 23:36 av Velvian »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #1 på: 08. jun, 2011, 02:03 »
Er vanskeligere å finne deg en meg på den 360 saken XD Jeg skiller meg fint ut x)
Bortsett fra de gangene du lånte Rave da x)

Men jau, skolen er anbefalt for alle tegnere og fotografer! Mest awsomme skolen noen sinne 8D

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #2 på: 08. jun, 2011, 11:15 »
Joa, hvis man ikke vet åssen jeg ser ut er det bra vanskelig, selv om jeg står ut ganske lett =P

Hint: Viking =P

Bluetwoen

  • Gjest
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #3 på: 08. jun, 2011, 23:18 »
Omg, det ser awesome ut. Jeg vil gå der. Dumme er at det er fire år til jeg er gammel nok til å gå der. >:

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #4 på: 09. jun, 2011, 01:26 »
Omg, det ser awesome ut. Jeg vil gå der. Dumme er at det er fire år til jeg er gammel nok til å gå der. >:

Hvor gammel er du?

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #5 på: 10. jun, 2011, 02:00 »
Er vanskeligere å finne deg en meg på den 360 saken XD Jeg skiller meg fint ut x)
Bortsett fra de gangene du lånte Rave da x)

Men jau, skolen er anbefalt for alle tegnere og fotografer! Mest awsomme skolen noen sinne 8D

I found you! men du har våpen :< sånt er farlig!

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #6 på: 10. jun, 2011, 14:25 »
Er vanskeligere å finne deg en meg på den 360 saken XD Jeg skiller meg fint ut x)
Bortsett fra de gangene du lånte Rave da x)

Men jau, skolen er anbefalt for alle tegnere og fotografer! Mest awsomme skolen noen sinne 8D

I found you! men du har våpen :< sånt er farlig!

Det er en planke =P

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #7 på: 10. jun, 2011, 14:31 »
Er vanskeligere å finne deg en meg på den 360 saken XD Jeg skiller meg fint ut x)
Bortsett fra de gangene du lånte Rave da x)

Men jau, skolen er anbefalt for alle tegnere og fotografer! Mest awsomme skolen noen sinne 8D

I found you! men du har våpen :< sånt er farlig!

Det er en planke =P

planker kan være farlige de! jeg fikk flis i bakhodet en gang jeg sprang med hodet først rett inn i et vindu og gikk rett i plankegulvet på verandaen!

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #8 på: 10. jun, 2011, 16:13 »
planker kan være farlige de! jeg fikk flis i bakhodet en gang jeg sprang med hodet først rett inn i et vindu og gikk rett i plankegulvet på verandaen!

Det er da klart de er farlige når du driver på sånn =P

Bluetwoen

  • Gjest
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #9 på: 10. jun, 2011, 19:24 »
Omg, det ser awesome ut. Jeg vil gå der. Dumme er at det er fire år til jeg er gammel nok til å gå der. >:

Hvor gammel er du?

Jeg er 14. 18 års aldersgrense. xD

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #10 på: 10. jun, 2011, 23:25 »
Omg, det ser awesome ut. Jeg vil gå der. Dumme er at det er fire år til jeg er gammel nok til å gå der. >:

Hvor gammel er du?

Jeg er 14. 18 års aldersgrense. xD

Hehe, kan det umulig være, i såfall er den lavere enn det, hadde ei jente på skolen året som gikk som var 15, og noen som var så vidt eldre enn ho,.
Så hvis du vil kan du bare søke å se åssen det går =)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #11 på: 11. jun, 2011, 00:03 »
Det eneste er vel om du da ikke avbryter skoleåret du allerede går på, så må du tilbake dit etter
folkehøyskolen. Jeg er i hvertfall glad jeg ikke har igjen noe skole som må tas igjen.

Og Skarpen, hvorfor i alle dager prøvde du å skade vinduet? D:

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Bjerkely Fhs Tegneserie linje!!
« Svar #12 på: 14. jun, 2011, 04:15 »
Og Skarpen, hvorfor i alle dager prøvde du å skade vinduet? D:

Fordi vinduet var slemt og slo meg først! >:C