Skrevet av Emne: Starter lisensjakt på ulv  (Lest 5177 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Starter lisensjakt på ulv
« på: 07. sep, 2011, 11:53 »
*knurre*
Så denne nå på facebook, å ville gjerne dele denne elendigheten;
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7781101
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7074619

Syns det er tragiskt at man kan drive lisensjakt på freda rovdyr, Norge burde skamme seg..

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #1 på: 07. sep, 2011, 11:58 »
Enig  >:(
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #2 på: 07. sep, 2011, 14:20 »
Bygg gjerde eller ansett gjetere, late j**** sauebønder!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #3 på: 11. sep, 2011, 19:21 »
Synes det er litt hueløst å gjøre det, ved tanke på antall individer, rødlista og dette målet regjeringa har når det gjelder antall ynglinger født hvert år (som vel og merke omtrent aldri bli oppnådd)
Har veldig liten troverdighet ovenfor regjeringa når det gjelder forvaltning av rovdyr i Norge.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #4 på: 13. sep, 2011, 17:13 »
D:< wat tha **********

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #5 på: 19. sep, 2011, 21:28 »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #6 på: 20. sep, 2011, 00:37 »
litt "positiv" nyhet om saken; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10038592

du kom meg i forkjøpet :o

Men ja, litt mer positivt.

(Utdrag fra artikkelen)
"- I fjor ble tre ulver skutt på 36 timer. Vi frykter at det samme skjer denne gangen, sier miljøaktivisten."
Det synes jeg er voldsomt. Skulle egentlig ikke forundre meg om det ble tatt flere enn det også, ved tanke på at ikke alt er helt i system her i Norge.

som om det ikke var ille nok at Sverige gikk løs med det, nå ser det jaggu ut som om Norge skal starte uttryddelsen >_>''

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #7 på: 28. nov, 2011, 14:37 »
litt "positiv" nyhet om saken; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10038592

du kom meg i forkjøpet :o

Men ja, litt mer positivt.

(Utdrag fra artikkelen)
"- I fjor ble tre ulver skutt på 36 timer. Vi frykter at det samme skjer denne gangen, sier miljøaktivisten."
Det synes jeg er voldsomt. Skulle egentlig ikke forundre meg om det ble tatt flere enn det også, ved tanke på at ikke alt er helt i system her i Norge.

som om det ikke var ille nok at Sverige gikk løs med det, nå ser det jaggu ut som om Norge skal starte uttryddelsen >_>''
Ivertfall bra at noen saksøkte de. Det er det minste de kunne ha gjort!

Catya

  • Gjest
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #8 på: 31. des, 2011, 19:23 »
Syns egentlig vi burde begynne å avle Ulver for at bestanden ikke skal bli utryddet.

Miwa

  • Gjest
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #9 på: 20. jan, 2012, 13:21 »
Har de egentlig forstått meningen med fredet?  [puzzled]

Her i midt-norge finner de unnskjyldninger for å jakte jerv og bjørn, pga bøndene er for late til å se etter dyrene sine... idiotisk.

Khajiit

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #10 på: 22. mar, 2012, 20:20 »
For enhver ulv som blir drept, skulle enhver jeger bli skutt i hodet.
- Khajiit

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #11 på: 22. mar, 2012, 21:20 »
For enhver ulv som blir drept, skulle enhver jeger bli skutt i hodet.

Er ikke det litt å ta i :/

Husk at ulvebestanden ikke er så veldig truet på verdensbasis, bare i norge. Så å ønske død og fordervelse på jegere synes jeg er litt overdrevent. Da kan man heller fokusere på å redde dyr som virkelig trenger det, som f.eks. gorillaer, neshorn eller blåhval.

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #12 på: 23. mar, 2012, 21:31 »
For enhver ulv som blir drept, skulle enhver jeger bli skutt i hodet.

Er ikke det litt å ta i :/

Husk at ulvebestanden ikke er så veldig truet på verdensbasis, bare i norge. Så å ønske død og fordervelse på jegere synes jeg er litt overdrevent. Da kan man heller fokusere på å redde dyr som virkelig trenger det, som f.eks. gorillaer, neshorn eller blåhval.

Synes ikke Orginal iden var så ille jeg, da seff en av de 10000 eller hva som var dumme nok til å melde seg på da :P Det ville ihvertfall hatt en mikroskopisk poisitiv effekt på norsk natur.
Selv om ett dyr finnes andre steder synes jeg ikke det burde være lov eller er lurt å fjerne de her, er vel defor vi har like mye elg per kvadretmeter i norge som fluer på ei kuruke...


Sånn som de "forvalter" detta nå kunne de liksågodt skutt alle rovdyra og blitt ferdig med det enn at de skal sakte dø ut gjennom innavel og smugjakt. men er vel det som blir tilslutt... er jo ikke mulig å få noe inn i skalle til politikere snodig hvor tett den pappen er hver og en av dem fokurer på hver sin ting og ikke hører på noe annet og motarbeider hverandre så nesten ingenting skjer med noe ^^ men det er en annen sak da :P

Khajiit

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Starter lisensjakt på ulv
« Svar #13 på: 30. mar, 2012, 14:34 »
For enhver ulv som blir drept, skulle enhver jeger bli skutt i hodet.

Er ikke det litt å ta i :/

Husk at ulvebestanden ikke er så veldig truet på verdensbasis, bare i norge. Så å ønske død og fordervelse på jegere synes jeg er litt overdrevent. Da kan man heller fokusere på å redde dyr som virkelig trenger det, som f.eks. gorillaer, neshorn eller blåhval.

Den skandinaviske ulvebestanden var på mellom 127 og 151 dyr vinteren 2006/2007  Det er ingenting.
Verdenbasis er bestanden 150 000-200 000 Ulver.  flertallet av ulvene i norge er fra innvandring fra andre land. så Norge har snart ikke fler Norske ulver igjenn.
- Khajiit