Skrevet av Emne: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)  (Lest 1972 ganger)

Piro

  • Gjest
Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« på: 19. sep, 2011, 05:32 »
Såååå, etter at jeg så en link på forumet om en side som hadde salg på masse pels (http://www.nftech.com/clearance.html) fant jeg ut at det ikke finnes et bedre tidspunkt å starte på enn nå.

Jeg fant ut at jeg skal begynne "i det små" med partials -> Hode + for og bak poter (bein og hender).

Det jeg trenger hjelp til er ikke hvordan jeg skal lage de forskjellige delene, fordi jeg er såpass naiv at jeg tror det er mulig å finne decent tutorials på dette. Det jeg derimot trenger hjelp til, er litt planlegging med hensyn til hvilken pels jeg skal bruke på de forskjellige delene / forskjellige stedene, samt fargevalg. Dette går kanskje under hvordan jeg skal lage de forskjellige tingene allikevel, men jaja  [w-happy].

Avataren min er ganske klassisk i fargene, men tenkte å gå for noe mellom "kjedelig" og kommunegrått og en pride parade = litt farger. Fargene jeg har i tankene er grå / svart som en av hovedfargene, og en hvit nyanse som andre hovedfargen.. Flashy rødt (har planer om å ha litt lang pels fra mellom ørene, eller på toppen av hodet som skal gå bakover og muligens flettes. Lyseblå øyne (nevner ting som ikke har med pels og gjøre også jeg). Svart / Grå på toppen av poter, ( muligens noen røde detaljer her) Svart snute i guess, hmmm. og muligens noen røde detaljer på hode også, men mainly hvit + grått / hvitt + svart.

Jeg innser nå at jeg må finne ut om en av hovedfargene skal være svart eller grått :\ Jeg synes jo svart er en aaawesome "farge".

Dette ble kanskje litt rotete som alltid :p Men prøv å hjelpe hvis dere kan / vil.

PS! Jeg liker lang pels så langt det kan gjøres, men vil ikke at det skal se heeelt på viddene ut.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #1 på: 19. sep, 2011, 12:00 »
Tror denne tråden er noe du ser etter :)

Har du noe referanseskjema over hvordan karakteren skal se ut?

Piro

  • Gjest
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #2 på: 19. sep, 2011, 12:14 »
Tror denne tråden er noe du ser etter :)

Har du noe referanseskjema over hvordan karakteren skal se ut?


Takker og bukker! Njaei, jeg har faktisk ikke det, så jeg burde vel sette i gang og tegne :\ punge ut noen dollar eller kroner snarest.

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #3 på: 19. sep, 2011, 13:40 »
Jeg vil anbefale å kjøpe en kortere billig pels til selve drakta, feks. fra fabric.com
Den er utrolig deilig og myk, + at pelsen er god og tett, så når man barberer den ned så syntes ikke vevinga av stoffet under.


hold deg langt laangt laaaaangt unna den shaggy pelsen fra stoff og stil, ( ihvertfall hvis du har planer om å barbere den ned )
Den er ok hvis man vil beholde lengden på pelsen , og ønsker en krøllete look, men den er ubrukelig å barbere tett inntil da veven i stoffet skinner igjennom pelsen.
Bare nevner det siden jeg hater denne pelsen på min egen drakt.... :P

Men bestill gjerne prøver fra nft, de er gratis, og da ser du om den vil egne seg til drakten din ^^
( gratis frakt også btw)

@:3

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #4 på: 19. sep, 2011, 14:15 »
Lykke til!
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Piro

  • Gjest
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #5 på: 19. sep, 2011, 14:19 »
Jeg vil anbefale å kjøpe en kortere billig pels til selve drakta, feks. fra fabric.com
Den er utrolig deilig og myk, + at pelsen er god og tett, så når man barberer den ned så syntes ikke vevinga av stoffet under.


hold deg langt laangt laaaaangt unna den shaggy pelsen fra stoff og stil, ( ihvertfall hvis du har planer om å barbere den ned )
Den er ok hvis man vil beholde lengden på pelsen , og ønsker en krøllete look, men den er ubrukelig å barbere tett inntil da veven i stoffet skinner igjennom pelsen.
Bare nevner det siden jeg hater denne pelsen på min egen drakt.... :P

Men bestill gjerne prøver fra nft, de er gratis, og da ser du om den vil egne seg til drakten din ^^
( gratis frakt også btw)

|-----------------------------------------------------------------------------| <- så mye hjelp i den posten der! takker  [w-wink]

Skal sjekke ut nevnte leverandør, NÅ!

@:3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #6 på: 19. sep, 2011, 15:01 »
Er enig med Templa angående pels. Lengere pels har en tendens til å være tynnere.
Sikrest å bestille prøver, så du ser hva du kan forvente.

Piro

  • Gjest
Sv: Mitt prosjekt (trenger litt hjelp)
« Svar #7 på: 19. sep, 2011, 15:17 »
Er enig med Templa angående pels. Lengere pels har en tendens til å være tynnere.
Sikrest å bestille prøver, så du ser hva du kan forvente.

Jeg er allerede i gang, haha :)

Skal bestille prøver fra NFT og fabrics.com + en norsk leverandør tenkte jeg (http://www.rainbowtekstil.no). Venter i spenning