Skrevet av Emne: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?  (Lest 7446 ganger)

Catya

  • Gjest
Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« på: 11. okt, 2011, 18:45 »
Dvs. huden din, og har du noen gode råd?

Hvis dette ikke er i riktig forum, kan den flyttes.

Vi har en del topics on klær og tilbehør, men ingenting om hud og sminke, så jeg startet en tråd. ;D

Personlig prøver jeg å ta godt vare på huden min, men det blir ofte dyrt etterhvert hvis man skal bruke de "beste produktene", men man kan også kjøpe billige ting i dagligvare butikken. Selv bruker jeg dyprensende maske, den gjør underverker med huden, men husk å bruke fuktighetskrem etterpå, ellers tørker den ut og blir fort fet igjen.

Hva bruker du, og har du noen gode tips?

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #1 på: 11. okt, 2011, 19:46 »
Bruker ikke sminke, ingen kremer, ingenting xD

Dusjer jo da, hvis det telles  [laugh]
Mow!

Catya

  • Gjest
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #2 på: 11. okt, 2011, 20:10 »
Skulle bare mangle. [w-wink]

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #3 på: 11. okt, 2011, 22:10 »
Har egentlig veldig snill hud, så trenger ikke noe særlig med slikt.
var litt uheldig vel å merke for en stund siden, hvor jeg fikk mest sannsynlig mindre frostskader i ansiktet, så jeg har et lite område som kan flasse litt hud hvis jeg ikke passer på å smøre inn med fuktighets krem. driver enda å prøver meg fram til hviken krem som fungerer best, er mildt sagt varierende grader på kremer.

Catya

  • Gjest
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #4 på: 13. okt, 2011, 17:58 »
Jeg bruker også en hjemmelaget peeling krem, brukes på nesen, en som koster litt over 20kr tilsammen, fant oppksriften på YouTube.

Ingredienser:

Gelatin pulver (Ikke plater)
Melk

Fremgangsmåte:

Ta en spiseskje med gelatin puver oppi en kopp (må tåle micro-ovn) og en spiseskje melk. Rør rundt, men den skal være litt klumpete. Sett den i mikroen i 10 sekunder, den skal være varm, men ikke for varm.

Deretter tar du en pensel du ikke bruker lenger og maler røren på nesen, eller andre steder du har till urenheter. Vent i 10 minutter for at den skal stivne og fjern den. Den får med seg MYE, etterpå må du smøre på med litt kvisekrem, for da er porene åpne og rene.

Håper dette hjelper  [ureshii]

PS: Ikke glem å vaske penselen hver gang. Siden det er gelatin, smelter det vekk under varmt vann og bruk såpe. Hvis du ikke har pensel cover, kan du tape den på veggen, men busten må henge ned, ellers kan vannet i penselen løsne hårene.
« Siste redigering: 13. okt, 2011, 18:09 av Catya »

Miwa

  • Gjest
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #5 på: 30. jan, 2012, 12:09 »
Død tråd?

Jeg vil i allefall anbefale L'Oreal Perfect skin.
Bruker den på ansikt å hals hver gang jeg dusjer, og for vær dag som går merker jeg forbedring! Før var jeg plaget med både store kviser, og blackheads som det var en egen farm av på nesen! Nå har dem blitt langt mindre synlige, og det er kun et lite hint av acne problemene mine på venstre kinn! L'Oreal Perfect skin har også flere alternativ for hudtyper.

Superfornøyd  [ureshii]

Catya

  • Gjest
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #6 på: 06. feb, 2012, 18:32 »
Jeg har den og bruker den ofte, men ser ikke mye forbedringer O.o

Jeg er ikke så plaget av kviser i hele ansiktet, mest på nesen og haken/rundt munnen....er irriterende....

Miwa

  • Gjest
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #7 på: 07. feb, 2012, 09:57 »
Kanskje du bruker for feil hudtype? Finnes jo opptil tre forskjellige varianter.
Fant min egen ved hjelp av tips blant annet fra denne videoen:)

Zaxx

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 219
  • iPhone 4s? aw yeah, gotta love Siri.
    • Vis profil
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #8 på: 07. okt, 2012, 13:20 »
Drikker vann i massevis... Rundt 5 liter daglig, og trener bortimot hver dag, ofte flere ganger daglig :3

Aner ikke om det hjelper for huden, men jeg har fortsatt ingen rynker :P :P
Lev sundt og godt, men husk å kos deg av og til også! :3

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #9 på: 03. jan, 2013, 21:11 »
tenkte eg skulle skrive siden eg fant noe lurt noe :D

På body shop selger de cleanser og toner, i flasker, der koster rundt en 100kr men varer i evigheten D: Bruker kun toner nå, den fjerner all rødhet, øker fuktighetsinntagning, lukker porene ogv :D elsker den XD og så kjøpte eg og et serum på sånn mini flaske, den er dyr - men bruker bare 1-3dråper en gang i uken :D

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #10 på: 04. jan, 2013, 14:45 »
Vis du ikke dusjer hver dag, anbefaler jeg å vaske ansiktet ditt i hvertfall hver dag.
(Helst med renset vann, får å få det til må du koke vann og etter det er blitt mer kjølig kan du vaske deg i ansiktet.)
Det er også lurt å drikke åtte glass med vann om dagen, hjelper mest mot urin-infeksjon :3
« Siste redigering: 04. jan, 2013, 14:47 av Wolf »

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #11 på: 12. mar, 2013, 19:35 »
Jeg anbefaler å ikke dusje for ofte, det fører til at en får tørr og irritert hud.

Selv bruker jeg halvgrovt sandpapir og vann.
Lett gnuring med sandpapiret for å få bort død hud, vannet burde jeg ikke trenge forklare.
+ Fuktighetskrem i trynet, om det skulle trenges.

Ukentlig badstue er og et greit ritual, da får man svetta ut skiten man ikke kan få skrubba bort.

Catya

  • Gjest
Sv: Hvordan tar du vare på skinnet ditt?
« Svar #12 på: 12. mar, 2013, 20:35 »
Jeg bruker coconut body scrub som jeg kjøpte på Body Shop, det står "not for facial", men det driter jeg i, den gjør en god jobb og lukter godt :3

Ellers vasker jeg anisktet hver morgen og før jeg går og legger meg (og imellom de tidene).