Skrevet av Emne: Cosplay/Fursuit wip  (Lest 1786 ganger)

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Cosplay/Fursuit wip
« på: 23. okt, 2011, 16:15 »
Lyre (Kitty/Leah/Laia/Raija/Raiya/Raya/Lyra, er usikker på hennes virkelige navn XD) fra ”Jungle Emperor”(Kimba the white lion).
Kostyme var allerede tenkt ut tidlig i våren 2011, men ble ikke jobbet ordentlig med før sommeren haha XD. Ikke bare var det på grunn av at jeg så på serien, men også for en jeg traff i Sogndal på en messe for ungdomsbedrifter der jeg var utkledd som min bedrifts maskot, Froskeprinsen, der jeg traff på en søt gutt med nesten samme interesse som jeg og da snakket og diskuterte om anime og slikt og kom inn på temaet Cosplay. Etter og blitt kjent med hverandre bestemte vi oss for og cosplaye sammen på Desucon 2012. Han ville være Red Link, og da lurte jeg på om jeg skulle være en eller annen Zelda figur, men fant noen skisser av éi lite kostyme ide :3.

-----------------------------
Så begynte jeg å planlegge og skisse opp og bygge opp grunnbasisen på hode. Hele hode skulle egentlig være av ”Foam” men så fant jeg en liten guide på ”kigurumi” maske og jeg så på noe ”Papir leire” jeg hadde og tenkte; ”Tja…” To timer senere hadde jeg en maske av leire. Til å være min første syns jeg at jeg gjorde en god jobb ^w^.


Teip for å lage mønster :3


Kommer til å bli hjemsøkt av den stripen der >_<. Men det er vel love å gjøre feil? :3

Ørene var morsome å lage, men det var vanskelig å sy, for med symaskinen gikk ikke.

Så gjøre vi klar "Manken"(Løvinne har manke :forvirra:). Øyenbryn eller ikke øyenbryn :ermm:.

Så lager vi til bakhode med hals og opning. Alt er har jeg sydd for hånd. Vanskelig? Ja! Spesielt ørene. Før jeg limte fast "manken" prøvde jeg den :3. Beholder mønsteret for hode og ørene slik at jeg lager en lue senere X3

Så var det å sette på øynene for godt. Øynene er laget av hvit "fun foam" og jeg ser ut gjennom det svarte. Plasten forann har jeg tegnet omrisset av øye med øyevippe med glassmaling^^. Nesen er av svart "fun foam" som jeg har formet slik at den ligger tett på nesen. Så mangler det bare knapper eller små kroker bak åpningen på hode :3.

(Hadde ikke finlandshetta under så da henger ørene litt slakk/løse) The stripe, it haunts me!:gråte:


Hode er ialle fall ferdig 8D

Poter
Med jobb og kjæledyr på forskjellige størrelser, en på 1 kg, en annen på 1.6 kg og den siste på ca 400 kg. Altså to kaniner og en fjording. Selv i høstferien fikk jeg ikke tid, men skal være glad for at jeg har jobb :3. MEN, endelig etter å tegnet og prøvd ut forskjellige pote design til kitty kostyme fikk jeg endelig til(Takket være å se litt på Muppets 8D ).


Første test med rester jeg hadde og den hadde med tommel, så for rar ut.

Og design nummer 3 ble valgt,(nr 2 var for liten som jeg kastet :3)

Enkel og god. Lett å få på og av. Kan ta opp ting uten problem :3. Neste er pote nummer 2. Også er det å bestemme seg på om jeg skal lage Paw-shoes eller Paw-socks <_<.


-------------



« Siste redigering: 27. okt, 2011, 18:24 av NorsePaw-Studio »