Skrevet av Emne: Endelig stasjonær! HALP!  (Lest 9746 ganger)

Zingo

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #25 på: 06. feb, 2012, 03:26 »
zingo hvorfor fraråder du det tastaturet?

tåler ikke å bli slådd på :p På mitt Logitech G19 kan jeg slå så hardt jeg orker når jeg blir forbanna når jeg taper i spill uten at det tar skade :p

Miwa

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #26 på: 06. feb, 2012, 08:53 »
Er nok ikke en voldelig ragequitter når jeg taper i spill, så det ville nok ikke bekymret meg mest :P
Bor i Nordland så er neppe mange furs her i området som kan hjelpe til :-X
Rekondo har meldt seg frivillig, heldigvis :D

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #27 på: 06. feb, 2012, 12:04 »
zingo hvorfor fraråder du det tastaturet?

tåler ikke å bli slådd på :p

pfft x3
Slått på? Slå i bordet... har en venn som har slått høl i bordet opp til flere ganger xP
Og jeg har selv det tastaturet (dog uten lys...) og synes det er supert ^_^
Nå driver ikke jeg å slår i verken bord, tastatur, mus eller noe om det skulle gå galt i spill x3

Ellers, Miwa..
Så på lista selv, og se greit ut dette.. den maskina skal kunne klare å kjøre alt av programmer og spill uten fps problemer :P
Synes kanskje 32GB ram er litt overkill :P Man trenger ikke i nærheten så mye nå til dags.. Om man ikke rendrere store animasjoner, 3d bilder etc.
Jeg har 8GB ram og holder i massevis ^^

Miwa

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #28 på: 06. feb, 2012, 12:30 »
Ellers, Miwa..
Så på lista selv, og se greit ut dette.. den maskina skal kunne klare å kjøre alt av programmer og spill uten fps problemer :P
Synes kanskje 32GB ram er litt overkill :P Man trenger ikke i nærheten så mye nå til dags.. Om man ikke rendrere store animasjoner, 3d bilder etc.
Jeg har 8GB ram og holder i massevis ^^

Endret litt på listen for å synke prisen litt, endte med 16GB i ram, men blir vel å øke den etter hvert når den blir mer en bare en gamer og tegne pc. Har interesser for 3D, og vil utvikle meg på desgin fronten der senere i år...

Slik endte bestillingen opp, og må si jeg er veldig fornøyd med at dette skal bli min første stasjonær!  [ureshii]

- Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"
- BenQ 24" LED GL2450HM
- Seagate Barracuda® Green 2TB
- Corsair AX 850W PSU
- ASUS Maximus IV Extreme-Z, Socket-1155
- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
- Thermaltake Level 10 GT Big Tower
- Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB
- ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
- D-Link DWL-G510 AirPlus G 54 Mbps
- Intel® Core i5-2500K Processor

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #29 på: 06. feb, 2012, 14:07 »
Hmm, har tenkt litt på stasjoner selv, men har alltid likt bærbare maskiner best siden eg reiser så mye, og får liten tid til å sette meg ned med pcen hjemme, derfor ville den bare ha støvet vekk [razz]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Zingo

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #30 på: 06. feb, 2012, 23:50 »
Kan ikke si jeg skjønner folk som bestiller "Green"-harddisker. De starter nemlig tregt opp, og slår seg av med en gang du ikke bruker dem for å spare strøm(som navnet tilsier).

halv pris, og de har mer en god nok ytelse til å være lagringsmedia, som systemdisk er de ikke like gode though

Miwa

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #31 på: 07. feb, 2012, 08:50 »
Kan ikke si jeg skjønner folk som bestiller "Green"-harddisker. De starter nemlig tregt opp, og slår seg av med en gang du ikke bruker dem for å spare strøm(som navnet tilsier).

Det Zingo sa, blir nok kun brukt som et lagringsmedia av meg  [smile]

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #32 på: 07. feb, 2012, 08:53 »
Har en 500gb hardisk som det selv, kostet meg 2000 når den var ny, begynner vell å bli noen år no [razz]

Tipper det er samme type hardisk du snakker om, treig å starte opp (tar flere minutt) og slår seg av når den ikke er i bruk, men tar bare noen sekunder å slå på igjen når den er koblet på :3

Bruker den nesten aldri, men kjekt å lagre diverse på disken ^^
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Zingo

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #33 på: 07. feb, 2012, 15:59 »
Har en 500gb hardisk som det selv, kostet meg 2000 når den var ny, begynner vell å bli noen år no [razz]

Tipper det er samme type hardisk du snakker om, treig å starte opp (tar flere minutt) og slår seg av når den ikke er i bruk, men tar bare noen sekunder å slå på igjen når den er koblet på :3

Bruker den nesten aldri, men kjekt å lagre diverse på disken ^^

du kan endre på egenskapene i windows for å hindre at den slår seg av, så det er ikke disken sin feil, og en 500GB green disk har ikke samme ytelse som en 2TB green disk

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #34 på: 07. feb, 2012, 16:06 »

du kan endre på egenskapene i windows for å hindre at den slår seg av, så det er ikke disken sin feil, og en 500GB green disk har ikke samme ytelse som en 2TB green disk

Den hardisken eg har går på strøm i tillegg til usb, hvis det har noe å si. er ikke en innebygget i en maskin, siden eg ikke har hatt stasjoner siden win 98 [razz]
« Siste redigering: 07. feb, 2012, 16:07 av Chrono »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Miwa

  • Gjest
Sv: Endelig stasjonær! HALP!
« Svar #35 på: 12. feb, 2012, 13:22 »
Litt sent å si dette, men ''nå'' er den ankommet! Pakkene kom på døren allerede kun to dager etter bestillingen, det kaller jeg service!!  :D  Har vært litt vell opptatt med den siden den kom (kanskje gitt den litt mer oppmerksomhet en Reko  [blush] ). Føler det er helt uvirkelig, og ikke minst uvant med en slik forandring!

Vil bare takke alle dere som hjalp meg med tips og forslag til hvordan datamaskinen skulle bli, er utrolig fornøyd!!  ;D

Bilde  blir lastet opp senere på 'Hva har du på pulten din' threadn  ;D