Skrevet av Emne: Mistanke om illegal ulvejakt  (Lest 2460 ganger)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Mistanke om illegal ulvejakt
« på: 20. jun, 2012, 19:53 »
Så, hadde litt døtid på jobben idag og satt på spiserommet og så i en avis.. Aner ikke helt hvilken, trur det var Romsdal budstikke, men kan ha vært en annen.
Men uansett, bladde om i avisa og fant en artikkel som fort tok interessen min.
(TV2 har så og si samme artikkel HER )

Små utsnitt fra artikkelen;
Sitat
Overvåkingen av ulv viser at nesten halvparten av de norske alfadyrene, foreldreparene, er blitt borte det siste året.
Det kommer fram i en fersk rapport Høgskolen i Hedmark har laget på oppdrag fra Rovdata.

Sitat
I fjor vinter ble det registrert 23 voksne, stasjonære og revirhevdende ulver i ulvesonen i Norge.
Bare 11 av dem ble dokumentert i live i vinter. Ti er forsvunnet, mens det er uklart om de to siste fortsatt er til stede.

Så vi har mest sannsynlig en gjeng med krypskytere like i nærheten av ulvesonen.
Det synes jeg er jævlig leit, og ikke minst skremmende egentlig.
Ja.. Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive her, tenkte bare at jeg skulle informere om det til dere som er interessert i å vite om temaet.
Det har forsåvidt vært ganske mye nyheter om ulv den siste uken (bare dårlig nytt fra mitt syn).
Skjønner ikke helt hvorfor folk hater ulv så fryktlig som enkelte gjør, ved tanke på at de egentlig burde frykte jerv og gaupe mer om det er sauer og husdyr generelt de tenker på når de holder på slikt.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Mistanke om illegal ulvejakt
« Svar #1 på: 20. jun, 2012, 23:26 »
Syns det er tragisk.. Å finner ikke ord...
*sighs*

Catya

  • Gjest
Sv: Mistanke om illegal ulvejakt
« Svar #2 på: 28. jun, 2012, 01:27 »
Er synd at vi mister så mange Ulv pga. sauebonder og jegere....Sett opp et høyt gjerde rundt beite til de jævla sauene deres!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
SP ute å går igjen
« Svar #3 på: 06. sep, 2012, 09:35 »
Sjekka ut VG.no nå nettopp, fordi jeg liker å følge litt med x3
Men uansett.. Fant en artikkel som passer inn i temaet.
Senterpartiet (aka. Bondepartiet) er vist tidlig ute med valgkampen..
Senterpartiet vil ha fri ulvejakt
og driter seg skikkelig ut..
Jeg er nå glad for at bonde-ekstremistene(altså SP) ligger med brukken rygg i norsk politikk.
Er bra at jeg ikke akkurat er den eneste som synes dette blir alt for dumt og for ekstremt.