Skrevet av Emne: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)  (Lest 27267 ganger)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #25 på: 09. mai, 2013, 09:14 »
Har tenkt meg et par dager i New York enten før eller etter con'et for å se noen musicals. Noen som vil være med på det?

Her er de 3 jeg planlegger å se:

http://www.youtube.com/watch?v=sMw05uGsHGQ&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=RovF1zsDoeM

http://www.youtube.com/watch?v=lZwoVJgI5Zg


Med forbehold om endringer xD Er jo ikke godt å si hva som fortsatt går i 2015 :p

Hadde vært kult å sett Lion King og Phantom of the Opera, men det blir vel litt ekstra dyrt om man skal
innom New York først? Så reise videre til AC? Hvor mange dager varer AC igjen da? Om det er et sånnt 3
dagers con eller noe, er det kanskje greit å ha noen ekstra dager der borte så man i hvertfall er borte en uke
til den prisen x)

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #26 på: 09. mai, 2013, 13:35 »
Har tenkt meg et par dager i New York enten før eller etter con'et for å se noen musicals. Noen som vil være med på det?

Her er de 3 jeg planlegger å se:

http://www.youtube.com/watch?v=sMw05uGsHGQ&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=RovF1zsDoeM

http://www.youtube.com/watch?v=lZwoVJgI5Zg


Med forbehold om endringer xD Er jo ikke godt å si hva som fortsatt går i 2015 :p

Hadde vært kult å sett Lion King og Phantom of the Opera, men det blir vel litt ekstra dyrt om man skal
innom New York først? Så reise videre til AC? Hvor mange dager varer AC igjen da? Om det er et sånnt 3
dagers con eller noe, er det kanskje greit å ha noen ekstra dager der borte så man i hvertfall er borte en uke
til den prisen x)

Flytur blir det uansett så blir hotell og mat som vil koste mest ekstra (og showene). Sjekket New Yorker hotell for Juni neste sommer og et dobbeltrom ligger på ca 3000 kr natten (men tror det finnes billigere hoteller)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #27 på: 11. mai, 2013, 18:20 »
Man burde vel prøve å sette opp et slags.. regnskap? Noe i hvertfall så man vet hvor mye penger man trenger. Så må man vel også vite hvordan man kommer seg rundt om du først skal til New York, så derfra til Pittsburgh. Vet ikke om du alt hadde noen ide om det, Leophan? Virker fristende å få med seg New York også når man først er i det landet XD

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #28 på: 25. mai, 2013, 14:42 »
Man burde vel prøve å sette opp et slags.. regnskap? Noe i hvertfall så man vet hvor mye penger man trenger. Så må man vel også vite hvordan man kommer seg rundt om du først skal til New York, så derfra til Pittsburgh. Vet ikke om du alt hadde noen ide om det, Leophan? Virker fristende å få med seg New York også når man først er i det landet XD

Selv ser jeg for meg 4 netter i NY enten før eller etter AC, de blir ca 6000 i hotell, mat beregner jeg til 400 kr dagen men det kan gjøres billigere. Fly Oslo-Pittsburg ca 13'500. Fly fra Pittsburg til New York ca 2600. Fly fra New York til Oslo ca 8000. Selve AC med supersponsor og hotell ser ut til å bli ca 8000. Rundt regnet blir dette 43'000. Ting som buss, t-bane, Broadway show og suvenirer kommer tillegg. Samt at dette er basert på årets AC prise samt fly og hotell for våren 2014. Vær forbredt økning. Anbefalt budsjett, 50'000.

Eventuelt kan NY opphold forkortes eller man kan se på billigere hotell. Brukte Hilton Times Square som eksempel.
« Siste redigering: 25. mai, 2013, 17:37 av Leophan »

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #29 på: 25. mai, 2013, 21:29 »
Trenger ikke noe større budsjett enn til EF utenom flyreisene. 50000, da er det total luksus hele veien.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #30 på: 25. mai, 2013, 23:26 »
Trenger ikke noe større budsjett enn til EF utenom flyreisene. 50000, da er det total luksus hele veien.

Er med ekstra dager i NY, og det er rundt regnet for å gi folk ett tall å spare opp mot som tar høyde for økte priser og uforutsette utgifter. Folk som kun skal til AC kan gå ned til ca 30`000 ihvertfall.

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #31 på: 03. jun, 2013, 12:18 »
Har no veldig lyst å dra til NY, men er ikke en show/musikal person. Så eg hadde vel heller ville besøke den svære hershey snope butikken :D og kanskje litt shopping :P Har en venn noen-lunde i nærheten av NY, kan jo spørre om han vet om et greit hotell og. Fikk litt nytt mot med pengene i dag, pga lønning med feriepenger kom på 25k. Så om eg klarer å spare rundt en 15-20k før det + lønn og feriepenger så har eg det bra :D 

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #32 på: 15. jul, 2013, 19:33 »

Noen som har sånn ca peiling på hva en sånn tur vill koste ? :)

Jeg er i New York Nå, billettene mine tur,retur kostet ca 7500, men så bestillte vi billettene 2 uker før vi reiste, så hadde nok spart en del penger om planleggingen var bedre til denne ferieturen :P

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #33 på: 15. jul, 2013, 19:36 »

Noen som har sånn ca peiling på hva en sånn tur vill koste ? :)

Jeg er i New York Nå, billettene mine tur,retur kostet ca 7500, men så bestillte vi billettene 2 uker før vi reiste, så hadde nok spart en del penger om planleggingen var bedre til denne ferieturen :P

det var bare flybilletene da, hotell og alt annet kommer jo i tillegg... men så jeg er så heldig at jeg har en steonkel å bo hos her  [w-happy]

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #34 på: 15. jul, 2013, 22:01 »
Jeg er i New York Nå

Se The Lion King!



Btw, 7500 t/r er ikke så gærn pris det

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #35 på: 16. jul, 2013, 03:59 »
Se The Lion King!
hadde gjort det om jeg kunne, men jeg har lovet min onkel å dra på camping med han  [w-sniff]

Btw, 7500 t/r er ikke så gærn pris det
sjekket det opp, du har vist rett, det var ingen dårlig pris :P

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #36 på: 30. aug, 2013, 21:49 »
Ser ut som Norwegian til New York koster under 2000 en vei hvis man er tidlig nok ute. Sjekket for juni 2014.

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #37 på: 01. sep, 2013, 18:08 »
Ser ut som Norwegian til New York koster under 2000 en vei hvis man er tidlig nok ute. Sjekket for juni 2014.
Men så er jo New York (JFK) 6-7 timer med bil unna Pittsburgh (om traffikken er god).

Rue Redpanda

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
  • Nope.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #38 på: 14. nov, 2013, 17:58 »
Jeg skal på Anthrocon 2014 og kaaaaanskje 2015 også. Kommer ann på tid og penger og sånnt.
Without me it's just aweso.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #39 på: 15. nov, 2013, 10:43 »
Wow, folk ser ut som milionærer her.. o.o

Tror eg må si eg ikke kan likevell, det er max 10% sjanse at eg og Tokes drar dit, siden eg har mest sannsynlig ikke råd til EF neste år heller. x3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #40 på: 15. nov, 2013, 13:23 »
Wow, folk ser ut som milionærer her.. o.o


Handler vel bare om å spare de kronene man får fra jobb.
Er ingen sjangs for at jeg hadde kommet meg dit i år, men har veldig lyst til å komme meg dit til viking temaet XD
Så det betyr at jeg må bli flinkere til å spare! For det er jeg langt i fra enda QMQ

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #41 på: 15. nov, 2013, 16:02 »
Spare, ja. Hvis man har en ok jobb og kutter ned på alt som ikke er absolutt nødvendig, så skulle det være fullt mulig å spare 20-30 000 på et halvt år.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #42 på: 15. nov, 2013, 16:50 »
Kommer an på hva man prioriterer det :)
Har opplevd AC selv, men synes EF mye kosligere og reisen koster en brøkdel.

CamiFluffbutt: Hvis du ikke har vært EF (Tyskland), NFC (Sverige) eller FC (England), så stryk den ene AC og legg en eller alle disse som 2015. F.eks. EF er mindre, men det er masse ting (paraden, fursuit lounge, events, gameshow) som EF vinner på :)

Back on topic: Tviler jeg får dratt til AC2015.
Budsjettet mitt for 2014 er allerede ganske satt, så tviler jeg får spart opp til en ny USA reise. Har opplevd det en gang, og føler det holder.
« Siste redigering: 15. nov, 2013, 16:57 av Dax Cyro »

Rue Redpanda

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
  • Nope.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #43 på: 15. nov, 2013, 18:22 »
Nå er jeg ikke gammel nok til å dra på EF eller noe sånnt i europa. Jeg blir 18 neste år men har bursdag etter EF så det tells ikke. + at alle vennene mine drar på AC. Så det er grunnene jeg drar på AC.
Without me it's just aweso.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #44 på: 15. nov, 2013, 19:52 »
Ahh.. kjeit >.<

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #45 på: 25. nov, 2013, 14:52 »
Vell, har hatt så vidt råd til mat for tiden, alle utektene går på leilighet, støm osv, og eg får mindre enn minstelønn i måneden, går på nav, og kun leiligheten uten strøm koster mer enn halve lønningen. x3

Såååå, sparing går ikke for meg. Ikke akkuratt no hvertfall.
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #46 på: 26. mar, 2014, 00:55 »
Om jeg klarer å spare penger fra jobb i sommer, burde jeg jo få råd. Eneste problemer er om jeg kommer inn på skole, og connet ligger midt i skoletiden. Vet ikke hvordan det er å få fri der i fra oMo Fortsatt veldig interessert.

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #47 på: 27. mar, 2014, 16:06 »
Man burde vel prøve å sette opp et slags.. regnskap? Noe i hvertfall så man vet hvor mye penger man trenger. Så må man vel også vite hvordan man kommer seg rundt om du først skal til New York, så derfra til Pittsburgh. Vet ikke om du alt hadde noen ide om det, Leophan? Virker fristende å få med seg New York også når man først er i det landet XD

Selv ser jeg for meg 4 netter i NY enten før eller etter AC, de blir ca 6000 i hotell, mat beregner jeg til 400 kr dagen men det kan gjøres billigere. Fly Oslo-Pittsburg ca 13'500. Fly fra Pittsburg til New York ca 2600. Fly fra New York til Oslo ca 8000. Selve AC med supersponsor og hotell ser ut til å bli ca 8000. Rundt regnet blir dette 43'000. Ting som buss, t-bane, Broadway show og suvenirer kommer tillegg. Samt at dette er basert på årets AC prise samt fly og hotell for våren 2014. Vær forbredt økning. Anbefalt budsjett, 50'000.

Eventuelt kan NY opphold forkortes eller man kan se på billigere hotell. Brukte Hilton Times Square som eksempel.

Dette kan bli tøft bare å få det til. men ny york kan nok streke det lit tynt.

Har tenkt meg et par dager i New York enten før eller etter con'et for å se noen musicals. Noen som vil være med på det?

Her er de 3 jeg planlegger å se:

http://www.youtube.com/watch?v=sMw05uGsHGQ&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=RovF1zsDoeM

http://www.youtube.com/watch?v=lZwoVJgI5Zg


Med forbehold om endringer xD Er jo ikke godt å si hva som fortsatt går i 2015 :p

Hadde vært kult å sett Lion King og Phantom of the Opera, men det blir vel litt ekstra dyrt om man skal
innom New York først? Så reise videre til AC? Hvor mange dager varer AC igjen da? Om det er et sånnt 3
dagers con eller noe, er det kanskje greit å ha noen ekstra dager der borte så man i hvertfall er borte en uke
til den prisen x)


helt enig. men hade nok blit for dyrt  [w-cry]

To timer, masse tid xD


Vi må finne på noe spes derm gjøre litt av oss så alle får med seg at her er de ekte vikingene


vi kone hvel synne neon vikin sanner eller norske sanger. eller noe sliokt.



men dere kan vi ikke prøve å reise som en reis gruppe da. hade det jo ikke blit billigre vis vi alle dro samen. en pakke dil ??? 
å så hade jeg følt meg mye tryggere i lag med andre som kan halpe meg
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #48 på: 27. mar, 2014, 16:09 »
c.c ønsker å være med på den jaaa...

Rue Redpanda

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
  • Nope.
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [USA] AnthroCon 19: Viking Invasion (2015)
« Svar #49 på: 29. mar, 2014, 18:03 »
Som sagt så drar jeg til AC hvert år. Kan kanskje hjelpe dere litt!

Altså, siden jeg ikke er så gammel + at jeg reiser med en av foreldrene mine så er det mest de som passer på sånnt.
Men vi pleier å reise fra gardemoen oslo til New york med SAS (tror det er SAS) blir der i kanskje noen timer (kommer ann på når neste fly går) også med United til pittsburgh. Vi blir fra onsdag til tirsdag (altså 6 dager) For to personer koster det ca 20.000 kr, det er bare flytur tur-retur så da blir the ca 10.000 på en person. Men man må jo også huske at det blir litt mer siden du skal sove på hotel og spise og alt sånnt.

Når det kommer til hotel så anbefaler jeg Omni. Det ligger ca 5 min gå-distanse unna selve convention senteret og main hotel, westin. Jeg anbefaler ikke Omni pga pris for jeg er ikke sikker på hvor mye det koster. Men det er bedre enn på bo på westin for da slipper du stresset med å få romm, køen for a ta heis om kvelden og alt bråket som er på det hotelet. De har flere valgmuligheter for hoteler som sikkert er billigere enn Omni men jeg anbefaler ihvertfall den!

Håper dette hjelper litt. :) Om det er noe dere lurer på eller om dere vil vite mer kan jeg snakke med pappa som har kontroll på det meste av dette.
Without me it's just aweso.