Skrevet av Emne: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp  (Lest 3005 ganger)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« på: 15. jul, 2012, 21:51 »
Så jeg skal lage meg en fursuit. Skal lage med en DTD først men etter det når jeg har fått mønster av det hva gjør jeg da  ? Hvilke sting  (Symaskin helst for handsy =  ?!?!?!?! for meg) for ja slik at det holder seg.

Lurer også på hvordan folk furrer hodet. For moren min sier at jeg bør sy pelsen på hodet sammen (Dunno om bakhodet er inkludert i det da) å så på en måte træ det på som en sokk. Og hvis folk er kjent med denne metoden hvor mye rom til søm bør jeg ha for at det ikke skal bli for smått/ stort ? :S

Ah siste ting. KJøpte hodet mitt av den fantastiske templa  (Foam base) Fått strammet opp strikket under haka, men munnen/ underkjeven henger for langt ned slik at munnen er for mye åpen  :S og den støtter ikke noen form av vekt som puttes oppå. Noen tips  ?

Bilder:

http://i50.tinypic.com/dxbuav.jpg

http://i47.tinypic.com/28k0k03.jpg

http://i45.tinypic.com/5mmt87.jpg

http://i47.tinypic.com/21mevbo.jpg

http://i47.tinypic.com/1z6s6kw.jpg


Noen har foreslått å lime ett elastisk strikk fra det røde og det grønne "Punktet" til ut til sidene på underkjeven for at det skal lukke seg bedre og holde seg oppe og ikke sige ned.

Setter pris på all hjelp/ tips jeg kan få.   [cool]

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #1 på: 15. jul, 2012, 22:02 »
eh jeg har også kjøpt en headbase en gang, så når jeg skal furre den med pels, er det best å sy, (IKKE lime, det blir bare stygt, og siden du har kjøpt en sånn fin headbase og alt) vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan men ja ehe xD kansje du kan finne det ut fra denne siden

matrices.net /den er ganske bra :)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #2 på: 15. jul, 2012, 23:12 »
eh jeg har også kjøpt en headbase en gang, så når jeg skal furre den med pels, er det best å sy, (IKKE lime, det blir bare stygt, og siden du har kjøpt en sånn fin headbase og alt) vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan men ja ehe xD kansje du kan finne det ut fra denne siden

matrices.net /den er ganske bra :)

Så ehm. Noen tips til furring  ?  : ) Sånn åssn jør man d  ? Sett på matrices ja  ^^ Hun er flink ,men ja skjønner ikke helt hvor mye sånn søm avstand jeg må ha  ; P Men har du bilde av din suit / hode  ? Isåfall akn jeg få se  ?  ^^

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #3 på: 15. jul, 2012, 23:25 »
Det er også noen som dekker hele hodet i ductape, tegner på markeringene og så klipper ut.
Så etter å ha kuttet ut pelsen som skal på hodet, syr de det meste av pelsen sammen for hånd,
så vrenger de den og plasserer den på hodet. De limer da også pelsen på plass, sånn at du både har
sydd og limt pelsen så den sitter godt. Though, hvordan de helt får det til, er jeg ikke sikker på.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #4 på: 15. jul, 2012, 23:38 »
Jeh har rundt 5 mm søm avstand, litt mindre om jeg syr for hånd. Pass på at symaskinen din tåler å sy pels.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #5 på: 16. jul, 2012, 00:29 »
Jeh har rundt 5 mm søm avstand, litt mindre om jeg syr for hånd. Pass på at symaskinen din tåler å sy pels.

Tror en noob som meg må ha litt mer sømavstand kanskje, eller bare sy himla sakte : P
Har en eldgammal Husqvarna som tåler en støyt ; ) Er 2000 modell står det men den er fra 70-Tallet ca.

Hvilen søm/ sting bruker du  ? Oh handpoter. How  ? Øvde litt på vanlig stoff, men der man skal putte handa inn blei ekstreemt trangt og ubehagelig  :/ Nooen tips  ? Skal ha 4 fingre  ; )

Å ja føtter. Pelsing av dem. Sy på der også og vrenge på eller lime på  ? Å hvordan får man pels sånn mellom tærne egentlig  ? X'D

Siste dumme spørsmål fra meg for nå er, møsnter. Hvordan syr man det inn på suiten sin  ? Må jeg klippe opp hele magen på suiten når jeg skal ha mønstere på  ?  (Skal ha grå mage på den) og skrittet åssn funker det  slik at det blir behagelig  ?

Håper jeg ikke virker for dum nå, men er superglad for at dere er norsk og forklarer på norsk  :D Alt er såå mye lettere da  ^^


P.S Noen som skal på desu til neste år og som ehm. hvis jeg får ferdig furusit hadde lyst til å gå rundt sånn ikke bare inne på lokalet, men rundt omkring  ?

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #6 på: 16. jul, 2012, 00:44 »
Hva med å søke litt før du spørmye.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Kan ikke sy, prøver men trenger litt hjelp
« Svar #7 på: 16. jul, 2012, 01:20 »
Hva med å søke litt før du spørmye.

Har jort det masse masse  ^^ Men vil høre Alles meninger og teknikker  ; ) Og dere er de første Norske jeg spør så å få det forklart på norsk er kjekt det også synes nå jeg  ^^ Har spurt folk på dA, LIvejournal og fått masse svar på hvordan nettop de gjør det ^^ Så nå spør jeg folk her  ; )

Dessuten har jeg vært på all dem sidene du linker til og sett  ; ) Men igjen. Lettere å få det forklart på norsk og det å spørre folk så mye er da ikke så farlig vel ?. Folk svarer om de vil svare og hvis ikke så lar de være  ^^
« Siste redigering: 16. jul, 2012, 01:23 av felixcani »