Skrevet av Emne: Møter med dyr  (Lest 7331 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Møter med dyr
« på: 06. aug, 2008, 01:50 »
Tenkte jeg skulle prøve å starte en liten tråd hvor man kan poste om møter, både store og små, med dyr.

Jeg hadde et lite møte med noen lokale dyr denne helgen. Da jeg kjørte hjem med bil søndag natt, altså natt til mandag, så jeg to grevlinger som stod i veien. Det så nesten ut som de hadde snakket med hverandre. Begge stoppet opp, så på bilen, og vraltet så ut mot gresset til høyre av veien. Jeg har sett grevlinger ved flere anledninger i nærheten av der jeg bor, men det er en liten stund siden sist, og jeg tror jeg aldri har sett mer enn én om gangen. Et kort med artig lite møte. Får håpe jeg ikke forstyrret de for mye.

Quintus

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #1 på: 06. aug, 2008, 12:34 »
Hehe koselig :) når jeg er på fjellet så ser jeg jo litt av hvert, men det er jo ikke ofte man kommer så nær da hvis ikke man går mot vinden, da kan man komme ganske ner. Jeg gikk meg på en grevling jeg også i fjellet en gang, den ble litt sint tror jeg skremte den, men jeg ble skremt jeg også med det samme hehe.  [smile]



RefleXio

  • Gjest
Sv: Møter med dyr
« Svar #2 på: 06. aug, 2008, 16:07 »
Da jeg sykla hjem fra jobb i dag så jeg en rev som sprinta over veien. Synes litt synd i den, sia den hadde skabb. =\ Får håpe den ikke lider for mye lenger, da.

Da jeg var på fjellet for noen dager siden, så jeg en villhund (schäefer/labrador mix) som jakta på skoghamster (lemen tror jeg det heter). En av dem småkrypa beit meg i støveln, heldigvis var det tykt lær :P
Masser av ravn der også, har altid vært fasinert av ravna og myter tilknyttet den, hvor mye folk i gamledager forbant styggedom med en svart ravn.

Samme med Bodø sin "nasjonal"fugl, havørna ^^
Utrolig pen fugl, og den flyr ganske ofte over byen, drar man ned dit så kan det (og selvfølgelig båtene) være det første man ser når man kommer fram til moloen.

Man ser mye dyr når man bor i skogen, ja

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #3 på: 06. aug, 2008, 19:31 »
Lokale dyremøter har det vært lite av for min del. Hadde stirrekonkurranse med en rev i skogen her i fjor. Vi så på hverandre i flere minutter, men med en gang jeg dro opp kameraet så stakk den :(

På den litt mer eksotiske siden så har jeg møtt en vill Cassowary http://en.wikipedia.org/wiki/Cassowary I regnskogen ved Daintree. Heldigvis for meg så ble den ikke skremt. *phew*
Samme kvelden så sto jeg støtfanger til nebb med en Frogmouth http://en.wikipedia.org/wiki/Tawny_Frogmouth som hadde bestemt seg for at hva det nå enn var som lå i veien var kveldsmat. Etter å ha kjørt nesten helt opptil den, så endte det med at jeg måtte svinge utenom for han gadd ikke å flytte seg.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Shet The Panther

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 10
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #4 på: 06. aug, 2008, 23:29 »
Det bruker å være to rever utenfor om kveldene, de har et hi like ved huset mitt :) Jeg ser dem ofte hver kveld rundt 1-2 tiden og har gjort en vane av å lege ut midags rester til de [ureshii]  De ser begge ut til å være i god form ;D
NAPS: The one and ONLY reason cats will never conquer the world.


Amaya

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 22
  • Meoff? oO
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #5 på: 15. aug, 2008, 18:48 »
Da jeg var liten traska det en rev over veien jeg gikk på. Jeg var såpass liten at den var omtrent like stor som meg, og bare en halvmeter unna - så det var ganske stort. :P
Ellers har jeg ikke sett så mye dyr i det siste. Var en glassplate fra tigre da jeg var i dyreparken i sommer da. ;D
Og mange andre dyr også selvfølgelig. ^^
Get over cute.
Get smart.
www.vampweb.no

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #6 på: 16. aug, 2008, 10:46 »
nå var jeg speider i over 11 år. så har sett litt av nordisk villmark her og der. var ikek uvanlig å ligge i telt i skogen med en eller flere venner og se ett eller annet pelskledd dyr traske forbi nysgjerrig.
Rev har jeg vert så nerme at jeg kan ta på den. den var litt veldig nysgjerrig. grevlinger har jeg desverre ikke sett så mye av. pinnsvin er søte. stikker litt når du løfter de. hehe men piggene er ikke så ikke at du ikke kan gjøre det.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #7 på: 25. aug, 2008, 09:20 »
denne hinstorien her er bare morro, haha!

Jeg er ikke så mye i den, bare på slutten da :p.


Uansett! To venner av meg (som er sammen, gutt og jente) gikk ut i skauen da, og skulle ha sex. Så de la seg ned og begynnte og gjorde seg ferdig da de begynnte og høre knurring, og en ILLSINT grevling kom mot dem, de begynnte og løpe nakne mellom skauen da, til der jeg stod, så det eneste jeg ser av dem er at de løper nakne forbi meg, skriker "LØP!" og så ser jeg grevlingen og setter bena på nakken xD

Grevlingen likte ikke at folk hadde sex på territoriett dets gitt.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Møter med dyr
« Svar #8 på: 25. aug, 2008, 12:04 »
hehe, skjønner grevlingen godt :P

Eneste møte med ville dyr er pinnsvin som alltid reagerer mer eller mindre på samme måte. Har noen kule ekorn opplevelser, men ellers svært lite :3
 Sett rever går jakt da, men er jo ikke no spesielt med det.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Møter med dyr
« Svar #9 på: 27. aug, 2008, 21:37 »
Så en grevling igjen for en uke siden, eller så. Så bare rumpa på den da den løpte over en vei. Kanskje den var på vei til å jage bort nakne mennesker som holdt på å begå samleie på hans territorium...

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Møter med dyr
« Svar #10 på: 24. sep, 2008, 10:51 »
Vell her om ikke så lenge sia.. kjørte æ bil hjæmmover.. da så æ 5 revunger som gikk langs veien.. dæm va søt alle sammen..
æ stoppet for å se om æ kunne komme nær dæm.. å tænk æ klappa en av dæm han sliket mæ på fingeren.. han va såååå søt.. dokker aner ikke.. d har hendt naturligvis flere ganger [razz]  d e så artig når man kan hilse på dyr på nært hånd... særlig når dyret er vilt..

vi pleier å ha elg i hagen å d e ikke bare bare å bli kvitt dæm nei.. en jul så gikk æ å hunden min tur å så plutselig kommer d en elg ku bak oss.. hun er bare noen få meter unna oss.. hun går tillome rett forbi oss uten å syns d va noen skummelt.. i det hun hadde gått forbi kom den digre elgoksen etter.. den hadde di gevira.. hunden min ble veldig ivrig til å skremme den vekk.. mend gikk ikke

va faktisk litt redd når di kom for æ vet at ikke langt unna dær æ bodde va d en elgokse som hadde blitt skadd ve at den kresjet med en bil.. den ble gal etterpå å jagde folk oppi trærne så di ikke kom sæ på skola eller jobb

mvh: leon

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Møter med dyr
« Svar #11 på: 28. sep, 2008, 14:46 »
Dude det her var sykt var på ferie på grandcanaria og var innom zooen der.
Uansett da det var en liten ape "makakk" som kika på meg den vinka meg bort med handa og kikket opp på et aukalyptustree som hang over buret.
Når jeg kikka opp på treet pekte den oppi tret og gjore en "kom" bevegelse med handa. Så jeg ga den noen blader. den spiste de og pekte opp i treeet igjenn.  Vet at folk sier at aper og mennesker er like men, godamn.

Oh yeah har en annen en.
Hadde en grå tabbykatt som het Snarf. Så jeg og noen kompiser hadde vert skikkelig på fylla.
M'kay, så en dude komer til meg og sier at katta mi satt på dass og dreit.
Dude du er dritings man sov det av deg sa jeg da.
Senere på natta må jeg oppav senga og tømme tanken.
Jeg åpner døra til dassen og yeah der sitter Snarf og gjør sitt fornødene på dassen, sykt!


Rezuriel Shadowfeather

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 76
  • Wolfeh!
    • Vis profil
    • MyFursona
Sv: Møter med dyr
« Svar #12 på: 25. mai, 2009, 02:52 »
Nå har jeg bodd på veldig mange plasser rundt omkring i norge, og jeg har støtt på veldig mange 'lokale' dyr der jeg var.

Siden jeg flyttet så mye, hadde jeg sjeldent venner å 'henge ut med', så jeg var veldig ofte ute i skog og mark. På mine turer har jeg møtt flere rever, både små og store - i tilegg noen ulver som har vært modige nok til å komme bort, så jeg kan klappe på dem (de var så søte, det er en skam jeg ikke hadde et kamera med meg!). Har støtt på flere elg og mindre dyr som ekorn, piggsvin og slikt også, men nok en gang så har jeg jo ikke hatt med meg kamera.

Så tidlig som i går, når jeg gikk bort over kyststien med hunden min, så støtte vi på enda et ekorn. Det satt ganske rolig i veien og vi spaserte forsiktig forbi det. Det var fascinerende hvor rolig det var, når man tenker på at som regel så løper de vekk om du kommer for nærme.
Rezuriel: So... what's this? - Thoran: 'This' is the Dark Nimbus spell. - Rezuriel: What does it do? - Thoran: It tortures you, yet it keeps you alive and conscious - Rezuriel: Aaaa.. Why are you holding it towards me? - Thoran: Because this is a part of your training! - Rezuriel's mind: Awwrr cwap!