Skrevet av Emne: Kunstner søker furries til Høstutstillingen i Oslo og Akershus Kunstsenter!  (Lest 11215 ganger)

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Jeg er kunstner med en spesiell interesse for pelsdrakter, utdannet ved Kunstakademiene i Bergen, Oslo og Berlin. Jeg jobber med performance, video, skulptur, foto og installasjon og driver et galleri for samtidskunst i Oslo (se pinkcube.no). Jeg leter etter furries, helst med heldekkende drakter, som har lyst å bli med på et kunstprosjekt som skal vises på Høstutstillingen i Oslo og Akershus Kunstsenter i Lillestrøm (en halvtime fra Oslo) i perioden 7. september – 28. oktober 2012. Jeg ser spesielt etter en furry med heldekkende «tigerdrakt», men også andre typer fursonas. Dere trenger ikke gjøre noe spesielt bortsett fra å være dere selv og møte opp i egen pelsdrakt to – tre dager i utstillingsperioden. I første omgang vil jeg invitere interesserte til en fur-meet i galleriet mitt på Grønland i Oslo lørdag 18. august 2012 kl.19. Da kan vi hilse på hverandre, planlegge og jeg vil forklare prosjektet nærmere. For påmelding: send en kort beskrivelse av din fursona og et bilde på e-post til: anja@anjacarr.com. Gi gjerne beskjed hvis du er interessert, men ikke kan delta denne datoen, eller har andre spørsmål. Deltagere vil få navn og bilde på hjemmesiden min http://www.anjacarr.com/ hvis de ønsker det og få tilsendt bilder fra fotograf av prosjektet i etterkant. Bildet viser en video-installasjon jeg viste på Stenersen Museet i Oslo i 2011.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Hm, spørsmål - hvis vi ikke skal gjøre noe spesielt på de dagene og suitene ikke er lagd av deg.. hvorfor skulle vi da være der?
Kunne godt tenkt meg å vite mer om utstilling før jeg eventuelt sender noe inn.

Nå tror jeg ikke vi har full tiger drakt i Norge?

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Takk for interessen, det forstår jeg. Jeg liker ikke å skrive for mye om prosjektene mine før de er realisert, da det kan ødelegge noen av overaskeleses momentene. De som kommer på møtet vil få svar på alt de lurer på, jeg kan også være mer utfyllende på e-post.

Det er et performance-prosjekt hvor deltakerne kan improvisere/være seg selv. På Akershus Kunstsenter er idéen at dere besøker utstillingen, hvor det også vises installasjoner/andre kunstverk, som furries. Jeg er interessert i å utforske grensene mellom publikum og kunsten og involverer ofte folk fra andre miljøer i kunstprosjektene mine. For eksempel bodybuildere, musikere eller klatrere.

Dere skal være der fordi jeg digger furries og ønsker å involvere folk som har en ekte pasjon for dette. Jeg ønsker å vise frem denne fine kulturen og samtidig gi dere en mulighet til å vise frem draktene deres for et bredt publikum (jeg forstår hvis ikke alle ønsker det). Det er jo et stort pluss hvis dere er kunstinteressert og/eller har glede av å være med og møte de andre + være med på en kunstutstilling. Jeg har ikke oversikt over tigerdraktene i Norge – vet du om det finnes noen fine del-drakter da?

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
18 august er det et furmeet på tusenfryd, så det er en jo noen av oss som skal dit. Hvor lenge vi blir der er usikkert, så det er jo en sjangse for at
de med suit kunne kommet innom. Jeg selv synes dette høres veldig interessangt ut. Jeg er ikke ofte på kunstutstillinger, men jeg er jo en suiter og
en tegner, så jeg er ganske interessert. Desverre har jeg ingen tiger, men til den tiden skal jeg ha fått en fulldrakt. Jeg vet ikke hvor stort ønske det er
for å ha en pokemon suit med i utstillingen though. Utenom den har jeg bare en partial av en katt.

Men som wolftale sier, tror jeg ikke vi har noen fulldrakt tigre her i norge.

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Hei - så bra!!! Både pokemon og partial katt høres interessant ut! Send gjerne bilde eller post her! Utenom tigeren er jeg interessert i mange ulike uttrykk og vil gjerne lære mer om miljøet i Norge gjennom denne prosessen. Det er kun tigeren som får en spesiell oppgave (hemmelig), det blir heller ikke noe komplisert (har gjort endel performance i pelsdrakt selv og vet hvor varmt og vanskelig det kan være!).

Tror du sånn sett 18. august er en bra eller dårlig dag da? Når starter furmeeten på Tusenfryd?
Allerede lørdag 11. august er også en mulighet, hvis det passer bedre for folk..

Er det noen tigre der ute eller?

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Tusenfryd stenger klokken 19 så hvis de med suit ønsker å dra innover går de ikke glipp av så mye på Tusenfryd. Når det gjelder tiger er vel alt som finnes her en hvit tiger partial.

Og hvis du ønsker det er du selvsagt velkommen til å tilbringe dagen med oss i Tusenfryd :)

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Hvit tiger hadde passet fantastisk bra! Hvor er du hvite tiger?

Aha, ja det vil jeg gjerne! Hvor lang tid tar det fra Tusenfryd til Oslo sentrum? Kan jo utsette møtet litt, for eksempel til kl. 20, slik at interesserte kan dra derfra sammen med meg innover..!


Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Vår hvite tiger


Fra Tusenfryd til sentrum... 15-20 min tror jeg. Ikke noe mer ihvertfall.

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Takk for tips!!! Håper hun er med når hun ser dette!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
De fleste her tar vel bussene som går til tusenfryd? Så om alle reiser sammen hadde det jo vært veldig kult :)

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Kaos er på stream nå, så du kan få kontakt der :)


De fleste her tar vel bussene som går til tusenfryd? Så om alle reiser sammen hadde det jo vært veldig kult :)

Hvis du finner ut hvilken buss som passer kan jeg legge det til i tråden :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Har sett litt på siden din og lurer på en ting. Kommer utstillingen til å være av samme type som tidligere visninger eller noe annet?
Mye av eventer og performance vi har gjort så langt går i en litt annen retning en din egen.
Vi sikter hovedsaklig inn mot familievennlige områder, studentprosjekter og diverse messer. Desucon, Coscon og Banzaicon for å nevne noen.

Her er liten oversikt hva vi pleier å gjøre/arrangere:
Freestyler@banzaicon
Furry bowling 1
Furry bowling 2
Furwalk ved Oslo S
Vintershot ved Frongerparken
Furwalk langs Karl Johan
Bursdagsfest underholdning

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Tusen takk for tips og lenker!

Kommer utstillingen til å være av samme type som tidligere visninger eller noe annet?
litt vanskelig å svare på, siden jeg gjør mye forskjellig, vet ikke om jeg forstår spørsmålet ditt, men det er altså på et Kunstsenter.

Vi sikter hovedsaklig inn mot familievennlige områder, studentprosjekter og diverse messer. Desucon, Coscon og Banzaicon for å nevne noen.
Det kommer til å være en "familie-vennlig" utstilling og den kommer til å være en del av "Den kulturelle skolesekken" dvs. at skoleklasser kommer for å se den.

Det blir nok litt annereldes enn det dere pleier å gjøre ja.
Jeg er ute og reiser et par dager med lite nettilgang, men er så back on track og klar for å snakke med den hvite tigeren hvis hun vil (og dere andre)!



FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt

Her er liten oversikt hva vi pleier å gjøre/arrangere:
Freestyler@banzaicon


Du måtte linke til min randomme dans? XD

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Tusen takk for tips og lenker!
Litt vanskelig å svare på, siden jeg gjør mye forskjellig, vet ikke om jeg forstår spørsmålet ditt, men det er altså på et Kunstsenter.
Det blir nok litt annereldes enn det dere pleier å gjøre ja.
Jeg er ute og reiser et par dager med lite nettilgang, men er så back on track og klar for å snakke med den hvite tigeren hvis hun vil (og dere andre)!

Takker for raske svar Cat Astrophe.
Gitt at jeg ikke har for mange baller i luften, så kan jeg komme innover den 18 august for en prat.

Du måtte linke til min randomme dans? XD

Trengte å vise litt av våre bedre dansere. Eller skulle jeg bruk flailingen min? ^^
Notat til Cat Astrophe: Begge dansevideoene er 100% improvisasjon. Ingen av oss viste hvilken sang som ville komme når vi gikk på scenen.

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Hm, spørsmål - hvis vi ikke skal gjøre noe spesielt på de dagene og suitene ikke er lagd av deg.. hvorfor skulle vi da være der?

:)

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Høres veldig varmt ut. Er jo veldig begrenset hvor lenge man kan ha på full drakt.

Og så er en drakt gjerne et kunstrykke i seg selv. Ville ikke følt meg helt komfortabel å ta noe andre har laget inn i en kunstutstilling her *OvO*

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Er dere fortsatt med FreesTyler, Leophan og Dax Cyro? Har endelig fått mer tid til å se gjennom lenkene - veldig fine videoer!!! Idéen er altså at dere bare skal komme innom og se på utstillingen en gang i løpet av utstillingsperioden, helt naturlig liksom. Overaskeleses momentet er viktig og gøy hvis publikum stusser på om dere er en del av utstillingen eller ikke. Jeg er interessert i slike møter mellom "virkelighet" og kunst. Og så hadde det vært supert hvis flere av dere vil komme på selve utstillingsåpningen slik at det da er flere furs samtidig! Noen flere som har lyst å bli med? Eller har dere tips til noen jeg burde kontakte? Takker for all hjelp! Jeg kommer jo til Tusenfryd, passer det bedre å bare ha møtet der? Gleder meg!

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Er dere fortsatt med FreesTyler, Leophan og Dax Cyro? Har endelig fått mer tid til å se gjennom lenkene - veldig fine videoer!!! Idéen er altså at dere bare skal komme innom og se på utstillingen en gang i løpet av utstillingsperioden, helt naturlig liksom. Overaskeleses momentet er viktig og gøy hvis publikum stusser på om dere er en del av utstillingen eller ikke. Jeg er interessert i slike møter mellom "virkelighet" og kunst. Og så hadde det vært supert hvis flere av dere vil komme på selve utstillingsåpningen slik at det da er flere furs samtidig! Noen flere som har lyst å bli med? Eller har dere tips til noen jeg burde kontakte? Takker for all hjelp! Jeg kommer jo til Tusenfryd, passer det bedre å bare ha møtet der? Gleder meg!

Har ingen suit, men kan være jeg blir med hvis det blir noe av, for å se hvordan det går :)

Alltid morro å se folks reaksjoner.

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Høres veldig varmt ut. Er jo veldig begrenset hvor lenge man kan ha på full drakt.

Og så er en drakt gjerne et kunstrykke i seg selv. Ville ikke følt meg helt komfortabel å ta noe andre har laget inn i en kunstutstilling her *OvO*

Ja, jeg vet at det er varmt, satt i full pelsdrakt i et tre i to timer i solsteken som en performance i fjor. Det er helt opp til dere hvor lenge dere vil se på utstillingen, jeg tvinger ingen til å være der lenger enn de klarer, 2 - 3 minutter er også helt greit!

Ja, jeg synes også draktene er kunst og det er nettopp derfor jeg har lyst å vise de frem på en kunstutstilling. Jeg ser det mer som et samarbeid og det å gi andre mulighet til å være med på en utstilling som egentlig bare jeg har blitt invitert til. Jeg er som sagt vant til å invitere andre (kunstnere, musikere e.l.) med på mine kunstprosjekter. Selsagt vil ikke alle være med på noe slikt, mens andre vil kanskje se det som en fin mulighet?

Leophan: du er selvsagt velkommen med eller uten pels!

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Er dere fortsatt med FreesTyler, Leophan og Dax Cyro? Har endelig fått mer tid til å se gjennom lenkene - veldig fine videoer!!!
og veldig fine bilder!!!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Vi får møtes på Tusenfryd for info og slikt. Alltid fint å kunne møte personen før man sier et ja eller nei :)

Men det du tenker er at på en måte så skal vi bare være gjester som kommer innom, men vi har på oss
kostymer for gøy? Så vi trenger ikke være på et sted, men kan vandre rundt over alt som vi vanligvis ville gjort?

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Vi får møtes på Tusenfryd for info og slikt. Alltid fint å kunne møte personen før man sier et ja eller nei :)

Men det du tenker er at på en måte så skal vi bare være gjester som kommer innom, men vi har på oss
kostymer for gøy? Så vi trenger ikke være på et sted, men kan vandre rundt over alt som vi vanligvis ville gjort?

Ja, helt enig. Jeg forventer ikke at noen skal si ja eller nei før vi har snakket sammen. Jeg lurer i første omgang på hvem som har lyst å møtes lørdag 18. august for en prat, enten på Tusenfryd (siden noen skal dit) fra kl. 11 og/eller kl. 20 i galleriet mitt på Grønland. Det er ikke noe bindende, og lettere å forstå hverandre når man møtes, tenker jeg.

Ja, dere blir på en måte gjester, det er jo nettopp grenselandet mellom publikum og kunsten jeg er interessert i og det min kunst ofte handler om. På en måte er dere "bare publikum" og på en måte er dere en del av kunsten på utstillingen. Jeg tror denne usikkerheten kan gi en spennende kunstopplevelse. Dere kan vandre rundt og oppføre dere som dere vil, det eneste er at jeg ikke vil at dere snakker verdabalt, men det går vel mest i "dyre-språk" uansett? Og så skal jeg lage en tøydyr-installasjon og det hadde vært fint om dere stoppet litt opp og så på den. Kan forklare nærmere når vi møtes. Ellers: ha det gøy, gjør som dere vil og vær der så lenge dere ønsker!

Cat Astrophe

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Oi, så denne nå:
Hvis du finner ut hvilken buss som passer kan jeg legge det til i tråden :)

Buss 541x mot Jernbanetorget går fra Tusenfryd (Gml. Mossevei) kl. 19:15, fremme på Jernbanetorget 19:37.
Hvilken tråd?

De som ikke skal til Tusenfryd er velkommen til planleggingsmøte/treff på galleriet mitt på Grønland kl. 20 (altså lørdag 18. august)! Inngangen er i bakgården ved McDonald's på Grønland, forbi Goethe Institut/Grønland nr. 12, til høyre.

Har fått støtte til prosjektet, slik at de som blir med får 1000kr. hver! Men da må vi altså avtale på forhånd.

Håper vi ses neste lørdag!

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
det eneste er at jeg ikke vil at dere snakker verdabalt, men det går vel mest i "dyre-språk" uansett?

De fleste snakker vanlig, eller er non-verbale når de er "in character"