Skrevet av Emne: Finansiering (2012 - Låst)  (Lest 6600 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Finansiering (2012 - Låst)
« på: 07. aug, 2012, 00:19 »
Flott inisiativ, endelig skjer det noe etter mange år med tomprat, men dere har oversett ett viktig element.

Opprettelse av Con-konto
Fåreslår vi utnevner to som blir økonimiansvarlige og oppretter en konto for eventet, slik at vi kan holde orden på økonomien og søke om støtte.

Søke støtte
Man kan søke støtte på http://www.frifond.no/ for slike arrangemanger.
Husker selv da vi hadde en event oppe på Blefjell der vi leide et lokale og fikk støtte.
OBS: Frifond gir ikke støtte til mat.

Man kan også søke støtte hos kultur rådet
http://www.kulturrad.no/soke_stotte/

Det hadde vert enklere å søke om Norwegian paws faktisk hadde vert registrert som en organisasjon. http://www.brreg.no/registrering/elreg_ny_enhet.html

Kronerulling
Send hatten rundt, putt penger i den.

Sponsor
Vi kunne kjørt samme system med sponsor medlemskap slik de har på andre conns.













« Siste redigering: 21. nov, 2012, 22:48 av Skarpen »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #1 på: 07. aug, 2012, 18:06 »
bare si hvor jeg skal betale så skal det nok bli om  :D
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Finsnsiering
« Svar #2 på: 07. aug, 2012, 22:21 »
Jeg har sottet de siste to dagene og finskrevet økonomi-oversikten. Denne har oversikt over samtlige utgifter connet vil ha pluss utgifter som kan oppstå. Akkurat nå, for at jeg ikke skal trenge å betale annet enn inngangs-billetten min så trenger vi 21+ deltakere. Alt over dette vil bety bonus ordninger og friere tøyler for meg og mitt crew til å spre goder på deltakerne.

Hvis folk kan undersøke litt rundt de forskjellige finansierings-ordningene og presentere for meg så hadde jeg blitt veldig glad. Hvis ikke skal jeg undersøke dette nærmere i tiden som kommer. Vennligst kontakt meg om du er interesert i å jobbe med dette.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #3 på: 07. aug, 2012, 22:59 »
Premium membership etc på forumet? ikke vet jeg hva du får for å være "premium" member, men for meg er dette en fin måte å ha en slant eller 2 i kassa til future events etc som kan holdes av dere :)
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Finsnsiering
« Svar #4 på: 07. aug, 2012, 23:10 »
Premium membership etc på forumet? ikke vet jeg hva du får for å være "premium" member, men for meg er dette en fin måte å ha en slant eller 2 i kassa til future events etc som kan holdes av dere :)

Connet er ikke på noen måte sanksjonert av forumet.. Dette fordi forumet skal ikke yte forskjellsbehandling på cons. Hvis connet mitt hadde blitt gjort til en del av Norpaws så ville dette virket demotiverende for andre cons å starte. Dette connet er fullstendig uavhengig og derfor vil det være feil om det fikk unik støtte fra Norpaws.. pluss jeg tror ikke det ville vært en god ide å gjøre Norpaws til en betalingstjeneste uansett.. vi er et community, ikke en bussiness.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #5 på: 07. aug, 2012, 23:14 »
Premium membership etc på forumet? ikke vet jeg hva du får for å være "premium" member, men for meg er dette en fin måte å ha en slant eller 2 i kassa til future events etc som kan holdes av dere :)

Connet er ikke på noen måte sanksjonert av forumet.. Dette fordi forumet skal ikke yte forskjellsbehandling på cons. Hvis connet mitt hadde blitt gjort til en del av Norpaws så ville dette virket demotiverende for andre cons å starte. Dette connet er fullstendig uavhengig og derfor vil det være feil om det fikk unik støtte fra Norpaws.. pluss jeg tror ikke det ville vært en god ide å gjøre Norpaws til en betalingstjeneste uansett.. vi er et community, ikke en bussiness.

hm :( hjemmeside til conet? vist du ikke har skjønt det enda, jeg er mer en villig til å betale summer opp til 300kr++ hver måned :p(ikke mye men nok!) eller så får du oppdrette en konto som jeg kan betale til hver måned :p
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Finsnsiering
« Svar #6 på: 07. aug, 2012, 23:23 »
Vel. Forumet er jo faktisk betalt for av enkelte administratorer her så en donasjon hadde vel vært mer enn velkommen. Dette anbefaler jeg deg faktisk å starte en tråd om i "forumsnakk" da dette kunne vørt interesant for flere.

Hvis du har veldig lyst til å donere til connet spesielt så skal jeg ikke stoppe deg :p men forventer ikke donasjoner av noen slag fra noen.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #7 på: 07. aug, 2012, 23:42 »
Vel. Forumet er jo faktisk betalt for av enkelte administratorer her så en donasjon hadde vel vært mer enn velkommen. Dette anbefaler jeg deg faktisk å starte en tråd om i "forumsnakk" da dette kunne vørt interesant for flere.

Hvis du har veldig lyst til å donere til connet spesielt så skal jeg ikke stoppe deg :p men forventer ikke donasjoner av noen slag fra noen.


Will do, men for bli i morgen. Skal sove nå
The more i learn about people, the more i like my dog.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Finsnsiering
« Svar #8 på: 08. aug, 2012, 23:51 »
Vill dere hjelpe til så kan dere hjelpe meg å sammfare dette og finne en kategori vi kan passe under.
Jeg vill ha føpende feedback, post det her etter som dere finner.
Gå ut og erombre, fremad masj!

http://www.kulturrad.no/soke_stotte/oversiktoverhvadukansokepa/
http://www.offentligservice.no/soeknad-om-oekonomisk-stoette.4459913-97782.html
http://www.kulturetaten.oslo.kommune.no/kulturtilskudd/lopende_kunst_og_kulturtiltak/
« Siste redigering: 09. aug, 2012, 00:02 av Ziggy Wolf »

Sayh Pand

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #9 på: 09. aug, 2012, 20:09 »
Alt over dette vil bety bonus ordninger og friere tøyler for meg og mitt crew til å spre goder på deltakerne.

En tanke er å sette overskudd til side til neste år, å ha bedre grunnlag for å vokse...

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #10 på: 09. aug, 2012, 20:20 »
Alt over dette vil bety bonus ordninger og friere tøyler for meg og mitt crew til å spre goder på deltakerne.

En tanke er å sette overskudd til side til neste år, å ha bedre grunnlag for å vokse...

vist det i heletatt blir noe overskudd første gang :) husk at det koster mye å få i gang et arrangemang slik som dette.

bare ett spørsmål, siden det er 18årsgrense, blir det noen form for salg av alkohol? (må vel kanskje ha en sjenkebevildning? ) salg av mat? alt slikt blir det penger av, doning hjelper, bak en kake og ta med, selg og profitt går til con
The more i learn about people, the more i like my dog.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #11 på: 09. aug, 2012, 21:30 »
da var mine slanter donert :)
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Finsnsiering
« Svar #12 på: 09. aug, 2012, 21:41 »
da var mine slanter donert :)

Dette er veldig verdsatt *klemme på* All hjelp mottas med takk og hvis jeg får til en con bok så skal du få en honorable mention der :) Jeg håper virkelig du kommer.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finsnsiering
« Svar #13 på: 09. aug, 2012, 21:52 »
da var mine slanter donert :)

Dette er veldig verdsatt *klemme på* All hjelp mottas med takk og hvis jeg får til en con bok så skal du få en honorable mention der :) Jeg håper virkelig du kommer.


tnaaaw :D
The more i learn about people, the more i like my dog.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Finansiering
« Svar #14 på: 12. aug, 2012, 21:47 »
Hei hå! Jeg har ikke lest tråden enda, så jeg vet ikke hva som er nevnt, men fikk beskjed om å poste dette her.


Den mest relevante organisasjonen å søke støtte fra for oss vil hovedsakselig være Frifond. Jo flere arrangementdeltakere som er yngre enn 26 år vi har med, jo større sjangse er det for å få den summen penger vi søker for. Jeg har vært med på å søke der flere ganger, og har alltid fått pengestøtte selv om den ikke har vært like høy som det vi søkte for. Jeg tror ikke det skal mye til får å få inn en 10 000 kroner fra dette fondet dersom vi får med 20-30 personer under 26 år.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finansiering
« Svar #15 på: 12. aug, 2012, 23:22 »
Hei hå! Jeg har ikke lest tråden enda, så jeg vet ikke hva som er nevnt, men fikk beskjed om å poste dette her.


Den mest relevante organisasjonen å søke støtte fra for oss vil hovedsakselig være Frifond. Jo flere arrangementdeltakere som er yngre enn 26 år vi har med, jo større sjangse er det for å få den summen penger vi søker for. Jeg har vært med på å søke der flere ganger, og har alltid fått pengestøtte selv om den ikke har vært like høy som det vi søkte for. Jeg tror ikke det skal mye til får å få inn en 10 000 kroner fra dette fondet dersom vi får med 20-30 personer under 26 år.

si fra hvor jeg skal skrive under så skal det nok bli :)
The more i learn about people, the more i like my dog.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finansiering
« Svar #16 på: 13. aug, 2012, 20:31 »
ikke?
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Finansiering
« Svar #17 på: 13. aug, 2012, 20:57 »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finansiering
« Svar #18 på: 13. aug, 2012, 22:49 »
ikke?

ikke hva?

si hvor jeg skal skrive under for pengestøtte, eller link elnz, så skal jeg da alltids fixe
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Finansiering
« Svar #19 på: 13. aug, 2012, 22:57 »
Må få satt opp og gjort klar søknaden først. Er utrolig mye arbeid på mitt lille hode akkurat nå så får litt hjelp fra andre steder :p bare hold on a second.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finansiering
« Svar #20 på: 13. aug, 2012, 23:00 »
Må få satt opp og gjort klar søknaden først. Er utrolig mye arbeid på mitt lille hode akkurat nå så får litt hjelp fra andre steder :p bare hold on a second.

whips the whip, faster FASTER!
The more i learn about people, the more i like my dog.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Finansiering
« Svar #21 på: 14. aug, 2012, 08:25 »
Thank you master, that hurts so good, may I have another?
Du`n worry I`m on it, har gjort dette før.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Finansiering
« Svar #22 på: 04. sep, 2012, 10:19 »
jeg tar det tilbake det jeg sa tidligere, 500kr i måneden fremmover nå  [w-happy]

500kr satt i nå, 500kr om en måned :p + 500 til
The more i learn about people, the more i like my dog.