Skrevet av Emne: Hunde hjelp  (Lest 4299 ganger)

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Hunde hjelp
« på: 14. sep, 2012, 17:17 »
hjelp plis jeg elsker hunder og jeg vil ha :3 men jeg trenger hjelp fordie reiser bort på sommeren og høsten
Hjelp plise :*)
sorry vis jeg hadde laget et emne før
tsuna ^^

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hunde hjelp
« Svar #1 på: 14. sep, 2012, 18:18 »
Du har vel allerede laget dette emnet før ja hvor manga sa sin mening.

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hunde hjelp
« Svar #2 på: 14. sep, 2012, 18:20 »
Du har vel allerede laget dette emnet før ja hvor manga sa sin mening.
ve ikke om jeg lagde en før fant den ikke liggene her så de var rart
tsuna ^^

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Hunde hjelp
« Svar #3 på: 14. sep, 2012, 18:39 »
http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=2514.0

her er det gamle emnet ditt.

bruk litt tid å se etter gamle emner eller søk litt rundt før du starter nytt.

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hunde hjelp
« Svar #4 på: 14. sep, 2012, 22:41 »
http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=2514.0

her er det gamle emnet ditt.

bruk litt tid å se etter gamle emner eller søk litt rundt før du starter nytt.

brukte 2 timmer på å leite o.o
tsuna ^^

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Hunde hjelp
« Svar #5 på: 15. sep, 2012, 00:39 »
Jeg måtte vente med å få voffe til jeg var over 18år.. Fikk min når jeg 21år, tror meg, det er veldig mye ansvar, alt må planlegges, du må alltid tenke på voffens behov før dine egne, du kan aldri dra hjemme fra mer enn 8-9 timer uten passer. Får du voffe nå, vil den stå på foreldrene dine, hvis du ikke kan ta vare på den når du er 18, vil de sitte igjen med den. Husk at du er i en alder hvor fremtiden er veldig usikker..

Du må også ha buffer nok på konto for uventede veterinær utgifter selv om du har forsikring, det meste er under egenandel, forsikring er mer for worst-case-scenario. Hunden vil leve i 10-14 år, det er også noe å tenke på.
« Siste redigering: 15. sep, 2012, 11:57 av Svedge »

NamNam

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 223
  • Meow.
    • Vis profil
Sv: Hunde hjelp
« Svar #6 på: 15. sep, 2012, 08:33 »
^This.

Jeg og brodern begynte å samle opp penger til hund som små. Men for 5 år siden -ish, tok mamma inn en hund i huset. Eneste som viste hvor mye ansvar det var, var stefaren min.. Det er ikke _bare_ kos og ha hund. Mat, turer, veterinær, kos, leke etc. En hund er som å få inn ett nytt barn i familien liksom. x3
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.


FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hunde hjelp
« Svar #7 på: 15. sep, 2012, 14:40 »
For ikke å glemme at du har ansvaret med å trene opp hunden også. Som NamNam sier, så er
en hund som en ny unge i familien, og den må lære å oppføre seg både inne og på tur. Du er
nødt til å vite at du har noen til å passe hunden når man er borte, og hundehoteller er veldig
dyre. Så vent med hund til du er gammel nok til å være hjemme mens foreldrene er på ferie,
skaff en jobb så du har penger til å faktisk eie den. Går også ann å adoptere en allerede voksen
hund om det blir for mye med all valpetiden, for da kan du ikke være borte noen steder. All tiden
du har vil gå mer eller mindre på å passe på en valp.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Hunde hjelp
« Svar #8 på: 15. sep, 2012, 15:09 »
some alle de andre sier, du må vie veldig mye av din fritid til din nye bestevenn og lekekamerat, så kommer spørsmålet, hva slags rase vil du ha ? er så veldig mye rart å velge i mellom, fks, er hunderasen lettrent? trenger den mye plass? trenger den mye trim? trenger den mye eller lite mat? osv osv. har du hatt hund før ? eller er det din første gang du skal kjøpe hund? sykdommer relatert til din hund? hoftesvikt? øyeplager? osv..
og siden det er din hund, så er det DITT ansvar, alt hunden gjør må du stå for, har du oppdratt hunden dårlig og den bynner å bite randome folk, får det veldig dårlige konsekvenser og worst case må den avlives..
du kan ikke bare sette av en time om dagen for din hund, hunder er levende vesner og trenger også oppmerksomhet og kos, leking og trimm.

om du er usikker på hva du vil ha, eller hva som passer deg, finner du fullt av guides på nettet, eller du kan spøre en dyreklinikk.
The more i learn about people, the more i like my dog.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hunde hjelp
« Svar #9 på: 15. sep, 2012, 15:11 »
Samme som sist post: Reiser dere mye så er ikke hund en ting å anskaffe seg - Bastabom!


FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hunde hjelp
« Svar #10 på: 15. sep, 2012, 16:47 »
Samme som sist post: Reiser dere mye så er ikke hund en ting å anskaffe seg - Bastabom!



Derfor jeg la til at du burde vente til du er gammel nok til å være alene hjemme, så du ikke trenger være med på disse reisene.