Skrevet av Emne: [Konsoll] Next-Gen  (Lest 5079 ganger)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
[Konsoll] Next-Gen
« på: 11. jun, 2013, 20:14 »
Da har Microsoft og Sony vist fram konsollene sine, prata om specs, funksjoner og det som er, og i tillegg annonsert hva de har av spill på lur.

Så da er nå spørsmålet; Hvem her inne har tenkt å hive seg på den neste generasjonen med konsoll?
I så fall hvilken? :P
Xbox one?
Play Station 4?
Nintento Wii U?
eller kanskje flere av de?


Jeg tenker nå å hive meg på, og for min del blir det en PS4.

Nintendo har nå vært ute med sin Wii U en liten stund nå, men har ingen planer om å kjøpe den.
Nintendo for min del slutta ved N64/Gamecube :P

Xbox One dropper jeg, synes funksjoner/restriksjonene blir i overkant for meg kontra PS4.
Kinect har jeg aldri vært interessert i, så synes det er en uting at den er påbudt med xbox one.
hvorfor skal de absolutt påtvinge folk å ha et kamera med innebygd mikrofon på rommet sitt? >.<
Dessuten syntes jeg online-kravet er kjipt. Det blir nå mer prinsipielt enn noe annet. Nett har jeg, men synes forsatt det er unødvendig med et online-krav for en konsoll.
Bruktspill-sperra blir mer prinsipielt det også, men dog synes det har vært kjekt å kunne ha den muligheten til å kunne kjøpe brukte spill; spesielt eldre spill er vanskeligere å finne nytt.

prisen hjelper ikke stort på heller :P

Så ja, blir kun Play Station 4 for meg :P
Ikke no onlinekrav, ikke no bruktspill-sperre og ikke no påtvungen kinect-sak Move-kamera ;D

Ekslusives har ikke no særlig for min del å si, finner alltids no spill å spille :P

(ps. Rett meg opp hvis det er noe feil informasjon her ^^)

Edit:
Microsoft har tatt en 180 og sagt at de tar vekk bruktspill-sperra og nettkravet.
http://www.gamer.no/artikler/147906/microsoft-dropper-nettkrav-og-bruktsperre-i-xbox-one/

Forandrer ingenting for min del;
Holder meg til PC for det meste, og kjøper en PS4 da jeg synes det er kjekt å kunne slenge seg ned i sofaen og slappe av med no konsoll spill :)
« Siste redigering: 20. jun, 2013, 06:30 av Snøkrystall »

ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #1 på: 11. jun, 2013, 20:16 »
PS4 er nok den som havner hjemme hos meg når den kommer. X3

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #2 på: 11. jun, 2013, 20:46 »
Jeg har en Wii U jeg er veldig fornøyd med den for jeg kan spille på den og spillene er veldig fornøyelige.
Kjøpte denne pakken på launch. Storfornyød selv om at jeg syns at ZombiU er spennende, men for skummelt.



I tillegg har jeg Mario selvfølgelig er jo garantert underholdning der. Så er det mange andre spennende spill.

Når det kommer til PS4 og XBOX ONE har jeg ingen planer om å kjøpe noe, jeg så ivrig på konferansene og E3 presentasjonene deres men jeg ble rett og slett ikke interessert. Jeg holder meg til Nintendoen min og PC tror jeg.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #3 på: 11. jun, 2013, 21:01 »
Blir nok noe playstadion og noe nintendo på meg ja, om jeg har penger nok å kaste på konsollene! haha

CaldCat

  • Gjest
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #4 på: 11. jun, 2013, 21:25 »
Kunne skrevet flere hundre ord om hvordan jeg synes de tre konsollene imponerte eller ikke imponerte på årets E3-konferanser, men skal prøve å få det kort:

Xbox One: Overdrevent fokus på konsollen som underholdningsmaskin, den tar i bruk unødvendige og keitete metoder for å begrense friheten til brukeren gjennom krav om konstant tilkobling til nett, samt den begrensede muligheten til å låne bort/selge spill. Synes likevel de tok seg kraftig opp i går, da de annonserte både det ene og det andre interessante spillet, og til og med noen indiespill, som tyder på at spillerne kan bli fornøyde likevel.

PlayStation 4: Eide totalt Microsoft når de demonstrerte hvor enkelt det kan være å låne bort spill xD Ellers har ikke inntrykket endret seg noe særlig for min del enn før konferansen, annet enn at vi har fått sett en haug med kule spill som vi kan ha glede over. Litt rart design på konsollen, though... Men tror jeg holder en knapp på PS4 foreløpig. Sony gir spillerne akkurat det de vil ha.

Wii U: Her synes jeg, som mange andre Nintendo-fans, at Nintendo kjørte en forutsigbar, men absolutt godkjent Direct-stream. Jeg for min del fikk sett alle de spillene som jeg har gått og venta på i månedsvis, og ble ganske fornøyd med det jeg så. Likevel safet Nintendo veldig mye, og det er nok fordi de er redde for å ta for store sjanser på innovasjon nå som de har blitt litt "underdogs" i forhold til XOne og PS4. Ingenting kan sies å være revolusjonerende, men likevel er det nok for meg. My body is still ready!

The verdict:

Tror jeg dropper kjøp av både Xbox One og PlayStation 4, og heller kjører på med å oppgradere PCen min. Den støtter tross alt det meste av tredjepartsspill. Wii U blir det uansett på meg, ganske enkelt fordi jeg er en såpass stor Nintendo-junkie at jeg svelger alt de lager helt. Men er ingen tvil om at begge de to andre konsollene blir knallgode og vil selge i hopetall :)

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #5 på: 12. jun, 2013, 00:16 »
Wii U har ikke imponert meg noe særlig så langt, Xbox-One sine policies kan gå og legge seg, så det blir spennende å se om PS4 greier å holde koken.

Gamecube og Wii var relativt bra, men noe av problemet med senere Wii og Wii U er attituden spillene som lages til dem har. Det er veldig mange spill som har en "Yey! happy happy" attitude, og selv om det kan passe til noen tilfeller så brukes det alt for ofte til å dekke over at spillene i bunn og grunn ikke har noen personlighet. New Super Mario Bros. Wii / Wii U er prakt eksempler på dette, hvor spillene er mer som iscenesatte skuespill eller glansbilder som "etterligner" de originale Super Mario Bros. spillene for NES.

Eg savner spill på Wii U med ekte personlighet. Spill som har sjarm, og kan stå opp for hva de er (og ikke hva de prøver å være/etterligne). Og viktigst av alt; Spill utviklerne faktisk har hatt det gøy med å lage.
« Siste redigering: 12. jun, 2013, 12:52 av Pilosus Crinitius »

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #6 på: 12. jun, 2013, 12:31 »
Jeg er egentlig Xbox-bruker, men på årets E3 var det Sony som vant. Microsoft har tatt noen merkelige valg som jeg tror kommer til å ødelegge mye for dem.. Har ikke sett Nintendo sin konferanse ennå, men Nintendo er jo Nintendo, så de leverer på sin unike måte :3 Når det kommer til hva jeg skal skaffe meg, så tror jeg at jeg venter en liten stund etter release før jeg bestemmer meg. PS4 frister mest, men egentlig vil jeg helst gå til PC. Derfor er jeg spent på hva Steam-box'en kan levere ^^ Da blir det eventuelt Steam-box + Wii U fordi Nintendo har flest eksklusiver.

LeonFurpile

  • Gjest
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #7 på: 12. jun, 2013, 15:28 »
Synes microsoft har kommet med noen teite features til den nye xboxen. Har ikke lest så mye om ps4, men om jeg skulle velge en av dem hadde jeg mest sansynelig valgt ps4 pga spill utvalget.
Uansett er det ingenting som slår PC gaming [laugh]

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #8 på: 12. jun, 2013, 15:58 »
Playstation 4  [w-happy]
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #9 på: 16. jun, 2013, 01:13 »
Playstation 4. Har et eksklusivt spill jeg vil ha mer enn de to andre har til sammen og tilgang på de jeg vil ha som kommer på flere platformer, samt at Sony totalt eide Microsoft med E3 konferansen sin.

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #10 på: 16. jun, 2013, 11:17 »
snorkler kanskje i litt vel dypt vann nå, men jeg forstår faktisk ikke hva som er så galt med Xbox one, man sitter somregel alltid på nett, så ser ikke problemet der. Ser heller ikke problemet at man ikke kan videreselge spillet sitt, når jeg kjøper et spill, så er det MITT, ikke noen andre sitt. vi lever i 2013, spill er ikke så dyrt at man ikke kan beholdet det.. + at cloud projectet kan se spennende ut for min del :)

prisen er grei, og de har spennende spill :)

anywho, jeg er en pc gamer, min første konsoll var en xbox (nei, hadde ikke andre konsoller her i huset grunnet at foreldrene mine ville ikke bruke penger på den slags fordi vi var egentlig ganske blakke) så jeg kan nok ikke si hva konsoll har gjort for barndommen min
The more i learn about people, the more i like my dog.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #11 på: 16. jun, 2013, 20:51 »
Problemet med Microsoft er holdningen deres. Jeg er online 99.9% av tiden selv, og jeg har ikke for vane å selge spillene mine, men jeg misliker allikevel hva de holder på med nå.

Selv kommer jeg til å kjøpe en PS4 først, og så vurdere en Xbox One etterpå. Alt etter åssen Mario Kart 8 og nye Smashbros blir så kan det hende at det blir en Wii U og på sikt.

Hoved-fokuset kommer alltid til å være PC for min del dog.

Miksn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 249
  • Meow~
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #12 på: 18. jun, 2013, 19:12 »
blir PS4 uten tvil :P
:3

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #13 på: 18. jun, 2013, 22:47 »
Tenker meg kanskje en PS4, er et par ekslusiver jeg har lyst på samt trenger en billig spillmaskin som er lett å drasse rundt på, noe dessverre ikke pcen min er. :P
FurAffinity          DeviantArt


Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #14 på: 20. jun, 2013, 06:28 »
snorkler kanskje i litt vel dypt vann nå, men jeg forstår faktisk ikke hva som er så galt med Xbox one, man sitter somregel alltid på nett, så ser ikke problemet der. Ser heller ikke problemet at man ikke kan videreselge spillet sitt, når jeg kjøper et spill, så er det MITT, ikke noen andre sitt. vi lever i 2013, spill er ikke så dyrt at man ikke kan beholdet det.. + at cloud projectet kan se spennende ut for min del :)

prisen er grei, og de har spennende spill :)

anywho, jeg er en pc gamer, min første konsoll var en xbox (nei, hadde ikke andre konsoller her i huset grunnet at foreldrene mine ville ikke bruke penger på den slags fordi vi var egentlig ganske blakke) så jeg kan nok ikke si hva konsoll har gjort for barndommen min

Det blir nå mer prinsipielt for de aller fleste, i og med de aller fleste har tilgang til nett, så et nettkrav er egentlig ikke et problem (Før det skjer no med serverne så klart).
og bruktspillsperra gjør nå slik som det er på pc for tida; Man kjøper bare en lisens for å kunne spille spillet, og eier vel ikke det fysiske produktet du kjøper i butikken.

Men, Microsoft snur helt i saken og fjerner både nettkrav og bruktspill-sperre, så da blir det basicly xbox 360 med bedre specs og påbudt kinect.
http://www.gamer.no/artikler/147906/microsoft-dropper-nettkrav-og-bruktsperre-i-xbox-one/
Hadde de fjerna Kinect-kravet i tillegg så skulle jeg KANSKJE ha vurdert xbox one, men står fast på PS4 etter å ha sett åssen microsoft har oppført seg.

Så blir primært PC (Jeg er nå som mange andre her; PC Gamer), med en PS4 i stua :)
Synes det er utrolig kjekt å kunne slenge seg ned i sofaen og slappe av med et konsoll spill ^^
« Siste redigering: 20. jun, 2013, 06:34 av Snøkrystall »

Pilosus Crinitius

  • Moderator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: [Konsoll] Next-Gen
« Svar #15 på: 20. jun, 2013, 11:23 »
snorkler kanskje i litt vel dypt vann nå, men jeg forstår faktisk ikke hva som er så galt med Xbox one, man sitter somregel alltid på nett, så ser ikke problemet der. Ser heller ikke problemet at man ikke kan videreselge spillet sitt, når jeg kjøper et spill, så er det MITT, ikke noen andre sitt. vi lever i 2013, spill er ikke så dyrt at man ikke kan beholdet det.. + at cloud projectet kan se spennende ut for min del :)
Eg har som prinsipp å alltid skru av elektonikk eg ikke bruker helt og holdent. Det strider mot det fakta at den må på nett en gang i døgnet.

En annen ting er at Microsoft ikke har vært særlig klar angående hva de omtaler som "the power of the Cloud". Er det prosessorkraften til alle XBox One maskiner som tilsynelatende er i StandBy? Er det en egen server som kan støtte opp med prossesering? Eller er det generellt komunikasjonsmulighetene en cloud medfører? Hvis det er det første så er det nesten litt sjokkerende, for da betyr det at det er XBox one eierne som betaler strøm og driftsreiningen for Microsoft's nye superserver.

Men, det ser ut at Microsofts Xbox-team til slutt oppdaget at de holdt på å begå strategisk selvmord: http://news.xbox.com/2013/06/update
« Siste redigering: 20. jun, 2013, 11:29 av Pilosus Crinitius »