Skrevet av Emne: trygg kjøt hjelp??  (Lest 4963 ganger)

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
trygg kjøt hjelp??
« på: 11. aug, 2013, 15:51 »
hellu eg lurer bare på vet noen om denne siden er trygg å kjøpe av http://www.comicalley.net/ ?? er det noen som har kjøpt der før. sidden jeg skulle kjøpe noen høretelefoener som jeg bare fant på den siden. vi kjøpte men betalte ikkke men vi ventet nesten en halv ,åne så fikk vi melding om hvordan betale altså på mpte overføre penger til deres konto. men er det en trygg het med det ??. du vet jo aldri om noen svindler heller kan eg bruke paypal ?? ?. eg vet ikke hvor jeg skal legge denne så jeg lå den her flytt den vs den er feil??
« Siste redigering: 11. aug, 2013, 15:53 av Chimchar582 »
tsuna ^^

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #1 på: 12. aug, 2013, 04:02 »
Det er tross alt en filipinsk side, men den ser ganske bra laget ut hvertfall. Sikker på at det ikke finnes andre nettsteder som man vet litt mer om som selger de?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #2 på: 12. aug, 2013, 07:02 »
Til hvilken konto/bank ble dere bedt til å sende til?
Jeg antar de har bedt om en "wire transfer". Uheldigvis kan dette bety enten "Bank til bank" (helt trygt) eller "Bank til Cash office" (typisk svindleforsøk).
F.eks. så kjøper jeg aldri ting hvis mottakeren oppgir Western Union som mottaker. De er en av få internasjonalle pengebud hvor mottaker ikke trenger å identifisere seg selv.

Men når det er sagt så innebærer de fleste kjøp en gitt risiko. Er man usikker på mottaker, så unngår jeg å kjøpe for dyre ting.
Oftest ikke noe mer enn at jeg tåler å bli svindlet. Koster ikke høretelefonen for mye burde det gå greit.




Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #3 på: 12. aug, 2013, 10:55 »
øretelefonene koster bare 59 kr men eg vet ikke pappa sa ialfal nie med at de sendte at vi måtte overfre pengene til en bankkontro drit. men det er jo rart at den netsiden har mange butikker i japan ??? sså tror den kan vær sikelig. men  nup fant ikke de hørtelefonene et annnt sted
tsuna ^^

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #4 på: 12. aug, 2013, 11:31 »
Jeg sjekket siden deres litt mer, og fikk et par varsellamper i hodet. Tror faren din gjorde et lurt valg.
Det er veldig mystisk at betalingsmetoden krever skann av kontooverføring pluss 2 gyldige IDer.
1) Det er risikofylt. Skann av gyldig ID gir mulighet for identitetstyveri.
2) Det finnes mange enklere og sikrere metoder. Paypal kan enkelt settes opp, og ville gjordt ting enkelt for dem og deg.

Jeg har selv bestilt fra både små og store bedrifter i Europa, statene og Asia, men første gang jeg har sett det som "krav" fra selger. Høyst uprofesjonelt av nettbutikken med alt for store risikoer.
Ingen butikker som driver med seriøst netthandel krever kopi av gyldig ID ved salg av en vare.

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #5 på: 12. aug, 2013, 22:31 »
ja men først så skrev vi bare inn navn og  adrese. men går  det ann å betale  via paypal...
tsuna ^^

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #6 på: 13. aug, 2013, 01:31 »
ja men først så skrev vi bare inn navn og  adrese. men går  det ann å betale  via paypal...

hvis du betaler gjennom paypal så har de en garanti. hvis du ikke får produktet ditt kan du ta kontakt med de og få pengene tilbake. Bare pass på at du ikke setter overførselen av penger som en gave.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #7 på: 13. aug, 2013, 09:25 »
ja men først så skrev vi bare inn navn og  adrese. men går  det ann å betale  via paypal...

Det er avhengig av forhandleren.
Men aldri gjør utfør online transaksjoner hvor mottaker krever at du sender over "Valid ID".

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: trygg kjøt hjelp??
« Svar #8 på: 13. aug, 2013, 14:42 »
hva betyr det ??
tsuna ^^