Skrevet av Emne: Anbefal en film!  (Lest 14174 ganger)

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Anbefal en film!
« på: 01. sep, 2013, 17:43 »
De siste årene har filminteressen min vært ganske lav, og pga. det har jeg gått glipp av mye bra underholdning. I det siste har jeg fått tilbake mye av interessene jeg hadde før, og jeg står nå foran et hav av nye og gamle filmer jeg kan sjekke ut. Problemet er bare å finne ut hvor man skal begynne!

Å lese filmanmeldelser gir meg ganske lite siden jeg ofte er uenig med det dem sier, så jeg tenkte det beste ville være å høre hva dere likesinnede rufser liker å se på! Derfor har jeg laget denne tråden, slik at vi kan anbefale filmer som er verdt å få med seg, til hverandre.

Det har ikke noe å si om det er en blockbuster eller b-film, thriller eller dokumentar, så lenge du mener den er verdt å se! Så nevn noen filmer, og fortell gjerne litt om hvorfor du liker de :3 Jeg kommer til å anbefale filmer her fortløpende etter som jeg ser dem/husker dem^^

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2745
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Anbefal en film!
« Svar #1 på: 01. sep, 2013, 20:13 »
Kan starte med å anbefale Cloud Atlas. Har den på dvd så vi kan se den sammen en dag :)

archalla

  • Gjest
Sv: Anbefal en film!
« Svar #2 på: 02. sep, 2013, 11:50 »
Kan starte med å anbefale Cloud Atlas. Har den på dvd så vi kan se den sammen en dag :)

Cloud Atlas(hvis du greier å holde styr på handlingen^^) er faktisk en utrolig bra film, sanssynligvis en av de filmene som jeg syns har best bakgrunns historie, og fantastisk scenografi :3

Ellers kan jeg virkelig annbefale Dead Mans Shoes, litt undervudert film, men ufattelig bra, litt m night shyamalan twist på slutten xD

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Anbefal en film!
« Svar #3 på: 02. sep, 2013, 14:56 »
Dokumentar: BBC - Planet Earth

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Anbefal en film!
« Svar #4 på: 02. sep, 2013, 15:00 »
Dokumentar: BBC - Planet Earth

^^^^^ This!
FurAffinity          DeviantArt


Blackred Paws

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 214
  • Min musikk side :) https://soundcloud.com/blackred
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #5 på: 03. sep, 2013, 00:22 »
Kick Ass 2 :D konge film mye bedre en den første
husky1992 (FA)
Stein Horten (Facebook)
Blackred Paws (Soundcloud, Twitter, Battle.net)

UsagiKun

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 828
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
Sv: Anbefal en film!
« Svar #6 på: 06. sep, 2013, 00:07 »
Inception <3 Eller Memento eller Triangle. Finnes så mange bra filmer, men like mange (hvis ikke fler) dårlige også dessverre ._.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #7 på: 10. sep, 2013, 15:25 »
Min personlige favoritt film er The Fountain, så da anbefaler jeg selvsagt den =)

Den har en del til felles med Cloud Atlas (som jeg også likte og kan anbefale. Bare vær klar over at den er laaaaang før du setter den på... hehe.) i måten den er bygget opp på med parallelle historier, så jeg tror den kan falle i god smak for fans av den og.

Lapu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
  • I'll find a way!!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Anbefal en film!
« Svar #8 på: 09. mar, 2016, 21:37 »
Jeg kan anbefale Wolf Children (Ookami Kodomo no Ame to Yuki)  for di som ikke har sett den.
Veldig bra film, en god historie med mange triste og glade øyeblikk.
(vis eg skal være ærlig gråter jeg alltid mot slutten) [w-sad]

I will look for you, i will find you .... and i will hug you <3

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Anbefal en film!
« Svar #9 på: 09. mar, 2016, 21:56 »
Anbefaler å se ' Paprika ' <3
elsker den filmen, min første anime film jeg så når jeg var liten <3
mange trippy greier som skjer og sånt, men kanke fortelle noe fordi spoilers.

Neonbear

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #10 på: 09. mar, 2016, 22:32 »
Jeg skal gå litt utenfor boksen og anbefale en dårlig film. Nå mener jeg ikke film som er kjedelig eller uinteressant, men film som er dårlig, at det er bra.

"Samurai Cop"

Anbefaler å se denne med venner (og alkohol, men ikke nødvendig), og bare skru av hjernen i en og en halv time. Jeg har sett den to ganger med forskjellige venner og lo meg nesten ihjel. Det hjelper hvis du allerede er fan av filmer som "The Room".

Pancake

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 165
  • I am the Coon-King!
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #11 på: 10. mar, 2016, 19:43 »
Filmer som "Perks Of being a wallflower", "Mr. Nobody" og "the theory of everything" er utrolig bra filmer. For meg var de veldig tankevekkende og utrolig fine. OBS på "mr. Nobody", den er veldig att og fram så du må følge med godt ^^
The raccoons will rule the world! But first we nap

Amy

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 12
  • Catch me if you can!
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #12 på: 10. mar, 2016, 19:54 »
Jeg kan annbefale: The Mummy og Armageddon
De er favoritt filmene mine. The Mummy er en Action/Fantasy/Romantikk/Komedie, rett og slett alt det du ser etter i en film (syns jeg)
Armageddon er en framtidsfilm som ble laga på 90 tallet, og den har både humor og romantik, men slutten er trist.
Men den annbefales sterkt  [w-happy]
There is known to be a girl. A woman as sharp as the dagger in her hand, as cold as the snow she roams. Her heart is as warm as the heart in this world, but as black as a ravens eye.
And that girl is me.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anbefal en film!
« Svar #13 på: 18. mar, 2016, 19:17 »
Jeg skal gå litt utenfor boksen og anbefale en dårlig film. Nå mener jeg ikke film som er kjedelig eller uinteressant, men film som er dårlig, at det er bra.

"Samurai Cop"

Anbefaler å se denne med venner (og alkohol, men ikke nødvendig), og bare skru av hjernen i en og en halv time. Jeg har sett den to ganger med forskjellige venner og lo meg nesten ihjel. Det hjelper hvis du allerede er fan av filmer som "The Room".

The Room er fantastisk, og har vært passivt interessert i å se på Samurai Cop en stund nå. Og Troll 2.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #14 på: 18. mar, 2016, 19:37 »
Spirit: The Stallion of the Cimarron, både på engelsk og norsk, liker sangene veldig godt på begge språk men kan være fordi jeg vokste opp med den norske cx helt nydelig film og kommer alltid til og være på toppen av min liste ^^ liker ikke en gang hester så godt xD

Min bror bjørnen, Jeg elsker musikken i filmen særlig når Kenai blir forvandlet første gang ( https://www.youtube.com/watch?v=isAGlRCr_XU ), også en av mine favoritter ^^

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #15 på: 18. mar, 2016, 22:07 »
Ghibli filmene



FoxInABox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
  • merf~
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #16 på: 19. mar, 2016, 14:56 »
+1 til Paprika ^^ det er en knallfilm i anime sjangeren. Samme med de fleste Ghibli filmene.

RoboGeisha = "selskaps kvinner" + snikmordere + robot deler, hovedsakelig to søstre som ikke ser grenser for hva de vil gjøre for å overgå den andre  .. så denne filmen med en kompis gjeng og det var bare god stemning, så det er en god pizza kveld film, ganske syk (takk japan)

Army of Darkness 720p - Hvor ellers finner man en som dreper horder av skjelett med en motorsag til arm + at du kan le godt av de dårlige effektene og det hjelper at det er mer i parodi sjangeren.

The Rocky Picture Horror Show - hadde lyst til å anbefale denne i musikal sjangeren, men min oversikt over musikaler er ikke så stor så vet ikke helt hvor bra denne er. Det en film jeg ikke viste til foreldre mine pga stor sett hele handlingen er med hovedpersonene i undertøy ^^P har også hatt "let's do the timewarp again" på hjernen i flere år .. er veldig skuffer at jeg gikk glipp av teater versjonen da de spilte den her i byen :<

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #17 på: 01. jun, 2016, 23:48 »
Vel jeg ser Frozen/Frost. Vet ikke hva jeg vil anbefale mellom norsk og engelsk, men synes filmen var greit og hyggelig. En slags annen versjon av Snødronningen som er basert på H.C Andersens eventyr

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #18 på: 02. jun, 2016, 08:39 »
Vel jeg ser Frozen/Frost. Vet ikke hva jeg vil anbefale mellom norsk og engelsk, men synes filmen var greit og hyggelig. En slags annen versjon av Snødronningen som er basert på H.C Andersens eventyr

Det er for det den er basert på Snødronningen, orginalt skulle de følge historien men endret den.



Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #19 på: 02. jun, 2016, 15:20 »
Vel jeg ser Frozen/Frost. Vet ikke hva jeg vil anbefale mellom norsk og engelsk, men synes filmen var greit og hyggelig. En slags annen versjon av Snødronningen som er basert på H.C Andersens eventyr

Det er for det den er basert på Snødronningen, orginalt skulle de følge historien men endret den.

Ah stilig. Joa jeg husker den originalen, såg tegnefilm av den på VHS da jeg var mindre. Handlet om en bror og en søster, broren fikk speil bit i hjertet og øyet som gjorde han ond og kald eller noe, også skulle søstra redde han ifra snødronningen eller noe.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Snow_Queen#Story

Tror jeg må lese boka engang. Virker ganske bra.

Har ikke noe imot Frozen/frost heller, er bare en ny spinn på fortellingen som jeg er ok med.
« Siste redigering: 02. jun, 2016, 15:24 av Avark »

Yakamaru

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 207
  • Offense is never given, it's taken
    • Vis profil
Sv: Anbefal en film!
« Svar #20 på: 04. jun, 2016, 23:27 »
Hmm. Vil foreslå Puss in Boots, Ernest and Celestine, Balto og The Man From The Earth.
There are two kinds of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.