Skrevet av Emne: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse  (Lest 47288 ganger)

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #125 på: 19. jun, 2014, 01:55 »
Desucon tapte seg vilt da det flyttet fra Youngstorget. Fra før av er Desucon plaget med dårlig organisering, kjedelige paneler - og nå er det også lite lukrativt for folk med stands da kundegjennomstrømmingen har gått betraktelig ned.

Synes det nesten er litt frekt å reklamere med "over 20 programposter hver dag", når flere av programpostene enten blir kansellert, eller flyttet rundt slik at ingen vet hva som skjer når og hvor. I det hele tatt er ikke Desucon verdt prisen på 375 kroner... jeg ville heller spart opp pengene og dratt på con i England eller Tyskland.
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #126 på: 19. jun, 2014, 07:04 »
Desucon tapte seg vilt da det flyttet fra Youngstorget. Fra før av er Desucon plaget med dårlig organisering, kjedelige paneler - og nå er det også lite lukrativt for folk med stands da kundegjennomstrømmingen har gått betraktelig ned.

Synes det nesten er litt frekt å reklamere med "over 20 programposter hver dag", når flere av programpostene enten blir kansellert, eller flyttet rundt slik at ingen vet hva som skjer når og hvor. I det hele tatt er ikke Desucon verdt prisen på 375 kroner... jeg ville heller spart opp pengene og dratt på con i England eller Tyskland.

Da får det være din mening  ;) Desu er det eneste årlige connet jeg kan dra på slik som jeg har det nå og ser ikke noe galt med at det flytta. Lokalet ble for lite og andre større lokaler midt i hovedstaden ble nok for dyrt. På varemessa er det bra med luft og god plass. Så . Ja.

Jeg synes det har blitt mye bedre.

bluedis

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 13
  • :3 hi
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #127 på: 19. jun, 2014, 08:51 »
i have a bad question my boyfriend will have he´s fursuit and i haven´t mine yet so if i am he´s handler can i follow him everywhere ? i am a bit nervous about being alone  [w-happy] please send me on private message  ::) thanks

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #128 på: 19. jun, 2014, 10:33 »
Desucon tapte seg vilt da det flyttet fra Youngstorget. Fra før av er Desucon plaget med dårlig organisering, kjedelige paneler - og nå er det også lite lukrativt for folk med stands da kundegjennomstrømmingen har gått betraktelig ned.

Synes det nesten er litt frekt å reklamere med "over 20 programposter hver dag", når flere av programpostene enten blir kansellert, eller flyttet rundt slik at ingen vet hva som skjer når og hvor. I det hele tatt er ikke Desucon verdt prisen på 375 kroner... jeg ville heller spart opp pengene og dratt på con i England eller Tyskland.
det er din mening. =) forstår godt.

de trengte større plass åsså da. det ble for dyrt i oslo. =( og der de var ble det altfor trangt og ikke like oversiklig med alle cosplayer'ne og sånt. folk som kom inn selv om de ikke hadde bilett. de har mat servering nå som de har flyttet. de har nå chill rom. det er åsså bra. det de hadde i oslo DET VAR trangt. o_O;
syns det er bra at de flyttet og litt synd at det er lengere unna.

Maverick & Terry

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
  • Starte eller holde en samtele gående, vanskelig...
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #129 på: 19. jun, 2014, 12:01 »
Skarpen og jeg drar kanskje på lørdagen, om jeg klarer å få meg fri. :D

Blir spennende, aldri vært der før.

Sier det samme som felixcani hadde vært veldig hyggelig og møte deg, vet vi ikke har snakket så mye, men du var veldig hyggelig mot meg når jeg første gang kom inn i furry samfunnet

"They laugh at me because I'm different; I laugh at them because they're all are the same!!"

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #130 på: 19. jun, 2014, 12:32 »
Kommer til å være med på Minecraft.no-stand. Kom innom! Vi skal bl.a. ha tegnekonkurranse med kule premier!

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #131 på: 19. jun, 2014, 14:05 »
@ToraLily
Matserveringen som du snakker om var begrenset til en (to?) boder ute i gangen. Der var det mildt sagt priser som fikk enhver lommebok til å krølle seg sammen innerst i lomma av angst. Utvalget var ikke noe å skryte av heller.

Desucon argumenterte med manglende matservering med at de da trengte tillatelse fra Mattilsynet. Det var ingen av artigkarene blant organisatorene som hadde fått det for seg å søke om å få slik tillatelse. Jaja.

På Desucon ved Youngtorget var det faktisk matservering, dog, med latterlig stive priser her også. :P
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

SpiceyFeline

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 891
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #132 på: 19. jun, 2014, 14:10 »
^ Maten de hadde på Youngstorget smakte ræv. Nudlegryta deres smakte gammelt, gryteretten var en saus, og jeg spiste den styggeste sushien jeg noen gang har smakt der. Så kanskje det er like greit at de ikke har servering :p

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #133 på: 19. jun, 2014, 14:31 »
^ Maten de hadde på Youngstorget smakte ræv. Nudlegryta deres smakte gammelt, gryteretten var en saus, og jeg spiste den styggeste sushien jeg noen gang har smakt der. Så kanskje det er like greit at de ikke har servering :p
Jeg er ikke overrasket... jeg gikk på 7-eleven for å kjøpe mat da jeg var der. :P
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #134 på: 19. jun, 2014, 17:30 »
Ok jeg skjønner du ikke kanskje er så kin på desucon men vi andre er nå det da. Ihvertfall sånn nogen lunde. Om du har lys til å "klage" mer så ser jeg helst til at du gjør det ett annet sted  ;)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #135 på: 19. jun, 2014, 17:36 »
Desucon tapte seg vilt da det flyttet fra Youngstorget. Fra før av er Desucon plaget med dårlig organisering, kjedelige paneler - og nå er det også lite lukrativt for folk med stands da kundegjennomstrømmingen har gått betraktelig ned.

Synes det nesten er litt frekt å reklamere med "over 20 programposter hver dag", når flere av programpostene enten blir kansellert, eller flyttet rundt slik at ingen vet hva som skjer når og hvor. I det hele tatt er ikke Desucon verdt prisen på 375 kroner... jeg ville heller spart opp pengene og dratt på con i England eller Tyskland.

Ville egentlig sagt det motsatte. De har vunnet på å ENDELIG ha flyttet. I Oslo ble det for trangt, og det var rett og slett ikke plass til alle. Det var helt forferdelig der. På varemessa er det god plass, luft, og man kan bo på hotel rett ved siden av med Desu rabatt. Hotellet er fullbooket også + at Desu har egen sovesal.

Når de flyttet til Varemessa var det bare naturlig at prisene måtte stige siden det koster mer å leie. Maten der er selvfølgelig dyr siden det er det nærmeste stedet å spise. Er prisene for høye, er sentrum fem minutter unna.

Desu har lært, men det hadde vært fint om de hadde lært enda mer.

Men en ting er ganske sikkert, om desucon er så forferdelig, så ikke dra da vel ;)

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #136 på: 19. jun, 2014, 17:45 »
Ok jeg skjønner du ikke kanskje er så kin på desucon men vi andre er nå det da. Ihvertfall sånn nogen lunde. Om du har lys til å "klage" mer så ser jeg helst til at du gjør det ett annet sted  ;)
Fordi? Andre meninger enn din egen synes du ikke noe om? Artig du. ;)

@FreesTyler
Har ikke tenkt å dra i år og hadde ikke dratt i fjor hadde det ikke vært for at jeg fikk en gratis VIP-billett.
Og ja, det er stor plass og masse luft på Varemessa... og det er stort sett det eneste som er der. Luft. :)

Stor plass er ikke ensbetydende med et bra con. Flere småcons i Norge er kvalitativt mye bedre enn Desucon.
« Siste redigering: 19. jun, 2014, 17:50 av Foxen »
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #137 på: 19. jun, 2014, 19:12 »
Ok jeg skjønner du ikke kanskje er så kin på desucon men vi andre er nå det da. Ihvertfall sånn nogen lunde. Om du har lys til å "klage" mer så ser jeg helst til at du gjør det ett annet sted  ;)
Fordi? Andre meninger enn din egen synes du ikke noe om? Artig du. ;)

@FreesTyler
Har ikke tenkt å dra i år og hadde ikke dratt i fjor hadde det ikke vært for at jeg fikk en gratis VIP-billett.
Og ja, det er stor plass og masse luft på Varemessa... og det er stort sett det eneste som er der. Luft. :)

Stor plass er ikke ensbetydende med et bra con. Flere småcons i Norge er kvalitativt mye bedre enn Desucon.

Mere din negative tone som jeg ikke helt liker. Ønsker ikke å få noen administartore/ moderatore hit  så om vi akn holde det på et greit nivå så hadde det vært  bra  :)


Enig med Frees! :D
Men desu som md mange andre con blir bedre med åra. Har hørt om en del store con som har blitt bedre når der er opp i con nr 14/15 ish. ;) Men ja småcon har som oftest bedre ting fordi det er færre folk og slik å forholde seg til,

Wolfy Darksilence

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 392
  • Therian Grey Wolf
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #138 på: 20. jun, 2014, 04:36 »
ikke lenge igjen nå ^^
Snapchat: Wolfyslemmen
http://www.furaffinity.net/user/darksilencethewolf/
Come cuddle me please ^////^ !!!

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #139 på: 20. jun, 2014, 12:11 »
Vet ikke om jeg kan, ser dårlig ut med å få fri. :l

Also, diskusjonen er foreløbig saklig og grei, ser ikke noe problem med den. =)

Sigre

  • Gjest
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #140 på: 22. jun, 2014, 22:50 »
Jeg vil komme. Men kommer sikkert til å få problemer med å finne meg frem til stedet :P
« Siste redigering: 22. jun, 2014, 23:03 av Sigre »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #141 på: 23. jun, 2014, 08:47 »
Jeg vil komme. Men kommer sikkert til å få problemer med å finne meg frem til stedet :P

Det er veldig lett. Helt fra togstasjonen er det skiltet frem til varemessa. + follow the colorful people.

Sigre

  • Gjest
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #142 på: 23. jun, 2014, 12:54 »
Er det langt ifra gardermoen flyplassen


felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #144 på: 23. jun, 2014, 22:36 »
Jeg vil komme. Men kommer sikkert til å få problemer med å finne meg frem til stedet :P

Det er veldig lett. Helt fra togstasjonen er det skiltet frem til varemessa. + follow the colorful people.

Følg strømmen av utkledde folk på lillestrøm togstasjon ;) 5 min med gåing ca  ^^ 



EDIT!!!

http://desucon.no/desu9/praktisk-info/informasjon-til-besokende/skifterom/

DE HAR SKIFTEROM!!!!!!!!!
« Siste redigering: 23. jun, 2014, 22:58 av felixcani »

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #145 på: 24. jun, 2014, 21:06 »
Da er programmet skikkelig oppe  ; ) Noen som vet når ett fursuit gruppebilde vil passe  ?
« Siste redigering: 24. jun, 2014, 23:05 av felixcani »

Fenris

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 872
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #146 på: 24. jun, 2014, 21:51 »
Ok jeg skjønner du ikke kanskje er så kin på desucon men vi andre er nå det da. Ihvertfall sånn nogen lunde. Om du har lys til å "klage" mer så ser jeg helst til at du gjør det ett annet sted  ;)
Fordi? Andre meninger enn din egen synes du ikke noe om? Artig du. ;)

@FreesTyler
Har ikke tenkt å dra i år og hadde ikke dratt i fjor hadde det ikke vært for at jeg fikk en gratis VIP-billett.
Og ja, det er stor plass og masse luft på Varemessa... og det er stort sett det eneste som er der. Luft. :)

Stor plass er ikke ensbetydende med et bra con. Flere småcons i Norge er kvalitativt mye bedre enn Desucon.

Mere din negative tone som jeg ikke helt liker. Ønsker ikke å få noen administartore/ moderatore hit  så om vi akn holde det på et greit nivå så hadde det vært  bra  :)


Enig med Frees! :D
Men desu som md mange andre con blir bedre med åra. Har hørt om en del store con som har blitt bedre når der er opp i con nr 14/15 ish. ;) Men ja småcon har som oftest bedre ting fordi det er færre folk og slik å forholde seg til,

det er lov til og vere negativ/sketisk og dele din menin, men nå har du jort det så alle her har skjønt det.
så du trener ikke å forsvare deg til den bitre slut.   

Desucon tapte seg vilt da det flyttet fra Youngstorget. Fra før av er Desucon plaget med dårlig organisering, kjedelige paneler - og nå er det også lite lukrativt for folk med stands da kundegjennomstrømmingen har gått betraktelig ned.

Synes det nesten er litt frekt å reklamere med "over 20 programposter hver dag", når flere av programpostene enten blir kansellert, eller flyttet rundt slik at ingen vet hva som skjer når og hvor. I det hele tatt er ikke Desucon verdt prisen på 375 kroner... jeg ville heller spart opp pengene og dratt på con i England eller Tyskland.

enig i at desu holer på å bli for dyrt. og at maten der ver dyre en dyrest. men ja som allerede net. er ikke ulovlig å gå fra lokalet å spse et anet sted.   å ja lokale i for var velig steriele å upersonlige. men de3t fik desu nok siklig med seg i fjor for det var det nesteb universel enig het i. så hopper di fikser det.   mane av panle er midelmodige  men derfor man kan velge.   pesonlig vile jeg lit lit meer fokus på vår fandom. men det er desucon di bryr seg ikke

men det er ikke derfor jeg komer. det som trker meg tiul bake er steninen alle menskene/venne. og det sosiale. den delen desucon ikke kan jøre noe med 

og jeg hopper jo på at di forbedrer seg igjen.    det er trosalt lant bedre å kune gå runt. en å føle at du er inne stent i en kø hele tiden slik det var på yonstorget på desu 7

alt i alt jør dem en del riktig. men ikke vanskelig å finne feil
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Oxygen

  • Gjest
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #147 på: 24. jun, 2014, 22:13 »
Da er programmet skikkelig oppe  ; ) Noen som vet når gruppebilde vil passe  ?

Jeg kan hvilken som helst av dagene!
Ser ut som de fleste skal være der på Lørdag da, så kanskje det passer best O.o
Spørs hvilke kurs eller stands for skal på, da.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #148 på: 24. jun, 2014, 22:47 »
Går ann å kanskje legge et gruppebilde til etter velkomsten? Der er vel de fleste samlet, så kan man møtes rett uttenfor inngangen?
Eller 16:30 om ingen er veldig interesserte i den store auksionen? Snakker da altså om lørdag, for det er kanskje den dagen det er flest av oss der?

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Desucon 9! 27.-29. juni 2014 Norges Varemesse
« Svar #149 på: 24. jun, 2014, 23:07 »
Ok skal gå igjennom programmet å se på tidspunkter som kan være aktuelle og så stemmer vi for no  ; )