Skrevet av Emne: Reccomended furry con?  (Lest 3273 ganger)

Gordon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
    • Furaffinity
Reccomended furry con?
« på: 10. jan, 2014, 13:11 »
vet ikke om dette er rett sted å poste, så sorry hvis jeg har fucka opp haha.

MEN JA.. jeg ble endelig 18 og kan reise på et con. lurte bare på det beste connet å stikke på?
jeg vill liksom att connet skall vare i mer enn 2 dager, og att det ikke er svindyrt å reise til.

har ikke peiling på hvordan disse cons'a funker så noen 'newbie' tips hadde og vært fint :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #1 på: 10. jan, 2014, 13:23 »
Eurofurence er jo å anbefale, det er der det pleier å være flest nordmenn!
Men jeg kan også anbefale Confuzzled og NordicFuzzCon - er nordmenn som drar dit også :)
Kan ikke nevne flere dessverre siden jeg ikke har dratt på så mange cons!

Tips: Ha det gøy, masse lommepenger, dra sammens med venner/folk du ikke blir lei av etter en stund.

 Fins også youtube videoer der Uncle Kage holder eventen "You're first furcon", noe som er å anbefale vistnok
« Siste redigering: 10. jan, 2014, 13:28 av Wolftale »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #2 på: 10. jan, 2014, 14:40 »
Wolftale sine forslag er gode :)

Personlig er Eurofurenc min favoritt. Reise koster 1000, hotel/messe litt over 3000 (hvis du finner en å dele rom med). Samt nok penger til mat++ for 7 dager. De siste årene har reise ditt for meg ligger på totalt 8000 kroner. Men da har jeg kjøpt litt ting og brukt spist alle måltider ute.
Kunne sikkert halvvert budsjettet hvis jeg ønsket, samt redusert hotel ved å droppe late/early arriaval.  De holder til i Berlin, Tyskland.

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #3 på: 10. jan, 2014, 15:22 »
Wolftale sine forslag er gode :)

Personlig er Eurofurenc min favoritt. Reise koster 1000, hotel/messe litt over 3000 (hvis du finner en å dele rom med). Samt nok penger til mat++ for 7 dager. De siste årene har reise ditt for meg ligger på totalt 8000 kroner. Men da har jeg kjøpt litt ting og brukt spist alle måltider ute.
Kunne sikkert halvvert budsjettet hvis jeg ønsket, samt redusert hotel ved å droppe late/early arriaval.  De holder til i Berlin, Tyskland.

Ah, hadde nok egentlig sett på rundt 8000 kr jeg også i grunn. Men for fly (med mellomlanding i oslo), ble det vel 1400 kr for sas mot 1900 kr for norwegian (early/late datoer). Singelrom for 6 netter, en 5200 (basert det er 100 euro natta?). Så kommer vel alt det andre utenom, så tipper nok at det er lett å svi av 8000-10000 kr i grunn :P
Contra 4 netter (3500kr)+ sas ned 569 og norwegian opp 856.
Men som sagt, jeg vet ikke pris på ticket, eller hva det koster for singlerom.. men har da noe å spare hvis man går for dobbel :)
Life is boring when you don't know how to live it.

Sondring

  • Gjest
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #4 på: 10. jan, 2014, 15:52 »
Eurofurence er midt i undervisningstart for universitetedne om du driver med noe slikt; så det er verdt å ta med seg i tankerekka (dog, etter et par uker med Uni så er det kansje greit med en utblåsning på EF).
NFC ligger midt i vinterferien, så den er noe lettere.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #5 på: 10. jan, 2014, 18:01 »
Vel, kan ikke noe annet enn å anbefale NordicFuzzCon i Sverige, men jeg er vel ikke helt upartisk. Litt mindre overveldende og mindre skummelt enn f.eks. Eurofurence i Tyskland eller Confuzzled i England. Ganske lite og hyggelig, med god atmosfære. Kanskje litt mange svensker.

Opphold kommer på ca. 2000 - 3000 kroner (avhengig av romtype og lengde på opphold), reise ca. 400 - 1000 kroner. Det er i teorien fullt for i år, men det er jo bla. Pycnopodia som prøver å selge sin bestilling, og du kan alltids holde utkikk her.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #6 på: 11. jan, 2014, 00:14 »
Jeg var på EF og Confuzzled i fjor, og jeg hadde det mest morsomt på CFz. Mindre con, mer intimt, så jeg anbefaler det.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #7 på: 11. jan, 2014, 08:24 »
For øyeblikket har jeg jo bare vært på EF, så kan liksom ikke anbefale noe annet. Men i forhold til Dax bruker jeg ikke like mye penger. I lommepenger til EF har jeg vel mer eller mindre ikke brukt mer enn 2000kr noen av årene jeg har vært der, og jeg har likevel spist ute hver dag,
og handlet småting og noen få commissions.

Hvordan klarer folk svi av så mye penger? Hva er det dere kjøper?? XD

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #8 på: 11. jan, 2014, 12:22 »
Hvordan klarer folk svi av så mye penger? Hva er det dere kjøper?? XD

Først og fremst dyyyr frokost. Meg og Tora tok frokost på hotellet hver dag.
Gikk også på 1-2 dyre spisesteder. Spandere litt drikke og sånt på folk. By på noen bilder.

Gordon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Reccomended furry con?
« Svar #9 på: 12. jan, 2014, 16:11 »
takk for svar!
har confuzzled og eurofurence jeg vurderer å dra på.
tviler jeg klarer å samle opp penger i tide til confuzzled. så det blir nok EF for meg