avstemning

Tegel eller Schönefeld?

Tegel
6 (22.2%)
Schönefeld
13 (48.1%)
Spiller ingen rolle
8 (29.6%)

Stemmer totalt: 24

Skrevet av Emne: [Eurofurence 20] Reisetråden!  (Lest 9859 ganger)

naetaru

  • Gjest
[Eurofurence 20] Reisetråden!
« på: 15. jan, 2014, 05:47 »
Hey folkens!
Jeg tenkte jeg snart skulle booke flybillett til EF mens prisene er så lave som mulig (Man vet aldri når de går amok!) Og tenkte da å lage en liten tråd med diverse "kupp" jeg finner :) Dette kan også være en tråd for diskusjon om eventuell felles reise. Delta gjerne med hva dere finner av lave priser og gode avganger mtp avreise/ankomst både tur/retur og kommentarer ellers, så tar jeg det med i hovedtråden her. Kommenter gjerne også om jeg har gjort noen feil så skal jeg få rettet disse med en gang.

Note:
Jeg har blitt gjort oppmerksom på at Air Berlin har tidligere vist seg å være upraktisk å reise med om du har mer enn en kolli med deg på reisen, og det blir fort dyrt om du skal sjekke inn mer enn en koffert, så om du reiser med mye bagasje er nok Norwegian å anbefale!!


Alternativer for flyreise:

Air Berlin eller SAS til Berlin, Tegel
Norwegian til Berlin, Schönefeld


Reise fra flyplass til Estrel:

Tegel

http://goo.gl/maps/STGO4

Schönefeld:

http://goo.gl/maps/eHYoz



Edit 19.01: Da det blir veldig tungvindt for meg å holde styr på- og oppdatere alle flytider her i tråden så tror jeg at de fleste bare kan sjekke det selv, men vi kan heller bruke tråden til å dele hvilke tider vi drar til og fra EF på! :) Så, nå reiser du? :3
« Siste redigering: 19. jan, 2014, 12:47 av Naetaru Otter »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #1 på: 15. jan, 2014, 07:12 »
Personlig så kommer jeg til å holde meg til Norwegian og Schonefeld.
Delvis fordi jeg har hørt en del furs klage på AirBerlin når det kommer til tilleggsbagasje, og da kan jeg bestille begge veier i samme transaksjon.
Schonefeld fordi den ligger nærmest hotellet. En vanlig taxi vil komme på 20-25 Euro, eller man kan ta buss direkte til hotelet.

Personlig vil jeg si det er noe som heter å "spare seg i hjel". Togskiftet fra Tegel er en deal breaker for meg.
Vi kommer til å reise med minst 2 fursuits, så det er veldig kjekt å slippe for mange bytter mellom flyplass og hotellet :)

PS. Godt arbeid :)
« Siste redigering: 15. jan, 2014, 07:14 av Dax Cyro »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #2 på: 15. jan, 2014, 07:30 »
AirBerlin er uaktuell hvis jeg tar med to kofferter, måten de har lagt det opp med tilleggsbaggasje er helt høl i huet.
I følge Loke tar SAS mer for tilleggsbaggasje enn det med Norwegian.
 
For meg er samme hvilken flyplass, så lenge det ikke er vanskelig å komme seg fra flyplassen til hotellet.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #3 på: 15. jan, 2014, 09:54 »
Som nevnt i diskusjonstråden så ble det Norwegian (Schönefeld) på veien ned og SAS (Tegel) på veien tilbake for min del. Hovedsakelig for å få best mulige tider som passet med fly til/fra Haugesund.

Turen min hjem med SAS går kl. 13:20 - 14:50, og koster det samme som den du har listet kl. 21:25 på kvelden.
« Siste redigering: 15. jan, 2014, 10:00 av VVolfsong »

naetaru

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #4 på: 15. jan, 2014, 10:04 »
Som nevnt i diskusjonstråden så ble det Norwegian (Schönefeld) på veien ned og SAS (Tegel) på veien tilbake for min del. Hovedsakelig for å få best mulige tider som passet med fly til/fra Haugesund.

Turen min hjem med SAS går kl. 13:20 - 14:50, og koster det samme som den du har listet kl. 21:25 på kvelden.
Nice :) Hadde du giddi å postet nøyaktige tider og kostnader (begge veier) så jeg kan legge det til som et alternativ i tråden? :)

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #5 på: 15. jan, 2014, 10:39 »
Reiseruten min ser da slik ut:

Tur med Norwegian til Schönefeld, early arrival: OSL 10:00 -> 1t35m -> 11:35 SXF
Pris: kr 299

Retur med SAS fra Tegel, late departure: TXL 13:20 -> 1t30m -> 14:50 OSL
Pris: 734

Total pris: 1033

Fly til og fra Haugesund kommer da seff. i tillegg, men de er ikke så veldig aktuelle for de fleste, så jeg utelater dem.
« Siste redigering: 15. jan, 2014, 10:41 av VVolfsong »

naetaru

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #6 på: 15. jan, 2014, 11:16 »
Reiseruten min ser da slik ut:

Tur med Norwegian til Schönefeld, early arrival: OSL 10:00 -> 1t35m -> 11:35 SXF
Pris: kr 299

Retur med SAS fra Tegel, late departure: TXL 13:20 -> 1t30m -> 14:50 OSL
Pris: 734

Total pris: 1033

Fly til og fra Haugesund kommer da seff. i tillegg, men de er ikke så veldig aktuelle for de fleste, så jeg utelater dem.
Takker og bukker! :)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #7 på: 15. jan, 2014, 11:46 »
Som de over nevner, så er Air Berlin ganske uaktuelt for de som reiser med mer enn en koffret. Det er kanskje noe du kan legge til i informasjonen? Det koster en del ekstra, og du blir sendt frem og tilbake på flyplassen for å få baggen klarert. Veldig dumt system. Air Berlin funker helt fint om man bare har en koffert though.

For meg blir det vel Norwegian også. Blir vel den første turen du har listet. Synd hjemreisen skulle være så dyr. Men jaja, kan vel ikke få i pose og sekk XD Kommer til å dra med mine 2 største bagger, i håp om at jeg får med meg det jeg skal.

naetaru

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #8 på: 15. jan, 2014, 12:22 »
Som de over nevner, så er Air Berlin ganske uaktuelt for de som reiser med mer enn en koffret. Det er kanskje noe du kan legge til i informasjonen? Det koster en del ekstra, og du blir sendt frem og tilbake på flyplassen for å få baggen klarert. Veldig dumt system. Air Berlin funker helt fint om man bare har en koffert though.

For meg blir det vel Norwegian også. Blir vel den første turen du har listet. Synd hjemreisen skulle være så dyr. Men jaja, kan vel ikke få i pose og sekk XD Kommer til å dra med mine 2 største bagger, i håp om at jeg får med meg det jeg skal.
Har lagt det til, takk for info :)

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #9 på: 18. jan, 2014, 19:42 »
for meg er det det samme hvilket fly og sånn jeg tar så lenge jeg ikke må betale i dyre dommer for spesial bagasje <.<
flybilleten min med bagasje ble på nesten 2700 kr i seg selv u.u
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

naetaru

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #10 på: 18. jan, 2014, 19:43 »
for meg er det det samme hvilket fly og sånn jeg tar så lenge jeg ikke må betale i dyre dommer for spesial bagasje <.<
flybilleten min med bagasje ble på nesten 2700 kr i seg selv u.u
Tror Norwegian er å anbefale :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #11 på: 18. jan, 2014, 22:21 »
Da var flybillett ordnet for oss begge her.
Norwegian fra Gardermoen til Schonefeld
Avreise 19.08.2014 09.35
Retur 25.08.2014 20.05

Begge veier har vi reserverte sete 31E/F (bakerst i flyet).

naetaru

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #12 på: 19. jan, 2014, 12:49 »
Da har jeg og Bonzu booket fly! Vi flyr med Air Berlin (Da vi ikke har noe ekstra kolli) til Tegel og tidene er som følger:

Oslo - Tegel 19.08.2014 10:35
Tegel - Oslo 25.08.2014 21:25

Kostet ~800kr så Air Berlin kan anbefales om du kun reiser med én bag/koffert! :)

Gray Fang

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #13 på: 20. jan, 2014, 20:50 »
Hvilken flyplass blir egentlig best i år da? åpner den nye i tide å sånt?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #14 på: 20. jan, 2014, 21:32 »
Hvilken flyplass blir egentlig best i år da? åpner den nye i tide å sånt?

Det nye er ytterligere utsatt til 2015, så nope.
Schonefeld er nærmest, men forskjellen er ganske minimal (i forhold til Magdeburg).

Taxi fra Schonefeld tar 15 minutter og koster maks 25 euro. Vanlig buss tar 40 minutter.
Taxi fra Tegel tar 25 miutter og koster maks 25 euro. Buss med togbytter tar 40 minutter.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #15 på: 23. jan, 2014, 13:58 »
Jeg og Flame reiser sammen

Utreise 19. aug 2014  DY1102 
10:00  Oslo-Gardermoen
11:35  Berlin-Schönefeld

25. aug 2014  DY1109
20:05  Berlin-Schönefeld
21:45  Oslo-Gardermoen

Hanabi Inu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 40
  • Icon by Dakarai @ FurAffinity
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #16 på: 02. feb, 2014, 17:22 »
Jeg kommer nok til å ta bilen ned. Blir bare meg så hvis noen vil sitte på så er det bare å si ifra. Driver å vurderer på å ta Oslo - Kiel båten ned, men får se hva som skjer.  Har stor bil med masse plass til bagasje så det blir nok ikke noe problem.

Kan nok også bli taxi mellom fly og hotell mtp. når jeg kommer frem. Er early arival og late departure på meg så kan jo ordne seg.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #17 på: 04. feb, 2014, 22:41 »
Da har jeg fått bestillt meg flybilletter også! :3 Prisene hadde gått opp litt la jeg merke til D:

19. aug -10:00 Oslo-Gardermoen   
25. aug - 20:05 Berlin-Schönefeld

Sete valgt: 31A begge veier

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #18 på: 05. mar, 2014, 02:03 »
heia... jeg vil åsså komme meg til Berlin i August... var jo nettopp på NFC, og overtalte mamma til å hjelpe meg litt med pengene... kanskje jeg får spart opp nok penger i tide, kanskje ikke, men om jeg får det må jeg jo vite hvordan jeg skal komme meg dit. jeg som somregelt alltid reiser med noen andre som tar kontrollen har lite peiling på hvordan ting funker og allt det der.

Skal ikke bestille bilettene nå. må jo få fikset hotell og con access og det der, og ha nok penger.. men ser dette greit ut?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #19 på: 05. mar, 2014, 09:39 »
heia... jeg vil åsså komme meg til Berlin i August... var jo nettopp på NFC, og overtalte mamma til å hjelpe meg litt med pengene... kanskje jeg får spart opp nok penger i tide, kanskje ikke, men om jeg får det må jeg jo vite hvordan jeg skal komme meg dit. jeg som somregelt alltid reiser med noen andre som tar kontrollen har lite peiling på hvordan ting funker og allt det der.

Skal ikke bestille bilettene nå. må jo få fikset hotell og con access og det der, og ha nok penger.. men ser dette greit ut?

Hyggelig at du kan være med. Billettene ser ganske greie ut. Hvor mye tid har du mellom flights på Gardermoen?

Ellers tror jeg du vil være i ganske trygge hender.
Det er flere som skal ta flight DY1102 fra Gardermoen, og årets hotel blir uansett første gang for oss alle.
Jeg tipper flere vil være interessert med å reise i mindre grupper fra flyplassen til hotelet.

Vet ikke om noen som skal ta tidlig flyet tilbake ennå, men hvis jeg husker det så kan jeg sikkert vise deg hvor avganger er når vi lander på flyplassen.
Dog finnes sikkert andre som vil tidlig hjem også.
I verste tilfelle, ta samme fly som oss og fly dagen etter fra Gardermoen. Vi har fortsatt en ledig sofa og gjesteseng.

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #20 på: 05. mar, 2014, 17:08 »
Hyggelig at du kan være med. Billettene ser ganske greie ut. Hvor mye tid har du mellom flights på Gardermoen?

flyturen fra stavanger til oslo tar 50 minutter om jeg husker riktig. så ca 45 minutter tror jeg

Sondring

  • Gjest
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #21 på: 05. mar, 2014, 17:56 »
Det går direktefly til Stavanger på Torsdager - og det er tusenlappen billigere. Så hvis du vil gjøre litt sightseeing i Berlin, så er jo det noe du kan vurdere.
Om jeg flydde, hadde jeg nok tatt et litt tidligere fly ifra Stavanger, så blir du ikke kjempestressa om ting blir forsinket ved avgang i Stavanger.
På den andre siden, så blir det kjedelig på flyplassen i Oslo da... og så starter jeg ikke fra Egersund heller :P

Ebbie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #22 på: 12. mar, 2014, 02:34 »
http://www.skyscanner.no/transport/flyavganger/svg/berl/140819/140825/billettpriser-fra-stavanger-til-berlin-i-august-2014.html?rtn=1

fant en nettside som sammenligner priser på flybilletter ( eller vertfall det jeg bruker den til) og ser at jeg kan spare rundt en tusenlapp der.  tenkte bare jeg kunne dele det her ^,^
« Siste redigering: 12. mar, 2014, 05:42 av Ebbe GoldenHusky »

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #23 på: 23. mar, 2014, 00:03 »
Fly:
SK4723 Oslo - Berlin Tegel
18. august 11:05

AB8244 Berlin Tegel - Oslo
25. august 21:25

Mein reiserute iaff.
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: [Eurofurence 20] Reisetråden!
« Svar #24 på: 09. apr, 2014, 13:59 »
Utreise 19. aug 2014  DY1102 
10:00  Oslo-Gardermoen
11:35  Berlin-Schönefeld

25. aug 2014  DY1109
20:05  Berlin-Schönefeld
21:45  Oslo-Gardermoen

Sete: 31C :=)
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5