Skrevet av Emne: Linselus  (Lest 8871 ganger)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Linselus
« på: 18. feb, 2009, 22:54 »
Okei, bare halvveis forklarende tittel, men uansett.
Jeg vil at man skal diskutere linser, fargede, 1-tone, 2-tone, osv, crazylinser.. slikt..
Ikke for a jeg skal ha hjelp, jeg har ordnet med og slikt, finner fort ut om det er noe for meg eller om.

Men uavhengig av det, jeg vil høre deres erfaringer med forskjellige online og ikke-online leverandører av linser og linsene selv!

Edit: Post forresten gjerne bilder av deg med linsene ;3
« Siste redigering: 19. feb, 2009, 14:52 av Aikho »

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Linselus
« Svar #1 på: 19. feb, 2009, 19:11 »
Jeg bestilte meg blåe linser (med sort omriss) fra superkul.no (HAAAATER navnet) men de leverte temmelig raskt, ikkeno problemer selv om jeg syntes linsene var litt dyre. Når du kommer innom kan vi ta et bilde med at jeg har de på og laste opp her. Ja Aikho, du skal komme innom når du kommer hjem :p

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Linselus
« Svar #2 på: 19. feb, 2009, 22:04 »


Kjøpt fra Vampfangs.com. Koster desverre en god del. De er billigere (og dermed tynnere/dårligere kvalitet) enn de som tilbys av optikere i norge (iallefall her hvor jeg bor), men de gjør jobben. Er det andre paret jeg har kjøpt (greide å få en av linsene i første paret til å revne når jeg tok dem av etter første bruken)

De er definitivt IKKE for nybegynnere.. Du bør ha noe erfaring med bruk av normale linser før du går for disse. Det er en skikkelig jobb å få dem på før man har lært seg teknikken.
Men de er garantert å vekke oppsikt (dog, folk flest i kjedelige norge prøver å late som om de ikke ser linsene du har på). :3
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Linselus
« Svar #3 på: 19. feb, 2009, 23:43 »
 [eek]

Ble litt skremt når jeg ble møtt med det bildet øverst på listen over nye innlegg. Minner litt om "Pinhead" fra Hellraiser, som jeg kanskje har kommentert før.

Chet

  • Gjest
Sv: Linselus
« Svar #4 på: 20. feb, 2009, 00:57 »


De der var da bare helt ekstreme  [eek]

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Linselus
« Svar #5 på: 20. feb, 2009, 06:47 »
Ble ikke noe bildetagning med Tellos (Det får vi ta siden)

Og Felix, de der var rå-stilige :D

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Linselus
« Svar #6 på: 21. feb, 2009, 15:34 »
Skulle gjerne ha betalt en haug med penger for ulveøyne-linser, gjerne og da med styrke i, men desverre har øynene mine klart å installere ett eget forsvarssystem utenfor min kontroll som lukker dem når noe kommer i nærheten. Selv noe så enkelt som å prøve å bruke øyendråper er en 5-mins kamp forran speilet, så linser er nok ikke noe for meg.

Maeriwen

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: Linselus
« Svar #7 på: 24. feb, 2009, 01:44 »
Skulle gjerne ha betalt en haug med penger for ulveøyne-linser, gjerne og da med styrke i, men desverre har øynene mine klart å installere ett eget forsvarssystem utenfor min kontroll som lukker dem når noe kommer i nærheten. Selv noe så enkelt som å prøve å bruke øyendråper er en 5-mins kamp forran speilet, så linser er nok ikke noe for meg.

Har samme problemet selv. Aldri prøvd linser, men tror det hadde endt med tårer uansett.
Ellers hadde jeg såklart hatt katteøynelinser. Og kanskje sånne helt hvite, og knall grønne. Og lilla, og og..*tenke*
Miao!

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Linselus
« Svar #8 på: 24. feb, 2009, 02:02 »
Mine var en liten kamp de første to-tre forsøkene, så fant jeg ut at jeg bare skulle tvinge dem opp enda mer..
Dette var da resultatet..

EDIT:
* Aikho cropper bildet og laster opp på nytt
EDIT2:Der, nytt, croppet og skarpere bilde lastet opp <.<
« Siste redigering: 24. feb, 2009, 02:10 av Aikho »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Linselus
« Svar #9 på: 24. feb, 2009, 07:10 »
Stillig Aikho!

Selv er jeg litt usikker på om jeg i det hele tatt tør å brue linser  [eek] litt rett for at noe ska skje.. *redd for øynene sine*

Felix

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 598
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: Linselus
« Svar #10 på: 24. feb, 2009, 10:13 »
Bruke linser er ikke farlig.. (noen folk bruker jo linser hver dag hele året) MEN gå til optiker! Få en sjekk, og hjelp til å lære hvordan du skal sette inn linsene før du begynner, og gå til jevnlige sjekker (for å kjøpe linser i norge må man egentlig ha en sjekk en gang i året).. Og selvsagt, gjør det vondt så er noe feil.. Ta linsene ut, og ev. konferer med optiker.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Linselus
« Svar #11 på: 24. feb, 2009, 13:14 »
Det som avslører mest for meg at jeg har dem på er at det er så vidt en halv millimeter med diffust hvitt helt uti kanten av synet mitt.
Ja, eller at jeg faktisk så litt gal ut når jeg så meg i speilet.. :D

Utover det så Er det vel en mulighet for at du blir klar i øynene etter en tid med dem på, men jeg merket ikke noe slikt selv, så jeg kan ikke garantere at det faktisk skjer :P

EDIT: Jeg kjøpte forresten mine på illusion.no
Norsk side, de holder til i Oslo og ikke medregnet søndag så tok det tre dager fra de ble sendt før jeg hadde dem.
Jeg fant forresten noen som er ca. 700 kroner dyrere på linsene til felix, men de har et mye større utvalg... mye større
http://www.fashion-contactlenses.com/ <-- Finner Felix sine sorte, helt hvite og mange fler under "Full eye", men de er som sagt ca. 700 kroner dyrere og hos Vampfangs koster de alleredet 2000 :P
« Siste redigering: 24. feb, 2009, 13:31 av Aikho »

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Linselus
« Svar #12 på: 09. mar, 2009, 10:10 »
Jeg skjente en med sånne stor svarte linser. Dyre er dem, men det er drit kult.
Jeg og morra mi har samme styrke så jeg fikk noen engangslinser av henne. Jeg tror jeg prøvd over 10 ganger å få inn en linse på et øye   [laugh]
Forsatt klarer jeg ikke få inn noen linse :-\
Jeg er også liv redd for øynene mine så jeg lokker dem igjen. Men da jeg klarer å få linsen inntil øye så sitter den fast på fingeren min XD
Dumme dumme linse XD