Skrevet av Emne: Hvorfor velgte du brukkernavne?  (Lest 46039 ganger)

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Hvorfor velgte du brukkernavne?
« på: 11. feb, 2014, 08:01 »
Hei eg vet ikke om eg ligger dette evne på riktig plass. Men ialfal hvorfor valgte du det brukernavne du har? Hva betyr det?  Hadde blit artig vis vi fortalte det
Jeg valgte brukkr navne mitt for Chimchar582 fordi når eg var liten elsket jeg pokemonen chimchar. Og tallene bakk kommer av første gang eg trengte et bruker navn som var til habbo. Da lagde faren min en bruker som het max582 så tallene har eg liksom bare ført videre til nye brukere
tsuna ^^

NooK

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
  • I AM THE LAW
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #1 på: 11. feb, 2014, 08:28 »
Startet med at jeg ville ha et navn som var utenom de vanlige jeg brukte. Også noe som forsåvidt var kortere enn det jeg brukte som standard. Startet med å kalle meg Nooka, men noen trodde jeg var jente, så jeg endret til NooK; hvorfor ble kanskje fordi jeg bare tenkte "no OK" der og da. Antar jeg forsåvidt bare beholder dette enn så lenge, men hadde kanskje vært artig å skaffet seg en revefursona og kaldt den for DessertFox (som en liten parodi på desert fox)... vet, ganske sært :P
Life is boring when you don't know how to live it.

Sondring

  • Gjest
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #2 på: 11. feb, 2014, 08:41 »
Jeg var ung og dum.

Jeg hadde nettopp kjøpt en fet CD,  og samme dag var det på tide å lage sin første online identitet...  Så jeg brukte navnet på CD'en.

*flau*


 
http://www.discogs.com/Origami-Arktika-Sondring/release/1403446

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #3 på: 11. feb, 2014, 14:43 »
Dax var første fursonaen jeg fikk designet, så valgte å bruke den når jeg registrerte meg på forumet.

Andre brukernavn jeg har tidligere brukt.

Random Dude
Liker å bruke denne hvis jeg skal spille mot andre. Spesielt innenfor skytespill.
Tror den første gang ble brukt i spillet "Natural Selection"
Basert på min gamle regel om at jo verre navnet virker, jo mindre kan du forvente av de.
Eksempel: Spiller "*!M4ST4RKILLAH!*" = Lett å ta, etterfulgt av klager om "FFS lag" eller "OMG AIMBOT! CH3AT3R!!!!".
Spiller Someone = Frykt for livet ditt. Han kommer til å være helt fokusert på jobben, og ikke kaste bort tid til skriking. Du er dødsdømt.
Det og at folk har en tendens til å undervurdere deg hvis navnet virker "kjedelig".

ABF
Oh my, denne er gammel. Vi snakker snart 18 årsburdag på brukernavnet. Første versjon var "A battlefriend" i et C&C Red Alert forum. Jeg var 14 år gammel og veldig ustødig i Engelsk. Men spillestilen som ligger bak navnet har jeg fortsatt. Over årene ble det forkortet til ABF.
Faktisk når jeg tenker over det så hadde ABF en fursona. Det var en tohodet Worms 2 inspirert mark.
« Siste redigering: 11. feb, 2014, 14:46 av Dax Cyro »

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #4 på: 11. feb, 2014, 15:32 »
Per1992 eller bare Per - Fordi anonymitet, at norske navn ikke er så mye brukt på utenlandske nettsider. Også fordi det virket som en god ide der og da (eg var 11år gammel, OK?)

OlavNordmann - Litt mer åpenbart anonymt.

Pilosus - Fordi Fursona navn. har hovedsakelig holdt meg til dette etter at eg ble involvert i fandomen [wink]

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #5 på: 11. feb, 2014, 15:34 »
For cirka 7/8 år siden ville jeg lage meg en bruker på DeviantART så jeg kunne følge vennina mi Tatchu og tegningene hennes, og kanskje laste opp mitt eget. Hun fant på et navn for meg, "Wolfglow". Mitt første brukernavn her på forumet.

--

Når det gjelder mitt nåværende navn så hadde det vell litt med at fursonaen jeg lagde for ett år siden skulle ha himmelblåe øyne som meg (Hence Sky) og fordi jeg ville ha et unisex navn i og med at jeg er genderfluid, og karakteren min er også det. Siden jeg syns Sky ble for kort, la jeg til to E'er because why not.

navnet uttales Sky da..

--

Når det gjelder Smidgefish som er navnet mitt mer eller mindre alle andre steder; jeg spurte en venn av meg om hva jeg kunne kalle meg når jeg flytter accounts overalt, også ville jeg ha ordet "fisk" med. Fordi why not. Han nevnte Smidgefish, så da ble det det.

--

Hvis vi skal gå veldig langt tilbake i tid (Da jeg var cirka 9 år gammel), da jeg surra rundt på det gamle MysteryEggs forumet, og de gamle spriteforumene, Pokemonforumet etc, så valgte jeg navnet Tinapika fordi foreldrene mine døpte meg Tina, og fordi Pikachu er min "pokesona" ifra lenge siden da jeg og noen andre hadde en RP gruppe x3 de sa jeg skulle være en pikachu og jeg bare aksepterte det.



kjært barn har mange navn?`uh

Broadway

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 191
  • Keka~
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #6 på: 11. feb, 2014, 18:18 »
På banzaicon 3, hvor jeg møtte Freestyler og Leophan som fikk meg til å bli med på dette forumet, så var det et shuffle-kurs. Han som lærte oss å danse sa at jeg var altfor "broadway" så da ble jeg kjent som "Broadway" for de som introduserte meg til denne sida. Seemed appropriate ^^ Dette er også forøvrig den eneste sida hvor jeg bruker det kallenavnet, alle andre steder er jeg Wallice eller Wallice404.

Wallice navnet kommer av en liten spøkesleting en venn av meg bruker som logoen sin, som jeg lagde navnet til. De kalles "spadookawhirlies" (awesome name I know ;D) og hun tegnet en til meg i gave som hun kalte Wallice fordi hun trodde det var slik "Wallace" ble stavet.

Har noen andre gamle kallenavn, men de har forsvunnet mer eller mindre.
~Wahuu
Takk til Freestyler for avatar og signatur <3

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #7 på: 11. feb, 2014, 21:12 »
Fant Atrox på behindthename.com for mange år siden. Syntes det lød fett, og likte betydningen av det.

Commoncroc som jeg bruker sånn alle steder på nettet kom av en yahoo nick name generator som brukte opplysningene favorittdyr: krokodille og favorittfarge: grønn, til å danne Commoncroc.

Mindre brukt nå til dags er Neket. Initialene mine + "et" for å få det til å lyde bedre. Bruker det mest på norske forums.

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #8 på: 12. feb, 2014, 11:41 »
EverythingPsycho på deviantart fordi min første Fursona het Psycho og der var hvor jeg postet "everything" and because everything is a bit psycho sometimes xD
Psycho_Wolf her på forummet fordi Psycho igjen xD og det var en ulv x3
Coolfm på Ps3 siden jeg var sånn 9 år og jeg likto ordet cool og jeg heter Fanny Marie aka fm ^^
nå er det Paxy siden det er hoved sonaen min x3

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #9 på: 12. feb, 2014, 12:39 »
fordi jeg liker japanske ting.... =)

Shepbrur

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 235
  • Telegram: @Shepbrur
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #10 på: 12. feb, 2014, 16:44 »
Heter vanligvis Chris Shepherd eller Chrisgshep, men heter da Chris Schæfer her. Ganske straight forward egentlig. Chris er kallenavnet mitt og kort for Christoffer, som er navnet mitt. Schæfer fordi jeg er en schæfer. x3
Shepbrur - Hotaru - Shepbrur - Hotaru

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #11 på: 12. feb, 2014, 20:14 »
Bestefaren min kalte meg Sivi i steden for Siv Helen.



CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #12 på: 16. feb, 2014, 19:32 »
Når jeg startet som dj var det dj ar ve. En gang jeg spillte på en nattklubb i utlandet fant en norske som var med på at dj legacy høres kult ut. Like etter det startet han som spilte før meg å si legacy clean før jeg skulle spille siden navnet mitt er arve rein. Jeg la til tiger og byttet rekkefølge selv når jeg fikk maskot-hodet. Min gamle trener ble ofte referert til som tiger, så jeg føler at det er en hyllest til han og det han lærte meg. "Bare slå de som trenger det" - Tiger 1337-2010.
+

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #13 på: 16. feb, 2014, 19:38 »
Det hele startet i World of Warcraft en dag back in 2008 eller 2009.
Husker at jeg lagde meg en Draenei Death Knight men kom aldri på noen navn, satt og grubla og grubla.
Hovedbyen til Draeneis heter Exodar, tok en liten vri på det navnet og bytta ut R'en med en I og helt siden da har jeg brukt Exodai som et gamernavn overalt.

Senere ble jeg furry og likte navnet såpass godt at jeg fortsatte med det på fursonaen min. ^^
FurAffinity          DeviantArt


Ace The Fox

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 117
    • Vis profil
    • Facebook
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #14 på: 06. mar, 2014, 10:24 »
Først av alt liker jeg navnet Chibi. Men det ble nok med da jeg begynte å bruke det sist sommer på et iPad spill som kalles War of Nations. Etter der bytts jeg raver navnet mitt til Chibi. Jeg shuffler, så jeg syntes det ville vært stilig med et navnebytte. Så da var det farvel til Razor, og hei til Chibi. ^^

Selv om jeg bruker navnet Chibi, så er jeg 1,60cm (16 år)

Oxygen

  • Gjest
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #15 på: 06. mar, 2014, 11:11 »
Anonymitet, og fordi det er kult og sånn X3

Er littegranne nerd også da >w>

Det åpner også opp for litt gøy fordi alle trenger Oxygen for å leve o3o well, here I am~

I don't know xD

Ace The Fox

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 117
    • Vis profil
    • Facebook
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #16 på: 21. mar, 2014, 22:07 »
Anonymitet, og fordi det er kult og sånn X3

Er littegranne nerd også da >w>

Det åpner også opp for litt gøy fordi alle trenger Oxygen for å leve o3o well, here I am~

I don't know xD
best name EVER xD

Sanura~

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 44
  • Sov godt, fineste Zaxx'en min~ <3
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #17 på: 28. mar, 2014, 11:12 »
Um.
Vel, siden fursonaen min er en katt, så leita jeg etter awesome navn på nettet som kanskje hadde en sammenheng med dyret jeg er.
Og, da tenkte jeg; hmm.. Afrikansk! Ja! :D
Og, da fant jeg Sanura, som betyr Little Kitten på Swahili :3
Clever girl, yes x3
.. Zaxx~ <3

Wolcott C. Husky

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 41
  • The ability to speak does not make you intelligent
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #18 på: 28. mar, 2014, 13:59 »
Jeg vet faktisk ikke hvor jeg fikk "Wolcott" fra, men jeg syntes det hørtes kult ut hvis jeg satte det sammen med et mellom navn og et etternavn. "Wolcott C. Husky" ble det. "Husky" fordi fursonaen min er en husky. Så enkelt er det...

Oxygen

  • Gjest
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #19 på: 22. apr, 2014, 11:17 »
Anonymitet, og fordi det er kult og sånn X3

Er littegranne nerd også da >w>

Det åpner også opp for litt gøy fordi alle trenger Oxygen for å leve o3o well, here I am~

I don't know xD
best name EVER xD

Danke :3

Um.
Og, da fant jeg Sanura, som betyr Little Kitten på Swahili :3

eeee that's adorable ouo

Jalitama

  • Gjest
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #20 på: 24. jun, 2014, 03:11 »
Jälitama er estisk og betyr "skygge" eller "å følge" på norsk :3

(og jeg liker den estiske språken)
« Siste redigering: 24. jun, 2014, 14:21 av Jalitama »

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #21 på: 24. jun, 2014, 17:07 »
Rayne eller Rayne Fang var navnet jeg bestemte fursonaen min skulle ha; i tiden jeg tenkte ut hva fursonaen min var og hva han skulle hete, var jeg i en depressiv periode og gikk veldig mye tur ute; og i den perioden regnet det utrolig mye, og synes det var godt med regnet; then suddenly Rayne (uttales Rain) was born!  [razz]  Er litt dritt at jeg fant ut at det er ett jentevavn da [laugh]

Har også brukt Jr.Smoker som brukernavn/spillernick, da storebroren min Kalte seg ofte for Smoker og vi spilte mye sammen i en periode.

Dr34m3r eller Dr34m3r91 er ett annet brukernavn/nick jeg har brukt, som jeg syntes passet meg fint, fordi jeg dagdrømmet mye, og måtte jo såklart bytte ut e'ene og a'ene med 3 og 4, TRUE fjortiss style [cool]

Ellers har jeg brukt Adr3nalin3 i tiden jeg spilte mye CS 1.6 og på CS forum; ville ha ett kult gamernick når jeg spilte i clan matches og sånt :D

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #22 på: 24. jun, 2014, 17:32 »
Det ble valgt for meg. Før var jeg bare en generisk drage, jeg er ikke 100% sikker på hvem det var, men noen kalte meg Kosedragen (litt sarkastisk, I guess) fordi jeg var 14, hadde nettopp fått kjæreste og var litt for søt. Etter det har jeg alltid kalt meg Kosedragen :3

Jalitama

  • Gjest
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #23 på: 24. jun, 2014, 17:51 »
Det ble valgt for meg. Før var jeg bare en generisk drage, jeg er ikke 100% sikker på hvem det var, men noen kalte meg Kosedragen (litt sarkastisk, I guess) fordi jeg var 14, hadde nettopp fått kjæreste og var litt for søt. Etter det har jeg alltid kalt meg Kosedragen :3

cute! :3

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hvorfor velgte du brukkernavne?
« Svar #24 på: 24. jun, 2014, 18:55 »
there was a lack of 19-80's videotape recorders on this forum. Neida :P jeg valgte vel egentlig navnet VCR Thunder siden jeg ville ha et artig retro ish navn og fordi VCR betyr noe annet i tillegg til videotape recorder =^.^= 

Og pga litt splittet personlighet så har jeg så har jeg forsåvidt også gjort krav på navnet Smiling Wolf .. alle kaller meg bare Smiling eller Gliset .... fortsatt D: YARF!