Skrevet av Emne: Dyremishandling/dyreplageri  (Lest 19634 ganger)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Dyremishandling/dyreplageri
« på: 19. mar, 2009, 11:11 »
Ok, ser ikke ut som om noen har lagd en tråd/emne om Dyremishandling og Dyreplageri ennå, så da starter jeg en..

Hadde vært greit å ha en tråd om dette, for det skjer egentlig daglig, og flere og flere grovere tilfeller dukker opp...
Så hvis dere finner noen grove og syke tilfeller, eller noen tilfeller i det hele tatt, som dukker opp, så del det gjerne, slik at folk vet hva folk gjør med dyra sine, og andre dyr...!
og vær så snill, hold en seriøs tone når det gjelder dette temaet! på forhånd, Takk.

Ihvertfall, surfa inne på Nettby sin gruppe "ANIMAL RIGHTS - Støtt dyrenes Rettigheter" og fant mange historier, bilder og videoer fra forskjellige episoder av dyremishandling og dyreplageri rundt om kring her i (den grusomme) verden.. Fant mye skrekkelig og grusomt der inne på debatt siden, hvor folk legger til historier, spørsmål om enkelt temaer, og linker til bilder, videoer og nyheter til hendelser hvor mennesket har brutt dyrenes rettigheter... 

SP(Senterpartiet) vil ikke ha ulveunger i Norge!

SP vil ha vekk ulven fra Norge, fordi de mener at ulven skader for mange områder her i Norge, og de vil beskytte husdyrene fra Ulven...
Jeg mener dette er sykt og en ekstrem og dratisk besluttning av SP... eierne av husdyra har selv ansvar for å beskytte dyra sine, så det å bruke det som grunn er bare feil av de...

*Link til artikkel her*

Bilder fra pelsfram i Oppdal

"nettverk for dyrs frihet sier at de fant valper med avbitt hale, øye- og tannkjøttbetennelse og døde, dumpede skrotter i en pelsdyrsfarm i Oppdal."
Revene som ble fant hadde pådratt seg sykedommer, betennelser osv... Dette er nok et eksempel på hvordan forholdene i pelsfarmer er! Så hvis du trodde at forholdene i pelsfarmer er gode, så tenk om igjen!

*Les mer her (Link til artikkel med bilder)*

Mars-sjokolade selvskapet utfører dødelige dyreforsøk!

Er du en som digger sjokoladene fra Mars? som f.eks M&M, Snickers, og Twix, så får du her se at de, og andre selvskaper, bruker dyr for å teste om produktene er trygge for mennesker!
Dyr har ingen forbindelse med mennesker, som også vil si at mennesker og dyr vil reagere forskjellig på eksprimenter....! Du har mulighet til å hjelpe å stoppe dette, i større eller mindre grad..
Advarer mot sterke bilder!

*Link Her!*

"Avslører brutal dyremishandling fra USA"

En video viser et skrekk eksempel for åssen noen behandler dyr..
Her blir griser sparket og slått, grisunger som blir slengt ned i bakken og kasta inn i en bing halvdøde, og blir kastrert uten bedøvelse osv.
Advarer mot streke bilder!

*Igjen! Advarer mot sterke bilder! (video)*

Bilder fra pelsfarm(er) i Norge

Trodde du at forholdene på pelsfarmer her i Norge var gode? som oppdretterne har sagt... Vel, tenk om igjen etter å ha sett dette innslaget...
Advarer mot sterke bilder!

*Link til Video*

Skjokkerende bilder fra Pelsfarm i Kina!

Selvskapet "Peta" som er et selvskap som kjemper imot pelsfarmer, har fått tak i skjokkerende bilder fra Kinesiske pelsfarm(er)!
Der hvor dyrene blant annet blir flådd levende, slått, sparket, og rett og slett torturert før de blir flådd levende...!
Advarer mot sterke bilder!

*Link til video, samt nettside. Igjen, Advarer mot sterke bilder i videoen!*

Støtt programmet for å kutte statsbudsjettet til pelsdyroppdrett!

Kan du/dere ta av noen minutter for å hjelpe pelsdyra som levere i pelsfarmer?
Arbeiderpartiet vurderer å kutte støtten til pelsdyroppdrett! Gå inn og vær med å hjelp dyrene!

*Link her! Støtte forslaget mot pelsdyroppdrett!*

Igjen, takk for at dere holder en seriøs tone her!
Støtt dyrenes rettigheter!
« Siste redigering: 19. mar, 2009, 13:57 av Aikho »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #1 på: 19. mar, 2009, 11:28 »
Vi har alleredet et underforum for diskusjon angående dyr. Jeg kommer til å flytte dette emnet dit når jeg kommer til en PC.

DarkFurryEmoWolf

  • Gjest
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #2 på: 19. mar, 2009, 11:53 »
det er an av grunnene til at jeg misliker SP! [w-mad] OG jeg skal aldri mer spise noe snickers og mars snop ever again! [w-cry]

ikke akkurat mye til viktig dette her men en gang fant jeg og en kompis noen unger plaget en fugleunge. vi jaget ungene vekk og kompisen min tok den med seg hjem til seg der bodde den til den var voksen før de slapp den ut i det fri. var litt koselig å besøke den. [w-happy] men de ungene skrek og pirket og sparket fuglen. den stakkars fuglen kunne ikke komme seg una for den ene vingen var knekt. de hadde jaget den in i en busk før vi klarte å få gjort noe! [w-mad]

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #3 på: 19. mar, 2009, 11:53 »
Hadde det ikke vært greit med et for allmenheten også da? og ikke bare for folk med tilgang til spesifike underforum?

Underforumet er under generel akkurat som Bjeff!Mjau!Mø! og forumet heter Dyr og natur. (altså forumet under Bjeff!Mjau!Mø!) - og er tilgjengelig for alle

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #4 på: 19. mar, 2009, 11:58 »
syns linker som
Noah.com
dyrebeskyttelsen.no
peta.org
wwf.no
er viktige å ta opp, folk som faktisk står på for å hjelpe dyr!

Jeg har også blitt skuffet over poltikkere, var jo en periode SV mente at de ikke skulle felle rovdyr - og de var noen av de første som sa ja til å skyte ulv... *sigh*

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #5 på: 19. mar, 2009, 16:54 »
det er an av grunnene til at jeg misliker SP! [w-mad] OG jeg skal aldri mer spise noe snickers og mars snop ever again! [w-cry]

ikke akkurat mye til viktig dette her men en gang fant jeg og en kompis noen unger plaget en fugleunge. vi jaget ungene vekk og kompisen min tok den med seg hjem til seg der bodde den til den var voksen før de slapp den ut i det fri. var litt koselig å besøke den. [w-happy] men de ungene skrek og pirket og sparket fuglen. den stakkars fuglen kunne ikke komme seg una for den ene vingen var knekt. de hadde jaget den in i en busk før vi klarte å få gjort noe! [w-mad]

Jeg har egentlig aldri vært så politisk engasjert, men jeg kommer egentlig aldri til å stemme på SP i fremtiden når de har kommet med det der, for hvem vet hva de kan komme med seinere?
Og det med mars og snickers har vel generelt med stoffene som er i produktene å gjøre... De tester stoffene på dyra først, for å se, noe som er helt idiotisk, siden dyr og mennesker reagere forskjellig..

Kanskje ikke akkurat så viktig nei, vet ikke helt... Nå var dette tilfelle med unger, og som unger flest er de små pirkete... Men det er helt idiotisk for det, selv (små) unger burde jo vite at man ikke skal drive å skade dyr og andre mennesker..

DarkFurryEmoWolf

  • Gjest
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #6 på: 19. mar, 2009, 18:55 »
ja men at de tester tingene på dyrene er jo helt idiotisk for som det har blitt sagt så reagerer de jo anerledes enn oss og hvorfor skal de teste det i det hele tatt det betyr je at det er kan være litt farligere stoffer en bare sukker og sånt! :-\

og jeg skulle vel vært med spesefik men det var for tre-fire år siden så da var vi og de rundt 12-13 og de burde vite bedre men som sagt det var ikke store greiene enn det som VIRKELIG skjer der ute glad dette er det eneste jeg har vært vitne til uansett om det bare var lite så var det ganske ubehagelig å være vitne til det uansett at de bare løper rundt og ler seg ihjel over det! [w-sad]

Chet

  • Gjest
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #7 på: 19. mar, 2009, 23:55 »
Var på http://www.marscandykills.com/ som du linket Aurelius. Teksten på framsiden og videoen gjorde meg både kvalm og trist  [sad]
Jeg kan ikke fatte hvordan mennesker kan gjøre slik. Dyr er jo ikke annerledes. De føler jo det samme som oss.
Mars vil iallefall bli boikottet fra nå av. Mennesker som gjør dette bør tenke over hva de egentlig gjør!  [sad]

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #8 på: 20. mar, 2009, 07:20 »
Var på http://www.marscandykills.com/ som du linket Aurelius. Teksten på framsiden og videoen gjorde meg både kvalm og trist  [sad]
Jeg kan ikke fatte hvordan mennesker kan gjøre slik. Dyr er jo ikke annerledes. De føler jo det samme som oss.
Mars vil iallefall bli boikottet fra nå av. Mennesker som gjør dette bør tenke over hva de egentlig gjør!  [sad]
Enkelte mennesker tror rett og slett at dyr ikke har følelser, og enkelte bryr seg ikke de gram om verken mennesker eller dyr så lenge de kan tjene penger på det - slike er dessverre verden.


Når det kommer til om dyr og mennesker føler det samme - så jo, de gjør det faktisk det men de reagerer på en annen måte enn det mennesker gjør, og de kan bli like hekta på sjokolade som folk =o det er farlig siden dyr kan dø av for stor dose..

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #9 på: 20. mar, 2009, 17:50 »
Jeg blir sinna, frustrert og lei meg når jeg ser og leser sånne ting..
Jeg vil gjøre så mye jeg kan for å hjelpe dyr.. Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med pels egentlig. Greit at før i tiden så måtte dem ha det, da hadde dem ikke noe annet, men nå som vi kan bruke alt mulig med å varme oss så er det ikke greit synes jeg.. Hvis dem vil være så fine og glamorøse kan dem ikke bruke fake pels?
Jeg så den kina videon på tvnorge en gang. Dem sa at hvis du kjøpte klær med fake pels, kunne det være ekte pels. Hørt noe om det dere?

Jeg skal klare å gjøre noe her i Drammen for å stoppe pelsdyr greiene og andre ting.. Er det noen som har peiling på om hvor man kan sende inn for å få flere gratis brosjyrer man kan gi til andre?

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #10 på: 20. mar, 2009, 18:06 »
Var på http://www.marscandykills.com/ som du linket Aurelius. Teksten på framsiden og videoen gjorde meg både kvalm og trist  [sad]
Jeg kan ikke fatte hvordan mennesker kan gjøre slik. Dyr er jo ikke annerledes. De føler jo det samme som oss.
Mars vil iallefall bli boikottet fra nå av. Mennesker som gjør dette bør tenke over hva de egentlig gjør!  [sad]

Skjønner at du blir kvalm og trist av slikt, men som wolftale sier, enkelte mennesker tror rett og slett at dyr ikke har følelser.. Hvis du f.eks så det siste innslaget fra en pelsfarm fra bt.no (tror jeg det var) så hørte du jo selv hva han eiern der sa, han trodde virkerlig at dyra hadde det bra inni de knutt små bura der... Slike mennesker gjør meg frustrert og sur, som Hated akkurat har sagt...

og igjen som Wolftale sier, Dyr og mennesker føler det samme.. De er ikke noe anderledes når det kommer til det... Men dyr reagere på en annen måte enn det mennesker gjør... De kan bli like avhengig på ting, og ganske mange dyr tåler mye mindre doser enn det vi gjør...

Jeg vil gjøre så mye jeg kan for å hjelpe dyr.. Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med pels egentlig. Greit at før i tiden så måtte dem ha det, da hadde dem ikke noe annet, men nå som vi kan bruke alt mulig med å varme oss så er det ikke greit synes jeg.. Hvis dem vil være så fine og glamorøse kan dem ikke bruke fake pels?
Jeg så den kina videon på tvnorge en gang. Dem sa at hvis du kjøpte klær med fake pels, kunne det være ekte pels. Hørt noe om det dere?

Jeg skal klare å gjøre noe her i Drammen for å stoppe pelsdyr greiene og andre ting.. Er det noen som har peiling på om hvor man kan sende inn for å få flere gratis brosjyrer man kan gi til andre?

Tror nå alle her inne på Forumet har lyst til det Hated, Jeg har ihvertfall lyst til det... Hjelpe så mye jeg kan for at dyra skal få det bedre,,
Vel, Problemet med Fake Pels, eller Kunstig pels da, er at de som lager kunstig pels, lager de så realistiske som mulig, og da blir det egentlig kjempe vanskelig å skille ifra kunstig og ekte... Det er derfor at de sa hvis man kjøper klær med fake/kunstig pels, så kan det være ekte pels... Og det hjelper ikke akkurat så mye å spørre de ansatte i butikkene, har jeg hørt, i og med de ikke vet noe om åssen produktene er produsert osv.

Jeg vet desverre ikke noe særlig om det... Står det ikke noe inne på det programmet til Dyrebeskyttelsen da? hvis ikke så kan det også stå på Drammen sitt kontor for Dyrebeskyttelsen..
Klikk her for å komme til Dyrebeskyttelsen Norge avd. Drammen

Ihvertfall så kan du hjelpe til, ved å støtte de via. Medlemskap for eksempel... Fant ihvertfall ut at du kan bli medlem av Drammen sin avdelig hvis du vil hjelpe dyra rundt i drammens områdene
Sitat
Medlemskap
Vårt arbeid for å bedre dyrenes velferd i drammensområdet avhenger av økonomiske midler.
Et medlemskap (hovedmedlem) i Dyrebeskyttelsen koster kr. 250,- per år, og bidrar til at vi kan utføre våre oppdrag på en tilfredsstillende måte. Husk å tilknytte ditt medlemskap til lokalavdelingen
(Kilde for teksten/informasjonen over : http://www.ddoo.no/stottoss_blimedlem.html)
« Siste redigering: 20. mar, 2009, 18:09 av Aurelius »

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #11 på: 20. mar, 2009, 20:38 »
Takk :D
Jeg sendte mail til dyrebeskyttelsen om sånne brosjyrer jeg kunne gi til andre. Så kanskje dem sender meg noe. Det hadde vært bra å få gjort noe her i Drammen. Husker jeg var liten så begynte noe eldre unger å kaste stein på katta mi. Jeg måtte få ei eldre dame til å jage dem vekk. Var for liten..
Det har skjedd mange andre ting her i Drammen også.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #12 på: 20. mar, 2009, 23:02 »
Takk :D
Jeg sendte mail til dyrebeskyttelsen om sånne brosjyrer jeg kunne gi til andre. Så kanskje dem sender meg noe. Det hadde vært bra å få gjort noe her i Drammen. Husker jeg var liten så begynte noe eldre unger å kaste stein på katta mi. Jeg måtte få ei eldre dame til å jage dem vekk. Var for liten..
Det har skjedd mange andre ting her i Drammen også.

Supert, tenker på å melde meg inn i Dyrebeskyttelsen, som at jeg støtter de med ihvertfall litt penger...
Fint at du gjorde det, tror og håper for all del at det er en god del folk som virkerlig gidder å tenke på dyra for en gang skyld..

:S hvorfor må folk drive å plage andre folk og dyr? skjønner meg ikke helt på det...
Har selv opplevd noe ligende fra det der... Hadde en ganske stor hund før, som nå er avliva, og det har mennesker forårsaka... Var en eldre unge her i nabolaget som kasta stein, snøballer, snøballer med stein osv. på hunden min mens den var ute opp til flere ganger, som gjorde at han til slutt hata unger og folk, og det førte til at han angrep folk, andre hunder og unger flere ganger, så vi måtte avlive han til slutt...

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #13 på: 21. mar, 2009, 16:09 »
Så leit :-\
Jeg bor rett ved en barneskole og SFO. Noe som er veldig dumt når man har en katt som er ute av og til. Flere ganger jeg har hørt at dem har kastet stein på katter. Jeg blir så irretert. Kan dem ikke bare la dem være.
Når jeg har fått meg leilighet som kan ha dyr i så skal jeg ha fosterhjem for dyr for dyrebeskyttelsen Drammen^^,

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #14 på: 22. mar, 2009, 00:51 »
Så leit :-\
Jeg bor rett ved en barneskole og SFO. Noe som er veldig dumt når man har en katt som er ute av og til. Flere ganger jeg har hørt at dem har kastet stein på katter. Jeg blir så irretert. Kan dem ikke bare la dem være.
Når jeg har fått meg leilighet som kan ha dyr i så skal jeg ha fosterhjem for dyr for dyrebeskyttelsen Drammen^^,

vurderer det sjølv.
 for å sitere Lavey "man is the most ferocious animal of all"

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #15 på: 22. mar, 2009, 20:34 »
Sant så sant..

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #16 på: 23. mar, 2009, 19:08 »
Er med i naturvernforbundet, btw og de har helt rå tsjorter.

Rezuriel Shadowfeather

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 76
  • Wolfeh!
    • Vis profil
    • MyFursona
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #17 på: 25. mai, 2009, 02:46 »
Har lest en god del av alle artikklene jeg selv har funnet og sett utallelige videoer om dyr som er plaget, og jeg er så utrolig glad for at dyrene mine lever godt, håper jeg da.

Her i fjor-sommer var jeg i England og hjalp RSPCA (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals) på noen av sakene dems, og det var masse utrykkelser hver eneste dag. Hadde jeg hatt bedre råd og en inntekt hadde jeg vel gjort mer for dyr, bortsett fra mine egne, slik som å skaffe meg medlemskap i dyrebeskyttelsen i drammen området, og det kommer jeg nok til å gjøre før eller siden.

Håper indelig at antall dyreplageri raser nedover snart, og det vil jeg vel gå så langt som å si at dyrene mine også håper på.
Rezuriel: So... what's this? - Thoran: 'This' is the Dark Nimbus spell. - Rezuriel: What does it do? - Thoran: It tortures you, yet it keeps you alive and conscious - Rezuriel: Aaaa.. Why are you holding it towards me? - Thoran: Because this is a part of your training! - Rezuriel's mind: Awwrr cwap!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #18 på: 10. okt, 2009, 20:02 »
Fant no nytt i går eller no sånt, som var sjokkerende og sykt..

som du kan finne her

Ei kvinne i fra Åsnes har blitt tiltalt for Dyremishandlinger..
jeg synes det er mer på det groveste..

Hun har blant annet kasta en valp inni en vegg, og en annen hund skal ha blitt skutt flere ganger i hodet på en slik måte at hunden ikke døde i det hele tatt. (det å skyte et dyr i seg selv synes jeg er direkte feigt og motbydelig uansett)
Samt at hun skal ha Sparka, slått og kvalt en 3 måneder gammel valp til døde.

Resten kan leses i linken
« Siste redigering: 10. okt, 2009, 20:04 av Aurelius »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #19 på: 10. feb, 2010, 11:52 »
En sak som irriterer meg veldig akkurat nå.. Artikkelen er her.

Trenger vel ikke så mer at folk drev å skjøt på selunger under opplærling...
Håper selfangsten i Norge møter sin undergang når folk er så korka.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #20 på: 10. feb, 2010, 18:57 »
O.o serriøst?
Skyte på selunger... Helt korka!

Noe som også er korka, er at 35% av alle som har vært med på avstemningen inne på den artikkelen har svart ja til seljakt  [sad] (ihvertfall når jeg var innom)
(35% av nærmere 18 tusen personer, for å være nøyaktig; 17737)
« Siste redigering: 10. feb, 2010, 18:59 av Fenris »

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #21 på: 10. feb, 2010, 20:16 »
det er helt idotisk og korka den er jeg HELT enig i

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #22 på: 28. feb, 2010, 05:39 »
"Kvinnen er tiltalt for flere brudd på dyrevernloven blant annet for å ha avlivet dyr på en inhuman måte. En valp skal ha blitt kastet inn i en vegg, mens en annen hund skal ha blitt skutt i hodet flere ganger – uten at hjernen ble truffet."

Ehh, jeg er nå blitt så lei meg over hvor forferdelige folk er at jeg tror jeg skal ha ett kapittel der en av de mest horrible folkene i boken min "The first step" blir drept av en sau elns. For mennesker fortjener intet mindre enn at seler skal bli til kjøttetende monstre. Og dyr som blir satt i bur og avlet opp på måter som disse blir om til syrevesen og etser bort alt som har med personene å gjøre. Sist men ikke minst fortjener de som skinner dyra levende i kina å få virus pga det som gjør slik at deres hudlag sprekker helt ned til siste og det om og om igjen, Og så videre...

Takk for god inspirasjon til å skrive på boken min "The first step" i Horrible people serien min 3: Selv om det er ekstremt ufyselig og noe jeg kommer til å prøve å få stopp på via de måter jeg kan i fremtiden.

Pels generelt sett som ikke er syntetisk er allerede boikottet skal prøve å researche andre produktlagere som betaler for å få testet deres produkter på dyr eller behandler dyr på dårlig vis. Så skal jeg prøve å boikotte dem også, Kansje jeg kommer til å poste dem her om der er noen som kan være bra å vite om.
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #23 på: 28. feb, 2010, 19:10 »
Pels generelt sett som ikke er syntetisk er allerede boikottet skal prøve å researche andre produktlagere som betaler for å få testet deres produkter på dyr eller behandler dyr på dårlig vis. Så skal jeg prøve å boikotte dem også, Kansje jeg kommer til å poste dem her om der er noen som kan være bra å vite om.

Det er bra hvis du sier i fra hvis du finner ut noe her ^^
Greit å vite egentlig..  [smile]

Har ikke kommet over noe nytt selv på denne fronten, men så fort jeg finner noe så sier jeg i fra ^^

Kan foresten legge til en liten side;

Fellesaksjonen For Ulv

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dyremishandling/dyreplageri
« Svar #24 på: 13. mar, 2010, 11:16 »
Har nok en liten "nyhet"..

Jeg er medlem av aktivistforumet til Dyrsfrihet, og følger med litt der nå og da...
For en tid tilbake nå, så kom politiet opp til dem mens de gav ut løpesedler utenfor pels butikker og sa at de ikke kunne dele ut løpesedler, eller i det hele tatt være i nærheten av pels butikker (100 meter eller no sånt)

Forbudt med løpesedler

Deler du ut løpesedler, eller henger opp plakater mot pels i områdene, vil man bli arrestert...
Det inkluderer hele karl johan, opp til nationalteateret og alle store torg.

Det er ille....
Dette innskrenker også ytringsfriheten.

Fant også en som har skrevet om dette...
Nyhetsspeilet.. Ikke akkurat noe avis, men greit at noen har lagt merke til det  [smile]
Må "scrolle" nedover en liten del for å komme dit.
Der hvor overskriftene sier; "Pels-aktivister blir nektet å dele ut flyers av politiet i Oslo"
og "Pels-aktivister blir fengslet for å dele ut løpeseddler".
Nyhets speilet, Mennesker uten rettigheter

Mer dukker opp mens jeg driver å leser igjennom hva de har skrevet
Dyrsfrihet - Ytringsfriheten under angrep
« Siste redigering: 13. mar, 2010, 11:29 av Fenris »