Skrevet av Emne: Expanding foam til masker  (Lest 3472 ganger)

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Expanding foam til masker
« på: 04. aug, 2014, 01:19 »
Så her en dag fikk jeg en ide. Burde det ikke gå ann å bruke mykt expanding foam til å lage fursuit hoder? At man lager det som resin, men at det blir mykt etterpå. Har prøvd å søke etter elastisk og mykt fugeskum, men med litt varierende resultater. Så jeg bare tenkte å stille et spørsmål her for å høre om det var noen som hadde ideer til hvor man kan få tak i sånt.
Slett ikke sikkert det blir å funke, men kunne være gøy å prøve ^w^

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Expanding foam til masker
« Svar #1 på: 04. aug, 2014, 12:56 »
Høres veldig vrient ut, og usikker på hvordan det er med avgasser for sånn foam.
Feks. Nevner Wikipedia så virker det ikke så særlig bra for øyne, hals og lunger.

Men nå jeg leser denne cosplay tråden.
De nevner at den ikke er spesielt sterk, og at man må ha en base. Hovedtingen til resin og foam er at de er base for pelsen.
Blir litt dobbeltarbeid når basen trenger en base :)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Expanding foam til masker
« Svar #2 på: 04. aug, 2014, 14:37 »
« Siste redigering: 04. aug, 2014, 14:39 av felixcani »

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Expanding foam til masker
« Svar #3 på: 04. aug, 2014, 21:05 »
Joda ser problemene med det. Mye av det som brukes til isolasjon (og cosplay props) blir hardt og ganske sprøtt når det tørker. Brukte selv Sikaflex for å feste pinner til vingestoffet. Det blir blir ganske elastisk etterpå, men det utvider seg heller ikke mye så da trenger man ganske mye av det.

Noen av de jeg fant skal være uten giftstoffer, men hvor bra de er når man skal ha det mot ansiktet vet jeg ikke.