Skrevet av Emne: Let's make a game.  (Lest 5203 ganger)

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Let's make a game.
« på: 02. nov, 2014, 19:38 »
Jeg lagde en tråd tidligere om spill laging, var en del interesse, men er jo klart at forumet ikke akkurat fylt til randen med programmerere, designere etc. Så jeg prøver igjen med en litt annen vinkel på hele greia, vil at alle som i det hele tatt har ønske til å prøve å lage noe som helst, og da mener jeg noe som helst, world building, design av spillmekanikk, leveldesign, historie, grafikk, musikk, lyd etc., legg gjerne igjen en beskjed her.

Har også lyst å lage en gruppe, muligens i FurAffinity siden så mange har konto der, men det viktigste er at løsningen fungerer, og om noen har noen ideer hvor en kan finne en bedre løsning så er jeg åpen for forslag.

Har ikke akkurat hatt motivasjon til å programmere noe stort i det siste men har smått startet et lite prosjekt, og kommer nok til å poste en demo eller noe lignende når det er spillbart, om noen vil ha et spill med sin egen fursona er det bare å opp en samtale, jeg kan godt lage et kort spill på egenhånd, sjanger ol. kan diskuteres men om noen absolutt vil ha større eller mer avanserte spill enn det jeg gidder å lage på egenhånd, er det greit men en bør være forberedt å dra sin egen del av lasset i slike tilfeller, ekspertisen min ligger først og fremst i design av spillmekanikk og programmering, kan godt prøve meg på andre ting men ikke forvent allverden i tilfeller der jeg f.eks. lager spillgrafikken selv. :P

Ellers er det bare til å spør om noen vil vite noe.

Kommer til å utvide førsteposten med linker etterhvert, når/hvis jeg får opprettet gruppe og andre viktige linker ved behov.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Let's make a game.
« Svar #1 på: 02. nov, 2014, 22:23 »
jeg er flink med å tegne (på papir) design av monstere og kles stiler og sånt. egen ideer. =) kan åsså lage treer og blomster.. vis det er noe... ?

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Let's make a game.
« Svar #2 på: 14. nov, 2014, 07:59 »
Beklager at jeg ikke har gitt noe tilbakemelding før nå :(, har ikke vært på dette forumet så mye i det siste, har annonsert prosjektet mitt i et annet forum, kommer muligens til å fiske litt etter talenter når jeg har noe å vise fram, vil vise det fram her når det er nokså spillbart, inntil da er holder jeg det som en liten hemmelighet. :)

Monsterdesign og bakgrunner og sånt altså, det meste er brukbart, lurte vel egentlig mest på om du har et eller annet konsept i tankene, kanskje et lite spill om fursonaen din eller noe slikt. Holder på med noe selv så jeg håpte at du hadde noen ideer om hva du vil lage så jeg kan ta og gjør noe utav det i forbifarten, trenger ikke være noe avansert, en rask tegning med strekmenn sånn at jeg forstår hvordan du vil at det skal fungere er nok. :)

Har dette som en plass der jeg kommer til å vise fram forskjellige ting som er WIP, egne verk og andres, konsept tegninger, design og hva som helst egenentlig som foregår, ville ha en egen plass til å diskutere ting, om det er noe du vil vise fram eller lurer på så bare send en note eller slikt, vær tydelig med å gjøre det klart om du vil at jeg skal adde det som en submission som folk kan kommentere på, om jeg er usikker kommer jeg bare til å anta at du vil ha min mening om det du viser fram.

https://www.furaffinity.net/user/workshops.z./

Er ikke det mest fantastiske navnet, eller ikonet for den saks skyld, vel uansett det er en åpen gruppe, mas på meg der om du trenger å få tak i meg.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Let's make a game.
« Svar #3 på: 14. nov, 2014, 14:17 »
Ja, hva slags spill er dette? 2D hvor du bruker sprites? Slike er jo gjerne ikke de verste å få til fra et programmeringsperspektiv. Med en gang det blir 3D har du jo en del andre problemer.

For å spørre annerledes: Hva slags spill blir dette -ikke-? For det er jo heftig mye vanskeligere å framstille regelrette textures til å ha på modeller enn det er å bare kjøre bakgrunner og spriter. =)
« Siste redigering: 14. nov, 2014, 14:20 av Kinjara »

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Let's make a game.
« Svar #4 på: 14. nov, 2014, 15:10 »
Holder meg til 2D, kan kanskje i nød og neppe få til 3D modeller på 2D plan, har temmelig lite peiling på håndtering av 3D modeller, så jeg ville ikke prøvd å gjort noe altfor avansert.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: Let's make a game.
« Svar #5 på: 07. des, 2014, 20:30 »
Tror jeg viser fram prosjektet jeg holder på med i øyeblikket, det er mest det det grafiske som tar tid for meg, siden jeg ikke akkurat er en tegnere eller en person som er noe brukbar når det kommer til det grafiske, om noen hadde vært inntressert med å hjelpe i det hele tatt er det bare å ta kontakt, jeg setter pris på det meste av hjelp, om du har lyst å koke frem konsepttegninger, prøve å mekke eget tileset eller bare å slå av en prat (føler at hodet etterhvert bare sitter dønn fast når du sitter og koder time etter time).

Post av første screenshot på FA:
http://www.furaffinity.net/view/15169893/

Tråd for spillet på Untamed Heart (Klonoa Forum):
http://forums.untamedheart.us/index.php/topic,610.0.html

Selve testversjonen av spillet:
http://www.newgrounds.com/dump/item/db2fce15a934780a76c0f4cce1cb4e6a

Om du vil så kan du endre på bakgrunnen og tilesettet i spillet, som er lagret i asset mappen til spillet.

Bare ta kontakt på måten du foretrekker, Skype, PM, FA eller hva som helst annen måte du klarer å få fatt i meg på. 

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.