Skrevet av Emne: The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited (pay to play)  (Lest 4997 ganger)

Otorium

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 134
  • Pack wolf
    • Vis profil
Først vil jeg si at dette er en info post for de som hadde lyst å spille eso, men enten ikke hadde penger eller var misfornøyd med enkelte ting i spillet. Jeg vil fremdeles foretrekke at vi bruker den orginale posten Elder Scrolls Online til å sammle spillere ettersom jeg mener det er best å ha alt på ett sted for bedre oversikt.

Ifølge hjemmesiden til eso skal spillet faktisk bli pay to play. Du må fremdeles kjøpe spillet, med det blir slutt på månedsbetalingen. Dere som allerede eier spillet trenger bare å oppdatere det.

I tillegg til at det blir free to play skal det komme en stor uppdate, uppdate 6. Denne uppdaten vil fikse mange buggs og legger til ny content. Det er faktisk så mye nytt at jeg bare poster linken til pachen. Dette er forleby bare på testserveren, men ser ikke bort ifra at det kommer med Tamriel Unlimited.

Ifølge nettsiden til eso vil det ikke bli så lenge til heller :3
"We plan to have The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited available on PC and Mac on March 17, 2015 and on Xbox One and PlayStation 4 on June 9, 2015."

https://help.elderscrollsonline.com/app/home?region=US
http://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/148159/pts-patch-notes-v1-6u
« Siste redigering: 19. mar, 2015, 21:44 av Otorium »

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited (free to play)
« Svar #1 på: 27. feb, 2015, 19:29 »
Fint at flere MMOer tar avstand fra abonnement-basert betaling, men jeg er alltid litt skeptisk til hvordan de endrer inntekts-planen sin. Å drive en MMO er ikke gratis, så satser de på in-game shop med kun kosmetiske gjenstander, eller faller de i "pay 2 win"-fellen? Kan ikke huske at ESO fenget noe særlig når jeg så klipp fra betaen. Har ikke prøvd det selv, så kan ikke si noe mer enn det. Om de bestemmer seg for å gi ut free trials kunne det jo vært interessant å prøve.

Otorium

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 134
  • Pack wolf
    • Vis profil
Sv: The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited (free to play)
« Svar #2 på: 17. mar, 2015, 11:33 »
Nå er The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited sluppet ut og update 6 har vært ute en ukes tid.
De har fremdeles abonnement-basert betaling for de som ønsker det.

"ESO Plus is an optional premium membership offered to players with the launch of The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited.  ESO Plus memberships will be offered in 30-, 90-, and 180-day durations."

"ESO Plus offers members exclusive in-game bonuses, a reoccurring allotment of crowns and access to all downloadable content (DLC) game packs for the duration of membership:

30-day Membership:

1500 crowns at the start of each 30-day membership period
Access to all downloadable content for the duration of membership
Exclusive character progression bonuses for the duration of membership
10% bonus to experience point gain
10% bonus to crafting research
10% bonus to crafting inspiration gain
10% bonus to gold acquisition
 

90-day Membership:

4500  crowns at the start of each 90-day membership period
Access to all downloadable content for the duration of membership
Exclusive character progression bonuses for the duration of membership
10% bonus to experience point gain
10% bonus to crafting research
10% bonus to crafting inspiration gain
10% bonus to gold acquisition
 

180-day Membership:

9000 crowns at the start of each 180-day membership period
Access to all downloadable content for the duration of membership
Exclusive character progression bonuses for the duration of membership
10% bonus to experience point gain
10% bonus to crafting research
10% bonus to crafting inspiration gain
10% bonus to gold acquisition"

De har sakt at de tar avstand fra Pay To Win shop. De selger ikke ting som hjelper deg i spillet, er for det meste Pets, Mounts og Costumes.
Det eneste som man kan kansje se på som pay to win er % bonusene, men noe extra må man få for å støtte spillet.