Skrevet av Emne: Er det noe du ikke kan fordra?  (Lest 51427 ganger)

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #75 på: 16. mar, 2016, 09:02 »
Literally Hitler. Lenge siden jeg har sett et så platt forsøk på provokasjon

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #76 på: 16. mar, 2016, 12:44 »

2: Perverse anime fans

Nevn en anime serie som ikke får deg til å føle ukomfortabel når du ser den?. De er ganske få av fordi det er mye møl i de

Det er selvfølgelig en del dårlig anime med tanke på animasjon og handlig, men det finnes mange bra serier også. Ikke helt sikker på hva du sikter til som dårlig i anime, men om du mener fanservice hvor de nærmest stripper karakterene bare til fornøyelse for seere, finnes det animer som ikke har mye slikt i seg. I farten kommer jeg på One Punch Man og Nichijou også om jeg ikke husker feil. Disse er begge morsomme serier innen parodi- og humør sjangeren. Kill la Kill var en serie jeg i utgangspunktet ikke ville se, fordi det virket som den inneholdt veldig mye fanservice. Men etter å ha sett den ble det en av mine favoritter på grunn av godt gjennomført karakterer og en interessant handling. En god animeserie trenger ikke å bli ødelagt bare fordi det er høy nosebleed-faktor.

Jeg synes det er unødvendig av deg å snakke nedsettende om folk som liker anime. Kanskje mente du bare de som er interessert i hentai og ecchi, men det virker ikke sånn av posten din. Uansett burde folk få lov til å ha de interesser, fetisher eller ikke, som de vil så lenge det ikke går utover dem selv eller andre.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #77 på: 16. mar, 2016, 14:33 »
Ting jeg ikke kan fordra:
Slikt som Avark skrev
:)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #78 på: 16. mar, 2016, 14:36 »
One Punch Man ser litt morsom ut!. Chattet med noen om det og kommentaren lød "All i know is that One Punch Man has an amazing intro". Litt morsomt med slikt. Den eneste serien jeg vil bokstavelig talt være ok å se uten å føle meg ukomfortabel er Dragon Ball eller Dragon Ball Z. Folk kan like hva de vil, men folk må også mene hva de vil også. Jeg bare svarte på hva jeg ikke kunne fordra mer eller mindre. Degenerering var mer eller mindre det som jeg tenkte som jeg mener er et problem enten om det er samfunn, underholdning eller internett. Men for all del, bare vær den du føler funker for deg om du lar meg være det også. Jeg trenger ikke å tilpasse den livsstilen heller  [w-happy]
Sitat
Ting jeg ikke kan fordra:
Slikt som Avark skrev
:)
Mener du innholdet som at du er enig i det jeg skrev? Eller at du ikke liker det jeg ytrer?
Eller er greit uansett hva du måtte mene ^^
« Siste redigering: 16. mar, 2016, 14:38 av Avark »

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #79 på: 16. mar, 2016, 14:46 »
Mente at du rakket ned på folk som har andre meninger enn deg, både i politikk og anime.

Jeg er jo verken politisk aktiv eller interessert i anime selv, men jeg synes det er så unødvendig å uttale seg slik.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #80 på: 16. mar, 2016, 15:13 »
Definer det?. Folk kan jo si at de er uenige i det jeg sier, men man må nesten innføre et tenkepoliti om man mener at man ikke skal ha motsatte meninger bare fordi andres meninger liker det en ikke liker. Ellers når det kommer til politikk og slikt så har jeg lagt det på is innenfor dette forumet og andre nedverdigendes snakk som angår privatliv eller noe mer kontroverser. Underholdning og slikt derimot ser jeg ikke helt hva faren er for å ytre noe om?. Og jeg bare svarte på tråden sånn sett. Jeg respekterer at folk kan være uenige. Men det er greia. Jeg er tolerant for folk med ulike meninger. Er liksom det som er fantastisk.
« Siste redigering: 16. mar, 2016, 15:15 av Avark »

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #81 på: 16. mar, 2016, 15:44 »
^ De tingene folk her reagerer på er ordvalget ditt. Noen ord vil oppfattes som negative uansett hvilken setting de brukes i. Når slike ord brukes om en interessegruppe, vil det gi reaksjoner.

2: Perverse anime fans

Godteriøyer og unnødvendig ekkel fetish.
En usunn hobbi som bare degenererer folk fordi noen sprer den sykdommen videre.
slik søppel.
folk på nettet som elsker slike syke ting

Det finnes andre måter du kunne sagt at du ikke liker anime eller animekulturen i dag som ikke høres ut som du synes alle som ser på anime er syke og tilbakestående mennesker. Da må du gjerne begrunne litt nærmere hvorfor du ikke kan fordra det heller, isteden for å kalle det søppel.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #82 på: 16. mar, 2016, 17:16 »
Altså man trenger ikke å gå mye i detalj på noe som er åpenbart, på samme måte som man ikke trenger å være fattig for å vite hva fattigdom er, eller islekt for å ha medfølelse med en avdød person. Bare se hvilken som helst serie. Du skal ha flaks om du finner en som er 100% normalt uten noe som helst deviant ting inni der. Jeg dømmer ikke folk i seg selv, men jeg er derimot ikke 100% glad i noe degenerert. Altså alt generelt. Anime er bare blitt en ganske nøkkelfaktor av underholdning der slikt er sosialt akseptabelt. Jeg vet liksom ikke hvilket ordspråk jeg kunne brukt for å beskrive noe uten å være politisk korrekt med ordbruk, fordi det finnes så mange måter å si det på. Degenerert er vel det perfekte ordet for det, det høres formelt ut og er saklig i fagspråk. Det betyr at du lar din menneskeverdi gå til grunne mer eller mindre av slike påvirkelser. Om det fornermer noen. Så ok. Men det er min mening iallfall :)
« Siste redigering: 16. mar, 2016, 17:17 av Avark »

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #83 på: 16. mar, 2016, 17:39 »
Greia er at du ytrer deg ikke om politikk og anime, du ytrer deg om de som er interessert i det. Følg med på hva du skriver.

Du sier at menneskeverdien til de som ser på anime er lavere enn alle andre, så hvordan mener du at folk ikke skal være opprørt eller føle seg tråkket på? I tillegg sier du at det er åpenbart at det er slik. Slutt å ta dine egne idéer som fakta, og ha forståelse for andre før du skriver mer. Du sier at du respekterer andre, men du har jo tydeligvis ikke forstått prinsippet.

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #84 på: 16. mar, 2016, 17:51 »
^ så som Kazookie forklarte litt..ble litt fornærma av Avark, nå. en del skuffelser. (personlig mening)

TwinDrags

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #85 på: 16. mar, 2016, 20:04 »
Skulle akkurat til å skrive "Folk som oser ut ting om andre, men virker ikke til å se på seg selv til tider eller gi ord et par ekstra tanker før man oser dem ut"

Dessverre "passende" til diskusjonen over -w-

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #86 på: 16. mar, 2016, 21:45 »
Hjelper det om jeg sier unnskyld

TwinDrags

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 66
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #87 på: 16. mar, 2016, 22:05 »
Hjelper det om jeg sier unnskyld

Dessverre ikke for meg, men det er mer 11 år med mobbere som har unnskyldt seg, og så fortsatt neste dag sin skyld det... >_<

Men nå blir dette kanskje/nesten off-topic, uansett; man lærer av sine feil, og så må man bare "move on", slik er det bare.

Jeg skal ihvertfall legge dette vekk slik som mye annet, og heller se fremover på hva som skjer/kommer [w-happy]

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #88 på: 16. mar, 2016, 22:50 »
Hjelper det om jeg sier unnskyld
Det får bli opp til hver enkelt som føler seg tråkket på.

Selv er jeg ikke akkurat personlig fornærmet, men jeg synes ikke det er greit at du tråkker på en gruppe som flere venner av meg  er del av. Én ting er om du ikke kan fordra anime eller folk som ser på det. Det får være din egen boble du lever i, så kan du prøve å holde deg unna. Å rakke ned på dem, kalle alle for degenererte og mene det er "åpenbart" som om det var en objektiv mening, det er noe helt annet.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #89 på: 18. mar, 2016, 12:29 »
Kan ikke fordra familie hundens fis. Det er jo reine syra for nesen.



Zoxeb

  • Gjest
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #90 på: 19. mar, 2016, 20:19 »
Folk som blir fornærmet av alt *host*

Kunder. Jeg er så drit lei av alt maset med å jobbe med mennesker. Jeg hater å måtte tvinge meg selv på jobb, fordi jeg ikke kan fordra klåete, masete, ekle, uempatiske mennesker. Jeg elsker sjefen og jobben generelt, bare ikke den delen å måtte snakke med kunder. Men jeg trenger pengene, og jeg trenger erfaringen.

Får bare tvinge meg gjennom et år til, ut videregående.

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #91 på: 24. mar, 2016, 18:00 »
Folk som sharer en post på facebook og tagger noen i den posten, i stedet for å bare tagge dem i kommentarfeltet på den orginale posten. Det er så lite, men likevel så irriterende xD

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #92 på: 25. mar, 2016, 15:58 »
folk som deler bilder uten å spørre om lov. blir passeligforbanna når jeg fant en nederlender som hadde delt hvert eneste bilde på facebook profilen min. han ga faen og bare delte. og når jeg tok kontakt så begynte han å si at han ikke gjorde det. i det tillfelle. screen shots. HA! Wasted!

en annen ting  som jeg ikke kan fordra er blant annet bodøværinger som skryter såpass mye over billig øl. ja digg med billig øl men smaker ikke godt fordi de pisser i ølen før de drikker den.

og det som er mest irriterende er å bli kalt finnmarking når jeg er tromsøværing. det er som å si at oslo og stavanger er det samme. men det er det ikke
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #93 på: 26. mar, 2016, 21:39 »
Folk som sier de skal komme på samme fest som deg, sier de er fyllesyke og stikker på en annen fest samme kvelden...
FurAffinity          DeviantArt


SidikiWolf

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 79
    • Vis profil
    • TwoFurryBros
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #94 på: 02. apr, 2016, 19:23 »
edderkopper, det funk itj rett og slett xD

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #95 på: 04. apr, 2016, 09:04 »
En tidligere utleier og hans kone

Og kan ikke fordra folk som ikke tar nei som et svar

Hater sånn jeg og
forklaring: http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=331.msg159089#msg159089

I tilleg så hater jeg når folk blir offended over småting. Det var en tid i mitt liv hvor jeg gjorde akkurat det, men jeg innser nå hvor mye energi man kaster bort på sånt. Heller spille med, eller ignorere om noe fornermer deg. Mange kan fornerme uten å mene det, og da er det ENDA tettere å bli sint.

Også missliker jeg (note: jeg hater ikke) når folk kutter seg i voksen alder. Da burde man være såpass voksen at man vet at om alt annet er shit, så er det å kutte seg ganske teit. Det er som å ha et stort kjøttsår fra før, også fylle det med salt i tillegg. Hallo liksom?
« Siste redigering: 04. apr, 2016, 09:06 av Six »

Dragon_Pancake

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 636
  • Hurr durr imma dragonurr
    • Vis profil
    • DeviantArt profilen min
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #96 på: 04. apr, 2016, 14:01 »
Folk som konstant legger ut selfies på Facebook med captions som "I thought I could trust you, but then up broke my heart" Eller "Hey there is no oui without u and I <3 <3  <3  'smily'" Det er sikkert meningen det skal være dypt og betydningsfult, men om du legger ut annen hver dag virker det bare patetisk på meg. Når denne personen i tillegg bytter kjæreste raskere enn jeg bytter sokker.. Attention whore deluxe

Snowtail

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 71
  • Heisann alle sammen
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #97 på: 11. mai, 2016, 12:15 »
Folk som konstant legger ut selfies på Facebook med captions som "I thought I could trust you, but then up broke my heart" Eller "Hey there is no oui without u and I <3 <3  <3  'smily'" Det er sikkert meningen det skal være dypt og betydningsfult, men om du legger ut annen hver dag virker det bare patetisk på meg. Når denne personen i tillegg bytter kjæreste raskere enn jeg bytter sokker.. Attention whore deluxe

^
This

Warius

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 446
  • Tromsø drage.
    • Vis profil
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #98 på: 11. mai, 2016, 15:16 »
noe mer jeg ikke kan fordra.

når du gjør ting på din måte og andre kommenterer at du MÅ gjøre det på en annen måte og når du først gjør det på en annen måte så sier de at de egentlig mente noe annet

folk som bare sier ''ja mm ja mm'' og når du spør senere om hva dere snakket om så har de ingen peiling.

og det siste. alt for sensitive brony som starte ett enormt drama and spetakell kun på grunn av ei tægning.
 (pm meg dersom du vil høre historien på hvorfor jeg peker ut dette)
rererere i'm a tromso dragon. rawr

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Er det noe du ikke kan fordra?
« Svar #99 på: 12. mai, 2016, 10:28 »
"Ikke fordra" blir litt for kraftig for meg. Men det finnes ting jeg hadde håpet man kunne unngå.

Spesielt sorte billett markeder irriterer meg mye.
Både professjonelle (kjøper kun for å selge), og private (får ikke reist, men selger med profitt).
Blir spesielt irritert når jeg ser folk gjøre det med furcon billetter.
De er nonprofit og drives av frivillig arbeid, og så legger enkeltpersoner ut billetten sin utelukket for å tjene penger på det. Også irriterende når hotelreservasjonen ikke er betalt for ennå, det koster ikke noe å avbestille og det er allerede folk som sitter i reservasjonskø og venter.

Jeg ser ingen god unnskyldning for å gjøre det.
Presisering: Heldigvis ikke sett noen jeg kjenner gjøre det ^^
« Siste redigering: 12. mai, 2016, 10:55 av Dax Cyro »