Skrevet av Emne: Nintendo spill.. Begynner de å bli dårligere med tiden?  (Lest 2618 ganger)

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Generelt liker folk Nintendo. Men etter Wii.. eller tror hele greia startet med Wii fordi den var en sånn suksess. Men har vært mye dumme avgjørelser som istedet for å lage nye spill så går mye av fokuset på å slippe ut spill som ikke engang er 20 år gammelt. Selv om jeg personlig mener Zelda var best fra Ocarina of Time og før det, da middelalderen var selve verdenen og fokuset.
https://www.youtube.com/watch?v=LZNWbCragSk
Altså det kunne kanskje vært kjekt om det var en spill samling på en disk som Megaman X Collection på PS2 bare for å nevne i fleng mens man laget et nytt spill, men det å presentere det som WOW dette har du aldri sett før blir litt for naivt for meg og prøver bare så hardt å selge noe gammelt som noe nytt som det ikke er. Men det er bokstavelig talt ikke noe annerledes enn at den er på WiiU. Grafikken er ikke engang oppdatert annet enn at det står HD "Iallfall slik jeg ser i videoen, teksturen er likedan som jeg husker det på diverse ting og tang". Selv om Zelda Wind Waker hadde noen forskjeller som skygge shading osv så var det alikevel søren meg det samme spillet.

Men jeg tenker for meg det slik :D
https://www.youtube.com/watch?v=WTpw-_eHWWw

Super Nintendo og Nintendo 64 var bra iallfall, og noen gamecube spill og Wii hadde noen ok spill.. Men tja...

Bare lurer på hva deres meninger er.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Nintendo spill.. Begynner de å bli dårligere med tiden?
« Svar #1 på: 14. mar, 2016, 19:37 »
Trur det vil være fra person til person. Spiller hovedsaklig nintendo siden det vare det spill systemet jeg fikk først. super hekta på animal crossing og pokemon spillene. Koser meg med wiiu på kveldene. Liker mange av spillene de har laget og skjønner egentlig ikke helt klaggingen blant fans, men jeg tenker det er på grunn av de har lagt seg store forventninger på spill som kommer ut at de er skuffet for det DE hadde lyst på og så for seg ikke ble.



FoxInABox

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
  • merf~
    • Vis profil
Sv: Nintendo spill.. Begynner de å bli dårligere med tiden?
« Svar #2 på: 15. mar, 2016, 03:38 »
Jeg hadde Wii med de fleste spillene, favoritt spillet var Monster Hunter 3 uten tvil, de stengte serveren til det for å gi det ut på nytt på WiiU'n .. var rimelig småforbanna på det ei go stund, så det var lenge til jeg aksepterte at WiiU versjonen var mer stabil og kjøpte .. er pga den serien at jeg har 3DS XL MH4U spesial edition :P og venter på at neste skal komme til sommer/høst *veldig fan*

Er relativt skuffet over Twilight princess HD selv om jeg koser meg, stort set bare texture oppdatering og diverse småfiks, hadde wii versjonen allerede og detta var nesten en nedgradering. Har ikke testet, men hvis man ikke kan bruke wiimote+numchuck på den så anser jeg det i hvert fall som nedgradering.

Retro spillene kan dra en viss plass (mulig jeg kjøper ett og annet men uansett), indie spillene som har fått tittelen Wii U spill kan følge med, kjøper dere på PC, amiibo's kan de bare ha for seg selv  .. nye WiiU spill er sjelden sort, men jeg synes de har vært gode, men i mine øyne er det ingen tvil om at nintendo har blitt feig på nysatsing og spiller på kjente karakterer .. noe de har en god del av siden de også har kjøpt opp karakterer fra andre konsoller. Salgsmessig er det nok gode trekk, så GG WP nintendo .. men jeg tar gjerne litt mer krydder i mixen.

Avark

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: Nintendo spill.. Begynner de å bli dårligere med tiden?
« Svar #3 på: 15. mar, 2016, 06:16 »
Jeg hadde Wii med de fleste spillene, favoritt spillet var Monster Hunter 3 uten tvil, de stengte serveren til det for å gi det ut på nytt på WiiU'n .. var rimelig småforbanna på det ei go stund, så det var lenge til jeg aksepterte at WiiU versjonen var mer stabil og kjøpte .. er pga den serien at jeg har 3DS XL MH4U spesial edition :P og venter på at neste skal komme til sommer/høst *veldig fan*

Er relativt skuffet over Twilight princess HD selv om jeg koser meg, stort set bare texture oppdatering og diverse småfiks, hadde wii versjonen allerede og detta var nesten en nedgradering. Har ikke testet, men hvis man ikke kan bruke wiimote+numchuck på den så anser jeg det i hvert fall som nedgradering.

Retro spillene kan dra en viss plass (mulig jeg kjøper ett og annet men uansett), indie spillene som har fått tittelen Wii U spill kan følge med, kjøper dere på PC, amiibo's kan de bare ha for seg selv  .. nye WiiU spill er sjelden sort, men jeg synes de har vært gode, men i mine øyne er det ingen tvil om at nintendo har blitt feig på nysatsing og spiller på kjente karakterer .. noe de har en god del av siden de også har kjøpt opp karakterer fra andre konsoller. Salgsmessig er det nok gode trekk, så GG WP nintendo .. men jeg tar gjerne litt mer krydder i mixen.

Ja. Husker hvor revolusjonerendes det var å spille på en annen måte da Wii kom ut, var så sykt spennendes å spille på slikt da den først var ny. Men likte også at den holdt seg mer seriøst og gikk mer bort ifra tegneserie Zelda spillene. Tror problemet er at de gjør Zelda spill mer attraktiv for jenter nå enn menn. Ikke at det er ille, men tenker utifra hvor serien går hen så er det ikke 100% positivt, isåfall kunne de hatt et alternativ å styrt som en mannlig eller kvinnelig helt eller noe i middelalder aspekt som har vært litt kult også. Utifra mye av rare tingene som blitt litt for useriøst senere, mens de gamle var bare kult og morsomt!, ikke at jeg forslår "Make it dark dark... nupe" kanskje på lik linje som Tomb Raider 1 eller Crash Bandicoot eller Spyro, altså ha fantasi som hovedingrediens men med realistisk grafikk med en morsom verden å utforske, tror Ocarina of Time var rene perfeksjonen av det, ikke den 3D remaken den gjorde alt feil og godterifiserte spillet. Den på N64 var så organisk og visuelt på sitt beste av realisme av det hardwaren kunne på sin tid, nå slikt har vært interesant å sett mer av i fremtiden, har også en litt morsom link hvor noen har argumentert, men dark som de påstår vil aldri øke kvaliteten av et spill, ikke for å være frekk, men det er bosktavelig talt nerder  som ser på Batman som bruker et slikt argument, og superhelt filmer er ikke engang supert i første omgangen og var egentlig laget for barn med barnslig innhold. Men altså selve ideen i seg selv er dumt og gjør bare spill for overdrevet og dumt ikke for å høres kyniskt ut, men hardt arbeid og kreative morsomme ideer men med et realt innhold derimot gjør det bra. Men en spill serie har sine dager som de sier. Men håper uansett at det kan muligens komme noe bra etterhvert forhåpentligvis.
http://www.ign.com/boards/threads/nintendo-needs-a-more-serious-modern-zelda-for-mature-audiences.454535354/

Var bare så sykt interesangt uansett når det først kom ut iallfall.
Men ja, ser at det liksom var bygd mer for originalen om man sammenligner ^^.
https://www.youtube.com/watch?v=uuM0YyN-Nww
« Siste redigering: 15. mar, 2016, 06:30 av Avark »