avstemning

Bør pote og/eller rufs legges til ordlisten?

Ja til begge
4 (36.4%)
Ja til pote
1 (9.1%)
Ja til rufs
3 (27.3%)
Nei til begge
2 (18.2%)
Det er det samme
1 (9.1%)

Stemmer totalt: 8

Avstemning er avsluttet: 06. jan, 2008, 00:51

Skrevet av Emne: Pote og rufs - inn i ordlisten?  (Lest 8795 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Pote og rufs - inn i ordlisten?
« på: 28. des, 2007, 00:51 »
Pote og rufs er begge uttrykk som har blitt brukt innenfor vår lille del av fandomet som synonymer til ordet fur/furry. Men jeg er usikker hvor populære disse ordene er, og jeg har ikke blitt utsatt for hverken i noen særlig grad (om overhodet) det siste året.

Selv må jeg innrømme at jeg liker ordet rufs (men jeg er nok ikke helt upartisk). Synes det glir lettere av tungen enn f.eks. pels (jeg er en pels vs. jeg er en rufs), selv om jeg nå begynner å bli mer vant med dette uttrykket. Men det virket ikke som rufs hadde blitt særlig populært i miljøet. Ble da overrasket da jeg sa at roo_fan nylig brukte det i et innlegg (her), som da er grunnen til at jeg nå kaster min tidligere konklusjon - om å ikke inkludere dette ordet - i tvil.

Dessuten er det jo en glimrende anledning til å prøve å starte en avstemning med denne nye forum programvaren!

Så stem i vei, og post gjerne din egen mening om dette spennende temaet. Ordlisten bør jo være noenlunde representativ for norske furs, og den vil kanskje også kunne være normskapende - særlig på nye medlemmer.
« Siste redigering: 28. des, 2007, 11:24 av Miles T.F. Baxxter »

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Pote og rufs - inn i ordlisten?
« Svar #1 på: 29. des, 2007, 06:40 »
Fur all the way, for å si det sånn. Samme for meg hva andre sier, det er vel strengt tatt deres eget valg.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Pote og rufs - inn i ordlisten?
« Svar #2 på: 29. des, 2007, 14:56 »
kan man ikke bare legge inn det som er nødvendig/vanskelig å finne ut av på egen hånd? :o

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Pote og rufs - inn i ordlisten?
« Svar #3 på: 29. des, 2007, 21:00 »
kan man ikke bare legge inn det som er nødvendig/vanskelig å finne ut av på egen hånd? :o

Hm, jeg vet ikke helt om dette skal telle for eller i mot å legge de til? Om det er nødvendighet som er kriteriet så er det kanskje ikke et godt nok grunnlag til å legge de til. Om det er obskuritet så bør de nok legges til - hvor ellers skulle man funnet ut om disse ordene? Og om man anvender disse to kriteriene på ordene som for øyeblikket er i ordlisten er det vel litt som kan fjernes.

For øyeblikket virker rufs overraskende populært!

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Pote og rufs - inn i ordlisten?
« Svar #4 på: 29. des, 2007, 21:05 »
kan man ikke bare legge inn det som er nødvendig/vanskelig å finne ut av på egen hånd? :o

Hm, jeg vet ikke helt om dette skal telle for eller i mot å legge de til? Om det er nødvendighet som er kriteriet så er det kanskje ikke et godt nok grunnlag til å legge de til. Om det er obskuritet så bør de nok legges til - hvor ellers skulle man funnet ut om disse ordene? Og om man anvender disse to kriteriene på ordene som for øyeblikket er i ordlisten er det vel litt som kan fjernes.

For øyeblikket virker rufs overraskende populært!
Du har et poeng der =o kan vel alltids ha det med, så er det i hvertfall ikke glemt

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Pote og rufs - inn i ordlisten?
« Svar #5 på: 08. jan, 2008, 01:01 »
Da er avstemningen lukket, og det ser ut til at "ja til begge" fikk flertallet. Rufs var overraskende populært.