Skrevet av Emne: Folkehøgskole  (Lest 5076 ganger)

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Folkehøgskole
« på: 24. jan, 2017, 14:18 »
Hei hei, vurderer å gå ett år på folkehøgskole og lurer på om noen her har positive eller negative erfaringer som kan deles [w-confused]

En av hovedgrunnene til det er at jeg vil utvikle meg sosialt- Er ikke så flink til det her med å snakke med folk, og øsnker å pushe den siden av meg x) Har hørt det er et veldig sosialt år, og føler det kanskje kan ligge mye der for min del, i tillegg til at jeg får mulighet til å utdype meg i noe jeg har sterk interesse for. Litt kjipt å ende opp med lån på 60k+ men det får gå  [eek] For nå mat og opphold x)

Ønsker spesielt å gå ett år innen film x)
Har også tenkt to år på Noroff høyskole, men ser ut til at de som har gått der omtaler det som en dårlig opplevelse med dårlig oppfølgning [eek]

Daemonatrixxx

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #1 på: 25. jan, 2017, 19:47 »
Jeg husker jeg hadde VELDIG lyst til å ta et år på folkehøyskole når jeg nærmet meg ferdig med videregående da jeg ikke visste hva jeg skulle bli når "jeg ble stor", men av diverse grunner (er blant annet veldig hjemme- og familiekjær av meg og hadde ikke lyst å bli lenge borte fra familien pluss at en litt sånn stalker-ish type "plutselig" fant ut at han skulle på samme folkehøyskole som jeg hadde tenkt å søke på) så ble ikke det noe av, noe jeg angrer litt på men er ikke noe å gjøre med nå.

Jeg kjenner i alle fall to-tre stykker som har vært på ulike folkehøyskoler, de har hatt det helt supert og har fått venner for livet! Lån får du alltids nedbetalt på ett eller annet vis uansett, så det ordner seg :)

Så om du finner noe som interesserer deg så er det bare å kjøre på, etter det jeg har fått fortalt i alle fall :)

Bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke har gjort!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #2 på: 25. jan, 2017, 21:03 »
Eneste jeg vet er en vennine av meg, Samtard på forumet (hun er lite aktiv, da) syns det var så fint på folkehøyskole for cosplay, at hun ville dra et år til (tror hun gjorde det og) og et år til etter det igjen haha.

Så i følge hva jeg har hørt, så er det veldig bra :D

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #3 på: 26. jan, 2017, 17:14 »
Eneste jeg vet er en vennine av meg, Samtard på forumet (hun er lite aktiv, da) syns det var så fint på folkehøyskole for cosplay, at hun ville dra et år til (tror hun gjorde det og) og et år til etter det igjen haha.

Så i følge hva jeg har hørt, så er det veldig bra :D

godt å høre :3 Jeg antar hun lager cosplaystuff? Høres sjukt fæncy ut :3

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #4 på: 26. jan, 2017, 17:32 »
Bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke har gjort!

Det er vel det :3

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Folkehøgskole
« Svar #5 på: 02. feb, 2017, 23:35 »
Folkehøyskole er verdt å ha lån, det er fantastisk. Gikk selv 2 år og angrer ingen ting :)

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #6 på: 03. feb, 2017, 22:15 »
Folkehøyskole er verdt å ha lån, det er fantastisk. Gikk selv 2 år og angrer ingen ting :)

Awesome :3 Har nok blitt ganske bestemt nå ^^ Skal mye til for at jeg ender opp med noe annet

Vesta

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 297
  • Oh for fox sake.
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #7 på: 06. feb, 2017, 16:39 »
Jeg og Paxy går sammen på Holtekilen Folkehøyskole i Stabekk, der jeg går Cosplay og hun går Sosiologi. Annbefaler et år på folkehøyskole på det høyeste!

Her på skolen har vi også Film og Foto linje :)

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #8 på: 06. feb, 2017, 19:19 »
fæncy :3

Er sånn 3-4 jeg vurderer at the moment, er vanskelig å finne den perfekte  [laugh]

Pax

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 824
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #9 på: 12. feb, 2017, 15:21 »
Som Vesta sa går går vi på folkehøyskole i år, abefaler veldig :D

Seff

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 119
  • [Cynical Foxbot]
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #10 på: 13. feb, 2017, 13:25 »
Kan lett si at folkehøgskole har vært et av det beste året i mitt liv. Anbefales.

Sivi Rabbynx

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 419
  • :3
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #11 på: 25. feb, 2017, 13:04 »
Gikk på teater kostyme linje og var sikkert uheldig med plassering. folk festet til alle døgnens tider, røykte og jeg begynte å få epilepsi anfall av stresset rundt meg. Greide meg bare halve studie året før jeg måtte bare flytte hjem siden det begynte å bli ett psykist helvete for meg. Lånet greide jeg å betale ned (vart bare under 50k) på ett par år med nøye nedbetalinger i måneden.



Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #12 på: 25. feb, 2017, 17:17 »
Gikk på teater kostyme linje og var sikkert uheldig med plassering. folk festet til alle døgnens tider, røykte og jeg begynte å få epilepsi anfall av stresset rundt meg. Greide meg bare halve studie året før jeg måtte bare flytte hjem siden det begynte å bli ett psykist helvete for meg. Lånet greide jeg å betale ned (vart bare under 50k) på ett par år med nøye nedbetalinger i måneden.

jeg er en av de som røyker og drikker, men har aldri vært et problem for de rundt meg som ikke gjør det? o3o Kanskje det bare er meg.

Then again så er jeg mama bear når jeg og mine venniner er ute, kjennes det som. Må alltid drikke så jeg bare er brisen, liksom, så jeg kan gå med folk hjem eller ringe taxi for dem. Noen av mine venner fant ofte ut at de skulle drikke så mye at de kommer på et stadie hvor de ikke husker noen ting, og i det stadiet så stikker de av med brennevinet mitt, og gjerne stikker av (fant vennina mi på en båt 15 minutter borte med bil..? var ute på fredag - lørdag, fant henne på mandag... *shiver*) Så tror ikke folk som meg hadde vært problemet. Røyking though.. jeg går ut å røyker, og står et par steg unna folk som ikke takler røyken, om de vil være med ut. Hvordan var de da? evt hvorfor ikke springe etter de med saks og kutte av sigaretten om de ikke går bort fra deg? hehe. Hadde jeg gjort.

Vil ikke få det til å høres ut som at du ikke sleit på folkehøyskole pga medelever som er nisse. Vil bare vite hvordan det er, siden jeg som regel var "med de folka" hvis du skjønner... Nå om dagen drikker jeg mer eller mindre ikke.

Foofi

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 63
  • Beep Boop
    • Vis profil
Sv: Folkehøgskole
« Svar #13 på: 05. apr, 2017, 11:36 »
Gikk på teater kostyme linje og var sikkert uheldig med plassering. folk festet til alle døgnens tider, røykte og jeg begynte å få epilepsi anfall av stresset rundt meg. Greide meg bare halve studie året før jeg måtte bare flytte hjem siden det begynte å bli ett psykist helvete for meg. Lånet greide jeg å betale ned (vart bare under 50k) på ett par år med nøye nedbetalinger i måneden.

Oh D: Takk for litt innblikk på eventuelle problemer
Stedet jeg har fått plass på ser ut til å være relativt strict på regler i forhold til søvn/nattero, alkohol og slike ting, tror det passer veldig bra for min del :3 Hadde blitt noe irritert av stuff som du nevner