Skrevet av Emne: Anime  (Lest 71795 ganger)

Maeriwen

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #100 på: 01. jan, 2009, 23:04 »
Jeg liker anime best faktisk, men å lese manga er helt ok det og.
Ikke blitt så veldig kjent i animeverden, men jeg har rukket å bli en stor fan av Naruto og Hellsing  [w-happy]
Miao!

ToyDevil

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 9
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #101 på: 01. feb, 2009, 23:16 »
Jeg er nesten besatt av anime, manga. Favorittserien er Elfen Lied, og det irriterte meg at det bare var 13 episoder [mad]
-I dont belive in ghosts.
-Belive me, you will.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Anime
« Svar #102 på: 28. mar, 2009, 23:53 »
Nå ser jeg på Bleach (Omg, Komamura Sajin!) og Naurot, men min favoritt er fremdeles Wolf's Rain.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #103 på: 16. apr, 2009, 13:49 »
Ok, er forsatt ikke akkurat en som liker å se på anime, eller ser mye på det..
Men uansett, har vel kanskje 3 stykk som jeg skal se, allerede sett en av de.. og de er;

Ginga Densetsu Gin
Ginga Densetsu Weed
Wolf's Rain

Noe mer tror jeg ikke at jeg gidder å se... er ikke fan av anime, og ser litt mer furry greier enn slike vanlige anime serier

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #104 på: 30. apr, 2009, 10:24 »
Ok, er forsatt ikke akkurat en som liker å se på anime, eller ser mye på det..
Men uansett, har vel kanskje 3 stykk som jeg skal se, allerede sett en av de.. og de er;

Ginga Densetsu Gin
Ginga Densetsu Weed
Wolf's Rain

Noe mer tror jeg ikke at jeg gidder å se... er ikke fan av anime, og ser litt mer furry greier enn slike vanlige anime serier

vet ikek om det hadde vert noe for deg, men jeg vet at flere som ikek er så glade i anime, også har sett FMA (FullMetal Alchemist) og Hellsing. ^^  Du kunne se om det kanskje er noe for deg. FMA har en veldig bra storyline

kousetsu

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 39
  • i bow in fear... to the charm of the seer...
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #105 på: 10. mai, 2009, 14:15 »
så ferdig "paranoia agent" for en uke siden, fikk en liten hodepine av å se for mye på den. @__@


VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #106 på: 10. mai, 2009, 18:32 »
Begynte å se på Guin Saga i går og har så langt sett 3 episoder. Virker ganske bra. Er en seriøs fantasy serie (seriøs som i: Det er ikke noe anime-humor i den) om en fyr som våkner opp i skogen og husker svært lite av hvem, eller for den saks skyld hva, han er, og som kjapt blir dratt inn i en konflikt mellom 2 kongeriker. Han er noe usikker på hva han er ettersom han har kroppen til en mann, men hodet til en leopard og er uten tvil sterkere enn de aller fleste. Hodet hans blir referert til som en maske han ikke kan ta av, men den er animert som ett fullt levende hode av en stor katt, så vi må nok vente til storyen har kommet ett stykke lengre før vi finner ut av hva som er dealen her.

Er en del slossing i serien, og det er meget pent animert. Absolutt på nivå med slossinga i Claymore, som er en av de klart beste jeg har sett på det området til nå. Det er ingen special moves eller noe her dog.

kiba

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • kiba (SI VIS PACEM PARA BELLUM)
    • Vis profil
Sv: Silver Fang
« Svar #107 på: 17. mai, 2009, 14:58 »
Kanskje noen her kjenner til animeserien Silver Fang, også kjent som Ginga Nagareboshi Gin. Det er nok min favoritt animasjonsserie noensinne, og er kanskje en av grunnene til at jeg ble en rufs. Husker at jeg leide videoene (det var fire volum) når jeg var yngre fllere ganger, og de har nok merket meg for livet.

Ønsker ikke å røpe for mye av handlingen, men kan vel si at den handler om oppveksten til bjørnehunden Silver som skal hevne sin fars død og redde lokalbefolkningen fra den psykotiske, menneskevonde bjørnen Akakabuto. Meget dramatisk, en del action og litt blod, flere rørende scener og interessante karakterer. For de som er interesserte kan man se åpningssangen her. Serien er for øvrig fra 1986.

komet en 2er av den serien ginga densetsu weed
kjempe bra men råder deg å se ginga nagareboshi gin først, det er den første i historien
helsing [laugh] en anime fan
"The greatest thing you'll ever know is to love, and be loved in return"

DarkFurryEmoWolf

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #108 på: 24. mai, 2009, 22:28 »
OMFG WOLF's RAIN !EPIC! elsket hele serien men syntes det var litt kjedelig at de ikke var ulver så mye! slutten var perfekt syntes jeg!

ellers så maser min yber nærde venn at jeg MÅ begynne å se på en anime! så greit sa jeg og kastet meg over noe som heter --> junjo romantica <-- !yay! freaker vennen min ut med å se yaoi anime (no pRon btw... ikke hitil ivertfall....) og jeg synes den er koselig og morsom til tider!:3

Rezuriel Shadowfeather

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 76
  • Wolfeh!
    • Vis profil
    • MyFursona
Sv: Anime
« Svar #109 på: 25. mai, 2009, 04:33 »
vet ikek om det hadde vert noe for deg, men jeg vet at flere som ikek er så glade i anime, også har sett FMA (FullMetal Alchemist) og Hellsing. ^^  Du kunne se om det kanskje er noe for deg. FMA har en veldig bra storyline

Nå har jo da en remake av FMA kommet ut (Hagane No Renkinjutsushi (2009) - http://www.animeseason.com/hagane-no-renkinjutsushi-2009), ser ut som at den er blitt basert på mangaen og ser lovende ut.

Nå har ikke jeg hatt så 'aaaalt' for god tolmodighet til å lese igjennom ALT som står jeg, men så igjennom listen din helt i starten og satte opp noen få navn som jeg må se igjennom, hurrhh.. Men jo, FMA er så og si en av de bedre animene når det gjelder story, du skal nok lete en stund for å finne noe som er like bra.
« Siste redigering: 25. mai, 2009, 04:38 av Rezuriel Shadowfeather »
Rezuriel: So... what's this? - Thoran: 'This' is the Dark Nimbus spell. - Rezuriel: What does it do? - Thoran: It tortures you, yet it keeps you alive and conscious - Rezuriel: Aaaa.. Why are you holding it towards me? - Thoran: Because this is a part of your training! - Rezuriel's mind: Awwrr cwap!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #110 på: 23. jun, 2009, 00:50 »
så ferdig "paranoia agent" for en uke siden, fikk en liten hodepine av å se for mye på den. @__@

Jeg synes den serien nesten var veldig bra (som dessverre så mange andre animeserier også er). De første fire-fem episodene eller så, var fantastiske. Burde nesten stoppet etter de. Men, serien har en av mine favoritt åpninger.

Fikk sett seriens skaper, Satoshi Kon, live i fjor da han var på besøk i Oslo og holdt et lite foredrag. Fikk ham dessvere ikke til å signere mitt eksemplar av Tokyo Godfathers som jeg hadde håpet på... [sad] Det er definitivt en av mine favoritt filmer, uavhengig av sjanger.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Anime
« Svar #111 på: 27. jul, 2009, 22:08 »
Yeah noen som kan anbefale no bra horror anime? Har sett Hellsing, Blood Og desverre Urutsukiduji (om du ikke vet ikke spør, fare før neseblod)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #112 på: 21. okt, 2009, 21:31 »
En litt forsinket oppdatering anbefaling til deg Ziggy, men prøv: Devilman. Da sikter jeg til den to-episodede OVA'n. Ikke akkurat skummelt, men kan definitivt gi de med skjørere sinn mareritt. En av mine personlige favoritter.

Har nettopp begynt på animeserien K-On! Virker helt grei så langt, en typisk slice of life school girl comedy serie med et helt greit premiss.
« Siste redigering: 21. okt, 2009, 21:36 av Miles T.F. Baxxter »

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #113 på: 21. okt, 2009, 22:59 »
Fant en hendig liten side på nettet nylig: http://chartfag.wordpress.com/

En fyr som har laga charts med oversikt over alle anime serier som kommer ut sortert etter år og kvartal. År 2000, 2001, 2008 og 2009 er dekka foreløpig, men han jobber med å fylle opp åra mellom der også. Seriene blir presentert med ett lite bilde og muligens en kort beskrivelse av den. Meget hjelpsomt for å holde seg oppdatert om nye serier og muligen for å komme over noen gamle som en ikke har sett.
« Siste redigering: 21. okt, 2009, 23:02 av VVolfsong »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anime
« Svar #114 på: 23. jan, 2010, 16:54 »
Så Wolf's Rain (eller deler av den) en gang. Innenfor .Hack serien har jeg sett Dusk og Sign.

Favoritter (for å nevne et fåtall):
- Full Metal Alchemist
- Cowboy Bebop
- Ghost in a Shell
- One Piece (Bandages fixes everything - Tony Tony Chopper)
- Chihiro og heksene

Dog foretrekker å se anime med japansk tale og engelsk undertekst.


Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Anime
« Svar #115 på: 26. jan, 2010, 19:35 »
Synes du? Jeg så noen sekunder av den engelske dubbinga men ble skremt bort med en gang. På Japansk høres det hvertfall ut som de lever seg inn i det.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anime
« Svar #116 på: 26. jan, 2010, 20:11 »
Må si meg litt enig med Trashwolf.
Er vant med å høre anime på japansk, og da føles selv en god dub litt feil ut.
Det er som om Simpson eller Futurama plutselig skulle bli vist på norsk :p


Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anime
« Svar #117 på: 27. jan, 2010, 15:18 »
He he. Vel det handler mest om personlige preferanser ;)

Orker uforståelig babling siden jeg begynte å lese Donaldblader før jeg kunne lese tekst, og se engelske tegneserier (uten teksting) før jeg kunne engelsk.
Japansk tale med engelsk underteksting blir ikke så ille da.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Anime
« Svar #118 på: 27. jan, 2010, 22:36 »
Synes bare de engelske dubberne gjør en sykt dårlig jobb somregel. Klarte ikke å se på Bleach med dubbing, for eks.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Anime
« Svar #119 på: 23. feb, 2010, 10:16 »
Meh foretrekker faktisk engelsk dub på Hellsing, de gjør en bra jobb, men somregel japansk med engelsk sub er best

Son44

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #120 på: 23. feb, 2010, 10:46 »
Lol, det er sykt vittig når japanerne blander inn helt random engelsk:

- Lucky blir til rucky. You are the chosen one blir til yu are da chuuzen ouan!

Ser selv ikke så mye på anime. Foretrekker manga fordi man slipper alle filler eppisodene, jenter som er 20 år men som høres ut som om de er ti (eller omvendt) osv...
Må få sett ferdig Nadia og begynne på wolfs rain..... Dette kan ta tid......

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Anime
« Svar #121 på: 23. feb, 2010, 19:59 »
Neh, bare skip til Wolf's Rain du, in my opinion; den beste animeen^^!

Son44

  • Gjest
Sv: Anime
« Svar #122 på: 23. feb, 2010, 21:16 »
Neh, bare skip til Wolf's Rain du, in my opinion; den beste animeen^^!

nadia ble skrevet av miyazaki, så æ ska nok se den ferdig først

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Anime
« Svar #123 på: 23. feb, 2010, 21:59 »
Personlig favoritt innen Anime, er vel InuYasha for meg :D

Masse figths, love og en kjekk/trist historie. Og en av hovedpersonene er en halv demon (hund demon) han er så søt :D

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Anime
« Svar #124 på: 23. feb, 2010, 23:29 »
Som nevnt, likte ikke Wolf's Rain noe særlig selv, men virker som de fleste andre gjør det siden den blir nevnt så ofte av så mange.

Så ferdig Tokyo Magnitude 8.0 for en liten stund siden. En realistisk dramaserie om ei jente og hennes lillebror som prøver å komme seg hjem etter et jordskjelv i Tokyo. En av de beste animeseriene jeg har sett på en stund, og må innrømme at jeg gråt på slutten (noe som ikke er uvanlig at jeg gjør). Anbefales.