Da jeg møtte Aikho sist gikk samtalen kort over på grøssere, og da særlig grøsserkomedier og splattere. Er selv en liten
grøsserfanatiker, og tenkte jeg kunne ramse opp noen filmer innenfor denne sjangeren som jeg selv har sett og likt.
The Toxic Avenger - En klassisk og hysterisk b-film fra 80-tallet om en pysete nerd som blir transformert til et mutert beist med umenneskelig styrke, og deretter går ut for a moppe byen ren!
Evil Dead 2: Dead By Dawn - En natt på hytta man sent vil glemme, og etter min mening den beste filmen i
Evil Dead-trilogien.
Bubba Ho-Tep - Elvis og John F. Kennedy er begge på et sykehjem, og de må sammen kjempe mot en mumie som stjeler sjeler (rektalt).
Slither - En invasjon fra det ytrerom gjør mennesker til zombie-monster-mutanter. Flere kjappe replikker.
Cannibal! The Musical - En western-musikal-splatter fra duoen bak South Park.
Braindead - En mann prøver å holde sin
zombiefiserte mor hemmelig. Kanskje å regne som gjennombruddsfilmen til Peter Jackson.
Evil Ed - En svensk splatter om en filmsensor (filmsensør?) som blir sinnsyk av den seneste filmen han skal sensurere.
Kanskje et par jeg har glemt, og er flere jeg ikke har sett men gjerne skulle ha sett. Forhåpentligvis noe her du vil like, Aikho.