Skrevet av Emne: datatrøbbel  (Lest 2211 ganger)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
datatrøbbel
« på: 15. nov, 2017, 05:24 »
Halla gutta bois

jeg er ikke mye aktiv her, men det er jo greit nok. Kikker inn for å se nye innlegg nesten hele tiden da, bare skriver ikke så mye :P

Her er greia though, jeg har en dum maskin som har egentlig vært litt dum siden jeg fikk den satt sammen, bare mye mer dum nå.
For å si det kort; prøvde å kjøre ESO for første gang på årevis, fikk bluescreen ca 3 sekunder innpå loadingscreen. Klarer forsåvidt å kjøre rocket league og heroes of the storm helt fint. Som regel kommer bsod bare når jeg kjører en MMORPG, vist nok.
Ble et ekstra sekund inn da jeg tok av bak-veggen og satt en ekstern vifte til å gå mot baksiden.

vær gang jeg kjører i gang maskinen, vil den at jeg skal boote opp i bios og resette, men greia er den at alt der står på default. Klokka har også begynt å tulle, så må manuelt fikse det vær gang jeg skrur på maskineriet.

Har nylig skifta RAM og GPU.
Er mulig at kuldepastaen på CPU er gåent og burde skiftes, men samtidig vil jeg ikke begynne å surre med det på egenhånd, siden jeg er sinnsykt klossete.

foreløpig er jeg bosatt i Hamar, men før 1 januar må nok jeg og min forlovede flytte. Og vi er ikke sikker på hvor helt enda, i og med at det er såvidt noen plass å gå. Men mens vi finner en plass å bo, så kunne jeg tenkt å spørre enkelt:

Hvordan får jeg tak i en datatekniker til å komme å diagnostisere maskinen, evt skifte kuldepasta for meg?
Om det er privatperson eller via et firma er vell ikke så veldig nøye, men ville jo helst følt meg mer trygg om en kjenning eller noen fra firma kommer og tar en kikk, så klart.

Har også lagt ved DxDiag.txt for de som skulle ville se specs osv.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: datatrøbbel
« Svar #1 på: 15. nov, 2017, 15:08 »
kan komme med en kvikk oppdatering.

Etter å ha "disablet" turbo mode i bios, så får jeg starta ESO. Har forsåvidt ikke gått dypere enn å kjøre ultra graphics, og løpe litt rundt på en mount. Er kjempetrøtt av en eller annen grunn, haha.