Skrevet av Emne: [Musikk] [Felles] Musikere tre frem!  (Lest 25550 ganger)

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #25 på: 01. des, 2009, 21:34 »
Jeg kan også telle på Japansk. Sånt skjer når man jobber med IT et halvt år og har veeeldig mye å gjøre, haha^^!

nexeon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #26 på: 03. des, 2009, 17:43 »
Jeg er en Gitarist og 'DJ', lager trance/techno/house, rock, og noen ganger synthpop med rock :3
lager ganske mye musikk enda. har en simpel EL-gitar som muttern kjøpte til meg for noen år siden, ingen spess merke :P
for trance og de tingan bruker jeg "Fruity Loops Studio 9".
wanna come over to MySpace and Twitter my Yahoo till I Google all over your Facebook?

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #27 på: 04. des, 2009, 00:11 »
vell jeg spiller å musikk
spiller gitar, piano og synger.
kan litt andre instrumenter, men ikke mange. men har spilt i rockeband, var solist, spilte sammen me 4 andre gutter.. vi kalte oss for compaktor, og var ganske populær, sluttet etter 4-5 år p.g.a at mange ville være venn me mæ bare pga dem. di tok ikke kontak etterpå.. men sørn mæ har æ to a dem i familien...
men vi opptrede på kultur- og fylkesmønstringa. va me på mange bandweekena.
spiller enda.. har laga mange fine melodier sjøl men e utrolig dårlig t å lage tekst. så skulle gjærne hatt noen som va flink me det.. jeg er verken flink me engelsk eller norske tekster.

nexeon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #28 på: 04. des, 2009, 01:21 »
vell jeg spiller å musikk
spiller gitar, piano og synger.
kan litt andre instrumenter, men ikke mange. men har spilt i rockeband, var solist, spilte sammen me 4 andre gutter.. vi kalte oss for compaktor, og var ganske populær, sluttet etter 4-5 år p.g.a at mange ville være venn me mæ bare pga dem. di tok ikke kontak etterpå.. men sørn mæ har æ to a dem i familien...
men vi opptrede på kultur- og fylkesmønstringa. va me på mange bandweekena.
spiller enda.. har laga mange fine melodier sjøl men e utrolig dårlig t å lage tekst. så skulle gjærne hatt noen som va flink me det.. jeg er verken flink me engelsk eller norske tekster.
har en kompis som e sykt go på texta, en bor hær i byen me mæ, han e amerikansk :3 og en over nette, han e både flink t å sønge og skrive... kanskje æ kunne ha hooka dokker opp sånn at du kan få text t sangan =D
wanna come over to MySpace and Twitter my Yahoo till I Google all over your Facebook?

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #29 på: 04. des, 2009, 08:27 »
vell jeg spiller å musikk
spiller gitar, piano og synger.
kan litt andre instrumenter, men ikke mange. men har spilt i rockeband, var solist, spilte sammen me 4 andre gutter.. vi kalte oss for compaktor, og var ganske populær, sluttet etter 4-5 år p.g.a at mange ville være venn me mæ bare pga dem. di tok ikke kontak etterpå.. men sørn mæ har æ to a dem i familien...
men vi opptrede på kultur- og fylkesmønstringa. va me på mange bandweekena.
spiller enda.. har laga mange fine melodier sjøl men e utrolig dårlig t å lage tekst. så skulle gjærne hatt noen som va flink me det.. jeg er verken flink me engelsk eller norske tekster.
har en kompis som e sykt go på texta, en bor hær i byen me mæ, han e amerikansk :3 og en over nette, han e både flink t å sønge og skrive... kanskje æ kunne ha hooka dokker opp sånn at du kan få text t sangan =D

kanskje da du.. han kan jo få hør melodiene mine, men så e d ett problem. å d e at vi kanskje bor fler mil unna hværandre. så kordan kan vi ordne d. for hadde vært utrolig bra å fått tekst på melodiene :D

nexeon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #30 på: 06. des, 2009, 01:34 »
vell jeg spiller å musikk
spiller gitar, piano og synger.
kan litt andre instrumenter, men ikke mange. men har spilt i rockeband, var solist, spilte sammen me 4 andre gutter.. vi kalte oss for compaktor, og var ganske populær, sluttet etter 4-5 år p.g.a at mange ville være venn me mæ bare pga dem. di tok ikke kontak etterpå.. men sørn mæ har æ to a dem i familien...
men vi opptrede på kultur- og fylkesmønstringa. va me på mange bandweekena.
spiller enda.. har laga mange fine melodier sjøl men e utrolig dårlig t å lage tekst. så skulle gjærne hatt noen som va flink me det.. jeg er verken flink me engelsk eller norske tekster.
har en kompis som e sykt go på texta, en bor hær i byen me mæ, han e amerikansk :3 og en over nette, han e både flink t å sønge og skrive... kanskje æ kunne ha hooka dokker opp sånn at du kan få text t sangan =D

kanskje da du.. han kan jo få hør melodiene mine, men så e d ett problem. å d e at vi kanskje bor fler mil unna hværandre. så kordan kan vi ordne d. for hadde vært utrolig bra å fått tekst på melodiene :D
tsk tsk, simpelt :3 du sender melodien/sangen, så skriver han en tekst, synger den, vi sender den til deg, og du kan synge etter den vis du vil ha den stemmen byttet ut :D
wanna come over to MySpace and Twitter my Yahoo till I Google all over your Facebook?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #31 på: 06. des, 2009, 01:38 »
Har selv samarbeidet med andre online før, og det går ganske greit, så lenge man har minst én som er litt miksekyndig. Dersom man bare skriver sangtekst så er det jo enda lettere.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #32 på: 06. des, 2009, 15:28 »
Å jobbe med hverandre over nettet går kjempebra! Det gjelder bare å finne en skikkelig overføringsmetode siden råfiler kan bli ganske store. Det kjipe er selvfølgelig at man ikke får det fysiske sammarbeidet, men akk, det funker. Vet om flere proffesjonelle musikere som gjør sånn når de vil ha gjestemusikere på platene sine. Skulle også selv spille trommer på 2, The Ranting Gryphon's (han bor i LA) nye album, men han ville ha eltrommer, og jeg spiller akkustisk, så det ble ikke noe av denne gangen!


We love the Intertron.

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #33 på: 08. des, 2009, 18:45 »
men da må æ få overført melodiene mine til datan.. å det vet æ ikke kordan æ gjør.. kanskje æ kan få hjelp hos RefleXio. hvis han har tia t å hjelpe mæ da.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #34 på: 08. des, 2009, 22:40 »
men da må æ få overført melodiene mine til datan.. å det vet æ ikke kordan æ gjør.. kanskje æ kan få hjelp hos RefleXio. hvis han har tia t å hjelpe mæ da.

Mange måter man kan gjøre det på, avhengig av hvem det er som skal gjøre hva. Alt du trenger er noe til å ta opp med som du kan få det over på PC'n med, f.eks. en mp3 spiller med opptaksfunksjon eller en dedikert digital opptaker. Tror også flere mobiltelefoner har opptaksfunksjon nå for tiden, og at man kan sende slike opptak til en e-post adresse. Dine samarbeidere kan da, i teorien, basere seg på din melodi og lage en sang ut av det.

Hvis man vil bruke din faktiske spilling er det trolig best å bruke et keyboard man får koblet på datamaskinen, men dette krever jo riktige ledninger og et keyboard med riktig utgang/inngang, og et opptaksprogram.

nexeon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 17
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #35 på: 09. des, 2009, 01:17 »
men da må æ få overført melodiene mine til datan.. å det vet æ ikke kordan æ gjør.. kanskje æ kan få hjelp hos RefleXio. hvis han har tia t å hjelpe mæ da.
spørs hva melodien din er laga på, e den på keyboard/piano, gitar (el)?
wanna come over to MySpace and Twitter my Yahoo till I Google all over your Facebook?

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #36 på: 09. des, 2009, 21:52 »
men da må æ få overført melodiene mine til datan.. å det vet æ ikke kordan æ gjør.. kanskje æ kan få hjelp hos RefleXio. hvis han har tia t å hjelpe mæ da.
spørs hva melodien din er laga på, e den på keyboard/piano, gitar (el)?

en melodi e på en akustisk gitar. men så har æ ett karaokekeyboard som æ spiller på t daglig. men bruker mest pianoinstillingene på det... så man kan sei piano på en måte...

DJ Avalanche

  • Gjest
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #37 på: 14. mar, 2010, 03:52 »
Enten det er necro'ing eller reviving: Kan ikke tro jeg ikke har postet her. o.o
Enten det eller så har jeg glemt at jeg har det.. XD

http://www.furaffinity.net/user/x-volt/

Enjoy some phoxie tunes!

Uncle weirdo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 49
  • Wubububu
    • Vis profil
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #38 på: 14. mar, 2010, 20:14 »
Eg lagar ytpmv's, det er på ein måte musikk... ja  [laugh]

http://www.youtube.com/watch?v=xUWo-xJKn7E
Youtube: http://www.youtube.com/user/1001Torro1001
SteamID: Buckethead10
FA: http://www.furaffinity.net/user/zespy/(Er ikkje så mykje der :s)

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #39 på: 14. mar, 2010, 20:47 »
Dem fucking ninjas <3

Og soldier in the name of var wicked :D

Uncle weirdo

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 49
  • Wubububu
    • Vis profil
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #40 på: 20. mar, 2010, 00:24 »
Dem fucking ninjas <3

Og soldier in the name of var wicked :D
Thanks :3

Lager ein ny ytpmv med sangen ''Rock my emotions''  :D
Youtube: http://www.youtube.com/user/1001Torro1001
SteamID: Buckethead10
FA: http://www.furaffinity.net/user/zespy/(Er ikkje så mykje der :s)

Darkferal

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 265
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #41 på: 27. apr, 2010, 21:58 »
eh, kan jo si att jeg spiller bass, men er elendig på gitaren så jeg har ikke fått kunnet lage noen låter ennå
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #42 på: 05. jul, 2010, 19:01 »
Oooh, fikk nettopp vite at jeg har blitt spotlighted i denne ukens Musician Spotlight av furrymusicians gruppen på Fur Affinity.

En hyggelig overraskelse. [razz]

Ikke den beste coversangen jeg har gjort, men men.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #43 på: 05. jul, 2010, 23:30 »
 [w-happy] Rock n rooooool yeah! http://www.youtube.com/watch?v=afAqOEcPkzE
Heh mye rart kan skje når man drar på platestudio i fylla lol

YlvaWolfie

  • Gjest
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #44 på: 05. jul, 2010, 23:49 »
Synger veldig bra, spiller piano veldig dårlig. Kan en sang på gitar: Tom Dooley xD meeen.. jeg utvikler meg. Kom inn på musikk på by steinern. Oh Joy! ;D

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #45 på: 07. jul, 2010, 11:40 »

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #46 på: 09. jul, 2010, 15:16 »
Til høsten blir det Musikklinja år 2. Kunne vært år 3 hvis jeg hadde valgt riktig første året, men det får gå.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Synthrev
« Svar #47 på: 15. nov, 2010, 21:38 »
De siste par dagene har jeg hørt en del på dette coveropptaket jeg nylig gjorde, som nok er det nærmeste jeg har kommet synthpop (på egenhånd) så langt. Vurderer om jeg bør prøve å lage flere opptak på samme måte / med lignende lyd i fremtiden.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Musikere tre frem!
« Svar #48 på: 17. nov, 2010, 14:20 »
Da var endelig inspirasjonen tilbake!

Har jobbet i ca. 7-8 timer på denne nå: http://dl.dropbox.com/u/11874086/Eclipse%201%20-%20WIP2.mp3
Skru opp volumet ;D

CTL

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 169
  • No free hugs!
    • Vis profil
    • Facebook side.
Sv: [Musikk] [Felles] Musikere tre frem!
« Svar #49 på: 08. okt, 2013, 00:55 »
Pleide å synge, men nå er jeg bare DJ. Laget mange spor for en konkuranse og la ut på nettet selv om jeg bare kan spille mashups og remixe. http://soundcloud.com/cleantigerlegacy
+