Skrevet av Emne: Forza Motorsport 3  (Lest 8452 ganger)

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Forza Motorsport 3
« på: 02. jan, 2010, 19:41 »
Fikk Limited Collector's Edition av Forza 3 til jul fra vovven min ^^
Det er for de som ikke har fått det med seg, Xbox konkurenten til PlayStation's bil simulator serie Gran Turismo (Som jeg også kommer til å skaffe når den ferdige versjonen av GT5 kommer til neste jul)

Jeg har mildt sagt spillt det mye de siste dagene og de som har prøvd de tidligere versjonene og denne vet sikkert at det er muligheter for visuell tuning av biler med bodykits og klistermerker og nytt i 3eren (såvidt jeg vet) er muligheten til å lage klistermerkene selv også, på en mer komplex måte, så du kan lage designet selv på et ark (i spillet selvfølgelig, scanning og uploading går ikke ;)) og så putte det på bilen, dermed blir det lettere å lage store grupper og bruke flere ganger (for eksempel team logoer og slikt for online racing i turneringer)

Jeg digger slike ting, med editoren i Juiced 2 kunne jeg sitte i flere timer og leke med klistermerkene og fargene til bilene mine ble så tøffe som jeg ville ha dem, så selvfølgelig kunne jeg ikke dy meg, jeg måtte jo teste den i Forza Motorsport 3 også.

Så jeg tok en Nissan (liker Japanske biler, de tar seg bedre ut med ville paintjobs og bodykits enn de fleste andre) og lagde et design og jeg vil dele det med dere, og selvfølgelig, om det er noen andre rufser her på forumet som spiller Forza og vil dele sine bilder eller snakke tuning, rundetider osv. gjør det her :D

Uansett, her har dere bilen min. Bildene er tatt i spillet og effektene er lagt til med kameraet i spillet. Designet har jeg som sagt fikset selv, GReddy, Nismo, Tein osv. er ferdiglagde klistermerker som er med i spillet og er de som har lagd (IRL versjonene av) delene jeg har puttet i bilen. Som dere ser bærer den preg av forumet vårt også ;D
Kommer til å legge ut flere bilder av (kanskje) andre biler og oppdaterte versjoner av denne siden :)
« Siste redigering: 04. jan, 2010, 19:14 av Aikho »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #1 på: 04. jan, 2010, 19:23 »
Ja, jeg vet det... Dobbelpost, beklager.

Jeg har nemlig lagt til et nytt bilde i den forrige posten, men har flere jeg vil dele, men kan ikke legge til flere i den posten. Derfor, you see?

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #2 på: 07. feb, 2010, 21:16 »
Da har jeg bygd en ny bil. En Mazda RX7 FD denne gangen (Slik som den gule i Initial D). Den satt jeg med i nesten hele går natt for å gjøre ferdig designet.
Hva synes dere? :3

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #3 på: 13. feb, 2010, 20:54 »
Ble introdusert til en ny type racing for et par dager siden og har pirket en del på en Subaru Impreza WRX STi for å yte så mye den kan i toppklassen innenfor "Time Attack" som det heter.
Det er en dunge biler som kjører på en bane i 22 minutter og den som har den beste rundetiden etter det vinner. Simpelt og det krever ikke at du kommer først til mål og dermed unngår man at folk dytter og crasher for å kommerforbi. (Dog, slik som mange av svingene på de kuleste banene er så klarer du helt fint å vrake deg selv! ;P)

Uansett, dette er bilen min! (Nummerplaten er oppdatert. Det er fremdeles nr. 7, men det er gjort et par endringer. De får dere se senere når jeg har tatt flere bilder :3)

Kinjara

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 306
  • jervling
    • Vis profil
    • FA
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #4 på: 15. feb, 2010, 12:37 »
Hei AIkho! Digge biler =)

Venter på GT5 selv, og aldri prøvd Forza.  :D

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #5 på: 15. feb, 2010, 21:24 »
meh x3
det er bare til xbox... selv om jeg har det... men skulle ha hatt det på PC xP

Har aldri vært borti Forza, trur jeg.. men ser helt greit ut ^^
Åssen fikk du Printscreen inn her foresten? ^^

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #6 på: 22. feb, 2010, 17:26 »
meh x3
det er bare til xbox... selv om jeg har det... men skulle ha hatt det på PC xP

Har aldri vært borti Forza, trur jeg.. men ser helt greit ut ^^
Åssen fikk du Printscreen inn her foresten? ^^

Det er en foto modus i spillet og etter du har tatt bilder så kan du laste dem opp til forzamotorsport.net derfra kan bildene siden lastes ned og spres på intarwebben.
Sammenlikning av Forza og GT er at Forza er mer om å la bilene bli dine mens GT er om at du skal lære deg å kjøre bilene korrekt.

Når det gjelder realisme er begge både like urealistiske og realistiske. Forza lar deg male bilene og putte klistermerker på dem, body kits (som faktisk har noe å si på hvordan bilen yter, aerodynamikk osv. ikke sant.) felger (som har noe og si også, vekt vet dere) spoilere som faktisk hjelper bilen og sitte på veien. GT (har ikke prøvd GT5, så dette er alle GT spillene opp til 4) lar deg skifte felger i samme lille størrelse som original felgene og de veier alle det samme, så de hjelper ingen ting og kan heller ikke gjøre det vanskeligere, spoilerene i GT hjelper heller ikke en døyt på å holde bilen på veien. (Så jeg håper GT5 lar deg lage egne paintjobs slik som Forza har gjort siden det første spillet til Xbox)

Så, Fenris. Legg til AikhoBear på Xbox og skaff deg Forza :D
Det ville uansett blitt teit på PC da det er veldig mye fokus på at triggerene (på kontrollen, de du gasser og bremser med) er analoge. nøyaktig slik et PC-tastatur ikke er. ;)

Og CF, skal selv skaffe meg GT5 også, jeg elsker den serien, til tross for at jeg synes tuningen er bedre i Forza.

Alliha

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 613
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #7 på: 22. feb, 2010, 20:00 »
Alt du seie om det, gir meg bare meir og meir lyst til å kjøpa det!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #8 på: 26. feb, 2010, 17:41 »
Det er en foto modus i spillet og etter du har tatt bilder så kan du laste dem opp til forzamotorsport.net derfra kan bildene siden lastes ned og spres på intarwebben.
Sammenlikning av Forza og GT er at Forza er mer om å la bilene bli dine mens GT er om at du skal lære deg å kjøre bilene korrekt.

Når det gjelder realisme er begge både like urealistiske og realistiske. Forza lar deg male bilene og putte klistermerker på dem, body kits (som faktisk har noe å si på hvordan bilen yter, aerodynamikk osv. ikke sant.) felger (som har noe og si også, vekt vet dere) spoilere som faktisk hjelper bilen og sitte på veien. GT (har ikke prøvd GT5, så dette er alle GT spillene opp til 4) lar deg skifte felger i samme lille størrelse som original felgene og de veier alle det samme, så de hjelper ingen ting og kan heller ikke gjøre det vanskeligere, spoilerene i GT hjelper heller ikke en døyt på å holde bilen på veien. (Så jeg håper GT5 lar deg lage egne paintjobs slik som Forza har gjort siden det første spillet til Xbox)

Så, Fenris. Legg til AikhoBear på Xbox og skaff deg Forza :D
Det ville uansett blitt teit på PC da det er veldig mye fokus på at triggerene (på kontrollen, de du gasser og bremser med) er analoge. nøyaktig slik et PC-tastatur ikke er. ;)

Og CF, skal selv skaffe meg GT5 også, jeg elsker den serien, til tross for at jeg synes tuningen er bedre i Forza.

Da så x3
Trudde du brukte no tillegsutstyr :P
Man trenger ihvertfall en del kabler og ligende for å kunne filme slikt x3

Får sjekke om jeg skaffer meg Forza :P
men, er mer på PC enn på xbox ^^
Har bare brukt Xbox til Rock Band de siste månedene x3

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #9 på: 12. mar, 2010, 22:15 »
Lagde meg en ny bil i dag, en Nissan Skyline R32, har brukt selve bilen lenge, men jeg har nettop fullført en ny paintjob på den.
http://www.furaffinity.net/view/3549836/

Det tok ca 7 timer å lage det. bjørnen er lagd av ca 360 sirkler, firkanter, trekanter, krøller og andre former.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #10 på: 12. mar, 2010, 22:23 »
hehe ^^ Stilig paintjob da ^^
Litt drøyt hvor lang tid det tok da x3
Man har ihvertfall noe å gjøre da:3

Prøvde FM3 demoen nå..
Er ikke noe sånn spesielt overbegeistra egentlig :P
Føltes ut som Grid...
Første øyeblikket Racet starta, så tenkte jeg, "Ja.. Grid copy..." x3

Får sjekke seinere, etter at prisen har stupt litt, om jeg kjøper det :P

Poster limt sammen av administrator, bruk edit-knappen for å føye til noe.
« Siste redigering: 14. mar, 2010, 18:37 av Aikho »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #11 på: 14. mar, 2010, 18:44 »
hehe ^^ Stilig paintjob da ^^

Takker :3

Prøvde FM3 demoen nå..
Er ikke noe sånn spesielt overbegeistra egentlig :P
Føltes ut som Grid...
Første øyeblikket Racet starta, så tenkte jeg, "Ja.. Grid copy..." x3

Det er ikke som Grid, Grid er "Her er en bil, kjør den", Forza er "Her har du en haug med biler, kjøp en av dem og gjør den din"
Forza er om at bilene skal være så realistiske som mulig og det er på ingen måte en Grid klone, det er en videreføring av hva Forza serien har vert siden Forza 1 på den originale Xboxen, Forza konkurrerer ikke med Need For Speed, Grid og slike spill, Forza har en konkurrent, det er Gran Turismo og den er på PS3 for tiden.

Det at du får utdelt løp på en måte som nesten kanskje kan sammenlignes med Grid og Dirt er for å gjøre det enklere for folk, du har fremdeles den gamle Forza metoden å finne deg løp på i tillegg.

Jeg har spillt mye Grid før og jeg ser ikke egentlig hva i Forza som føles som det. Grid har tross alt arcade handling, noe som er en skam for racing-spill.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #12 på: 14. mar, 2010, 19:07 »
Det er bare hva jeg har fått inntrykk av x3
Jeg har ikke vært borti Forza før, bare GT, burnout, og NFS, i og med jeg har hatt ; PS1, PS2, før jeg fikk Xbox360.
Grid har jeg spilt på PC, bare for å ta med det også..

Har nå bare prøvd 2 race, og har ikke akkurat penger nok til å skaffe meg dette for å prøve det videre heller..
Jeg bare nevnte grid fordi det var det første jeg tenkte på ...
Kunne forsåvidt ha tenkt på NFS også..

Dette var nå bare demoen, og jeg kan ikke trekke forskjeller og likeheter mellom de, det var bare første inntrykket jeg fikk... Grid/NFS kopi/blanding..

Og bare for å si no til edittinga du gjorde på meg...
Vet nå om Edit knappen, men det hadde nå ikke blitt lagt merke til hvis jeg hadde edita det :P
Derfor valgte jeg heller å gå for et nytt innlegg...
Det var bevist, og ikke ubevist

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #13 på: 14. mar, 2010, 20:17 »
Jeg hadde lagt merke til det for jeg hadde ikke sett det forrige innlegget heller, det er noe annet om du laster opp fire filer (maks) og så skal laste opp flere (siden det ikke er plass til flere).

Det er vel heller Grid og NFS som i senere tid har prøvd å blitt mer simulator slik som Forza og GT. Siden de Var først ute tenker jeg. Og Grid lar deg ikke lage fine biler, Forza gjør det, det er kjempe tilfredsstillende når du er ferdig med et design slik som den jeg tegnet meg selv på :D

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #14 på: 14. mar, 2010, 22:02 »
Jeg hadde lagt merke til det for jeg hadde ikke sett det forrige innlegget heller, det er noe annet om du laster opp fire filer (maks) og så skal laste opp flere (siden det ikke er plass til flere).
Nå visste jeg heller ikke at du ikke hadde sett det heller :P

Det er vel heller Grid og NFS som i senere tid har prøvd å blitt mer simulator slik som Forza og GT. Siden de Var først ute tenker jeg. Og Grid lar deg ikke lage fine biler, Forza gjør det, det er kjempe tilfredsstillende når du er ferdig med et design slik som den jeg tegnet meg selv på :D

Mulig, men for meg så ble det slik, i og med jeg aldri hadde vært borti Forza...
Grid lar deg gjøre noe med bilen din ihvertfall :P kan slenge på ferdig laga greier, og legge til farger, men det er det ...
Nå trur jeg heller ikke at jeg har så veldig mye lyst i å sitte flere timer med en paintjob x3 Det klarer jeg bare ikke x3
Blir vel en 30-60 minutter maks :P

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #15 på: 15. mar, 2010, 03:38 »
Vel, er ca. helt igjennom Grid på PC selv, må si Forza er mer tilfredsstillende å klare når du har tunet bilen selv osv. :)

Kotoma

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 337
  • Subwoofur!
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #16 på: 21. mar, 2010, 10:09 »
Har Forza selv så¨vis noen vil spille er det bare og spørre meg på MSN eller Skype :3

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #17 på: 21. mar, 2010, 23:59 »
Har Forza selv så¨vis noen vil spille er det bare og spørre meg på MSN eller Skype :3

Jeg spiller gjerne med deg! :D
Gamertaggen er AikhoBear

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #18 på: 02. mai, 2010, 11:33 »
Fant en fin og vennlig liga for noen dager siden, hovedsaklig kjører de løp på linje med BTCC, WTCC og STCC, men de har innslag av større klasser også, som Australian V8 Supercars og liknende, jeg meldte meg på og fant fort ut at det er en stor gjeng med hyggelige folk der som heller ikke liker det rotete hopper systemet. www.etccracing.com

Så, jeg har meldt meg på så jeg får være med i e to siste løpene i V8 Supercars sesongen og jeg skal være med i Sesong 14 av ETCC.

Dette er a bilen jeg skal kjøre i kveld (klokken 9) og samme tid neste søndag.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #19 på: 02. mai, 2010, 12:06 »
Åssen gikk løpet da?  [ureshii]

har enda ikke fått meg til å skaffe det enda x3
Lite penger, samt ingen reduksjon i prisen enda har gjort utfall i det x3
Får se nå til mai... Har bursdag, så da er det kanskje en mulighet der ^^

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #20 på: 02. mai, 2010, 19:22 »
Se på nettet, du finner det nede i tohundreognoenfå kroner der.

Og løpet er ikke før klokken 9, altså, om en time og 40 minutter. Treningsløpet gikk fint da, ble nr. 2 av 4, hvor alle 4 hadde meget høyere rating enn meg, men jeg har dårligere kvalifiseringstid enn dem, så jeg havner nok langt bak i feltet eller i en helt annen lobby sammen med andre folk som ikke kunne nerme seg deres kalifiseringstid.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #21 på: 03. mai, 2010, 09:31 »
Hmm.. Spørs om det hjelper også da :P
Lever på 1k i måneden, og må få betalt fattern for MC forsikring og veiavgift også, samt at han har trua meg med å gi meg telefonregninga og litt sånn også nå når jeg blir 18 >,<
Men får se nå når vi kommer litt utover mai :P

Ah, I see ^^ Er ikke så dårlig da, å komme på 2 i treningsløpet  [ureshii]
Men nå kan jeg vel spørre åssen det gikk, siden det har vært? :P

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #22 på: 03. mai, 2010, 13:53 »
Det var 16 stykker eller noe som kjørte, altså, to lobbyer. Jeg hadde den dårligste kvalifiserings tiden, så jeg startet bakerst i Lobby B for de første 15 rundene, i det første løpet så ble jeg på 7 (av 8) og dermed startet jeg som nr. 2 til det andre løpet på 15 runder. Det var vanskelig å holde bilen på veien i den første stunden, før dekkene ble varme (var vanskelig når de be varme også, men ikke helt jævlig), så bakenden var litt for langt ut i tredje sving, så jeg ble liggende bakerst, men jeg klarte ette hvert å ta meg opp en plassering (i forbindelse med et pit-stop som var påbudt mellom unde 3 og 12) så jeg endte det løpet på 7. Plass også

Men jeg er forøyd, det var morsomt, de har mye mer erfaring enn meg og de bilene er forferdelige å kjøre, spesiellt for en som ikke har kjørt uten ABS og TCS før, disse bilene er liksom de jeg trenger det mest på :P
Så til tross for 7. i min lobby og trolig 15. sammenlagt, så er jeg meget fornøyd.


Her er forresten to YouTube videoer av det første løpet, jeg kjører Vianor bilen, og når han kutter til meg i den første videoen så er det like etter jeg har truffet veggen i ca 140mph, så jeg peiler meg inn på pit-lane. Det er mot slutten av videoen og den slutter før jeg kommer frem. I de andre to videoene er det andre løpet, jeg fullførte på 7. i begge. Selv om løp to gikk mye dårligre, og han som ble på 8. droppet ut pga. nettverk, tror jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=fzIlbgyMUqs
http://www.youtube.com/watch?v=2Xrm6pB5u-Y

http://www.youtube.com/watch?v=03WRrZr0MF8
http://www.youtube.com/watch?v=7ZyGtpiO3ic

 Og her er "Season Standings" så langt.
« Siste redigering: 09. mai, 2010, 02:35 av Aikho »

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #23 på: 09. mai, 2010, 02:36 »
Kvalifiserte meg for ca en time siden til et 50 minutters Endurance løp som skal avslutte V8 Supercars serien for denne gang.
Jeg starter ikke sist!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Forza Motorsport 3
« Svar #24 på: 09. mai, 2010, 13:30 »
50 minutter  [eek]
Oh, det bringer tilbake minner.... Spilte GT3, som hadde no endurance løp.. Husker ikke helt hvor lenge det var, men rundt 2-4 timer :P x3

Lykke til  [razz]