Det du bruker alt til i Windows bruker du som oftest command til på en mac, Command Tab = Alt Tab, Command Q er Alt F4 osv. Command P er Ctrl P, Command S er Ctrl S, Det er ingen skikkelig klipp ut funksjon på filer, du må ha begge vinduene oppe ved siden av hverandre og flytte dem eller kopiere fra det ene stedet til det andre for så og slette fra det første. Command 1, 2, 3 og 4 (tror jeg) er de forskjellige måtene å ta Prt Scr, (Print Screen) en er vindu, en er skjerm, en er selection og en er direkte til fil, såvidt jeg vet.
Hvis det ikke er en multi-touch touchpad på den (Jeg har 0 peiling på hvilke modeller som har og ikke har det.), så må du bruke Command for å "høyreklikke" for Apple mener å ha to knapper på musa er for mange, er overasket over at det ikke er bare en knapp på tastaturet også.
Det er det jeg har plukket opp i den tiden jeg har holdt på med Lubins Macbook Pro.
(Hvis du ikke har skjønt det alleredet, jeg synes mac er det stikk motsatte av helt fantastisk </3)
(Jeg mener, det er for folk under 18 (Les: uten utdanning eller ikke under utdanning innenfor media) en pyntegjenstand eller noe du har fordi det er industri-standard (for Lubin som går filmskole er det det siste og meg som musiker skal det tydeligvis også være det, men jeg liker ikke å jobbe med det (Ja, jeg har prøvd, opp til flere ganger, den ene musetasten og overbruken av "Windows" tasten (command) disrupts workflow...), det funker, men jeg liker ikke å jobbe med det selv, så jeg driter i industriens meninger))
Og forresten, Asus var ute før Apple med multitouch touchpads på laptopper, så godt som nøyaktig de samme gesturene.