Skrevet av Emne: Furmeets underforumet  (Lest 7001 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Furmeets underforumet
« på: 02. sep, 2010, 12:34 »
Her på forumet har vi (for øyeblikket) tre underforum med begrenset adgang, som er usynlige for medlemmer som ikke enda har blitt gitt tilgang. Disse underforumene samt hvordan man får tilgang blir beskrevet i forumets FAQ. Problemet er at ikke alle tar seg tid til å se i gjennom den, og da ikke vet at disse underforumene eksisterer.

Dette er jo dumt, særlig hva gjelder Furmeets underforumet, hvor treff mellom pelser blir avtalt. Det er dumt hvis mulige treff-deltagere blir ekskludert, bare fordi de ikke har sett i gjennom vår FAQ, og det har vært tilfeller hvor medlemmer har endt opp med å planlagge treff under det mer generelle og åpne catch-all underforumet Bjeff! Mjau! Mø! Hovedgrunnet til at dette underforumet har begrenset tilgang er for å unngå at utenforstående skal kunne møte opp. Sansynligheten er kanskje ikke så stor for at eventuelle troll skal ta seg bryet med å møte opp for å plage oss, men man vet aldri.

Så noen spørsmål er da, bør Furmeets underforumet bli gjort offentlig? Altså at alle har tilgang til det. Eller er det noe vi bør gjøre for å gjøre våre medlemmer obs på at dette underforumet eksisterer?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #1 på: 02. sep, 2010, 17:01 »
Mulig men ikke den form den er i dag. Tenker bla. private adresser og telefonnummere.
Da burde vi i det minste ha et lukket forum for disse, og la furmeet kun inneholde generelle møteplasser.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #2 på: 02. sep, 2010, 19:42 »
Jeg tror ikke vi har så mye slikt under Furmeets underforumet, Dax; det meste av slikt finnes i Bakrommet. Men, kan være noen har postet noe slikt der som jeg ikke vet om.

Men hvis det skulle blitt gjort helt åpent så regner jeg med at vi ville sagt i fra om det før det skjedde slik at brukere kunne slettet eventuelle sensitive poster, eller kunne bedt admin'ene om å flyttet de til Bakrommet.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #3 på: 03. sep, 2010, 13:50 »
Syns de underforumene som er lukket nå bør forbli lokket. Furmeet forumet har en del meets med adresse eventuelt telefon nummer, samt er jeg ikke sååå interesert i at anti furs lett kan  få tilgang når og hvor man har meets.
 Dessuten vil det også være rart hvis man har info om furmeetet på furmeet forumet, men adresser og telefon nummer på et underforum som bakrommet.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #4 på: 04. sep, 2010, 11:04 »
Wolftale: Derfor jeg inkluderte "generell møteplass" :)
Vi gjør det allerede for folk som trenger veivisning til meets (møtes ved Outland/togstasjon/etc)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #5 på: 05. sep, 2010, 22:17 »
Furmeet forumet har en del meets med adresse eventuelt telefon nummer

Som nevnt, tror ikke det ligger noe særlig slikt ute under Furmeets for øyeblikket, men inneholder jo informasjon om møtesteder og tidspunkt for treff.

Noen forslag til hvordan man kan gjøre brukere mer obs på disse skjulte underforumene? Eller er alt helt perfekt slik det er i dag, med informasjon begrenset til vår FAQ (samt påminnelser hver gang noen snakker om treff i de åpne underforumene)?

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #6 på: 06. sep, 2010, 11:59 »

Noen forslag til hvordan man kan gjøre brukere mer obs på disse skjulte underforumene? Eller er alt helt perfekt slik det er i dag, med informasjon begrenset til vår FAQ (samt påminnelser hver gang noen snakker om treff i de åpne underforumene)?

Går jo ann att nye brukere får en melding om att de "eksisterer" når de "joiner" oss.
Og hvis nødvendig, sende ut meldinger til alle eksisterende medlemmer hvis det finnes en slik funksjon for administratorene.
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #7 på: 07. sep, 2010, 12:04 »
Furmeet forumet har en del meets med adresse eventuelt telefon nummer

Som nevnt, tror ikke det ligger noe særlig slikt ute under Furmeets for øyeblikket, men inneholder jo informasjon om møtesteder og tidspunkt for treff.

Noen forslag til hvordan man kan gjøre brukere mer obs på disse skjulte underforumene? Eller er alt helt perfekt slik det er i dag, med informasjon begrenset til vår FAQ (samt påminnelser hver gang noen snakker om treff i de åpne underforumene)?

tror kanskje heller man kan lære nye brukere å lese FAQen vår. Vi har en FAQ å svært få ser ut til å lese den.
 Det har også blitt hintet til furmeet underforumet med link til FAQen  i enkelte tråder, og folk har kommet med kommentarer som; "Hvordan får jeg tilgang til furmeet forumet"..

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 993
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #8 på: 07. sep, 2010, 12:45 »
Miles. Jeg bl.a. har postet adresse og telefonnumre i dette forumet ved temmelig mange anledninger. Skal jeg måtte slette halvparten av postene mine i dette underforumet?

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #9 på: 07. sep, 2010, 17:24 »
Jeg ser egentlig ingen god grunn til å gjøre furmeets forumet offentlig. Det er en post som regelmessig vises i nyheter ruten til venstre og det eneste andre vi kan gjøre for å få den mer synlig er vel å finne ut hvordan man kan ha den som en global sticky (altså, at den er øverst i alle underforum, over andre sticky topics) eller som nevnt sende ut e-post til brukerne når de registrerer seg eller å rett og slett hive den inn sammen med den lille teksten man får opp når man trykker registrer (som sier at du må være 13 og ha common sense eller lov av mor for å være her (Eller noe slikt.))

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #10 på: 08. sep, 2010, 15:46 »
Går jo ann att nye brukere får en melding om att de "eksisterer" når de "joiner" oss.
Og hvis nødvendig, sende ut meldinger til alle eksisterende medlemmer hvis det finnes en slik funksjon for administratorene.

Takker for forslagene! Det er mulig å sende ut meldinger til alle våre medlemmer ja, men er jo litt ergerlig å måtte regelmessig "spamme" alle sammen. Er mulig å sende alle nye medlemmer en PM om dette ja, men er jo litt ekstra jobb å måtte huske å gjøre dette manuelt, men er jo ikke umulig. Kanskje mulig å få det til å skje automatisk også, på en eller annen måte... Får snuse litt nærmere på det.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #11 på: 08. sep, 2010, 17:19 »

Takker for forslagene! Det er mulig å sende ut meldinger til alle våre medlemmer ja, men er jo litt ergerlig å måtte regelmessig "spamme" alle sammen. Er mulig å sende alle nye medlemmer en PM om dette ja, men er jo litt ekstra jobb å måtte huske å gjøre dette manuelt, men er jo ikke umulig. Kanskje mulig å få det til å skje automatisk også, på en eller annen måte... Får snuse litt nærmere på det.

Ja, eg tenkte på automatisk melding til nye medlemmer hvis det var mulig, det er jo mye lettere
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Kohuded

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #12 på: 10. sep, 2010, 19:33 »

Takker for forslagene! Det er mulig å sende ut meldinger til alle våre medlemmer ja, men er jo litt ergerlig å måtte regelmessig "spamme" alle sammen. Er mulig å sende alle nye medlemmer en PM om dette ja, men er jo litt ekstra jobb å måtte huske å gjøre dette manuelt, men er jo ikke umulig. Kanskje mulig å få det til å skje automatisk også, på en eller annen måte... Får snuse litt nærmere på det.

Ja, eg tenkte på automatisk melding til nye medlemmer hvis det var mulig, det er jo mye lettere

det er jo mulig i vBulletin, så hvorfor ikke i SMF?

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #13 på: 10. sep, 2010, 21:29 »
Hvis det ikke er standard så er det helt sikkert lett å finne en addon, SMF er som FireFox :P (og phpBB som IE)

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #14 på: 24. sep, 2010, 12:27 »
Jeg tenker: Hvis medlemmer er så interessert i fandomen at de vil bli med på meets, så synes jeg de kan ta seg to minutter for å lese FAQ-en. Det er ikke for mye å be om at nye medlemmer leser en paragraf i en FAQ istedenfor at vi som allerede er medlemmer må gå gjennom alle våre tidligere poster i det forumet for å slette privat informasjon som adresse, telefonnummer, IM-adresser, etc.

Aikho

  • It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1395
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #15 på: 24. sep, 2010, 16:42 »
Veldig enig med Trash.

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #16 på: 25. sep, 2010, 03:10 »
Jeg har ikke noen mening for/imot, me synes at hvis det ender opp med FOR at det skal gjøres tilgjengelig for alle, så burde alle poster slettes eller flyttes til ett skjult, lukket arkiv av ett eller annet slag. Så man kan begynne på nytt, og ha litt mer kontroll over hva slags informasjon man da legger ut.

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #17 på: 25. sep, 2010, 10:19 »
Enig med den generelle følelsen i tråden; La det forbli som det er.
Hvis medlemmer er interessert i å være med på furmeets; så får man ta seg det bryet det er med å lese en FAQ.

Den forandringen som KUNNE vært hjelpsom i så måte; er å flytte alle tråder om furmeets TIL furmeet underforumet; med mindre det er en veldig god grunn til at det skal være i den generelle raute-delen.

Det å bare åpne furmeets forumet slik som det er nå vil være å være veldig ufølsom overfor de som har lagt ut diverse info i furmeets tråden. Å tømme undeforumet for så å legge det ut åpent og tomt ville være ett bedre valg, men som sagt over; ikke det mest ideelle.

Det er greit nok at man er interessert å ha med seg poter på furmeets.. men er vi så desperate at vi vil ta med alle som ikke engang gidder å gjøre en liten innsats for å bli inkludert?



Forøvrig er det min mening at Kartago bør brennes.
Why wasn't I informed?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #18 på: 28. sep, 2010, 01:07 »
Den forandringen som KUNNE vært hjelpsom i så måte; er å flytte alle tråder om furmeets TIL furmeet underforumet; med mindre det er en veldig god grunn til at det skal være i den generelle raute-delen.

Vi admin'er og moderatorer har vel kort diskutert dette. Det kan være noen poster om treff i det underforumet fordi de ønsker at flest mulig skal kunne se det og melde seg på, og ikke ønsker at arrangementet skal være "lukket". Det samme gjelder festivaler/conventions. Det blir kanskje litt mer rotete, men brukere forhåpentligvis balanserer det seg ut med den lille ekstra friheten brukerne får.
« Siste redigering: 28. sep, 2010, 13:41 av Miles T.F. Baxxter »

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #19 på: 28. sep, 2010, 07:36 »
Den forandringen som KUNNE vært hjelpsom i så måte; er å flytte alle tråder om furmeets TIL furmeet underforumet; med mindre det er en veldig god grunn til at det skal være i den generelle raute-delen.

Vi admin'er og moderatorer har vel kort diskutert dette. Det kan være noen poster om treff i det underforumet fordi de ønsker at flest mulig skal kunne se det og melde seg på, og ikke ønsker at arrangementet skal være "lukket". Det samme gjelder festivaler/conventions. Det blir kanskje litt mer rotete, men brukere forhåpentligvis balanserer det seg ut med den lille ekstra friheten brukerne får.

Hvis det her var en slags avgjørelse, så ber jeg om en forklaring på litt mindre kronglete, for jeg skjønte ikke hva som skulle ha blitt forklart her..
Why wasn't I informed?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #20 på: 28. sep, 2010, 07:48 »
Den forandringen som KUNNE vært hjelpsom i så måte; er å flytte alle tråder om furmeets TIL furmeet underforumet; med mindre det er en veldig god grunn til at det skal være i den generelle raute-delen.

Vi admin'er og moderatorer har vel kort diskutert dette. Det kan være noen poster om treff i det underforumet fordi de ønsker at flest mulig skal kunne se det og melde seg på, og ikke ønsker at arrangementet skal være "lukket". Det samme gjelder festivaler/conventions. Det blir kanskje litt mer rotete, men brukere forhåpentligvis balanserer det seg ut med den lille ekstra friheten brukerne får.

Hvis det her var en slags avgjørelse, så ber jeg om en forklaring på litt mindre kronglete, for jeg skjønte ikke hva som skulle ha blitt forklart her..
Vil anta kanskje no slikt som dette;" Post furmeet info hvor du vil, enten i underforumet furmeet eller andre steder."
men jeg kan jo ta feil...

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Furmeets underforumet
« Svar #21 på: 28. sep, 2010, 16:15 »
Vil anta kanskje no slikt som dette;" Post furmeet info hvor du vil, enten i underforumet furmeet eller andre steder."
men jeg kan jo ta feil...

Det blir vel mer, "du kan poste om furmeets og conventions i Bjeff! Mjau! Mø! underforumet hvis du vil at absolutt alle skal kunne se denne informasjonen og delta på arrangementet det postes om".