Skrevet av Emne: Pels hjelp? :3  (Lest 3690 ganger)

Mellon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
  • Who says you have to colour within the lines?
    • Vis profil
    • magicmellon.deviantart.com
Pels hjelp? :3
« på: 29. sep, 2010, 11:41 »
Jeg har planlagt å lage min egen fursuit en stund nå. Basen er allerede ferdig, men jeg har hatt problemer med å finne passende pels...
Jeg har funnet en nettbutikk som selger fargene jeg trenger og som shipper til Norge, men jeg har ikke noe særlig erfaring med pelsstoffer og jeg er usikker på om kvaliteten på disse stoffene er egnet eller ikke, før jeg bestiller vil jeg derfor gjerne høre hva andre synes om pelsen.

Mørk grønn: http://www.fabric.com/ProductDetail.aspx?ProductID=0a994e44-9115-4172-a70b-687d2d6684ab
Lime: http://www.fabric.com/ProductDetail.aspx?ProductID=5a8c7085-fe6c-4cdb-ba3c-09beeee11439
Hvit: http://www.fabric.com/apparel-fashion-fabric-faux-fur-fabric-faux-fur-luxury-shag-fabric-faux-fur-luxury-shag-ivory.aspx

Hva tror dere om disse?  [w-confused]
It began with the forging of the great brownies. Three were given to the elves, hungriest of all beings. Seven to the dwarf lords, miners and craftsmen in the art of cooking. And nine… Nine were given to the race of men, who above all else desire cookies!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #1 på: 29. sep, 2010, 13:22 »
Ser grei ut den, og fabric.com har jeg sett blitt anbefalt flere ganger på fursuiter forumet til Furaffinity.

Hvis du er skikkelig usikker kan du sikkert bare bestille 1 yard av en farge og teste den (litt klipping/sying/vasking).
Er du fornøyd så bestiller du mengden du trenger. Er du misfornøyd har du kun tapt 125 kroner.
Mye sikrere enn at man bestilte alt og ble misfornøyd :)

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #2 på: 29. sep, 2010, 16:06 »
Jeg har også tenkt til å lage en fursuit når jeg er ferdig på folkehøyskolen, og jeg tenker
også på å importere pels. Men så er jo problemet at de ikke vil sende til Norge, og at
vi trenger noen i utlandet til å sende til oss. Er det noen som har hatt noen erfaring med
det?

Mellon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
  • Who says you have to colour within the lines?
    • Vis profil
    • magicmellon.deviantart.com
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #3 på: 29. sep, 2010, 16:44 »
Dax: Uhuu, det var smart  [w-happy] Takk for tipset :3

Frees: Fabric.com sender til Norge ^w^ Og de har mange fancy farger. Hvis kvaliteten på stoffet er bra, tror jeg at dette kan være en veldig bra butikk. Ikke alt for dyrt heller :3
It began with the forging of the great brownies. Three were given to the elves, hungriest of all beings. Seven to the dwarf lords, miners and craftsmen in the art of cooking. And nine… Nine were given to the race of men, who above all else desire cookies!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #4 på: 02. okt, 2010, 01:17 »
Yey, da kan jeg sjekke ut det rundt den tiden jeg får tid til å lage suiten XD Du har kanskje fått
testet pelsen i løpet av den tiden også?

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #5 på: 01. nov, 2010, 19:31 »
Pelsen fra fabric.com er FANTASTISK! Hvertfall alt under kategorien luxury shag eller hva den nå heter. Har en del av den selv :)
My personal space, respect it!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #6 på: 11. nov, 2010, 21:26 »
Pelsen fra fabric.com er FANTASTISK! Hvertfall alt under kategorien luxury shag eller hva den nå heter. Har en del av den selv :)

Hvordan har du fått tak i pelsen? Sender de til Norge?

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #7 på: 13. nov, 2010, 05:37 »
Jeg kjøpte noe fra Honey først. Og nå (dette høres sikkert litt weird ut) er exen min over i statene og han bestilte da en del meter pels til sin bror som bor der borte, og tar det med til Norge på mandag. assåja.
My personal space, respect it!

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #8 på: 13. nov, 2010, 17:52 »
Hvordan har du fått tak i pelsen? Sender de til Norge?

Jupp, gitt at det ikke oppstår en handelsblokade mellom Norge og USA.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Pels hjelp? :3
« Svar #9 på: 13. nov, 2010, 21:43 »
Jupp, gitt at det ikke oppstår en handelsblokade mellom Norge og USA.

Handelsblokade? Hvordan kan man vite om det skjer?