Skrevet av Emne: Minecraft  (Lest 90233 ganger)

TheSpottedCow

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
Sv: Minecraft
« Svar #50 på: 04. apr, 2011, 18:58 »
noen som vil få i gang en Mc server?
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #51 på: 04. apr, 2011, 21:25 »
Angående ulver, jeg finner dem ikke >_>   Leste på wiki at dem sånnsett bare spawner i Taiga og Forrest biome, men har jo selvfølgelig bosatt meg laaaangt borte fra det.. Enda ikke sitt en eneste *sukk*

De finnes. Her er to jeg fant på en av mine kart.

Arf!

TheSpottedCow

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #52 på: 04. apr, 2011, 21:29 »
Angående ulver, jeg finner dem ikke >_>   Leste på wiki at dem sånnsett bare spawner i Taiga og Forrest biome, men har jo selvfølgelig bosatt meg laaaangt borte fra det.. Enda ikke sitt en eneste *sukk*

Arf!

klarte å snuble over 3 stk på samme plass

Velvian

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. apr, 2011, 08:47 »

Arf!

klarte å snuble over 3 stk på samme plass

Fant 4 oppå et fjell der jeg og en kamerat bygde, jeg sa det høyt og 2 andre på servern sa de ville ha en så jeg sa jeg skulle vente på dem...
Jeg temma alle :3
Kjipe var at én forsvant ut i ingenting og én annen daua trur jeg, de 2 siste hadde jeg ganske lenge, de var awesome siden de angrep alt jeg så vidt poka borti.
Spesielt morsomt var det når jeg poka en annen kamerat >:3

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #54 på: 08. apr, 2011, 10:41 »
Skaffa Minecraft i går...
Spilte no singleplayer bare, og i løpet av kun et par netter (in-game) fant jeg min første ulv :P
Var ikke spesielt vanskelig.. Dreiv å hakka løs på stein mens jeg venta på dag igjen. Når jeg skulle ut hørte jeg bjeffing x3

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #55 på: 08. apr, 2011, 11:23 »
UUU
VVV = Seng, så sover du igjennom natten.

U = Ull
V = Ved/planker

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #56 på: 08. apr, 2011, 11:25 »
UUU
VVV = Seng, så sover du igjennom natten.

U = Ull
V = Ved/planker

Takker :P
Minecraft har kommi litt lengre siden jeg prøvde Alfa versjonen i høst en gang :P

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #57 på: 08. apr, 2011, 12:36 »
Takker :P
Minecraft har kommi litt lengre siden jeg prøvde Alfa versjonen i høst en gang :P

Jeg holder meg oppdatert (les: jukser) ved å sjekke ut minecraft wikien for oppskrifter.

TheSpottedCow

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #58 på: 08. apr, 2011, 17:33 »

Jhansi

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #59 på: 08. apr, 2011, 19:45 »
How do i get the wolf to sit in single player? I can't find a chat box.

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #60 på: 08. apr, 2011, 19:45 »
Hvis ingen har server så kan jeg hoste en 24/7. På min forrige var vi omlag 10 venner som spilte sammen på kveldstid før de begynte å gå lei, burde være rikelig med kapasitet. Serveren har litt overkill specs også.
Jeg syntes alle som spiller burde sitte sammen på Skype eller teamspeak, også de som ikke har mic eller ikke orker å snakke. De kan lytte og bruke chat, minecraft blir mye morsommere på denne måten.

Jeg kommer til å bruke litt antigrief mods, runecraft og andre dere måtte ønske :)
Ps: den blir survival-mp og juks med admin-hive kommando er selvsagt bannlyst

Jhansi

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #61 på: 08. apr, 2011, 21:18 »
When can you have it up? I wanna come and see if i like it there!

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #62 på: 08. apr, 2011, 22:15 »
Iløpet av søndag :)

Forrige server var spawnplassen nesten bare vann helt ut til horisonten.. Denne gangen vil jeg ha mer land nærme spawnplassen med havet ikke så altfor langt unna..

Det er enkelte ting jeg kommer til å bygge av adminblocks, en logo nær spawnplass og kanskje en stor labyrinth som det ikke går ann å hakke seg gjennom :)

Hjemmeside til serveren er WWW.minecraftserveren.tk - den vil oppdateres ukentlig med satelittfoto av kartet

Jhansi

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #63 på: 08. apr, 2011, 23:01 »
When i play, i like to make a "safe area" near the spawn point so those who want to, can use that place to get a nice start. I place a storage box there, a furnace, work table, and the area has a mine and walls and stuff. And the storage box have items that people can spare. It's really handy in case new people come, or someone dies far away from the spawn point.

You should make that too.

Jhansi

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #64 på: 08. apr, 2011, 23:04 »
I was mining, and i came accross a cave like this in the pic. There were 2 storage boxes there, with some useful items in, and this zombie in a cage with a flame. What is it?

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #65 på: 08. apr, 2011, 23:29 »
Jhansi, That can be arranged :)
I think it should also be doable with a mod to give every player a restricted area where only they can build and no one else can build/destroy blocks in that designated area. Im considering making an area close to spawn a small neighbourhood where every player gets their own personal restricted 25x25 square area to build in, perhaps larger if people want more space. This way everyone would have a small home at the same location, since its small it wont take a long time to build and they would also have plenty of time to construct larger things elsewhere.

I fancy building infrastructure, roads and tunnels to connect the different structures being built around the world. I also love building landmarks navigation by sea easier :)

Ive been testing and experimenting with a few addons and mods for Minecraft while it was still in Alpha and while most did work fine for a while it was only a matter of time before a new patch came and they stopped working. With every new patch the mod creators would have to update their mods before it would work and some updated rather slowly while others got tired of the endless stream of updates and gave up.
What Im saying is that the mods may be disabled from time to time should they no longer be compatible with the latest version of Minecraft :)

The cave in the picture is the "boss" room of a dungeon, it contains a chest with a small treasure as well as a monster spawner. The zombie in a cage with a flame is probably that monster spawner, you can crush it and place it elsewhere. Its fun to place it in someones bedroom getting their house invaded by monsters!  [smile]

BTW: The green cobblestone that room is made of works the same way as regular cobblestone just with a different color.. I like to make huge creeper statues out of them.

Jhansi

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #66 på: 08. apr, 2011, 23:37 »
I can bring the zombie cage with me?? I'm going down again /right/ now! I've played minecraft a lot, but i've /never/ seen a spawn thingy before.

Too bad i can't show anyone my place in single player. It's cool. I have a mine and a big house next to it where me and my two wolves, Oreo and Waffles, live. I could put it on youtube i think, but i think there are too many films of minecraft there already:p

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #67 på: 09. apr, 2011, 00:13 »
Last time I tried there was no difference between singleplayer and multiplayer worlds, I could just copy the world directory and run it in my server :)

Aikho

• It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
« Svar #68 på: 09. apr, 2011, 02:22 »
Hold dere til Norsk vær så snill, Jhansi forstår Norsk men skriver Engelsk, det blir rotete hvis resten skal hoppe frem og tilbake.

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. apr, 2011, 02:28 »
Han begynte!!

Aikho

• It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
« Svar #70 på: 09. apr, 2011, 02:43 »
Han begynte!!

Jeg sa han forstår norsk, men snakker engelsk.

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #71 på: 09. apr, 2011, 11:20 »
How do i get the wolf to sit in single player? I can't find a chat box.

Vet ikke om det er nevnt, men du må være nære ulven også trykke høyre klikk (default).

Ugh.. Prøvde å hoste en server for meg og typen i går kveld.. x3
Var veldig mye styr og gav opp etterhvert siden det er snakk om forwarding ports.
Vet åssen jeg gjør det, men droppa det siden jeg ikke ønsker å tukle med router her hos foreldra mine :P

TheSpottedCow

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #72 på: 09. apr, 2011, 13:20 »
jeg blir med på mc server.  men må gå til å fra en del pga liten valp i huset

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #73 på: 09. apr, 2011, 14:21 »
kom nettopp over et ganske stort hulekomplex o.o
Finner en god del coal (3 stacks so far), litt iron osv.
Har enda ikke kommet meg igjennom hele xP
Det som jeg er mest overraska over, er at jeg fant det via fjellveggen, helt åpenlyst og ikke lengre ned i bakken slik som det vanligvis er (?) :P

Hva er det største folket har funni? :P

Velvian

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #74 på: 09. apr, 2011, 22:31 »
Har hosta en lokal server jeg og med folk fra på skolen her, vi spiller av og på hele tida, mye gøy.
Men jeg trur ikke den funker for andre folk uttafor netverket her å logge på og gidder ikke tukle med så mye teknisk siden jeg er lat når det kommer til det.

Men en morsom ting å nevne som blei gjort i dag på servern.
Jeg og en annen dreiv å føik rundt for å finne et mer eller midre ideelt sted å sprenge ting på og mens vi gjorde det gikk vi gjennom et sted jeg hadde funni tidligere som var ganske flott egentlig, skikkelig idyllisk.
Der fant vi et hus som noen andre hadde laga, og siden jeg hadde lyst til å holde det sted "rent" fram til jeg fant ut mer spesifikt hva som kunne bygges der bestemte vi oss for å rigge hele huset med eksplosiver >:3
Under nesten hele gølvet ligger det dynamitt spredt pent til å utslette meste av huset og et par i taket bare for å være sikker på at ikkeno blir igjen.
Og til slutt en rett innafor døra med en knapp på som utløser hele sulamitten, gleder jeg meg virkelig til å se, harr harr :3