Skrevet av Emne: EF 17, hvordan skal du komme deg ned, og mulighet for å reise i grupper  (Lest 52961 ganger)

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
heisan alle sammen, I år skal jeg liksom ned uansett, Savnet dere så forferdelig mye sist år, så i år skal jeg ned Uansett.

Men nå sitter jeg her med et spørsmål om hvordan ?,
kan utrolig lite tysk... har aldri hatt tysk-undevisning på skolen, hadde liksom nokk med engelsk.

Så derfor lurer jeg på om det var planer om å dra ned i grupper, en store gruppe eller mindre grupper.
Alltid litt mindre skipt å være i et land der ingen forstår norsk i grupper, enn aleina. 

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Dro opp og ned alene. Null tysk kunskaper. Helt greit :)


Men det er nok mulig å få organisert grupper. Bare vent til folk begynner å bestille EF billetter.
Gruppene blir nok litt avhengige av hvor i landet man bor og når man ønsker å ankomme/dra.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Dro opp og ned alene. Null tysk kunskaper. Helt greit :)
Det forutetter en ting: at man er Dax!!

Drar ned selv, reiser helst med noen.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Det forutetter en ting: at man er Dax!!

Hyyyysj  [blush]

Mitt reisetips:
Se på kassaapparat/regningen når noen sier priser, se på de fine tegningene/bildene ved siden av teksten, masse peking/smilling/nikking, litt "do you speak English?" og se om ord høres ut som andre språk du kjenner til.
 
Overlevd en mellomlanding i Hong Kong og Nederland, et 2 ukersopphold i Paris og forrige EF med de triksene  :P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Dro opp og ned alene. Null tysk kunskaper. Helt greit :)
Det forutetter en ting: at man er Dax!!



hvis man vil kan alle klare det der

Som sagt tidligere, regner med at det blir no form for organisering i løpet av helga eller kommende uka. Men vi får se

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
For de av oss som har early arival, vill jeg fåreslå å bestille flybiletter sammen.
Ut fra hva jeg kan se er det kun Lufthansa som flyr denne strektningn (venligst korriger meg om jeg tar feil)
Prisen ligger på ca 1300 per snute.

Joon

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 58
  • Vulpes lupus ikaros
    • Vis profil
    • Joon's LiveJornal
Jeg og et knippe med pelsdotter har nå reservert billetter hos Norwegian.no. Ingen grupperabatter å hente fra dem, dog (snarere det motsatte!).
Vår reiserute er som følger:
DY1102 - 16 aug 2011 Avreise 09:25 Oslo-Gardermoen - ankomst 11:00 Berlin-Schönefeld
DY1109 - 22 aug 2011 Avreise 20:30 Berlin-Schönefeld - ankomst 22:05 Oslo-Gardermoen

Reisen, tur-retur, koster 870,- per hode, pluss 120,- per koffert. (990,- hvis man reiser med en stor koffert og håndbagsje, altså.)
Neste ledd av reisen vil gå med tog, ca. 2 timer med det.
I fjor kostet dette, for meg og mitt følge, ca 60 Euro per hode takket være DB.de's gruppereiserabatt på hele 50%. Dette er langt gunstigere enn tilbudet man kan få gjennom EF's spesialavtale.

Togreise kan ikke bestilles tidligere enn 90 dager før den seneste reisedatoen, så denne delen av reisen avklares ikke før en gang etter midten av Mai, altså.
Terskelen for DB's gruppereiser er på 6 personer eller mer. Når man bestiller gruppereise vil man bli oppringt av DB for å verifisere bestillingen og oppgi kredittkortdetaljer over telefon. Vær obs på at de sannsynligvis ikke kan andre språk enn tysk!
Dersom andre benytter seg av samme flyreiseplan som meg og mitt følge så kan jeg tilby meg å stå for bestilling av togreise, når dette blir aktuelt. Dere har frem til slutten av Mai for å få bestemt dere for dette. =P
"I don't exist when you don't see me,"

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Jeg og et knippe med pelsdotter har nå reservert billetter hos Norwegian.no. Ingen grupperabatter å hente fra dem, dog (snarere det motsatte!).
Vår reiserute er som følger:
DY1102 - 16 aug 2011 Avreise 09:25 Oslo-Gardermoen - ankomst 11:00 Berlin-Schönefeld
DY1109 - 22 aug 2011 Avreise 20:30 Berlin-Schönefeld - ankomst 22:05 Oslo-Gardermoen

Reisen, tur-retur, koster 870,- per hode, pluss 120,- per koffert. (990,- hvis man reiser med en stor koffert og håndbagsje, altså.)
Neste ledd av reisen vil gå med tog, ca. 2 timer med det.
I fjor kostet dette, for meg og mitt følge, ca 60 Euro per hode takket være DB.de's gruppereiserabatt på hele 50%. Dette er langt gunstigere enn tilbudet man kan få gjennom EF's spesialavtale.

Togreise kan ikke bestilles tidligere enn 90 dager før den seneste reisedatoen, så denne delen av reisen avklares ikke før en gang etter midten av Mai, altså.
Terskelen for DB's gruppereiser er på 6 personer eller mer. Når man bestiller gruppereise vil man bli oppringt av DB for å verifisere bestillingen og oppgi kredittkortdetaljer over telefon. Vær obs på at de sannsynligvis ikke kan andre språk enn tysk!
Dersom andre benytter seg av samme flyreiseplan som meg og mitt følge så kan jeg tilby meg å stå for bestilling av togreise, når dette blir aktuelt. Dere har frem til slutten av Mai for å få bestemt dere for dette. =P

Hang meg på dere og bestilte billetter på begge flyvningene, så jeg henger meg mest sannsynlig på toget også x3
Og det så veldig ut som at dere foretrakk å sitte over vingene? :p

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil

Hang meg på dere og bestilte billetter på begge flyvningene, så jeg henger meg mest sannsynlig på toget også x3
Og det så veldig ut som at dere foretrakk å sitte over vingene? :p
vi har ikke reservert seter enda =o men som regel tar i plassene bakerst (størst sjans for å overleve en flykræsj x3 )

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Jeg og Ray vill henge oss på.

Raywolf

  • Gjest
--slettet--
« Siste redigering: 16. jan, 2011, 20:59 av Raywolf »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Jeg vil gjerne henge meg på denne reiseplanen, men vil slite litt med å bli oppringt og skravle
med tyske folk når jeg ikke kan noe tysk i det hele tatt XD

Men må de flybillettene betales med en gang, eller kan man reservere og betale senere?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil

Håper det er OK ^^ har selv ikke valgt sete, Men skal vi prøve å sitte litt samlet eller? hehe :3
Så langt det er mulig prøver vi å sitte sammen - regner jeg med


Men må de flybillettene betales med en gang, eller kan man reservere og betale senere?
Norwegian vil gjerne ha penger med engang.
Så ved mindre du får noen til å kjøpe for deg også, så må du nok betale med i det du bestiller.

VVolfsong

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 398
  • Rawr
    • Vis profil
Da har jeg ordnet meg med flytransport.

Det blir ikke helt den samme ruta som dere andre. Jeg reiser ned direkte fra Stavanger til Schönefeld og ankommer 20 minutter før Joon og Co's fly, så jeg møter dere der nede.

For turen hjem så drar jeg med samme fly som resten via Oslo og tar ett fly på morgenkvisten tilbake til Stavanger igjen neste dag. Får sitte og kjede meg på flyplassen over natta.

SarahLynx

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1496
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Da har jeg ordnet meg med flytransport.

Det blir ikke helt den samme ruta som dere andre. Jeg reiser ned direkte fra Stavanger til Schönefeld og ankommer 20 minutter før Joon og Co's fly, så jeg møter dere der nede.

Kan du ikke ordne is til oss i mellomtiden til vi kommer? ^__^

Vi ordner vel alle togbillettene sammen håper jeg. Så kan jeg og VVolfsong se Mongrels på iPhone sammen igjen når vi sitter på toget. :3

Og folkens skaff dere slike, Europeiske Helsetrygdekort, i tilfelle dere dauer på EF eller noe.
« Siste redigering: 17. jan, 2011, 10:52 av SarahLynx »

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
skal få bestilt billettene imorgen en gang.. forhåpentligvis : 3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Da har jeg bestilt flybilletter. Hengt meg på samme flyplan som Joon, Wolftale et al.
Sier også ja takk til bestilling av togreise. Si i fra hvis du vil ha penger overført til en konto.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Da har jeg fått bekreftet at alt er betalt. Tar samme fly.
"tar på seg halsbånd og gir båndet til Dax"
We go for walkies?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Si i fra hvis du vil ha penger overført til en konto.
Info angående betaling for toget blir i mai en gang :3
Ska be Joon poke de som ønsker å være med tog dealen når tiden er inne for bestilling av det  [ureshii]

Og som SarahLynx sier, husk reiseforsikring! Hvis dere ikke har det alt.
« Siste redigering: 19. jan, 2011, 13:59 av Wolftale »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Da har jeg fått bekreftet at alt er betalt. Tar samme fly.
"tar på seg halsbånd og gir båndet til Dax"
We go for walkies?

Ziggy... hva har jeg sagt om å fantasien min?
Du veit hundeeiere som ser "uskyldig" opp i lufta, mens bikkja driter på fortauet og eieren har glemt pose.
Jeg fikk mange bilder i hodet mitt uten advarsel.

Som hevn:
Dax: "Bli med til EF?! Bli med til EF?! Kom da!"
**Ziggy følger trofast etter Dax**
**Dax drar Ziggy til vetrinæren**
Ziggy: Awoooooooooooooooooooooo!

Og som SarahLynx sier, husk reiseforsikring! Hvis dere ikke har det alt.

Sier meg 100% enig. Reisekostnadene er peanuts i forhold til kostnadene hvis man er uheldig underveis.
Hvis det er en kostand man IKKE skal spare/kutte på så er det reiseforsikring.
Jeg kommer i fra en reiseglad familie, så jeg vet hvor dyrt uhell kan bli når man reiser.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Jeg og et knippe med pelsdotter har nå reservert billetter hos Norwegian.no. Ingen grupperabatter å hente fra dem, dog (snarere det motsatte!).
Vår reiserute er som følger:
DY1102 - 16 aug 2011 Avreise 09:25 Oslo-Gardermoen - ankomst 11:00 Berlin-Schönefeld
DY1109 - 22 aug 2011 Avreise 20:30 Berlin-Schönefeld - ankomst 22:05 Oslo-Gardermoen

Ohh herregud, Avreisen min går greit, faktisk så går ann mer eller mindre samtiding, og jeg vill i teorien være der ca 5-10 min før,
Men Returen er det værre med, vis jeg skulle være i den guppa der, måtte jeg vente drøye 8 timer på gardemoen før flyet mitt kommer.
Håper de har nattåpent
 [laugh]
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Chris

  • Gjest
Reiseruten min blir som følger:

Utreise:
Mandag 15. August   --  SK2308  Kristiansund 18:55 – Oslo Gardermoen 19:50
Enten en natt på hotell på Gardermoen eller en natt under en stein en annen plass :P
Tirsdag 16. August   --  DY1102  Oslo 09:25 – Berlin-Schönefeld 11:00

Hjemreise:
Mandag 22. August  --  DY1103  Berlin-Schönefeld 11:30 – Oslo Gardermoen 13:05
Mandag 22. August  -- SK2305  Oslo Gardermoen 17:35 - Kristiansund  18:30

Biletter er kjøpt og betalt :3
« Siste redigering: 25. jan, 2011, 10:59 av Loke »

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Som hevn:
Dax: "Bli med til EF?! Bli med til EF?! Kom da!"
**Ziggy følger trofast etter Dax**
**Dax drar Ziggy til vetrinæren**
Ziggy: Awoooooooooooooooooooooo!

Oh, this means war, "Løper av gårde med favoritt skoene til Dax."

Jeg og sansynligvis Ray vil også henge oss på tog turen.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Joiner togturen gjerne jeg også, så jeg ikke går meg vill, og dør ett eller annet
sted 8D

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Vill gjerne joina det toget jeg også, og slik det ser ut nå, så skal det flyet bli flylt opp med ruffser,cater, og andre skapninger...
"Stakkars flyvertinna"  [ureshii]
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)