Skrevet av Emne: Blodgivning og homofili  (Lest 7084 ganger)

Catya

  • Gjest
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #25 på: 15. feb, 2011, 17:38 »
*lese første innlegget*

Å herregud........Det FINS ikke sjangs i havet for at den personen som hadde mottatt blodet ditt hadde blitt Homofil, det er bare for dumt!!! Jeg er Hetro, men syns at de Homofile blir hakket ned på for mye, de er ikke så forskjellige fra andre mennesker annet enn deres sexualitet. Teite Homofobi og Rasistiske Norge....


Får man noe for å gi blod?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #26 på: 15. feb, 2011, 17:45 »
Denne lovgivninen basserer seg på et par enkelthendelser på 80 og begynnelsen av 90 tallet, og har ingen basis i dagens virkelighet. Detter er bare rent pisspreik og diskriminering. Jeg ser ingen problemer i å ta imot blod eller sperm fra homofile..."bryter ut i hysterisk latter" happy
"tar seg sammen kremt" men serriøst som Txik sier kan man kan jo bare juge, er ikke noe de har noe med uansett.

Jeg synes det er toppen av ironi er at sædbanken sier "ja takk", mens blodbanken sier "nei, dere er farlige".
Jeg tviler ikke på dataen deres. Den er kanskje gammel, men den er nok også komplimentert av nyere erfaring.
Derimot tror jeg de angriper det i fra helt feil ende. De burde da heller spurt alle blodgivere om de holder seg til sikker sex og/eller et monogent forhold. STDer dukker ikke opp av seg selv basert på legningen, men ut fra hvor mange partnere og usikker sex man praksiserer. En heterofil mann som pløyer igjennom alt som kan krype og gå av kvinnfolk uten noe beskyttelse vil ha større risiko enn et homofilt par som alltid bruker kondom/o.l. Det samme gjelder også motsatt vei :)
Tross alt oss heterofile er mer utforskende, tar større risker og er mindre monogene enn for 10-20 år siden.

Kort sagt, de eneste de kan være 100% sikker på er min gruppe. Dem som aldri har mottatt blodoverføring og aldri har hatt et seksuelt forhold, og oss er det ikke mange av :p

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #27 på: 15. feb, 2011, 17:48 »
Får man noe for å gi blod?

Dekket reise og arbeidsgiver er pålagt å lønne deg mens du er til blodgiving.
Men det meste er ganske symbolsk. Blodgiving er hovedsaklig avhengig av medmennesklighet og alturisme.

MouseClick

  • Gjest
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #28 på: 15. feb, 2011, 22:02 »
Får man noe for å gi blod?

Dekket reise og arbeidsgiver er pålagt å lønne deg mens du er til blodgiving.
Men det meste er ganske symbolsk. Blodgiving er hovedsaklig avhengig av medmennesklighet og alturisme.
Og en får også en liten gave. En sekk, paraply eller noe slikt... Men som Dax sier, blodgivning baserer seg på folk som faktisk vil gi blod for å kunne hjelpe.

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #29 på: 15. feb, 2011, 22:20 »
Får man noe for å gi blod?

Dekket reise og arbeidsgiver er pålagt å lønne deg mens du er til blodgiving.
Men det meste er ganske symbolsk. Blodgiving er hovedsaklig avhengig av medmennesklighet og alturisme.
Og en får også en liten gave. En sekk, paraply eller noe slikt... Men som Dax sier, blodgivning baserer seg på folk som faktisk vil gi blod for å kunne hjelpe.

sist fikk jeg en cola..
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #30 på: 15. feb, 2011, 23:26 »
Får man noe for å gi blod?

Dekket reise og arbeidsgiver er pålagt å lønne deg mens du er til blodgiving.
Men det meste er ganske symbolsk. Blodgiving er hovedsaklig avhengig av medmennesklighet og alturisme.
Og en får også en liten gave. En sekk, paraply eller noe slikt... Men som Dax sier, blodgivning baserer seg på folk som faktisk vil gi blod for å kunne hjelpe.

sist fikk jeg en cola..

Høres koselig ut. syns jeg ikke kan gi blod pga den forjævlige diabetesen >:C JEG VILL HA GRATISK SUKKERFRI COLA D: <333

Catya

  • Gjest
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #31 på: 16. feb, 2011, 00:55 »
Herregud det er jo bare og ljuge...Ingenting skjer om dy ljuger..Blir du tatt så er det en helt annen sak.


Er ikke alle som er komfortable med å ljuge for å kunne gjøre gode gjerninger.

Nei, men så lenge du ikke har noen sykdommer som kan smittes via blod, er det helt greit.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #32 på: 16. feb, 2011, 00:57 »
de lar ikke homofile gi blod fordi det er større sansynlighet at homofile kan ha hiv, men heterofile mennesker får jo/har også hivm så å stenge ute en gruppe som kan gi sårt tiltrengt blood er litt hull i hodet.

istedenfor å spørre om man er homo med påfølgende ute stenging, så skulle de heller spurt deg; har du hatt ubeskyttet sex ellersikker sex iløpet av de 2 siste månedene eller ikke, er du i et fast forhold? eller noe langs de linjene.

siden man kan ikke se hiv viruset i blodet, først etter et par måneder etter samleie så er det jo like stor fare at en heterofil person kan ha hiv.

jeg gjetter vel på at et er lettere å spørre om noen er homo enn å spørre om man har hatt ubeskyttet sex eller bedrevet andre lignende aktiviter som kan ha ført til å bli smittet med hiv.
« Siste redigering: 16. feb, 2011, 00:59 av Awite »

MouseClick

  • Gjest
Sv: Blodgivning og homofili
« Svar #33 på: 16. feb, 2011, 00:57 »
Herregud det er jo bare og ljuge...Ingenting skjer om dy ljuger..Blir du tatt så er det en helt annen sak.


Er ikke alle som er komfortable med å ljuge for å kunne gjøre gode gjerninger.

Nei, men så lenge du ikke har noen sykdommer som kan smittes via blod, er det helt greit.
Liker fortsatt ikke å lyve om slike ting D: Ikke når det kan påvirke livet til noen andre D: