Skrevet av Emne: Omg, me wants! O.o  (Lest 4811 ganger)

Siba

• Gjest
Omg, me wants! O.o
« på: 07. mar, 2011, 17:45 »
http://www.youtube.com/watch?v=P2oPhGiRhGU

Omg, omg, omg. Spillkonsollen Wii har nå kommet ut med uDraw, altså tegnebrett til Wii! O.o
Me wants! *Ønsker meg wii konsoll og uDraw.* *sikle*  Meow!!! D:
*skrape med labben på dataskjermen.*

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
Sv: Omg, me wants! O.o
« Svar #1 på: 07. mar, 2011, 20:01 »
Hvorfor kjøpe seg (Casual) Wii i tillegg til tegnebrett til det, når du allikevel kan kjøpe tegnebrett til pc'n? :P
Virker litt som om nintendo prøver å melke ut litt ekstra cash fra forbrukerne :P

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #2 på: 07. mar, 2011, 20:21 »
Tegnebrett har hun. :)

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. mar, 2011, 21:30 »
Virker litt som om nintendo prøver å melke ut litt ekstra cash fra forbrukerne :P
Er det noe nytt? :P
For min del klarer jeg ikke å bruke tegnebrett så x3 (ved mindre det er sånn som Thelolz har)

Men dette burde kanskje vært under underholdning?

Siba

• Gjest
« Svar #4 på: 07. mar, 2011, 21:51 »
Er det noe nytt? :P
For min del klarer jeg ikke å bruke tegnebrett så x3 (ved mindre det er sånn som Thelolz har)

Men dette burde kanskje vært under underholdning?

Hehe, er ikke helt venn med tegnebrettet mitt jeg heller, men jeg trenger generell noen/noe som kan gi meg tegneinteressen min tilbake. xP

Kanskje det. O.o Men veit ikke hvordan jeg flytter, om jeg får flytta den da. xP

Lakorv

• Aktiv Fur
  • **
  • Ek em hrafninn
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. mar, 2011, 22:44 »

Er vel det ethvert større firma prøver på, da? Synes ikke Nintendo er noe verre enn andre konsoll-/platformutviklere, her :P

Tegnebrett kan forøvrig være et interessant tillegg til konsollen.. Litt av poenget er vel at du ikke skal skape dyr kunst, men at du skal kunne kommunisere med spill på en ny måte i tillegg til det en allerede bruker?

Siba

• Gjest
« Svar #6 på: 07. mar, 2011, 22:49 »
Er vel det ethvert større firma prøver på, da? Synes ikke Nintendo er noe verre enn andre konsoll-/platformutviklere, her :P

Tegnebrett kan forøvrig være et interessant tillegg til konsollen.. Litt av poenget er vel at du ikke skal skape dyr kunst, men at du skal kunne kommunisere med spill på en ny måte i tillegg til det en allerede bruker?

Det er bådeåg, man kan skape de fantastiske ting, men man kan også bruke det i spill og sånt. ^^

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #7 på: 07. mar, 2011, 23:49 »
Vill ikke ambefale Wii tegnebrettet, har hatt noe tilsvarende før, men det var hva, 15 år siden.
Rart at teknologien ikke har kommet sæli videre. Uansett det var et tegnebrett man kobla til tven som kosta ca 500 spenn.
Og man kunne lagre tegningene på en vhs kasett, Eller ta et bilde av skjermen. Samme problem med lagring ville jeg anta du har med Wii.
Med andre ord: utdatert teknologi, og du får et bra tegnebrett til pc til nesten samme prisen, og lignende spill kan man finne på nettet.  som for eksmpel lightsaber spillet her http://www.lostvectors.com/jeditrainer/index.html som er artig å spille med tablet.
Hadde Nintendo kommet med en penn som fungerte som en laserpeker man kunne tegne dirkekte på tven, som ikke var stor og klumpete, ville jeg vært litt mer imponert,

Kjøp deg en wacom bamboo A5 tablet for ca 500 spenn på Lefdal.
Eller en litt større for ca 700-800.
Eller hos Itum data kan man få bestilt, et Trust A3 tablet til 1200,  har fin følsomhet, og den er stor og billig.
En del fotobutikker selger også wacom bamboo A4 til ca 700 spenn (røverkjøp) (mener det var japanfoto)
På Epplehuset har de også Wacom tablets, dog noe dyrere.
Men skulle helst hatt en Wacom Cintiq, koster ca 8,000.
Det som er greit med Wacom er at det er bra kvalitet, kryssplatform og fungerer på nesten alt av os. (testet på pc og mac selv)
Ofte medfølger Artrage som er et ganske greit tegneprogram, med mange artige "clipart-aktige" funksjoner (dog ingenting slår poteshop i kombinasjon med painter og zbrush)
Eller man kan kjøpe en IBM thinkpad, tablet pc til ca 10,000, (sikkle på)

Bruker Trust A3 tablet på atiljeet mitt, (fungerer utmerket)
og Wacom mamboo A5 som reise tablet, (tar denne med på EF)

PS: Har noen prøvd å tegne på iPad enda?
« Siste redigering: 07. mar, 2011, 23:55 av Ziggy_wolf »

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. mar, 2011, 23:55 »
jeg holder meg til tegnebrettet og photoshop til PCen jeg c: og om jeg ønsker å tegne på TVen så kan jeg koble på HDMIen.

;D

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #9 på: 08. mar, 2011, 00:10 »
jeg holder meg til tegnebrettet og photoshop til PCen jeg c: og om jeg ønsker å tegne på TVen så kan jeg koble på HDMIen.

;D
Der satte du meg på en ide: koble pcen til prosjektoren min og sette meg i soffaen med laptoppen, og tegnebrett.
Ok dette blir mit neste prosjekt å prøve ut, må bli som å male på et 80 tommers lærett?!

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #10 på: 08. mar, 2011, 08:03 »

;D
Der satte du meg på en ide: koble pcen til prosjektoren min og sette meg i soffaen med laptoppen, og tegnebrett.
Ok dette blir mit neste prosjekt å prøve ut, må bli som å male på et 80 tommers lærett?!

hoho! :D

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11. mar, 2011, 13:18 »

Freke

• Senior Fur
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
« Svar #12 på: 14. mar, 2011, 14:22 »
det står mellom den der og iPad x3 men det er helt klart noe jeg vil ha =P
"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)