Skrevet av Emne: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin  (Lest 49206 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #25 på: 28. mai, 2012, 18:46 »
En indisk restaurant i Oslo serverer Ginga Curry[eek]

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #26 på: 27. jun, 2012, 12:12 »
Ser ut til at en gruppe med finske ungdom har laget en Silver Fang musikal. [eek]

Synd den ikke er tekstet, eller på engelsk.

urealistisk

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
    • Min Deviantart
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #27 på: 14. jul, 2012, 12:29 »
Ser ut til at en gruppe med finske ungdom har laget en Silver Fang musikal. [eek]

Synd den ikke er tekstet, eller på engelsk.


haha så genialt!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #28 på: 15. jan, 2013, 16:20 »
Holder endelig på å jobbe meg i gjennom oppfølgeren, Ginga Densetsu Weed (aka. Silver Fangs Sønn Weed), etter å ha snublet over serien til en rimelig penge i Danmark. Den har til og med en ganske dugelig dansk dub!

Som forventet så er ikke serien like bra som originalen, men absolutt dugelig. Til tider vanskelig å ikke bli revet med, og den er til tider overraskende brutal, selv sammenlignet med originalen. Men er ikke så begeistret for hovedkarekteren, Weed. Serien fokuserer heldigvis en del på sidekarakterene, som ofte er mer interessante og lettere å føle for.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #29 på: 15. jan, 2013, 18:55 »
Enig. Weed er ehm...... Mindre kickass en faren sin og han er sånn "justice boy" alt skal være rett ingen skal dø osv.

Digger Mel da <3 Og Kyoshiro.

HATER d dem har jort med John............ Hunder fungerer kke på den måten >___>"

Men ja. Ellers helt grei. Ville vært digg å se den gamle GNG med ny animasjon :D
Litt voldelig med Kaibutsu ja  :I Litt ehm...eeew kinda, men d funka fint =w=

Ellers Har jeg alltid likt Smith og Akame <3

Seinos

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 188
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #30 på: 15. jan, 2013, 21:44 »
Veel, jeg så først GDW, deretter GNG. Var vel det som ledet meg inn i furryfandomen også, da jeg fant det en gang på Youtube.
Uansett! Jeg synes GDW er ganske tøft. Og den har er del kule karakterer, men jeg har aldri hatt sansen for Weed. Også er det jo litt morsomt at han heter ugress x3
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #31 på: 18. jan, 2013, 11:38 »
Husker da jeg var liten, vi skulle dra til Ørnes ikke så langt fra bodø for å "handle". da jeg så GNG VHS xD Bittelille 4åringen som ver var, vaddla jeg bort til den og ropte hysterisk etter mamma "SE MAMMA! LILLE HUNDEN! KAN JEG FÅ? :D" og mamma kjøpte den.

Det var den sensurerte versonen, selv om slagene på gin under "treninga" hans gjorde litt vondt i mitt lille barnehjerte. Den var dubba på norsk.
Så gjennom hele serien på animefreak.tv på japansk though. Usensurert. Da først skjønte jeg hvorfor ting "hoppa" så mye xD huehue.

Jeg kan ikke se på de VHSene lengre though, fordi enten er VHS spilleren ødelagt, eller videokassettene :c

ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #32 på: 18. jan, 2013, 16:57 »
Omg..så serien igjen (på nett) og så masse klipp som er klippa vekk i den norske verisjonen...æ fekk sjokk over masse av disse sencene, og det var noen episoder som også var borte..fytti.men, verdt å se igvertfall..nå må jeg bare få sett GDW, og så er hele serien sett..igjen. ^^

Men damnit..fekk sjokk på mange av scenene som jeg aldri har sett før. 8|

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #33 på: 21. jan, 2013, 23:12 »
Og der ble jeg ferdig med Ginga Densetsu Weed!

Slutten var litt... småtåpelig.

Har en del kommentarer og tanker! Forhåpentligvis er det meste forståelig. Det kan være jeg glemmer noen detaljer, så kanskje andre kan klare litt opp i det.

Fortsatt ikke særlig begeistret for Weed. I motsetning til sin far, Silver / Gin, så ble Weed nærmest født til storhet. I den første serien fikk vi se mer av de første månedene, når Silver ble trent og oppdratt, og hvordan han jobbet seg oppover til å bli den han er. Vi får se hva han blir utsatt for, båndet han bygger opp med Daisuke, og det tar flere episoder før Silver faktisk begynner på sin store reise. I Ginga Densetsu Weed blir vi mer kastet ut i det, uten noen større oppbygning.

Ble fort lei av at Weed ble rost opp i skyene av alle han støtte på. Det vil si, med unntak av de som ville drepe ham - men flere av de ble jo konvertert når de innså hvor barmhjertig, rettferdig, og super kar han er. "Oi, Weed er jammen en super duper type, han er sannelig lik sin far!"

Jeg er også usikker på Weeds "du skal ikke drepe" filosofi, og hvor konsistent han er på det punktet. Det er jo flere slåsskamper, og det er vel flere hunder som blir drept, bla. grunnet Weed. Slik som "P4".  Likevel flyr han av skaftet når Jerome dreper to leiermordere som regelrett sier at de har planer om å myrde Weed, og utviser ham. Hva med alle de andre hundene i flokken som har drept? Eller var det noe spesielt med akkurat denne situasjonen?

Ved Weeds første konfrontasjon med Hogen (det vil si, jeg tror det var det første), prøver han Weed også å regelrett drepe Hogen med sitt superangrep, men det blir stoppet av en annen hund som blir brukt som et levende skjold av Hogen. Så det levende skjoldet dør i stedet. Det virker ikke som han blir videre plaget at han her tok et liv. Og hadde han truffet, hadde han jo drept Hogen. Men senere, når han blir bedt om å gi Hogen dødsstøtet, nekter han.

Han sier også at man må tilgi Hogen for det han har gjort. Likevel nektet han å tilgi Jerome tidligere. Jeg mener Weed tidligere i serien sa noe slikt som dette til Jerome: "Du vil alltid være min venn, men jeg kan ikke tilgi deg, for du tok liv og livet er dyrebart." Men han synes tydeligvis at man må kunne tilgi Hogen?

Og det var jo veldig flaks at lynet tok seg av Hogen helt på slutten! Dog, Weed virket ikke videre oppgitt over at Hogen døde på denne måten.

De onde var også litt for todimensjonale. Særlig Hogen, som virket som han bare var ute etter makt fordi han var ond. I mot slutten nevner han at hans egentlige mål er menneskene, men det blir aldri helt forklart hvordan hans maktbegjær og det å ta over dette området henger sammen. Synes det kunne vært en bedre historie hvis de onde ble gjort litt mer, tja, troverdige. Kanskje Hogen og flere andre hunder kunne ha vært på det samme forskningslaboratoriet som P4, ha rømt derfra sammen, ha sverget hevn på menneskene, og slåss for å samle sammen sin egen gruppe. Kanskje de ikke var ute etter territoriet, men bare hevn over mennesker. Weed og de andre ønsker å stoppe disse hundene fordi deres planer involverer å drepe uskyldige mennesker, og mulig uskyldige hunder også. Hogen og de andre mishandler ikke sine underordnede unødvendig, men gjør det de må for å nå sine mål.

Tror noe slikt kunne vært gjort serien litt bedre, i alle fall for meg selv. Slik som det var så ble jo P4 bare en "random encounter", og hadde egentlig ikke noe med noe som helst å gjøre, og Jerome ble vel bare... hengende rundt etterpå. Så hadde de hatt en slik historie, ville P4 blitt gjort mer relevant, og Jerome ville hatt en større grunn til å følge med resten og å bli kvitt Hogen og hans gjeng (siden han kjenner hundene og ønsker å oppfylle sin plikt som vakthund).

Det er også litt fornærmende hvordan Silver er en slags MacGuffin i gjennom det meste av serien, og ikke gjør stort. Med tanke på hvor mange andre karakterer som trosser deres egne grenser, som burde dødd av et angrep og er helt utmattet men likevel klarer å seire, skulle man tror at Silver - av alle karakterene - kunne klart noe lignende. I stedet ligger han utslått, mørbanket og apatisk i gjennom de fleste episodene.

Og, det var litt mye gråting! Enten det var i sorg, eller fordi man ble så rørt (av f.eks. hvor fantastisk og barmhjertig Weed var). Er jo en forståelig reaksjon til tider, men akkurat som med antallet ganger karakterer utbrør hvor fantastisk Weed var, ble det litt mye og derfor litt tåpelig.

Ellers må jeg si høydepunktet for meg var situasjonen med Teru og hans far. Var vanskelig å holde tårene tilbake da.

For å avslutte med noe litt mer... tja... festlig, etter den lille veggen av tekst: far og sønn.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #34 på: 22. jan, 2013, 00:45 »
Lenge siden jeg har sett Ginga Densetsu Weed, men poengene dine her, Miles, fikk meg til å le. Husker jo ikke
helt hvordan hele serien var, men når du nevner dette, må jeg si meg enig, Man ble aldri så veldig glad i Weed,
for han var bare den... "å, han er sønnen til Gin? Vel, da er han nok super fantastisk awesome woohoo". Gin som
er liksom... den store lederen og alt det, er i denne serien litt for lett slått ned... av hunder... I forrige serien slo
han jo en massiv bjørn! Hva gikk galt her??

Men ja, hadde vært fint om historien og karakterene hadde vært mer elskverdige som i første serien.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #35 på: 25. jan, 2013, 23:59 »
Serien var absolutt underholdende, men litt for mange ting å henge seg opp i.

Den originale serien var vel litt mere... episk, i mangel av et bedre ord. Silver måtte reise for å finne de tøffeste hundene for å hjelpe til i slaget mot den onde, menneskevonde bjørnen!

Her var det hele litt mindre fokusert og storslått. De drar de for å redde Silver... så virker det som de skal prøve å finne hunder til å hjelpe i mot Hougen, slik som i den første serien, men virket som de var tilfredsstilt da de fikk med seg Kyoushiro og gjengen hans da de ikke gjorde noen flere aktive forsøk på rekrutering (men nye hunder snubler av og til innom uansett, som Hiro)... så dro de tilbake igjen der de kom fra siden Hougen og Silver har flyttet på seg... og hele konflikten er et maktspill mellom hundene om territorium. Landskapet så også for det meste ganske likt ut, og jeg var tidvis forvirret over hvor de var i forhold til alt annet.

Det skal også sies at det er visse forskjeller i fra animeversjonen og den originale mangaen av Ginga Densetsu Weed. Har snust litt rundt i Ginga Wiki'en, og det ser bla. ut til at Jerome overlever, at Sniper vender tilbake (og underkaster seg Hogen), og at Weed har søsken! Lyst til å få lest i gjennom den en dag, men må vel da lese den på en dataskjerm i en fan-oversatt versjon, som jeg ikke er så begeistret for.

Ah, og slutten på kampen med Hougens bror, Genba, var litt... snodig. Weed, pasifist som han er, blir forsikret at Genba ikke har blitt drept av de som beseiret ham. Nei, i stedet så har han blitt påført en alvorlig hjerneskade som tilsynelatende gjør at han ikke han skille mellom venn og fiende, og angriper og dreper alle som er i nærheten! Så han blir avlivet av sin egen bror etter å ha drept flere av deres egne. Mye bedre.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #36 på: 30. jan, 2013, 23:21 »
Fikk følgende i posten i dag: fem samlekort og ni klistremerker fra Silver Fang, og tre figurer fra Ginga Densetsu Weed. Se vedlagte bilder.

Så min beskjedne samling har blitt bitte litt mindre beskjeden!

REX

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 299
  • REX
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #37 på: 31. jan, 2013, 13:17 »
Så Silver Fang for første gang i dag:) en kul serie!:)
Voff voff:) Hei heter Rex :) Er en glad hund som liker å bli kjent med nye folk.
Skype:Rexthedog5

kasnic

  • Nykommer
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #38 på: 23. feb, 2013, 16:27 »
Kommer det flere serier av silver fang ? Har både silver fang og weed. bare lurt på om det blir flere serier så jeg har noe å glede meg til :D

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #39 på: 24. feb, 2013, 15:45 »
Det næreste du kommer er Ginga Densetsu Weed: Orion mangaen, er noen rykter om at det kommer anime i løpet av året.
« Siste redigering: 24. feb, 2013, 15:50 av Svedge »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #40 på: 06. mar, 2013, 01:00 »
[...] er noen rykter om at det kommer anime i løpet av året.

Oooh, hvor har du disse ryktene i fra?

Selv hadde jeg krysset labbene for en animeserie av Ginga Densetsu Riki manga'en.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #41 på: 24. mar, 2013, 00:05 »
Ny Silver Fang commission, fra BioIndustrial!

Ble dessverre litt skadet i posten (halen fikk seg et dunk), men ser ganske bra ut. Har lyst til å skaffe meg et sett av slike, men spørs om jeg har råd.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #42 på: 28. jul, 2013, 13:45 »
Ser ut til at en gruppe med finske ungdom har laget en Silver Fang musikal. [eek]

Synd den ikke er tekstet, eller på engelsk.

... og musikalen er nå tilgjengelig med engelsk tekst!

Får prøve å jobbe meg i gjennom den en dag. Bare synd teksten ikke er en del av selve videoen, men bare lagt til i gjennom YouTube; kan ikke laste den ned, men må se den på PC-en.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #43 på: 31. jul, 2013, 11:50 »
Ser ut til at en gruppe med finske ungdom har laget en Silver Fang musikal. [eek]

Synd den ikke er tekstet, eller på engelsk.

... og musikalen er nå tilgjengelig med engelsk tekst!

Får prøve å jobbe meg i gjennom den en dag. Bare synd teksten ikke er en del av selve videoen, men bare lagt til i gjennom YouTube; kan ikke laste den ned, men må se den på PC-en.

Interessant, men synd at nesten ingen av dem faktisk kan synge D: Men kudos for trying x)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin
« Svar #44 på: 03. okt, 2014, 16:14 »
En bitteliten oppdatering på min samling. Den største nyheten er vel at jeg nå har den originale mangaen! På japansk. Som jeg ikke kan lese. Men, morsomt å ha og å kunne se på bildene uansett!