Skrevet av Emne: Hvordan kom du frem til din fursona?  (Lest 11803 ganger)

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #25 på: 19. des, 2011, 03:59 »
Min tilknyntnig til måren begynte ganske tidlig, når jeg var rundt 9 år. Jeg var ikke akkurat den mest sosialt aggressive av meg, og tilbragte mye tid på eventyr (også kalt "loketur") i skog og mark. Idet jeg rundet et mosegrodd dødt tre på en slik loketur, fikk jeg øye på noe som rørte på seg et par meter unna. Jeg frøs til, og det samme gjorde den, og vi ble stående i noe som virket som en halvtime, men sikkert bare var et snaut minutt, og stirre på hverandre. Jeg visste ikke hva for slags dyr det var da, men opplevelsen preget meg veldig, for det skjedde i skumringen, og utflytende skygger og former gjorde det hele ganske surrealistisk (Jeg har hatt noen andre viltopplevelser både før og etter, men denne var noe helt for seg selv). Etter denne korte stirrekonkurransen kastet den seg rundt og lugget avgårde med en lodden bylt av et eller annet slag i kjeften. Jeg ble sittende der ganske lenge etterpå, helt til lyset holdt på å forsvinne helt, og like før jeg bestemte meg for at jeg måtte komme meg hjem før det ble for seint så jeg den igjen. Veeeldig forsiktig nærmet den seg, og den kan ikke ha vært lenger unna enn tre meter før jeg ikke lenger klarte å imitere en stein, og den pilte avsted igjen.

Jeg vil ikke si at jeg hadde noen spirituell kontakt med den eller noe slikt, men den veldig vare nyskjerrigheten var noe jeg identifiserte meg med, og den ble fort mitt favorittdyr så og si.

Når jeg oppdaget furry fandomen var jeg på et helt annet sted i livet (fremmedgjort på skolen osv osv), og jeg kom fram til scalien Sarrukh (navnet er en noe obskur Forgotten Realms referanse). Denne tuataraen var nok ikke noe tungt overveid valg, og ble gjort stort sett fordi jeg ville meg så langt vekk fra den miserable skolen jeg gikk på, og andre trekk resultert av en noe utfrika livsstil som nok ikke er ehm... veldig passende å utbrodere her, la oss bare si at jeg følte jeg var treg, kaldblodig, og med et godt opparbeidet panser mot utenomverden.

Seinere, når jeg endelig kom meg ut av den perioden i livet, var det så mange negative trekk knyttet opp i ham at jeg bestemte meg for å skifte -sona og begrave fortidens spøkelser med ham. Og etterhvert som hodet klarnet, og drømmene kom tilbake, kom jeg i hug opplevelsen min med måren, og min nåværende fursona tredde fram, klar for å forsiktig snuse på omverdenen igjen! [smile]
Så langt har han ikke noen navn, eller noen spenstige farger og markeringer, for jeg er elendig på slikt, hehe.

e. Urk, wall of text, men jeg har saktens aldri før klart å definere hvorfor jeg har endt opp med det jeg har i dag, noe som har blitt pinefullt tydelig når jeg blir spurt, og jeg ikke klarer å stotre fram noe annet enn...  ...eh [w-dizzy]
« Siste redigering: 19. des, 2011, 04:02 av Sarrukh »

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #26 på: 19. des, 2011, 15:52 »

Men hvordan vil dere si at deres fursona er lik dere selv? Har dere en fursona som er mer eller mindre en kopi av dere selv eller er deres fursona et slags ideal slik dere skulle ønsket å være?

Fursona virker for meg som en blanding av noe man er og noe man vil være, så er det kanskje litt individuelt hvordan man kommer frem til sin fursona.. Hmm..

Helt enig, tror det er en blanding av noe en er og vil være selv :3

Har vært intressert i ulver og hunder så lenge eg husker, men var noe som fikk meg til å se negativt på det en stund, og i den perioden fikk vi hund, men eg klarte ikke å innse kordan eg elsket den hunden før vi måtte gi den vekk.. etter det, har eg ikke klart å ikke elske hunder, og grunnen til att eg valgte ulv, tror eg er fordi dem er majestetiske og flotte dyr.

Eg var før kjent (eller uskjent) som Warulv flere steder på nettet før, lagde en bruker seinere på deviantart hvor eg kalte meg Lucario-Anubis (hadde lite fantasi) og deretter lagde eg en bruker kalt bluewolfeye (som eg fortsatt bruker)

Så valgte eg meg for å finne ett navn for rundt 2-3 år siden, som var litt mer "fantasifult". det er sikkert noen som forbinner navnet med Chrono fra "Chrono Trigger" men eg hadde faktisk aldri spilt det spillet, og navnet tok eg siden det betyr tid, og det som intresserte meg mest, var tid og ulver, så derfor kombinerte eg dem og lagde navnet "Chronowolf" :3

Ville og ha en fursona etter hvert, men var lat, og det tok tid før eg begynte, men når eg hadde bestemt meg gikk det fort, lagde tegningen og designet innen   1 time, hvis eg husker det rett. selve designet er mørk grå og hvit, siden eg ikke ville ha en helt grå ulv. det hvite og mørke repressenterer det gode og onde og arret på hodet er egentlig bare en gang eg barberte meg og fikk en markering på skinnet som det, bare litt mindre [razz]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #27 på: 21. des, 2011, 00:16 »
Anthro form; Spurte ziggy om å tegne
Feral form: utvikklet selv via inspirasjon fra deviantart
og slik ble det til

ToraLily

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2291
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #28 på: 23. feb, 2012, 20:57 »
enkelt, jeg kom på at jeg hadde litt raseri inni meg som en tiger, men jeg er jo åsså ganske snill , så da måtte det bli en tigerunge... ^^ mew...

ynglings fargen min er lilla derfor er det lilla man på den =) kjølig blå ~  farge på kløra som er den iskalde siden min ~ å drømmene og fantasiene mine med perlemor farget horn... som jeg ikke har tegna på den ennå.... =3 kyuh... ~~

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #29 på: 02. mar, 2012, 21:47 »
bare tegnet tre random hunder med forkjelige mønster og så tok en venn av meg en av de og så tok jeg den som lå i mitten ^^  var drit gammel bilde da så han har fot nytt mønster litt og navnet komm en venn opp med fordie på youtube heter jeg Chimchar582 så det ble chimmy
tsuna ^^

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #30 på: 25. mar, 2012, 21:57 »
Vel, jeg har mye i felles med tasmanske djevler. Søt og liten på utsiden, men fæl og småaggresiv på innsiden.
+De er skjeldne i fandommen. Det er også en av av grunnene jeg ikke valgte ulv. Jeg mener, hvem vil bli assosiert med et dyr som ruller seg i døde dyr og bæsj og klarer seg ikke på egenhånd (lol ensom ulv er død ulv). Så da ble det en tazzy.

Jeg har også alltid likt ting fra australia og pungdyr er råkule.

Bluetwoen

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #31 på: 13. apr, 2012, 17:37 »
Jeg har en ting for halene til røde pandaer, og så er jeg en hyper og happy jente, så jeg lagde Bluetwoen, som du ser jeg bruker som profilbilde. Jeg brukte kraftige farger for å vise at den representerer min glade side. :3

Pilosus Crinitius

  • Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
  • Innlegg: 694
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #32 på: 31. mai, 2012, 00:43 »
Fursonaen min er hovedsakelig Gaupe. For mange år siden var jeg på ett forum om gamle atari-spillmaskiner, ettersom jeg hadde skaffet meg en Atari Lynx maskin selv (er litt interesert i i gamle data- og spillmaskiner). Da jeg skulle finne avatar, var jeg lat og søkte opp "Lynx" på Google Images, og jeg ble veldig overasket av hvor godt bildene som kom opp "passet" til meg.

Jeg har alltid vært "kattemeneske". Som ung var jeg blant annet veldig redd hunder siden de bjeffet (overfølsom hørsel), men jeg tror ikke det har hatt så veldig stor innvirkning på saken. Mye av årsaken til at jeg identifiserer meg med katter er fordi man kan på en måte si at jeg har mange fellestrekk; blant annet er jeg som regel veldig forsiktig, sky og tilbakeholden når det er folk i nærheten. Da vi var og så "Cats" for fem år siden, så hadde det så stort intrykk at jeg ble fullstendig slått av banen.

Min fursona er på mange måter lik meg selv, men mer hvordan jeg er de få gangene jeg ikke er sky og tilbakeholden [cool] . (Se min FA side for en liten beskrivelse av selve fursonaen.)
« Siste redigering: 31. mai, 2012, 00:46 av pilosus »

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #33 på: 31. mai, 2012, 12:43 »
Vel, det hele begynte rundt 10-års alderen, faktisk :) Favorittfilmen min var Løvenes Konge, og som 10-åring så er det da slikt du søker på. Så fant eg en side som heter Lion King FanArt Archive. Der var det MASSE fanart av Løvenes Konge, men det eg syns var så merkelig, var at alle såg ut til å lage seg nye løver. Et ord som dukket opp ofte, var "fursona", og lille meg visste jo overhode ikkje hva det var. xD Men til slutt fikk eg vite at det hadde noe å gjøre med deg selv og slik, om hvordan du ville sett ut som dyr og sånn, litt frem og tilbake, ja. Forstod ikkje så sykt mye da, men eg fant ut at eg ville lage meg en egen fursona. :P

Så ja. Eg fant VHS'en med Løvenes Konge, tegna meg en nesten identisk Mufasa, laget manken blå, og lurte fæææælt på hva eg skulle hete xD Men hva det enn var eg skulle hete, så SKULLE det ha Z i seg.

...Det var da det slo meg. Zazu. Men å hete Zazu og være en løve var merkelig, så eg måtte finne noe annet. Så eg tok Za fra Zazu, og la på to nye bokstaver som ikkje hørtes altfor rart ut. Zaty was born xD

Etter Mufasa-etterligningen begynte eg å tegne egne tegninger, og Mufasa fadet sakte bort. Eg vil ikkje bytte fursona for alt i verden, for min fursona holder alle de fantastiske minnene mine ^^

Her er profilen min på FA, om du vil se :P
http://fanart.lionking.org/Artists/Zaty/?+

Klikketiklikk :D

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #34 på: 01. jun, 2012, 12:16 »
Vel, det hele begynte rundt 10-års alderen, faktisk :) Favorittfilmen min var Løvenes Konge, og som 10-åring så er det da slikt du søker på. Så fant eg en side som heter Lion King FanArt Archive. Der var det MASSE fanart av Løvenes Konge, men det eg syns var så merkelig, var at alle såg ut til å lage seg nye løver. Et ord som dukket opp ofte, var "fursona", og lille meg visste jo overhode ikkje hva det var. xD Men til slutt fikk eg vite at det hadde noe å gjøre med deg selv og slik, om hvordan du ville sett ut som dyr og sånn, litt frem og tilbake, ja. Forstod ikkje så sykt mye da, men eg fant ut at eg ville lage meg en egen fursona. :P

Så ja. Eg fant VHS'en med Løvenes Konge, tegna meg en nesten identisk Mufasa, laget manken blå, og lurte fæææælt på hva eg skulle hete xD Men hva det enn var eg skulle hete, så SKULLE det ha Z i seg.

...Det var da det slo meg. Zazu. Men å hete Zazu og være en løve var merkelig, så eg måtte finne noe annet. Så eg tok Za fra Zazu, og la på to nye bokstaver som ikkje hørtes altfor rart ut. Zaty was born xD

Etter Mufasa-etterligningen begynte eg å tegne egne tegninger, og Mufasa fadet sakte bort. Eg vil ikkje bytte fursona for alt i verden, for min fursona holder alle de fantastiske minnene mine ^^

Her er profilen min på FA, om du vil se :P
http://fanart.lionking.org/Artists/Zaty/?+
omfg, tlkfaa. *loggeinn* o__o"