Skrevet av Emne: Hvordan kom du frem til din fursona?  (Lest 11822 ganger)

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Hvordan kom du frem til din fursona?
« på: 31. mar, 2011, 02:57 »
Hvordan har du kommet frem til din fursona?

Ble du inspirert av noe?

Har du endret den eller gjort forandringer/tilpasninger ettersom tiden gikk?

Var det vanskelig å komme frem til? =)



Flere har spurt meg om fursona og jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, det er AKKURAT samme feeling som når jeg gikk på videregående og skulle bestemme meg for hva jeg ville bli. Helt lost med andre ord  [laugh]

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #1 på: 31. mar, 2011, 08:15 »
Tja, hvor skal jeg begynner.
Jeg har alltid vært tilknyttet til dyr og veldig begeistret for dyr, å hunddyr og lignende var de jeg likt best (siden de fleste huskatter løp unna så støv skyen stod bak dem, noen hadde sine grunner thought).
I allerede i en tidlig alder favoriserte jeg reven, hadde til og med et stort ønske om å fange en å ha det som husdyr x3
Men en endring kom da jeg var i en Nordisk dyrepark i Danmark (husker ikke alder, men var antagelig rundt 8-9år). Som et hvert barn løp jeg forbi alle de andre dyrene for å komme frem til reveinngjerdingen, men til min store skuffelse var det ikke en rev å se. Vi sto der en stund, men omsider fikk Svogeren mi dratt meg med videre. Så om langt og lenge (føltes det for en skuffet liten jente) kom vi frem til ulveinngjerdingen. Å ha på følelsen at ulven stirret rett inn i sjela di var en merkelig og snål følelse.
 Det forandret også favoritt stemplet på de to, hvor ulven ble min favoritt.

Jeg vet ikke om det var før dette eller senere, hvor jeg følte meg knyttet til disse dyrene. Kanskje derfor jeg ble skuffet, eller kanskje ulven vekket det. Uansett, har det vært en interessant vei for meg, for å finne ut hva denne følelsen betydde. Før jeg klarte å bestemme dette, lagde jeg en fursona som var en ulvefarget rev da jeg kom i kontakt med furry fandomen. Og det var første utkast.
 Etter hvert som jeg fikk mer forståelse for begrepet ”theriantropi” og mer forståelse av mine inne følelser, tanker og meninger endret fursonaen til det ho er i dag.
En hvit blanding av rev og ulv, fjellrev og hvit ulv, men markeringer som er vanlig for typiske arctic foxes i fandomen.

Kort versjon:
Favoritt dyr og spirtuell forståelse av meg selv gjorde fursona min til å bli det den er nå. Kanskje endringer vil skje, men den har nå vært slik den er i cirka 4 år nå – til tross for oppturer, nedturer og sterk depresjon. Men man får vente og se.
Dog i senere tid, har jeg også lagt merke til at fursonaen min består av to dyr som kan bli utryddet i Norge X3

Som en bekjent sa, ”Da jeg ikke kjente deg så jeg ulven, nå som jeg er bedre kjent med deg ser jeg reven”.


Uff langt innlegg er langt x3
Håper det var forståelig og uten alt for mange skriveleifer.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #2 på: 31. mar, 2011, 10:15 »
For si det samma som wolftale sa da x3
Hvor skal jeg begynne...

Har alltids vært glad i dyr, og mer glad i hundedyra hvor ulv har vært favoritt.
Har alltids også hatt en viss tilknyttelse og forståelse for hundedyr også, på en måte føler jeg.

Opp igjennom åra har jeg knytta meg nærmere dyr enn mennesker, ut i fra hendelser som har skjedd meg.
Igjennom flere år hvor man blir plaga/mobba, ignorert, nærmest utstøtt fra alle andre, så er det vel naturlig at man får en større tilknyttelse andre ting/dyr, føler seg litt annerledes osv.
Jeg og familien var nå ofte på Langedrag, og jeg elsket å stå ved ulvene, se utover området deres for å prøve og få øye på de.
Når jeg først så dem, kunne jeg stå der lenge, og foreldra mine måtte dra meg med videre.
Så jeg har vel hele tiden hatt en viss tilknyttelse til ulven, men som ung så føler man kanskje ikke så mye til dette siden man stadig er i utvikling.
Men nå i tidligere tider hvor utviklinga har begynt å ta av, har jeg funnet ut mer om meg selv.


Når jeg var en 13-14 år fant jeg Furry Fandom, og etterhvert også Norpaws.
Jeg følte meg mer hjemme her, mer likesinna folk (til en viss grad), et hyggelig miljø og slikt.
Jeg var ganske fersk på den tiden kan man si, og har brukt tid på å komme hit jeg er nå.
Jeg har nå lært en god del, både om det å være furry og om meg selv, og har vært usikker på min fursona en god stund.
Har gått fra ulv, til rev, til husky før jeg omsider hadde funnet ut alt om meg selv og havna på ulv igjen.
Så jeg er der Wolftale er egentlig, vet ikke hvorvidt det har blitt uttrykt men :P
Har uansett vært interessant og spennende igjennom tida mi her :)

TL;DR versjon:
Har hele tiden følt meg annerledes og har blitt både plaga og utstøtt for dette.
Jeg har alltids hatt en viss tilknyttelse til ulven og hundefamilien generelt.
F.eks; Blir i godt humør når jeg hører/ser gladnyheter om ulv, men dårlig humør og trist når det står om felling eller lignende negative nyheter om ulv.
Men ihvertfall, ved hjelp av Furry Fandom har jeg funnet ut både mer og meg selv og det å være furry.

Lang tekst, og kanskje ikke alt for god til å skrive :P
Så har endt opp med en fursona av ulv, som er så naturlig som den i det virkelig liv.

Edit: en skrivefeil og litt ekstra
« Siste redigering: 31. mar, 2011, 17:17 av Snøkrystal »

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #3 på: 31. mar, 2011, 16:00 »
Jeg har alltid likt å tegne, og litt uti tenårene begynte jeg å tegne drager.
Etterhvert var det en drage som kom igjen og igjen. Først var den ment for en historie jeg ville skrive(der får en blandt annet vite hvorfor den har hullete øreflapper) men så begynte jeg å tegne den for å uttrykke følelser, oftest negative sådan. Det hjalp meg å takle hva enn jeg slet med.
Etterhvert begynte jeg å identifisere meg med denne dragen, og til slutt var det fursonaen min. Eller scalesonaen, alt etter som.

Først hadde jeg en krokodille med vinger som fursona(mye pga dette bildet her, egentlig:
http://browse.deviantart.com/?q=steve%20irwin&order=9&offset=96#/dnjztd),
men jeg vokste fra den og følte at det var riktigere å ha dragen Atrox som fursona.
« Siste redigering: 31. mar, 2011, 16:03 av Atrox »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #4 på: 31. mar, 2011, 16:24 »
Tjaaa, hva skal man si? Jeg har alltid elsket disse flotte dyra, men alltid favorisert
kattedyr. Først var jeg kjempefan av løver fordi de var så flotte, og så var det
jo løvenes konge XD Og etterhvert som årene gikk, begynte jeg jo å forstå dyr
bedre og i det hele tatt skjønne hva de gjorde, og hvorfor XD

Dette endte med at jeg fant ut at jeg kunne oppføre meg ganske lik en katt,
og at om det var et dyr jeg skulle vært noen gang, så hadde jeg vært mest
lik en katt. Derfor endte den første fursonaen min med å være en gaupe. Likevel,
jeg følte meg ikke helt... fornøyd med denne gaupen, men jeg hadde liksom ikke
noe annet, så det fikk gå.

Etter hvert så fant jeg noe spennende på youtube, nemlig videoer med fursuiter
på. Dette var jo kjempespennende, og det så veldig gøy ut. Og på den måten
peilet jeg meg inn på furry fandomen. Jeg begynte også å prøve å designe mulige
fursuits, og det var sånn FreesTyler ble laget. Jeg jobbet mye med å fikse på designet,
og denne pusekatten endte opp med å bli min nye fursona.

Så ja, det har alltid vært katt, og det kommer vel ikke til å endre seg med det første
tror jeg x)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #5 på: 01. apr, 2011, 01:32 »
Det er noe som kommer til deg xD

jeg for min del samla opp mine favoritt ting. da jeg var 11, var ulv mitt fav dyr, svart og grønn var mine fav farger, og punkere syns jeg var kule + at da hadde jeg drit dårlig selfconfidence, så jeg la til at hun var en liten tøffing. der lagde jeg glow som er nå min secoundary fursona, fordi hun er ikke helt meg lengre, om du skjønner hva jeg mener ;3


Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #6 på: 01. apr, 2011, 12:03 »
Det er noe som kommer til deg xD

Man kan si det ja, men det kan innebære at du også må lete litt inni seg selv først :P

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #7 på: 07. apr, 2011, 20:16 »
Interessant, takk for svarene! Har endelig lest gjennom alt og jeg ser mange fellestrekk med meg selv.

Faktisk akkurat nå demrer noe for meg.. Som liten følte jeg meg svak og forsvarsløs, jeg var ofte redd og var mye bekymret. Følte meg som et byttedyr mens alle andre var rovdyr. Nå som jeg er voksen har det skjedd et rollebytte og jeg trenger ikke lenger å leve i frykt.. Men jeg er veldig påpasselig med at jeg ikke ønsker å påføre noen det jeg følte. Jeg ønsker ikke å være en "trussel" for noen, jeg spaserer bare videre enn å ødelegge for deg.

I ungdomstiden er mange opptatt av å være tøffe, så tøff som mulig! Av typen "kødder ikke med oss da får du bank" men jeg følte meg aldri som noen del av det. Jeg så ikke helt poenget.. Respekt kan du få på andre måter og min lykke har jeg ikke hengt i en så tynn tråd at den brister med mindre andre holder den oppe.

Jeg liker å være litt barnslig fordi det er avvæpnendes, heller det enn at noen skulle ta meg for en tøff eller sint type. Dette blir sett veldig ned på av mange og det er ikke dumt, jeg er ikke ute etter å bli likt av alle men å finne så gode venner som mulig - noen som er like snill og vennlig som meg.

Faktisk.. Som liten var jeg mest redd og utrygg når andre fikk raseriutbrudd, og jeg tror jeg prøver å omgå meg med mennesker som ikke får slike utbrudd..
Lenge har jeg gått og tenkt at raserianfall og sinne reduserer intellektet mens det pågår og at det stort sett er unødvendig og bortkastet energi.. Veldig ofte ender man bare opp med å gjøre noe dumt som man angrer på og kanskje må beklage i etterkant.
Men den egentlig grunnen til at jeg unngår sinne generelt og sinte mennesker kan være rester fra oppveksten..

Jeg husker en anime-serie jeg så for mange år siden som gikk rett inn i sjelen, den het Trigun. Flere mente hovedpersonen Vash lignet på meg, jeg syntes vi hadde ting til felles.. Vash ville være ikke-voldelig og klarte ikke å ta liv. Han var egentlig kjempesnill men ble likevel dårlig behandlet av andre, til tross for det følte han aldri for å gjøre hevn. Han ble et slags forbilde på en måte.


Men... Tilbake til fellestrekkene fra deres innlegg som jeg gjenkjenner hos meg selv!

Fra jeg var liten av (5-6år) var jeg glad i dyr, spesielt katter og hunder. Jeg bodde på landet og hadde onkler som var ute på jakt og skjøt dyr, noe jeg ikke likte i det hele tatt. Fisking var jeg heller ikke glad i enda jeg ble tvunget meg innimellom, jeg syntes for synd på fisken..
Jeg bladde gjennom et eventyr med store tegninger som handlet om en gutt som gradvis ble forvandlet til et dyr, jeg tror det var en kråke, jeg husker jeg drømte mange ganger om å bli forvandlet til dyr etter å ha bladd gjennom det eventyret.
Jeg hadde en lydbok med Roger Rabbit på kasett også.. Når jeg tenker over det så er veldig mye av det jeg husker fra tidlig barndom på landsbygden knyttet til furry på en eller annen måte.
Flukten fra Dyreskogen var skummelt! Alltid måtte slemme mennesker komme og ødelegge.. Reven var yndlingsfiguren min og jeg drømte iblant om at jeg var nettopp den reven. Kanskje litt av grunnen til at jeg likte Disneys Robin Hood film så godt.
Interessen for søte og koselige dyr og tegninger avtok aldri helt med alderen, en av mine yndlingsfilmer er fremdeles Løvenes Konge. Faktisk vil jeg si interessen har blitt mye større siden internett har latt meg oppdage mye jeg aldri ville oppdaget ellers, for eksempel dette forumet og brukerene her.
Å få internett i dag tror jeg er mye likt som å flytte fra landsbygden (type Amish!) og inn til byen..

Mye dyreminner fra barndommen altså :)



Men hvordan vil dere si at deres fursona er lik dere selv? Har dere en fursona som er mer eller mindre en kopi av dere selv eller er deres fursona et slags ideal slik dere skulle ønsket å være?

Fursona virker for meg som en blanding av noe man er og noe man vil være, så er det kanskje litt individuelt hvordan man kommer frem til sin fursona.. Hmm..

Jeg føler det å velge fursona blir som å velge favorittsjanger innenfor musikk  [laugh]
« Siste redigering: 07. apr, 2011, 21:49 av pycnopodia »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #8 på: 08. apr, 2011, 08:50 »
Utseendet på fursonaen min er basert på spirituelt forståelse og seff. ønske, men personligheten er nok den samme. Kanskje litt mer utatgående, men ellers veldig liten forandring.

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #9 på: 08. apr, 2011, 18:24 »
Kanskje det er lettere å bestemme seg for utseende ved å forestille seg hva slags fursuit en er komfortabel med å ha på seg?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #10 på: 08. apr, 2011, 19:28 »
Kanskje det er lettere å bestemme seg for utseende ved å forestille seg hva slags fursuit en er komfortabel med å ha på seg?

Vet ikke, men ikke i mitt tilfelle.
Jeg hadde i forveien bestemt meg for fullsuit.
Mens jeg bygget ut personligheten hans gjorde jeg litt research på diverse fursuits for å finne hva jeg likte.
Personligheten er basert på enkelte sider av meg selv som jeg ønsket å få frem. Dax er mine skøyer sider, Minos er mine alvorlige sider.
Versjon 1 var Dax var derfor en kombinasjon av en bio, et utvalg mulige farger og noen fursuits jeg likte. Selve desigent ble utført av Chandraken.
Versjon 2 er en kombinasjon av forslag/tilpasninger av Nifeline, Wolfglow og Tellos.
Minos er fortsatt versjon 1, men det er fullt mulig han blir tilpasset hvis jeg en gang velger å få ordnet en fursuit av han.

I begge tilfeller har jeg lat andre ta seg av utseendet, mens jeg har mer fokusert på den indre delen av dem.

Tahami

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 582
  • (ㅎ___ㅎ✞)७ *Real Norwegian Trolling*.
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #11 på: 08. apr, 2011, 19:38 »
Men hvordan vil dere si at deres fursona er lik dere selv? Har dere en fursona som er mer eller mindre en kopi av dere selv eller er deres fursona et slags ideal slik dere skulle ønsket å være?

Det sies at du ligner mest på det du liker best. Det tror jeg faktisk på.   så utsendet kan være akkurat som du vill, kansje andre ikke synes det ligner så mye, men det er jo fortsatt deg!  Noen gang hørt om noe eller noen og senere blitt overasket over det var sånn det så ut? det er vell ca sånn det fungerer.   - håper ikke jeg surra for mye nå xD
« Siste redigering: 08. apr, 2011, 19:40 av Tahami »
[inserts passende signatur]

Siba

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #12 på: 08. apr, 2011, 20:04 »
Men hvordan vil dere si at deres fursona er lik dere selv? Har dere en fursona som er mer eller mindre en kopi av dere selv eller er deres fursona et slags ideal slik dere skulle ønsket å være?

Det sies at du ligner mest på det du liker best. Det tror jeg faktisk på.   så utsendet kan være akkurat som du vill, kansje andre ikke synes det ligner så mye, men det er jo fortsatt deg!  Noen gang hørt om noe eller noen og senere blitt overasket over det var sånn det så ut? det er vell ca sånn det fungerer.   - håper ikke jeg surra for mye nå xD

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like? :D
« Siste redigering: 08. apr, 2011, 21:27 av Siba »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #13 på: 09. apr, 2011, 08:26 »

Kanskje det er lettere å bestemme seg for utseende ved å forestille seg hva slags fursuit en er komfortabel med å ha på seg?

Jeg hadde ikke planlagt å kjøpe fursuit den gangen jeg lagde fursonaen min  [laugh]
Men det kommer vel an fra folk til folk.

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #14 på: 10. apr, 2011, 19:57 »
Før jeg visste hva hele fandomen var skulle eg egentlig bare lage en serie med en grå ulv som helt enkelt het Wolfie. Men da eg fant fandommen og ville lage en fursona tenke eg på Wolfie som bare var en grå ulv. Jeg tegnet han avogtil men synes det var litt kjedelig med kun grå pels og blå øyne.. Så jeg bestemte meg for å lage han med litt lysegrå og oransj og en stripete hale. :)

Chuziku

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 174
  • HurrDurr
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #15 på: 17. apr, 2011, 19:52 »
Jeg har hatt en fursona før Zachiax, men den forrige var så.. fremmed XD
Så da fant jeg fram tegnesakene mine og satte på en av favoritt sangene mine. Jeg valgte ut farger, ting jeg liker og bare lot pennen gjøre abeidet. Jeg la til småting som jeg selv syns er tøft og liker, så da blei det en meget...syk Fursona, men føler meg riktig med den ^^
Jeg tegnet utifra sangen. Jeg klarer ikke å tegne uten riktig musikk. Så favoritt sangen min ga meg riktig Fursona ^^

Efit: Mere info XD:
Zachiax har også en personlighet som er ganske lik min. Han er nok litt mere utgående enn meg, men ellers han kan forklare mye om meg.
Bare smilet hans, kan røpe mye om meg ^^
Jeg har.. syke drømmer i livet, og han er ikke redd for å gjøre dem. Så det er vel litt fra det indre også ^^
« Siste redigering: 17. apr, 2011, 19:58 av Zacharias »

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #16 på: 26. apr, 2011, 22:42 »
@Pycnopodia
Hvis du har problemer med å finne en art for din fursona kan du jo begynne med ditt favorittdyr. Du har kanskje maaange men det dyret som du føler står nærmest ditt hjerte! Er det umulig å finne et kan du jo alltid blande! Utifra det du skrev om deg selv tror eg du kanskje kan være en gepard. Geparden er ganske forsvarsløs ved at den ikke har skarpe klør og tenner, og foretrekker alltid å rømme fra andre rovdyr enn å kjempe, tilogmed mennesker. (Eneste angrep på menneske som eg har hørt, var fra en med rabies.) De kan heller ikke brøle som andre kattedyr, men kan male og lage kvitre/mjauelignende lyder XD

Min fursona er en blå gepard, med noen elementer fra ulv (som hale). Gepard er mitt favorittdyr, men liker også veldig godt ulver, derfor blander eg litt! XD og blå fordi eg er "litt utenom det vanlige", og min favorittfarge.

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #17 på: 30. apr, 2011, 12:11 »
Malstorm, Det er ikke det aller dummeste jeg har hørt!  [smile]

Jeg har faktisk daffedress i gepardmønster, elsker utseendet med flekkene.. Ellers er jeg veldig stille og rolig av meg, kanskje utenom når jeg er ute og vimser rundt. Jeg minder min egen business og gidder ikke blande meg oppi i alle andre sine uvesentligheter, dvs fremmede.

Skjønner at du er en blanding, kattehaler er gjerne ikke så store og fluffy som enkelte andre dyr sine er..
*ser beundrende og misunnelig på din...*   [razz]

Fursonaen begynner å ta form, den blir definitivt basert på gepard men jeg må gruble litt på om det er noe jeg vil blande. Tusen takk for innspillene og spesielt deg Mal [smile]
« Siste redigering: 30. apr, 2011, 13:47 av pycnopodia »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #18 på: 10. mai, 2011, 01:06 »
Jeg valgte rev som min personlige art da de appelerte til meg estetisk, samt visse karakteristikker som jeg følte jeg delte med de, etter at jeg hadde lest litt om de på nettet.

Jeg leste bla. at revehi kan bestå av rever som ikke er i slekt, og ikke er maker, men at de alikevel hjelper til med å passe på hiets revevalper, osv. Så på en måte så velger de sin egen familie, og blir som en familie selv om det ikke er blodsbånd. (Det appellerer kanskje særlig til meg siden jeg er en babyfur, og det er ikke er unormalt at babyfurs gir gode venner og eventuelt maker familietitler.) Jeg satt også igjen med inntrykket at rever også er tilfreds med sitt eget selskap i lengre perioder, og pleier å jakte alene.

Og jeg var først, i en veldig kort periode, en rødrev, før jeg ble en polarrev. Dette fordi jeg, igjen, liker de estetisk, og fordi jeg liker snø. [razz]

Foxen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 220
    • Vis profil
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #19 på: 17. jun, 2011, 02:10 »
Vel, jeg har alltid hatt sansen for rever. Da jeg var 7 år var det en tam rev som vi pleide å mate. Den var rød og kjempefin og pleide å sitte på verandaen.
Ble ikke å gi den noe navn, vi kalte den bare for "Reven", men en dag kom den ikke mer, og vi fikk vite at naboen hadde skutt den... Jeg ble selvfølgelig
kjempeskuffa, og det hele endte med at vi kjøpte oss en hundevalp. x]

Jeg ble veldig fascinert av reven vi finner i Jungeldyret Hugo, som heter Rita. Det samme med reven fra Flukta frå Dyreskogen - og videre også Fox fra
StarFox-serien.

En av favorittfilmene mine (som andre synes er gørrkjedelig) er Le Renard et l'enfant som handler
om ei jente og møtet med en rødrev.

Andre ting jeg også liker med reven er at vi deler "karakteristikker" eller hva jeg nå skal kalle det. Nøyaktig hvordan skal jeg ikke gå nærmere inn på. ;3
Aldrig vidende at ville vige fra Ret og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention.

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #20 på: 18. jun, 2011, 13:40 »
Til Foxen: What? Det høres jo akkurat ut som jeg skulle fortalt det selv. Har vært fascinert av rever helt siden jeg så en for første gang. Vi pleide også ha en utrolig fin rev på verandaen som vi matet hver dag (eller natt), helt til den ble skutt av naboen (j***a bønder). Vi kalte den også bare for reven. Eneste forskjellen er at jeg var en del eldre enn 7 år og at vi ikke kjøpte en hundevalp etterpå. But I know how you feel... Jeg syntes jo dette var kjempegøy og ble selvfølgelig utrolig trist og sint når jeg fant ut at den var blitt skutt. Men jeg skal si den var glad i wienerbrød haha.  [laugh]

StarFox-serien er også mye av grunnen til at jeg liker rever så godt og til at mitt fursona er en rev. Har vært fan av de spillene så lenge jeg kan huske. Satt å spilte StarFox (eller StarWing som det het her i Europa) på SNES før jeg kunne lese, eller i det hele tatt gå for den saks skyld. Har jo faktisk gått så langt som å tatovere logoen. Men jeg elsker nå de spillene, og har vokst opp med de. Som kjent er jeg jo litt nostalgi-avhengig.

Og ikke minst digger jeg Miles "Tails" Prower fra Sonic-seriene. Både fra å ha sett Sonic SatAM-serien på TV når jeg var mindre og å ha spilt spillene som jeg fortsatt spiller den dag i dag. Finnes knapt noe bedre enn å sitte å spille Sonic 2 med Tails.

Bottom line... Man kan vel trygt si at disse spillene har vært med på å forme meg på et eller annet slags vis helt siden barndommen.

Ellers føler også jeg kan relatere meg til rever når det gjelder en del ting, mer enn noen annen skapning, for ikke å snakke om mennesker i mange tilfeller, uten at jeg heller skal gå noe nærmere inn på det. (Mennesker i det hele tatt synes jeg kan være vanskelig å forstå seg på noen ganger. Selv er jeg vel kanskje et bevis på det, ironisk nok.) Men dette er i alle fall det meste av grunnene til at mitt fursona er akkurat en rev. Andre ting ved mitt fursona som er inspirert av mye annet har jeg heller ikke tenkt til å si noe mer om nå. Syntes bare det var veldig artig å høre historien til Foxen her. Kjente meg igjen i mye av det, hørtes nesten ut som jeg kunne ha fortalt det selv. Uansett, rever er awesome  [smile]
« Siste redigering: 19. jun, 2011, 21:29 av Laffe the Fox »
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #21 på: 18. jun, 2011, 15:28 »
Er ikke helt sikker egentlig, bare prøvde å finne et navn på Fa som ikke var tatt( visste ikke så mye om forumet og alt sånnt før en hvis Ziggy tipsa meg og alt dette her)
Så da ble det flame the red fox, rød rev med rød pannelugg, ellers har jeg jo rødbrundt hår også. Nesten litt rart at jeg ikke er et kattedyr med lang fluffy pels
« Siste redigering: 28. aug, 2011, 15:20 av Flame »

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #22 på: 27. aug, 2011, 20:04 »
Min er ganske enkelt :P har min whusky fursona som er furry meg.. hovedsakelig og alternative meg en otter... og begge er inspirert fra gjentakende drømmer jeg hadde i en halvårs periode noen år siden :P
og modifisert litt i detalsjer her og der i ettertida da ^^ always Work in progress :P

iRenia

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #23 på: 27. aug, 2011, 21:12 »
Hmm...lenge sia noen har spørt mæ om d...men æ ska svare så godt æ kan ^^

Har lissom alltid våre ulv (shewolf :P )
personligheten min e litt sånn....lonely, å æ e ofte kalt for ein ensom ulv ^^
Ulv : Ensom, men modig. Står for det man vil og gjør det man må for å få det som man vil/for å overleve

D e lissom min personlighet...kort og gott :3

Tiero

  • Gjest
Sv: Hvordan kom du frem til din fursona?
« Svar #24 på: 16. sep, 2011, 00:20 »
kort, enkelt og kiul forklaring: drømte d :3 altså, lå å sov, og drømte om Tiero :O