Good idea! Dette er definitivt tråden for meg
![fox-laugh [laugh]](/forum/Smileys/default/redfox_laugh.gif)
Jeg kan jo starte med å si at jeg ble mer eller mindre oppdratt av Super Nintendo-en og Game Boy-en, av Mario og Donkey Kong, haha! Neida, men det ble mange timer foran TV-en sammen med min bror. En enklere tid, med morsommere, bedre og mer utfordrende spill.
I dag er jeg ikke mye til gamer, men når jeg først spiller noe så går det i de gode, gamle spilla som Zelda, Sonic, Donkey Kong, StarFox, Mega Man, Castlevania osv. Og gjerne noen av dagens oppfølgere til disse spillene, selv om det ikke er helt det samme. Men SSB og Mario Kart seriene slår alltid an. Favorittspillene mine til dags dato kan nok sies å være Super Castlevania IV, Sonic the Hedgehog 2 & Donkey Kong Country 2.
Som for de fleste andre på min alder har det også blitt en del PlayStation opp igjennom åra. Hadde noen klassikere også der, som Tekken, Crash, Croc, Spyro osv. Spilte også en del Sega. Da gikk det for det meste i Sonic, en av favoritt spill-seriene mine (til tross for noen elendige oppfølgere i nyere tid).
Det har vel faktisk også gått såpass inn på meg at jeg har endt opp med noen snodige hobbyer og interesser. Jeg har som sagt en samling av diverse gamle nintendo konsoller og handhelds fra forskjellige deler av verden, og fra forskjellige tiår, som jeg enten har fått tak i på nettet (eBay, finn, qxl) eller billig på loppemarked. En annen litt merkelig hobby jeg har er chip-inspirert musikk, altså 8-bit, chiptunes, bitpop, gamewave osv. Musikk som inneholder, eller er laget av, lyder fra gamle spill konsoller. Hører en del på det og produserer litt bitpop selv for moro skyld, gjerne når jeg kjeder meg. Har alltid vært interessert i musikk, og spiller noen instrumenter fra før av, så man kan vel si at jeg har kombinert noen av hobbyene mine. Litt merkelig, men egentlig litt derfor jeg liker det også. Kan heller ikke tenke meg en vakrere lyd en 8-bit. (Jeg mener det, haha) Graphics er ikke noe jeg bryr meg særlig om derimot. Jeg er mest opptatt av at spill skal ha en god story og være underholdende og/eller utfordrende.
Så, ja... Kan vel ikke nekte for å være en liten nostalgia-w****. Nuvel, ingenting som slår de gamle klassikerne mener nå jeg ^^