Skrevet av Emne: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?  (Lest 4326 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Et spørsmål jeg har hatt i bakhodet i noen dager: bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?

Diskuter! Er nysgjerrig på hva dere mener.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #1 på: 24. apr, 2012, 06:34 »
Det må være opp til hver enkelt.
Jeg ser ikke noe problem med å suite i offentlig pga man ikke liker barn. Men spørs på hva du mener ikke like også, er det at man ikke kan fordra barn er det bare det at de misliker de men bryr seg ikke om de er tilstede?

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #2 på: 24. apr, 2012, 12:05 »
Du kommer ikke utenom å hilse på barn ved offentlig suiting. Selv om man ikke liker barn må man sette
seg inn i performance rollen som fursuiter, karakteren man har og ta ting som det kommer og sette et smil
på de man møter samme hvilken alder de har; det er det viktigste med offentlig fursuiting.


Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #3 på: 24. apr, 2012, 12:20 »
Som Wolftale sier, det er litt avhengig av hva man mener med liker ikke barn.
Litt interaksjon med barn må man forvente (vinke tilbake til de når de ser på deg), men ellers er man ganske sikker. De fleste unger oppfører seg og holder avstand hvis det trengs.
Uansett er dette grunnen til at man har handlere. Du informerer handleren på forhånd for grensene dine går, og passer på at du er nær nok til at han kan hjelpe deg hvis noe skjer.

Overall: Ja man bør suite offentlig selv om man ikke liker barn. Bare ha med en handler og la han styre hvem og hvordan folk får komme nær.

Personlig har jeg hatt nesten null problem med unger. De fleste holder avstand, mens et fåtall ønsker en klem eller håndtrykk.

CrissyKatt

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #4 på: 24. apr, 2012, 21:42 »
Hmm.. Jeg er enig med Dax, der. De fleste barn syntes jo disse fursuitene er skumle, men de få som faktisk titter på deg kan du jo vinke tilbake til. Men så er det relativt tryggere å ha en handler med deg, sånn at du kan fortelle grensene dine til. Du vil ikke ha barn som drar deg i halen eller kaster ting på deg, akkurat. <.<
Kamilrazee

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #5 på: 24. apr, 2012, 22:38 »
Jeg er ikke noen stor fan av barn, men jeg har ikke noe i mot å suite offentlig. Vanligvis vil de være veldig forsiktige, men
om du møter noen som er litt irriterende, så må man bare ignorere dem og ha en handler som kan be dem stoppe XD

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #6 på: 24. apr, 2012, 22:46 »
Jeg har ikke noe i mot barn, men jeg synes det er greit hvis de vil gi klem og sånt. Det er ikke noe stort plus for å si det sånn hvis du hater barn. Når jeg suiter kommer det alltid masse unger for å hilse og gi klem.

Kaoskatten

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 503
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #7 på: 28. apr, 2012, 17:30 »
Jeg takler IKKE unger.. Og det er en av de mest spennende utfordringene for min del med å suite offentlig. Fordi jeg _vil_ jo ikke skremme dem heller!
Sannsynligvis skremmer de sikkert meg egentlig mye mer enn omvendt..
My personal space, respect it!

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #8 på: 30. apr, 2012, 07:44 »
Jeg er svært lite glad i barn, iallefall etter første gang jeg var ute å suitet med like.. 5 folk som skulle "passe på meg".

Unger kasta stein på meg, dro meg i ørene/halen, slo meg i magen og brystet for å få meg til å løpe etter dem, dro meg inn i en bursdag og prøvde å "finne ut hvilket kjønn jeg var", dro meg ned i gulvet når jeg suita på butikken, og stappa godteri i kjeften på meg (jeg har diabetes)..
Voksne var ganske frekke også, av de som bodde her på øya. De lo på en sånn "EHEH DU ER STYGG EHEHEHEHH"-måte, og de dreiv å sendte frekke kommentarer.

Men det var mye gøyere å suite når tyske turister var innom, da bjeffa de til meg så jeg bjeffa tilbake, og mange tok bilder osv XD Det var gøy :3

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #9 på: 30. apr, 2012, 07:50 »
Jeg er svært lite glad i barn, iallefall etter første gang jeg var ute å suitet med like.. 5 folk som skulle "passe på meg".

Unger kasta stein på meg, dro meg i ørene/halen, slo meg i magen og brystet for å få meg til å løpe etter dem, dro meg inn i en bursdag og prøvde å "finne ut hvilket kjønn jeg var", dro meg ned i gulvet når jeg suita på butikken, og stappa godteri i kjeften på meg (jeg har diabetes)..
Voksne var ganske frekke også, av de som bodde her på øya. De lo på en sånn "EHEH DU ER STYGG EHEHEHEHH"-måte, og de dreiv å sendte frekke kommentarer.

Men det var mye gøyere å suite når tyske turister var innom, da bjeffa de til meg så jeg bjeffa tilbake, og mange tok bilder osv XD Det var gøy :3
UFF daa stakars deg bra at de tyske  turistene kom å reddet  deg dda  XD
tsuna ^^

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #10 på: 30. apr, 2012, 07:59 »
høhøh. De fleste turistene var ganske open minded.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #11 på: 30. apr, 2012, 20:54 »
Glow, tror handlerne dine trenger et kurs :P. Det er dems jobb å få deg ut av sånne situasjoner og f.eks fortelle de du møter at de ikke må kaste stein på deg.

Du må også vise hvor grensene går med kroppsspråket ditt.
« Siste redigering: 30. apr, 2012, 20:56 av Svedge »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #12 på: 05. mai, 2012, 11:20 »
Kommer vel ikke unna barn når man suiter offentlig, for å si det sånn x3
Men er vel mulig å begrense kontakt med enkelte grupperinger man helst ikke vil borti, slik som enkelte har nevnt allerede ^^

Trur ikke akkurat at jeg hadde bevegd meg så mye offentlig med suit alene, eller med handlere for den saken skyld, da skulle jeg vel helst ha hatt med noen flere med suit i så fall xP
Barn ser jeg ikke akkurat på som et veldig stort problem, er bare å vinke tilbake om de vinker, som noen allerede har nevnt.
Er mer ungdommer generelt  jeg er mer skeptisk på når det kommer til offentlig suiting, spesielt når de er i grupper som ikke akkurat er uvanlig heller.


Men er et spørsmål jeg også har tenkt på en stund;
Hva gjør man når en person ødelegger en del av suiten din mens du er ute offentlig? 

Honey

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 395
  • Daughter of Twillight
    • Vis profil
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #13 på: 19. mai, 2012, 19:58 »
Personligt syntes jeg ikke man skal tage sit fursuit med ud i offentligheden, hvis man ikke ønsker kontakt med børn eller voksne. Jeg ved ikke om norske børn er anderledes end danske, men det er min erfaring, at der er mange børn som gerne vil over for at røre ved en, give et kram eller sige hej. Som der også er nævnt tidligere i denne tråd er der også en stor del af børn som syntes det er lidt skræmmende, og derfor holder sig på afstand, men der skal stadig tages højde for de børn som rent faktisk gerne VIL hen og røre.

Se det på den her måde, du er en 150-200 cm høj bamse set i et barns øjne. Det er ikke unaturligt de vil blive facineret af det. Jeg syntes personligt det er pointless at tage sit suit med ud i det offentlige rum, hvor der færdes børn, og så bede ens handler om at holde dem væk? Det er det samme som at give et barn en is og så tage den fra dem igen. Selvfølgelig skal børn ikke have lov til at forvolde skade på suiteren, men hvis man vil tage sit suit med uden for fandommens trygge rammer skal man også være voksen nok til at tage konsekvenserne og det ansvar som følger med.

Just my personal opinion on the matter.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #14 på: 19. mai, 2012, 23:47 »
Reaksjonene er ganske lik for barn her.
Husker bursdagsfesten hos Etath i starten av mai.
Var 2 små jenter som ble fikk en magisk opplevelse da Tora underholdt de som Dax.

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Bør man fursuite offentlig hvis man ikke liker barn?
« Svar #15 på: 19. mai, 2012, 23:53 »
Reaksjonene er ganske lik for barn her.
Husker bursdagsfesten hos Etath i starten av mai.
Var 2 små jenter som ble fikk en magisk opplevelse da Tora underholdt de som Dax.

Å så søtt C: På halloween var det masse små barn som ville ha klem av meg i den hvite ulven min, det varmer hjertet litt.