Skrevet av Emne: [Musikk] Burrs lille spilledåse  (Lest 2363 ganger)

Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
[Musikk] Burrs lille spilledåse
« på: 28. jun, 2012, 03:32 »
Hai thar. Tenkte jeg skulle lage en skikkelig skamløs, self-indulgent tråd om meg selv og musikken jeg lager.

Kan begynne med å slenge ut en link til facebooksiden til blues-prog-stoner-psykedelisk-hard-rock-bandet mitt (med innslag av funk, country, jamrock og mye annet moro i tillegg), der vi har lagt ut to låter fra det albumet vårt. Albumet er ferdig produsert, men jeg er i plateselskapletingsprosess, så vi venter med å legge ut alle låtene til vi veit hvordan det går.
http://www.facebook.com/swampthings
Jeg spiller trommer, skriver noen tekster og melodier til disse; enkelte gitardeler; bassriff; spiller litt bass; synger andrevokal. Pluss at jeg har vært tekniker på innspilling, jeg har miksa, og jeg har overvåkt masteringsprosessen. Så dette er i høy grad noe jeg kan stå for.

---

Jeg lager også noe egen musikk innen rock og metall, men dette har stått litt stille/gått sakte fremover i de siste to årene, etter jeg flytta til Oslo. Mangel på trommesett gjør ting vanskelige. Jeg har brukt litt programmerte trommer sammen med meg på bass, gitar og vokal, men det var ikke like moro, så det har ikke blitt grusomt mye.

Jeg programmerer også stadig noe elektronisk musikk. Men det har aldri blitt ei hel låt av det. Det blir med noen kule konsepter, og så henger jeg meg opp i teknikken og slikt, og så glemmer jeg alt annet. Men det låter kult da i hvert fall. :-p

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: [Musikk] Burrs lille spilledåse
« Svar #1 på: 28. jun, 2012, 05:47 »
Oh hey, dette er jo dritfett! ;D

Interessant lyd, sjangermessig vanskelig å plassere det - herlig eksperimentellt, et pluss i min bok =3


Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
Sv: [Musikk] Burrs lille spilledåse
« Svar #2 på: 28. jun, 2012, 14:06 »
Takk skal du ha :D Ja, vi liker å leke oss

Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
Sv: [Musikk] Burrs lille spilledåse
« Svar #3 på: 03. mar, 2013, 23:38 »
Nå er albumet vårt offisielt ute på Spotify. I den anledning har vi en liten kampanje på Facebooksiden vår. Hvis posten vår deles 50 ganger, adopterer vi et dovendyr gjennom WWF :D Vi har allerede 35 shares, så vi trenger bare noooen fler. ^_^
http://on.fb.me/XFY7YI