Skrevet av Emne: "Ut Av Skapet"  (Lest 36740 ganger)

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #50 på: 14. mar, 2011, 21:45 »
tro meg jeg prater med folk hver dag netopp om dette :P jeg ser på det som en hobby ^^

"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #51 på: 14. mar, 2011, 21:50 »
Hmmm, har liksom aldrig helt følt det nødvendig å være åpen om det for min del, selvfølgelig så skaper det en del personlige ting med å måtte lyve til familie og de fleste venner osv.  Men sett i lys av jobben jeg har og karrieren min så kan jeg liksom ikke bare hoppe ut i beste "Prisilla" stil heller :p

En av de mest homofobiske bransjer som fins, men jeg trives der og er flink til det. Fordel av å ikke "se ut som en homse" da som de sier på jobben. :p De få som vet om at jeg er homo/bifil liker å kalle meg "undercover gay guy" XD

Poenget mitt er at jeg kjenner mange som kommer ut av skapet fordi de mener og tror at det er det man skal gjøre når man realiserer at man er noe annet en hetro. Folk som hadde det egentlig helt greit i skapet, og som faktisk fikk mye spenning ut av "hemmlige kjærester" osv, been there myself. Vil bare si at man kan leve i skapet evt delvis i skapet om man føler deg tryggere der. Det fins ingen grunn A4 regelark for alt og alle.
Where do you want it, in the head, or the chest?

MouseClick

  • Gjest
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #52 på: 15. mar, 2011, 08:28 »
Jeg kom ut av skapet samme dag som jeg kom hjem fra eksen min.
Jeg måtte ta fly for å besøke han, så jeg kom på en så dårlig unnskyldning som at det var en venn jeg hadde blitt kjent med gjennom facebook.
Så etter at faren min hadde hentet meg på flyplassen, fortalte jeg det til han rett før vi var hjemme. Jeg sa det bare rett ut. "Pappa, jeg er homofil"... Faren min har alltid vært en fantastisk sjåfør, men de siste 10 minuttene hadde hans verste kjøring noen sinne. Det er sjeldent jeg har vært fysisk redd i samme bil som han xD Men han tok det overaskendes bra. Han har alltid snakket om hvordan JEG skulle føre familien min til neste generasjon, men ser ut som at jeg satt kjepper i hjulene i den planen.

Dagen etter fortalte jeg det til bestemoren og søsteren min. De er vel noen av de jeg stoler mest på i hele familien og det er de jeg snakker med om noe er galt. Har vel aldri vært noe særlig snakksalig med foreldrene mine. Spesielt moren min.Men søsteren og bestemoren min reagerte på nøyaktig den måten jeg hadde håpet på. Med takknemlighet og forståelse over at jeg fortalte dem det.

Nå har det seg slik at bestemoren min bekymrer seg lett og så klart sendte en melding til moren min og spurte om jeg hadde det bra. Da begynte moren min å bekymre seg og konfronterte meg bokstavelig talt på senga xD

Så spredte ordet seg raskt videre gjennom familien og nå vet vel alle at jeg er homo, bortsett fra bestefaren min som er såpass gammeldags at vi er alle enige om at det er best at han ikke får vite det inntil videre xD

Etter dette, har jeg vært helt åpen om legningen min ^.=.^

KamuTraxyRaff

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #53 på: 16. mar, 2011, 17:06 »
Altså, jeg begynte med å spørre muttern (via SMS x3 ) "Hadde du blitt sur på meg om jeg hadde vært bifil?"
Det kan være en grei måte å starte det hele på.
Skjønner ikke greia med dette her. Det er noe du ER, om de reagerer surt er det deres problem. Og du kan ikke akkurat si "neida, jeg bare kødda" om du sender en sånn SMS. x)

claws: Sikker på at du ikke bare er 95 % homofil?

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #54 på: 16. mar, 2011, 17:11 »
Altså, jeg begynte med å spørre muttern (via SMS x3 ) "Hadde du blitt sur på meg om jeg hadde vært bifil?"
Det kan være en grei måte å starte det hele på.
Skjønner ikke greia med dette her. Det er noe du ER, om de reagerer surt er det deres problem. Og du kan ikke akkurat si "neida, jeg bare kødda" om du sender en sånn SMS. x)

Neinei, men det var også ment som et hypotetisk spørsmål, slik at det er mye enklere å slippe unna om de skulle reagere negativt på det :P
Og selv om man bare er sånn, så betyr det heller ikke at alle aksepterer det. Da er det spesielt ille om de nærmeste ikke gjør det.
Jeg syntes det var en grei måte å starte det på. Hypotetisk spørsmål, om hu hadde reagert ille, så kunne jeg ha sagt, "nei, jeg bare lurte, siden jeg kjenner noen som er det" f.eks

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #55 på: 16. mar, 2011, 19:37 »
claws: Sikker på at du ikke bare er 95 % homofil?

Unnskyld meg, men hva slags spørsmål er det?
Jeg velger å tro at du mener godt, men Claws klarer på egenhånd å finne sin legning.
Det er ikke vår jobb å mistenke eller tvile :)


Er straight så har ikke noen store skap å komme ut av. Har kun et par mindre ulåste skuffer her og der :p
Siden jeg kommer fra en ganske supportive familie og er flyttet ut av barndomshjemmet ville jeg ikke hatt noe trøbbel med å stått frem som homofil.
Alternativ ville jeg skaffet en kjæreste først, og presentert han som en nær venn inntil familien ble mer kjent med han.

Gjør det du føler er best. Du kjenner familien din, og du kjenner vennene dine.
Eventuelt begynne med de som du vet er mest rolige, og la disse backe deg i tvilstilfeller.

KamuTraxyRaff

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #56 på: 17. mar, 2011, 01:07 »
Og selv om man bare er sånn, så betyr det heller ikke at alle aksepterer det. Da er det spesielt ille om de nærmeste ikke gjør det.
Selvfølgelig, men jeg synes ikke man skal synke så lavt at man forsøker å tilpasse seg folks forventninger på den måten. Hvis du er redd for reaksjoner, la være å si noe i det hele tatt. Mener nå jeg.

Unnskyld meg, men hva slags spørsmål er det?
Jeg velger å tro at du mener godt, men Claws klarer på egenhånd å finne sin legning.
Det er ikke vår jobb å mistenke eller tvile :)
Jeg var ironisk. Det var min måte å si at å prosentgi sin legning er latterlig.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #57 på: 17. mar, 2011, 08:21 »
Selvfølgelig, men jeg synes ikke man skal synke så lavt at man forsøker å tilpasse seg folks forventninger på den måten. Hvis du er redd for reaksjoner, la være å si noe i det hele tatt. Mener nå jeg.

Det er jo klart.
Men nå er det vel kanskje greit at foreldra til en veit det også? ;)
Man skal så klart stå for det man mener, tror og er.
Jeg vil ikke se på det som å synke lavt om man prøver å gå forsiktig fram.
Du høres veldig arrogant ut når du sier det du sier der. Om du ikke selv har gått ut av skapet en eller annen gang, så kan opp til flere her inne fortelle at det er ingen enkel ting å gjøre

KamuTraxyRaff

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 31
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #58 på: 17. mar, 2011, 21:05 »
Man skal så klart stå for det man mener, tror og er.
Tja. Ikke at jeg vil sammenligne politikk med legning, men trekke en aldri så liten parallell: Man trenger ikke nevne hvilket politisk parti man sympatiserer med hele tiden, selv om du er en FrPer i en SV-leir. Det er en privatsak, vi har noe som kalles hemmelig valg i Norge, og sånn er egentlig legning også. Hvem bryr seg om heterofile? Det er bare media som elsker å slå opp homsenyheter.

Du høres veldig arrogant ut når du sier det du sier der.
Ok

 
Om du ikke selv har gått ut av skapet en eller annen gang, så kan opp til flere her inne fortelle at det er ingen enkel ting å gjøre
Så sant, så sant. Det vil nok være ideelt for en som ønsker å stå fram, men er redd for at far kan være voldelig etc.

Freke

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 963
  • Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?
    • Vis profil
    • To my Furaffinity!
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #59 på: 18. mar, 2011, 08:25 »
For å bare ha sakt det: ja ens legning er en privat sak ingen andre enn du selv skal ha noe som helst rett til å påvirke den, men prøv å sett deg i foreldrenes situasjon når du sånn plutselig har bryllup og enda ikke har fortalt foreldrene om din legning . Jeg tenker det vil komme som er stort sjokk sånn sett. foreldrene har på en måte "retten" til å vite det siden de er en såpass stor del av livet dit, men de har ingen rett what so ever til å mene noe om det.

jeg og moren min har jobbet med at vi er så åpne til hverandre så mulig, og det hjalp meg noe så veldig når jeg fortalte henne om det. pluss at det forsterket bondene mellom meg og henne, siden jeg ikke bor med moren min noe mer.

Vi er også i 2011 nå, hvis du ser på hvordan det er å være homofil nå og hvordan det var for 50 år siden tror jeg man vil se mer positivt enn negativt

"Life is like a dogsled team. If you ain't the lead dog, the scenery never changes." ~ Lewis McDonald Grizzard, Jr.

Skype navn: Loniler       (hvis dere skal sende meg venne inv på skype plz merk den men forumnavnet ditt eller noe xP)

Burr

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 585
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #60 på: 19. mar, 2011, 20:47 »
Komme-ut-av-skapet-prosessen min skjedde i to (vel, hovedsaklig i hvert fall) faser: venner og familie.

Familie (sommeren 2006):
Etter å ha hatt besøk av en jeg møtte gjennom Gaysir, skjedde det noe på kvelden. Veldig, veldig rar greie. Men det hadde seg slik at en homovenn av meg hadde hatt sexytime på cam med han jeg datet. Så sendte han meg bilder av det. Jeg ble jævlig frustrert og sint på begge to - dog mest på han som sendte meg bildene. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og ble rett og slett pisslei av at alt som hadde med følelser å gjøre kun skulle foregå inni hodet mitt, og at det aldri fikk utløp. Jeg sendte bare ei melding til mora mi med noe som: "Sorry, jeg er homo." Etter et par angstfylte minutter fikk jeg svar: "Jeg vet det. Pappa vet det også. Har visst det siden påske i fjor. Vi er glade i deg."
Lettelse, undring og alle rare følelser strømmet gjennom meg. Fant senere ut at hun hadde snoket i innboksen min på mobilen fordi hun hadde lurt på hvem jeg sendte meldinger med hele tiden. Høhø.

Venner (våren 2007):
Jeg hadde allerede fortalt et par-tre av de nærmeste vennene mine om dette, og de hadde alle tatt det bra. Nok en gang spilte personen som sendte nudes av daten i forrige historie en stor rolle. Han var den første homoen jeg noen gang hadde snakket med. Hvis noen lurer, kan han krediteres med å ha oppdratt meg til å bli en voksen og åpen kar. Og jeg er veldig takknemlig for det. :D (han er forresten også furry, høhø).
Han hadde fortalt meg om da han som 18-åring kom ut av skapet for vennene sine. Han hadde drukket seg drita, sittet på en fest og rett og slett ytret: "Han der er jævlig heit." Obvious stuff ensued.
Jeg ville kopiere suksessen, etter noen år med prosessering og vurdering av den beste komme-ut-metoden.
Jeg drakk meg drita på en fest, og satt rundt bordet med 4-5 gode venner. Ingen snakket til meg, men jeg sa plutselig ganske høyt: "Jeg er homse." Alle lo og trodde jeg snakka fylledrit. De filma og hadde det gøy i 5 minutter, før de innså at jeg mente det. Resten av kvelden gikk veldig bra (thanks, alcohol!), med selvironiske spøker og spørsmål om ditt og datt. Alle vennene tok det bra - og de som trengte litt tid på å finne ut av hva de syntes, tok seg tiden de trengte.
Jeg har aldri vært så lettet og glad, tror jeg. Og jeg snakket med han homobekjenten på telefonen i God knows how long - i hvert fall til jeg gikk tom for batteri.

Allerede dagen etter (herregud, verdens verste fylleangst - jeg torde ikke stå opp på timesvis) fikk jeg en haug av meldinger på MSN fra folk som støttet meg og syntes det var kult at jeg torde å komme ut på ungdomsskolen. Noen nektet å tro det, og slik fortsetter det den dag i dag, men ja ... rykter på landet sprer seg som ild i tørt gress. På mandagen visste alle det. Jeg fikk en masse spørsmål, rare blikk og slikt, men jeg fikk aldri noen direkte negative kommentarer.

Nå sørger jeg for å være så åpen som jeg kan om emnet, slik at folk vet hva de roter seg inn i når de blir kjent med meg, hehe. Jeg roper ikke "homse coming through", men jeg sørger for at de vet det når vi begynner å bli kjent.


Siden alle andre har laget slike fin-fine lister som oppsummering, får jeg vel jeg gjøre det samme.

Anbefales fra mine erfaringer:
- Tenk ut et scenario for hvordan du vil komme ut, og ikke prøv å stoppe ilden når du først bestemmer deg for å fortelle det.
- Vær veldig selvironisk, åpen og forsåelsesfull når du akkurat har kommet ut, selv om det kanskje ikke kommer naturlig for deg. Det er ikke bare en påkjenning for deg, men også de rundt deg. Og åpenhet sørger for en sunn prosess.
- Hvis du bare vil komme ut til noen, sørg for at du forteller dem PÅ FORHÅND hvor viktig det er for deg at det holdes mellom dere.
- Bi-greia funker nok veldig bra for noen (komme ut som bi først, deretter homo). Vurder ut ifra dine bekjente om det er nødvendig.



Noe slikt. [w-cool]

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #61 på: 19. mar, 2011, 21:16 »
jeg har vært bifil LEEENGE, men har liksom ikke vist hva det var forno da jeg var mindre /shot

VELL UANSETTT den dagen jeg kom ut at skapet... ohohoh

Jeg fortalte pappa først. jeg sa da "Hey pappa, jeg er bifil." han svarte enkelt og greit "det er greit det" o3o
senere fortalte jeg mamma. det var sånn "Hey mamma, jeg er bifil." hun svarte da "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII ;______; NEEEEI"

så fortalte jeg venner.
de var sånn "WAHHH IKKE TA PÅ MEG" de første timene. så bare "du... du liker vell ikke meg vell? D:" xD

så publiserte jeg det på facebook for alle folka på skolen jeg er på nå og gamle skolen.
NO ONE CARED :D ohoho

så joa.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #62 på: 19. mar, 2011, 21:35 »
Susp, jeg skal personlig rope GAY BOY COMING THROUGH hver gang vi skal gjennom en folkemengde sammen :3

Jeg har vel tatt det i motsatt rekkefølge i forhold til flesteparten her. Jeg syntes det alltid var lettere å dele en ting som dette med nye bekjente.. for jeg har ingen fortid med de eller noe sånt.. Jeg har aldri hatt noen negativ respons på at jeg kjører med to hjul i hver fil,
men jeg kvier meg fortsatt fra å fortelle familien min eller mine gamle, gamle venner.

Ellers er jeg 100% åpen om det og har ingen problemer med å snakke om det hvis noen spør, dog det er noen barrierer som må brytes ned før jeg kan ta det med familien..

men men, en dag skjer det nok.

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #63 på: 20. mar, 2011, 23:38 »
Jeg fortalte pappa først. jeg sa da "Hey pappa, jeg er bifil." han svarte enkelt og greit "det er greit det" o3o
senere fortalte jeg mamma. det var sånn "Hey mamma, jeg er bifil." hun svarte da "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII ;______; NEEEEI"

så fortalte jeg venner.
de var sånn "WAHHH IKKE TA PÅ MEG" de første timene. så bare "du... du liker vell ikke meg vell? D:" xD

WHAAAAY!?! D:
Hehe, mange morsome "ut av skapet" innlegg her, ehehehee...
... koffor eg er her?.. sikkert bare fordi eg er random.. ehe... [blush]
« Siste redigering: 20. mar, 2011, 23:41 av Chronowolf »
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Siba

  • Gjest
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #64 på: 21. mar, 2011, 15:48 »
hehe, spennende dette.

Husker selv da jeg våget hue ut av skapet om å være bi.
Tok det faktisk i familiemiddagen under konfirmasjonen min, som var for... 3-4 år siden? O.o Dunno. :c
Men alle tok det veldig fint, unntatt min tante, men hu er et kapittel for segselv.
Men lever ganske fint med det nå, noen som liker å spøke litt med meg, men jeg ganske jentegal, så jeg har ikke noe imot når jenter sniker seg innpå meg. xPP Høres ille ut, men er egentlig ganske underholdene å se folk sine reaksjoner. :3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #65 på: 21. mar, 2011, 16:55 »
Siba: Jupp, men må erkjenne at jeg har glemt når du fortalte oss om det. Det har bare blitt en naturlig ting rundt deg. "Søstra er bifil? Ofc, hva ellers?"
Eneste negative er at jeg tror vi to har samme smak når det kommer til jenter. Storebror liker ikke konkurranse ;)
« Siste redigering: 21. mar, 2011, 16:58 av Dax Cyro »

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #66 på: 21. mar, 2011, 19:22 »
Syntes det er tøft gjort av folk.
Ser for meg senarioet om jeg hadde fortalt no sånt til folka mine.
Bli med ut i skjulet, så kan vi prate om det her " tar med seg haggla"


« Siste redigering: 21. mar, 2011, 19:27 av Ziggy_wolf »

Lord_Leo

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 217
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #67 på: 27. mar, 2011, 10:05 »
Syntes det er tøft gjort av folk.
Ser for meg senarioet om jeg hadde fortalt no sånt til folka mine.
Bli med ut i skjulet, så kan vi prate om det her " tar med seg haggla"

Kjenner famile feelingen, er halvt mexicansk, så ekstremt macho kultur ute og går.... -.-
Men jeg har sagt at jeg tar steget fult ut, forsvaret, jobben og familien damned to hell om jeg finner en strek nok til å støtte meg gjennom det å konfrontere alt det og hjelpe meg gjennom det å snu opp-ned på livet mitt, siden skap furry/homo har basically blitt livstilen min...
Where do you want it, in the head, or the chest?

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #68 på: 27. mar, 2011, 19:59 »
Kjenner famile feelingen, er halvt mexicansk, så ekstremt macho kultur ute og går.... -.-
Men jeg har sagt at jeg tar steget fult ut, forsvaret, jobben og familien damned to hell om jeg finner en strek nok til å støtte meg gjennom det å konfrontere alt det og hjelpe meg gjennom det å snu opp-ned på livet mitt, siden skap furry/homo har basically blitt livstilen min...

Derfor jeg alltid foretrekker å spille med åpne kort.
Det er bedre at folk blir informert tidlig og får det i små doser enn alt på en gang.
Har du noen familiemedlemmer eller venner av familien som du har et tillitsfullt forhold til?
En som du kan fortelle litt ekstra ting til eller som har fortalt deg "hemmeligheter".
Start med de sikre kortene. Når de er på din side fortsetter du med de litt mindre sikre kortene. Resten gir du blanke i :p

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #69 på: 17. apr, 2011, 18:53 »
Var på russe kick off på fredagen med bare folk fra klassen...
Nå er jeg ganske privat av meg, slik at ingen i klassen vet så mye om meg, til nå ihvertfall :P

Jentene var veldig nysgjerrige på meg egentlig, siden jeg er så privat av meg.
Vi sku ha no sånn pandoras ekse sak (paradise hotell opplegg) og skulle tenke på no spørsmål da en jente tok tak i meg og spurte om kjæresten min var jente eller gutt..
Sa gutt, også spurte hu om jeg var homo eller bifil og sa bifil.
Litt seinere når jeg satt i sofaen kom det en 2-3 jenter bort og satt seg og begynte å snakke litt sånn lett sammen.
Etter en stund begynte de å spørre meg om kjæresten og slikt, og begrunna det hele med at jeg er så privat av meg [laugh]
Så jeg kom da ut til de, og de var helt cool about it [razz]
Klassen vår er så sammen smelta at ingen virkelig bryr seg om det (sånn negativt sett) untatt en som kanskje er litt homofobisk av seg :P
yay for sammen smelta klasser [ureshii]

Off-topic: Fikk nå også skriverier på russebuksa mi av 5 av jentene, mens kompisen min ikke fikk noen :P
« Siste redigering: 17. apr, 2011, 18:54 av Snøkrystal »

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #70 på: 18. apr, 2011, 11:40 »
Jeg prøvde å komme ut av skapet når jeg var 17 og ble forelsket i en gutt, det er en av de få tingene jeg angrer. Noen tok det tungt og det var min feil.

Noe av det tyngste med å komme utav skapet kan jeg se for meg er hvordan venner blir skeptiske og litt vaktsomme for deg, som om de konstant undersøker om du har interesse for dem eller ikke slik at de tidlig kan være avvisende for å ikke gi falske forhåpninger - selv om du aldri kunne drømt om å være sammen med dem på den måten.

Nå er jeg redd vennene mine skal mistenke meg for å være bi eller homo og dermed distansere seg fra meg.
Selv om jeg kanskje egentlig ville sett på det som en god måte å sile ut uverdige venner så tør jeg bare ikke å ta den risken.. Er det krise kan jeg flytte og finne nye venner andre steder men jeg vil jo mye heller beholde de jeg har nå fremfor å ty til en slags siste utveis kriseløsning kun for å overleve.

Så dermed har jeg ingen planer om å finne ut hvor jeg står plassert i forhold til skapet fordi jeg er redd jeg vil angre på det i etterkant (igjen) og min livsfilosofi er å etter best mulig evne aldri gjøre ting jeg angrer på.
« Siste redigering: 18. apr, 2011, 13:16 av pycnopodia »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #71 på: 18. apr, 2011, 13:35 »
Så dermed har jeg ingen planer om å finne ut hvor jeg står plassert i forhold til skapet fordi jeg er redd jeg vil angre på det i etterkant (igjen) og min livsfilosofi er å etter best mulig evne aldri gjøre ting jeg angrer på.

Der er jeg enig. Ikke gjør noe hvis man kommer til å angre på det.
MEN! Hvis du gjør noe så skal du aldri angre på det. Gjør du noe og det slår feil, så avskriv det som lærdom og fokuser på de positive siden du fikk ut av det.
Selv sier jeg som Edith Paith: "Je ne regret rien" (Jeg angrer ingenting).
Jeg har tatt mange dumme valg selv, men angrer aldri på dem. Angrer jeg så har jeg ikke gjort det jeg kunne for å minimere skade eller lære av hendelsen.

Se det på denne måten. Du er eldre , folkene rundt deg er eldere, du og andre har mye mer erfaring.
Du har sannsynligvis noen ideer om hva du skal gjøre igjen og hva du bør gjøre anderledes.
Selv har jeg blitt ganske avslappet rundt at folk nevner de er bi/homofile,
men mest fordi jeg har fått lovt til å stille masse rare spørsmål til de som er homofie på dette forumet.
Kanskje vennene dine trenger å få gjøre det samme? Kan være at mye av den unnvikende holdningen skyldes at de har mange spørsmål, men er redd for å spørre. Få de du stoler mest på i samtale på tomannshånd og la de få stille deg spørsmål.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #72 på: 18. apr, 2011, 13:56 »
Gratulerer, Snøkrystal! Bifile gutter får visst alle russechicksa.

Siba

  • Gjest
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #73 på: 18. apr, 2011, 14:37 »
Gratulerer, Snøkrystal! Bifile gutter får visst alle russechicksa.

Håhå, Miles, det er ikke bare fibile gutter som får dem etter seg, må si jeg fått flere kort på borda i det siste jeg å. ;) ( Jeg er bifil jente. : P )
« Siste redigering: 18. apr, 2011, 19:56 av Siba »

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: "Ut Av Skapet"
« Svar #74 på: 18. apr, 2011, 14:38 »
Der er jeg enig. Ikke gjør noe hvis man kommer til å angre på det.
MEN! Hvis du gjør noe så skal du aldri angre på det. Gjør du noe og det slår feil, så avskriv det som lærdom og fokuser på de positive siden du fikk ut av det.

Sant dette.
Men, for å si det sånn;
Om venner reagerer på at man har en annen legning utenfor det vanlige/A4, så har man det egentlig bedre uten dem.
Venner skal jo respektere hverandre for nesten uansett hva.
Venner som snur ryggen til en begrunn av så lite som en legning har egentlig aldri vært no særlig til en venn. Ihvertfall i teorien x)

Gratulerer, Snøkrystal! Bifile gutter får visst alle russechicksa.

Takk  [razz]
Er vel kanskje no ved at om jenter vet at en gutt ikke akkurat kommer til å være helt over dem og være irriterende osv. gjør at de føler seg mer komfortable :P
Kompisen min ble dessuten litt vel borte x3

Håhå, Miles, det er ikke bare fibile gutter som får dem etter seg, må si jeg fått flere kort på borda i det siste jeg å. ;)

Er vel en del som liker det som er utenom det vanlige ;D  [wink]