Skrevet av Emne: Perler Beads (pixelart)  (Lest 10881 ganger)

Piro

  • Gjest
Perler Beads (pixelart)
« på: 10. sep, 2012, 17:11 »
Hei og hå NP!

For en stund siden fikk jeg en ny hobby ^^
Perler Beads (sånne som vi la på plater med pigger da vi var mindre)

eksempel:
http://images4.fanpop.com/image/photos/23700000/perler-beads-link-link-23712748-438-584.jpg  (ikke min kreasjon)

Det som blir aktuelt i startfasen er å lage pixel art tilsvarende bildet over. Desverre har jeg ikke nok farger / nyanser av farger for å lage de helt like, derfor velger jeg å vente til jeg har de korrekte fargene (mest sansynlig neste gang jeg bestiller fra amazon / ebay e.l.)

Er det andre som har denne interessen, eller kunne tenkt seg å begynne med det?

Evt: (det jeg egentlig lagde tråden for)

Noen som har noen forslag til stilig pixel art som ikke er like "standard" som mario bros mario, mario mushroom osv. som jeg kunne lagd etterhvert?
Kan gjerne være relativt store pixel bilder, just keep in mind, en pixel = en perle. Og er begrenset med hvor mange perler pads jeg har som jeg kan linke sammen ^^

Cheers!

edit: Nå fungerer hvertfall link
« Siste redigering: 10. sep, 2012, 18:46 av Piro »

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #1 på: 10. sep, 2012, 17:36 »
Hei og hå NP!

For en stund siden fikk jeg en ny hobby ^^
Perler Beads (sånne som vi la på plater med pigger da vi var mindre)

eksempel:

(ikke min kreasjon)

Det som blir aktuelt i startfasen er å lage pixel art tilsvarende bildet over. Desverre har jeg ikke nok farger / nyanser av farger for å lage de helt like, derfor velger jeg å vente til jeg har de korrekte fargene (mest sansynlig neste gang jeg bestiller fra amazon / ebay e.l.)

Er det andre som har denne interessen, eller kunne tenkt seg å begynne med det?

Evt: (det jeg egentlig lagde tråden for)

Noen som har noen forslag til stilig pixel art som ikke er like "standard" som mario bros mario, mario mushroom osv. som jeg kunne lagd etterhvert?
Kan gjerne være relativt store pixel bilder, just keep in mind, en pixel = en perle. Og er begrenset med hvor mange perler pads jeg har som jeg kan linke sammen ^^

Cheers!

cant see the darn pic!

mcpixel har stilig kunst? teller det ? :p
The more i learn about people, the more i like my dog.

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #2 på: 10. sep, 2012, 18:47 »
mcpixel er? :\

Arrius

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1161
    • Vis profil
The more i learn about people, the more i like my dog.

Prins Boykitty

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 55
  • Hankatt fra Oslo :3
    • Vis profil
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #4 på: 18. sep, 2012, 15:42 »
Jeg driver en del med hama beads, da spesifikt med mini-typen hvor man må bruke pinsett. Syns det er veldig gøy og pleier som regel bare å ta et bilde gjøre det veldig lite og så forstørre det igjen slik at pikslene er synlige i photoshop. Eventuelt legge et rutenett over for å gjøre det enda enklere. Slik at du bruke egne bilder etc. Funker fett for meg.

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #5 på: 18. sep, 2012, 19:46 »
Jeg driver en del med hama beads, da spesifikt med mini-typen hvor man må bruke pinsett. Syns det er veldig gøy og pleier som regel bare å ta et bilde gjøre det veldig lite og så forstørre det igjen slik at pikslene er synlige i photoshop. Eventuelt legge et rutenett over for å gjøre det enda enklere. Slik at du bruke egne bilder etc. Funker fett for meg.

Stilig at noen andre driver med det ^^

Har du noen bilder?

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #6 på: 20. okt, 2012, 17:02 »
vurdert å begynne i går, butikken min (panduro'en eg jobber på) hadde 50% på de photpearls settene pga nattåpent. tenkte å kjøpe en stor pakke, men den ble utsolgt XD

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #7 på: 20. okt, 2012, 21:53 »
vurdert å begynne i går, butikken min (panduro'en eg jobber på) hadde 50% på de photpearls settene pga nattåpent. tenkte å kjøpe en stor pakke, men den ble utsolgt XD

Nooooooes, har du link til hvordan beads det er, så man kan se`?



Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #10 på: 27. okt, 2012, 01:36 »
Har hatt litt lyst til å skaffe meg et perle pixel skilt som jeg kan bruke på rufsemesser! Men, må jo da først få laget en passende sprite, deretter få det perlifisert.

Litt usikker hvem jeg kan henvende meg til for slikt.

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #11 på: 27. okt, 2012, 03:38 »
Har hatt litt lyst til å skaffe meg et perle pixel skilt som jeg kan bruke på rufsemesser! Men, må jo da først få laget en passende sprite, deretter få det perlifisert.

Litt usikker hvem jeg kan henvende meg til for slikt.

Jeg kan gjerne perlifisere, men har ingen erfaring med pixel art :\

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #12 på: 30. okt, 2012, 22:23 »
Oooh, takker for tilbudet! Får se om jeg får noen pixel commission noen gang. Må finne en god en, og må vel få navnet under hvis det skal brukes som et skilt.

Ellers har jeg hatt veldig lyst på denne i det siste. Men 40 USD for frakt til Norge blir litt drøyt. Får se om jeg kan få det sendt til en av mine britiske kontakter neste år i stedet, hvis jeg skal en tur til England.

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #13 på: 31. okt, 2012, 15:50 »
Oooh, takker for tilbudet! Får se om jeg får noen pixel commission noen gang. Må finne en god en, og må vel få navnet under hvis det skal brukes som et skilt.

Ellers har jeg hatt veldig lyst på denne i det siste. Men 40 USD for frakt til Norge blir litt drøyt. Får se om jeg kan få det sendt til en av mine britiske kontakter neste år i stedet, hvis jeg skal en tur til England.

Ser den, $40 blir litt mye xD

rett og slett :p
Men ja, du får sende en pm senere hvis det skulle bli aktuelt. Så får jeg ta en vurdering + anskaffe perler hvis det blir noe av ;)

Morisith

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 506
    • Vis profil
    • Furiffic
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #14 på: 01. nov, 2012, 00:30 »
Den fluttershy var jo nydelig!
kanskje det var argument nok til at eg kjøper meg et sånnt sett :D Så eg kan alge mlp og andre dyr :D
Og bare sånn btw Spike, med den programvaren som følger med settet, så trenger du bare et vanlig bilde på pc'en og så pixelater programmet det automatisk for deg :) Og gjør det klart til å bli perlifisert

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #15 på: 06. feb, 2013, 14:14 »
Nylig innkjøpt. Skal ta en tur til Panduro og se om jeg finner perlene jeg trenger, men redd det kan bli dyrt (og vanskelig) å få det rette utvalget.

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #16 på: 15. feb, 2013, 13:40 »
Nylig innkjøpt. Skal ta en tur til Panduro og se om jeg finner perlene jeg trenger, men redd det kan bli dyrt (og vanskelig) å få det rette utvalget.

Så stilig :D

Nå er det ingen vei tilbake :p

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #17 på: 15. feb, 2013, 13:44 »
Hvis dere er superhardcore kan dere bruke enda mindre perler i bare tre farger, Rød, Gul, Blå :)

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #18 på: 15. feb, 2013, 19:49 »
Hvis dere er superhardcore kan dere bruke enda mindre perler i bare tre farger, Rød, Gul, Blå :)

Hvorfor er det hardcore? :p
JÆVLA PATRIOT AZZZZZ!!! hehe

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #19 på: 15. feb, 2013, 20:28 »
Hvis dere er superhardcore kan dere bruke enda mindre perler i bare tre farger, Rød, Gul, Blå :)

Hvorfor er det hardcore? :p
JÆVLA PATRIOT AZZZZZ!!! hehe

Det er fargene som alle andre farger lages av, i pc-skjermen og TVen er det kun de tre fargene som danner alle andre :)

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #20 på: 15. feb, 2013, 20:48 »
Hvis dere er superhardcore kan dere bruke enda mindre perler i bare tre farger, Rød, Gul, Blå :)

Hvorfor er det hardcore? :p
JÆVLA PATRIOT AZZZZZ!!! hehe

Det fløy rett over hodet ditt, gjorde det ikke u.u Og btw, patriot=rød, hvit, blå.

Piro

  • Gjest
Sv: Perler Beads (pixelart)
« Svar #21 på: 16. feb, 2013, 23:49 »
Hvis dere er superhardcore kan dere bruke enda mindre perler i bare tre farger, Rød, Gul, Blå :)

Hvorfor er det hardcore? :p
JÆVLA PATRIOT AZZZZZ!!! hehe

Det er fargene som alle andre farger lages av, i pc-skjermen og TVen er det kun de tre fargene som danner alle andre :)

Tror jeg var småtrøtt da jeg leste det her, fordi jeg trodde du skrev rød blå og hvit.. Som du så pent pekte ut Papaya. Jaja, nyttårsforsett: Perle noe i kun primær, tror ikke det er så effektivt, men...
« Siste redigering: 16. feb, 2013, 23:51 av Piro »